reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

TurboCmelak

Registrace: 16.11.2018
Komentářů: 24, score 5.6
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 10.11.2020 s hodnocením +23:
Tak si jednoduše kokot, co neví.. co je papírový launch. Ještě jednou pro blbce. Je to stav, kdy ti výrobce nabízí něco, co není schopný v blízké době dodat.. protože nemá obvyklé množství skladem. Stav u AMD procesorů je jednoduše takový, že vyhrazené množství skladem měli a prodali. Další várka je už na cestách, a to v takovém množství, aby se nestal produkt dlouhodobě nedostupným. Za dlouhodobě nedostupný považuji to, že si něco objednám a čekám několik týdnů či měsíců.

Osobně považuji situaci za normální uvedení, mohlo být méně ale i více kusů než obvykle to se dozvíme později. Já sám vidím u interních dodavatelů, že jsou dodávky na cestě a není s tím problém. Zavolám­-li do řetězců dodavatelů, tak jsou schopni říct, kdy zhruba bude další várka a v jakém množství. Kupříkladu 5600x jsem zaznamenal v 50­-60ks dostupnosti první den u více dodavatelů. Dnes je vše do 7 dní a jediný skladem je asi 20ks 5800x. Není­-li skladem nějaký nový Ryzen, obvykle do 7­-14 dní bude. Situace u NV je opačná, dodávky nejsou a jen tak nebudou. U dodavatelů máš „obvykle 30 dní“ když zavoláš, řeknou ti, že prostě nejsou a jen tak nebudou.

Považuji tyto dvě situace za odlišné a tobě bych radil používat hlavu a pak to nebudou takové blbosti. Je frustrující, že se na někoho nedostane první den, to beru, ale já osobně jsem potřeboval 3ks nových Ryzenů 5000 a všechny jsem sehnal v pohodě. Kdybych chtěl jednu GK nv rtx 3000 tak neseženu ani jednu za několik týdnů od uvedení i v interních řetězcích, kdy se nejedná o alzu, czc apod.
Komentář z 28.10.2020 s hodnocením +11:
Ty si dobrý kokot. Meleš tu něco o realitě spotřeb karet, urážíš 5700XT a celé AMD, že v podstatě lže. Mám RX5700XT od Gigabyte a žere 190W nereferenci, co drží přes 2000mhz, takže se prober ty pablbe. Zase jeden dement, co to tu kartu v životě neměl. Mrčíš na větší spotřebu, ale už nevidíš, že máš 2x víc paměti. Vše něco sežere. Kolik si jako myslíš, že by ta modla 3070 měla?
Komentář z 13.11.2020 s hodnocením +9:
DXR standart je ale něco jiného, než ta slavná nástavba RTX od NV. Protože přesně tohle je na rozdíl od RTX standartní záležitost, která je součástí běžných DX.. tzn i toto by měla podporovat NV, to je fakt. Přesně tohle je v nových konzolích ­(kdybys nevěděl co to je, jsou to ty ­"gondole­" o kterých píšeš­), pokud vím, tak tam není nic z tzv. balíku RTX, které si implementuje NV. Kdyby RTX bylo jen standart DXR, tak by to jelo i na AMD kartách.

No, jak to bude u AMD si ještě povíme. To neví nikdo.. někdy to není jen o absolutním výkonu, ale taktéž jak s tím výkonem nakládáš. Nemusíme si nalhávat to, že to nebude žádná sláva ani tam. Jsem zvědav, ale rozhodně to nebudu prezentovat jednostranně, jak to děláš ty.

Je vidět, že absolutně netušíš, kdo jsem.. ale hrabe ti z těch tvých trol diskuzí slušně.. že bych píchl do hnízda? :O

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 17.11.2018 s hodnocením -1:
Máš a nemáš pravdu. Tvůj pohled je spíš pro­-intelovsky zaměřen. Nebo alespoň to tak vidím. Nikdo přece netvrdí, že Intel nemá ­(pro mě neměl­) ten nejlepší proces co tu pro takové čipy je. Jenže tady bych se pozastavil. Když má AMD o tolik horší možnost vyrobit ten čip, tak proč je tak dobrý? No protože jde o lepší design čipu. Převážně novější a chytřejší arch. Intel zaspal dobu, protože neinovoval a jeho proces a arch je zastaralá a boj prohrál, dokud něco nového neudělá. Bere tvoje teorie taky v potaz, že není nm jako nm a že často jde spíš jen o označení díky ­"marketingu­" ? protože pak bys netvrdil že 14nm++++++ je stejně lepší než 14­-12nm konkurence. To nemá nic společného s tím, že je 12nm horší než 14nm intelu ale spíš s faktem, že každý z výrobců bere jinak svoje nm. Tudíš reálně jde to že intel má několikátou gen 14nm označovanou jako asi milion +.. a reálně těch 12nm bych viděl tak k 16nm. Proto je jasné, že je v nečem logicky lepší a souhlasím, že je lepší jen s dosahováním rychlejších frekvencí.

Energetická efektivita je u AMD velmi dobrá. Intel jí nemá špatnou ale osobně mi přijde u AMD lepší právě skrz mobilní proces.

Nezapomeň že AMD má dávno funkční 7nm a intel nemá stále nic. 7nm i kdyby to bylo jako intelovských 10nm ­(který není stále definován­) bude mít produkty prostě dřív. O dost lepší produkty a to co bude mít Intel bude prostě zastaralé.

S prodeji CPU zde podáváš také zavádějící informace. Pokud ti něco říká setrvačnost trhu tak je to přesně takhle. AMD nemá díky éře FX dobré mínění a tak už roky dopředu smlouvy a objednávky byly prostě nastavený a i když to je taková pecka, málokdo v ní věřil. Nebo věřil, že jí AMD udrží. Takže není nic zvláštního, že se bere 90% do OEM trhu hotových sestav právě Intel. A to za cenu horších cen, horších výkonnů apd. Se podívej na žalostnou nabídku v notebookách. Proč? protože má každej plnej sklad neprodejných intelů a tak AMD raději ani neuvádí aby se to doprodalo. Když se něco uvede, má to vždy nějaké nevýhody. Nepřidáš ramku, nebo podobný kundoviny.

Celej tenhle stav je jen díky tomu, že si Intel dobře zaháčkoval prodejce. Jen díky dohodám s výrobci situace vypadá jak vypadá. Jak může AMD zvítězit zde, když se odebírá tady 10% jeho produktů jen ze slušnosti? Když se podíváš na zveřejněná čísla toho co se prodá na krámě bylo to 3:1 pro AMD.. Takže normální zákazník si vždy vybere AMD a proč? protože není­-li prodejce debil tak doporučí AMD. Za ty peníze je to prostě pecka. Platforma ti umožnuje jít dál. Kdo chce Intel, tak si koupí Intel. Jak je rok dlouhý, neprodám moc Intelů, protože dnes jsou lidé informovanější. Chvíli to potrvá ale AMD bude prodávat mnohem víc i v OEM, vždyť intel je ve sračkách a výrobcům utíkají prachy.. příští rok prý z 10% navýší na 30% a pak mluv něco o tom jak Intel je top a prodává nejvíc. Uvidíš, že mám pravdu.

Komentář z 3.5.2022 s hodnocením 0:
A co z toho chcete vyvozovat vy? Vzhledem k vašim rozumným a velmi zajímavým komentářům na toto téma bych rád dodal, že určitě víte, že klesá všechno technologické. např.. NV která z 300+ je sem tam na 200 apod.. Za mě osobně je AMD nyní v lepší pozici než kdy dříve, protože jakákoliv zpráva s cenou házela velmi razantně a protože AMD neklesá nijak zásadně proti ostatním, řekl bych že se AMD drží v této době na obstojné pozici..
Komentář z 16.11.2018 s hodnocením +1:
Pohybuji se v IT denně a úspěšně mě to živí. Ty kecáš blbosti a nedáváš ani pádné argumenty jenom blbě kecáš. Co považuješ za výhru? to že přijde 9900k o 10% lepším výkonem za dvojnásobek ceny a ještě po x měsících s dvojnásobnou spotřebou? :­) co přesně jsem si nezjistil, protože dnes jasně vede AMD a taky je to pomalu jediná volba, která jde normálně pořídit za normální ceny. Pokud se budeme bavit o segmentu 2700x tak tu máme jasného vítěze x měsíců. TR rozbil taky vše co tu bylo. S tebou ale asi nemá cenu normálně diskutovat.