Twitter má přes 300 miliónů uživatelů, akcie přesto znatelně spadly
28.4.2015, Michal Hala, aktualita
Twitter aktivně používá přes 300 miliónů uživatelů, ale po předčasném úniku finančních výsledků jeho akcie i tak spadly. Místo očekávaných 456 miliónů dolarů totiž v posledním čtvrtletí dosáhly příjmy „jen“ 436 miliónů, což je o 4,4 % méně.
Za únikem je v IT obecně téměř neznámá společnost Selerity, která je údajně získala někde na stránkách Twitteru. Možná se tím chtěla zviditelnit, kdo ví. V reakci na slabší výsledek posledního čtvrtletí následně poklesla hodnota akcií Twitteru asi o 20 %. Ale příznivá jsou naopak čísla o počtu aktivních uživatelů, která dosáhla 302 miliónů, čím poprvé v historii společnosti překonala hranici 300 miliónů. No a pasivních uživatelů je dokonce přes půl miliardy.
Samozřejmě, ten výsledek je slabší než původní prognóza, ale bůhvíjaká katastrofa to určitě není. Nicméně v reakci na nižší než předpokládaný příjem Twitter zkorigoval jeho odhad pro následující čtvrtletí, který z 538 miliónů snížil na 475-485 miliónů. Což je samozřejmě méně, ale pořád jde o slušná čísla. Pokud je doprovodí adekvátní ziskovost, neměl by být problém.
Twitter spustili v červenci 2006 Jack Dorsey, Evan Williams, Biz Stone a Noah Glass. Obecně může mít jejich společnost velice podobné problémy jako řada jiných sociálních sítí. Jedna věc je vysoký počet uživatelů, což Twitter rozhodně a bez diskuse má. Ovšem druhá věc je jejich monetizace, to znamená jak přetavit uživatelskou základnu v peníze. Podobný problém prý měl třeba LinkedIn, kterému také trvalo několik (asi z jeho pohledu dlouhých) let, než se dostal do pásma zisku. A v tom už Twitter nakonec je.
Každopádně se nám ta nervozita investorů zdá dost přehnaná. Twitter je etablovaná sociální síť v mobilním i desktopovém segmentu. Využívá jí doslova kdekdo, počet uživatelů zatím dlouhodobě stále viditelně roste. Ještě koncem loňského roku bylo těch aktivních na 284 miliónů. Navíc v segmentu „tweetování“ je téměř bez konkurence. Prostě srovnatelná, stejně masivní a stejně zaměřená síť neexistuje. Pokud nepočítáme třeba Facebook, ale ten je přece jen o něčem jiném.
A Twitter je navíc hodně populární i ve firemním segmentu, kde se používá pro marketing, public relations i pro vytváření vztahu se zákazníky. Tudíž je tam, kde jsou potenciální peníze. Takže koupili byste si akcie Twitteru? Já tedy klidně ano.
Zdroj: The Verge
Samozřejmě, ten výsledek je slabší než původní prognóza, ale bůhvíjaká katastrofa to určitě není. Nicméně v reakci na nižší než předpokládaný příjem Twitter zkorigoval jeho odhad pro následující čtvrtletí, který z 538 miliónů snížil na 475-485 miliónů. Což je samozřejmě méně, ale pořád jde o slušná čísla. Pokud je doprovodí adekvátní ziskovost, neměl by být problém.
Twitter spustili v červenci 2006 Jack Dorsey, Evan Williams, Biz Stone a Noah Glass. Obecně může mít jejich společnost velice podobné problémy jako řada jiných sociálních sítí. Jedna věc je vysoký počet uživatelů, což Twitter rozhodně a bez diskuse má. Ovšem druhá věc je jejich monetizace, to znamená jak přetavit uživatelskou základnu v peníze. Podobný problém prý měl třeba LinkedIn, kterému také trvalo několik (asi z jeho pohledu dlouhých) let, než se dostal do pásma zisku. A v tom už Twitter nakonec je.
Každopádně se nám ta nervozita investorů zdá dost přehnaná. Twitter je etablovaná sociální síť v mobilním i desktopovém segmentu. Využívá jí doslova kdekdo, počet uživatelů zatím dlouhodobě stále viditelně roste. Ještě koncem loňského roku bylo těch aktivních na 284 miliónů. Navíc v segmentu „tweetování“ je téměř bez konkurence. Prostě srovnatelná, stejně masivní a stejně zaměřená síť neexistuje. Pokud nepočítáme třeba Facebook, ale ten je přece jen o něčem jiném.
A Twitter je navíc hodně populární i ve firemním segmentu, kde se používá pro marketing, public relations i pro vytváření vztahu se zákazníky. Tudíž je tam, kde jsou potenciální peníze. Takže koupili byste si akcie Twitteru? Já tedy klidně ano.
Zdroj: The Verge