reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Twitter má přes 300 miliónů uživatelů, akcie přesto znatelně spadly

28.4.2015, Michal Hala, aktualita
Twitter má přes 300 miliónů uživatelů, akcie přesto znatelně spadly
Twitter aktivně používá přes 300 miliónů uživatelů, ale po předčasném úniku finančních výsledků jeho akcie i tak spadly. Místo očekávaných 456 miliónů dolarů totiž v posledním čtvrtletí dosáhly příjmy „jen“ 436 miliónů, což je o 4,4 % méně.
Za únikem je v IT obecně téměř neznámá společnost Selerity, která je údajně získala někde na stránkách Twitteru. Možná se tím chtěla zviditelnit, kdo ví. V reakci na slabší výsledek posledního čtvrtletí následně poklesla hodnota akcií Twitteru asi o 20 %. Ale příznivá jsou naopak čísla o počtu aktivních uživatelů, která dosáhla 302 miliónů, čím poprvé v historii společnosti překonala hranici 300 miliónů. No a pasivních uživatelů je dokonce přes půl miliardy.

Samozřejmě, ten výsledek je slabší než původní prognóza, ale bůhvíjaká katastrofa to určitě není. Nicméně v reakci na nižší než předpokládaný příjem Twitter zkorigoval jeho odhad pro následující čtvrtletí, který z 538 miliónů snížil na 475-485 miliónů. Což je samozřejmě méně, ale pořád jde o slušná čísla. Pokud je doprovodí adekvátní ziskovost, neměl by být problém.


Twitter - logo


Twitter spustili v červenci 2006 Jack Dorsey, Evan Williams, Biz Stone a Noah Glass. Obecně může mít jejich společnost velice podobné problémy jako řada jiných sociálních sítí. Jedna věc je vysoký počet uživatelů, což Twitter rozhodně a bez diskuse má. Ovšem druhá věc je jejich monetizace, to znamená jak přetavit uživatelskou základnu v peníze. Podobný problém prý měl třeba LinkedIn, kterému také trvalo několik (asi z jeho pohledu dlouhých) let, než se dostal do pásma zisku. A v tom už Twitter nakonec je.

Každopádně se nám ta nervozita investorů zdá dost přehnaná. Twitter je etablovaná sociální síť v mobilním i desktopovém segmentu. Využívá jí doslova kdekdo, počet uživatelů zatím dlouhodobě stále viditelně roste. Ještě koncem loňského roku bylo těch aktivních na 284 miliónů. Navíc v segmentu „tweetování“ je téměř bez konkurence. Prostě srovnatelná, stejně masivní a stejně zaměřená síť neexistuje. Pokud nepočítáme třeba Facebook, ale ten je přece jen o něčem jiném.

A Twitter je navíc hodně populární i ve firemním segmentu, kde se používá pro marketing, public relations i pro vytváření vztahu se zákazníky. Tudíž je tam, kde jsou potenciální peníze. Takže koupili byste si akcie Twitteru? Já tedy klidně ano.

Zdroj: The Verge
reklama