www.svethardware.cz
>
>
>
>

Uniklé PDF osvětluje plány Microsoftu na Project Scorpio

Uniklé PDF osvětluje plány Microsoftu na Project Scorpio
, , aktualita
Project Scorpio známe jako kódové označení pro další konzoli společnosti Microsoft, která by měla dohonit a snad i předhonit konkurenční PS4 Pro. Nyní se objevilo uniklé PDF, které přináší dosud neviděnou dokumentaci.
K oblíbeným
reklama
Už dříve se objevily informace o tom, že konzole ukrývající se pod projektem Scorpio nabídne paměťovou propustnost 320 GB/s, osmijádrový procesor a celkový výkon 6 TFLOPS, což je výrazně lepší než 4,2 TFLOPS v případě PS4 Pro a mnohem lepší než 1,4 TFLOPS v případě Xbox One S. To znamená, že čistě dle hrubého výkonu by Scorpio mělo zvládnout renderovat hry ve 4K se srovnatelnou úrovní grafiky, jaká je na dnešních Xbox One. A čistě pro zajímavost, výkon 6 TFLOPS zhruba odpovídá tomu, co nabízí grafická karta GTX 1070, ovšem zde je třeba si uvědomit, že s ní srovnáváme výkon celé konzole i s jejím procesorem, takže její GPU bude podstatně slabší.





Dle nové dokumentace, kterou získal Eurogamer, se má Scorpio už obejít bez paměti ESRAM, která je jedním z hlavních rozdílů mezi PS4 a Xbox One, jenž poskytuje celkově slabšímu Xboxu potřebnou vzpruhu. Ten totiž vedle 32MB ESRAM cache jinak spoléhá na paměti DDR3, zatímco PS4 má unifikovaný pool pamětí GDDR5. Microsoft se tak chce více přiblížit tomu, jak hry pracují na PC, kde se také nespoléhají na speciální malou a rychlou mezipaměť. Nicméně vývojáři her nebudou moci tvořit pouze pro Scorpio, neboť Microsoft chce zajistit kompatibilitu s Xbox One, a tak budou muset i nadále optimalizovat své tituly pro ESRAM. Microsoft tudíž celkově doporučuje hry optimalizovat s ohledem na snížení paměťové zátěže, i když konzole Scorpio bude mít k dispozici daleko více hardwarových prostředků. Tomu se nelze divit, neboť odlišným přístupem by Microsoft i jeho vývojáři přišli o širokou uživatelskou základnu s Xbox One.

Materiál také potvrdil výkon Scorpia na úrovni 6 TFLOPS, ale není jasné, zda bude jeho GPU založeno na architektuře Polaris, Vega nebo snad něčem jiném. Dále se objevila informace o čtyřnásobné kapacitě L2 cache, čili 8 MB. Spekuluje se také o využití nových CPU jader vycházejících z architektury Ryzen, ale spíše to budou stále nějaké deriváty starších Jaguar. V jejich prospěch mluví i komentář doporučující vývojářům využít prostý "framerate upscaling". Hry by tak byly i z pohledu CPU renderovány v 30 FPS a pak by se pouze pomocí interpolace snímků dosáhlo cílových 60 FPS podobně jako zde:





Stále více se tak ukazuje, že ani Scorpio nebude představovat opravdu novou generaci herní konzole s ohledem na hardwarovou výbavu a nutnost zpětné kompatibility. Ostatně AMD může bez problémů nabídnout osm úsporných jader Jaguar, která mohou pracovat na frekvenci kolem 2,5 GHz oproti dnešním 1,75 GHz a také už asi nepůjde o dva čtyřjádrové bloky, jejichž L2 cache bude pracovat na nižším taktu než samotná CPU.

Otázka podpory rozlišení 4K může dopadnout podobně jako u PS4 Pro. Jak bylo uvedeno na začátku, výkon Scorpia by mohl zcela padnout výlučně na vyšší rozlišení při srovnatelné kvalitě grafiky, která ale už dnes výrazně zaostává za PC. Z toho bychom očekávali, že nové tituly budou chtít nabídnout spíše kvalitnější grafiku při klasickém rozlišení (navíc s vyšším framerate) a pouze jednoduché nebo starší aktualizované hry poskytnout možnost výstupu ve 4K, ať už půjde o opravdový rendering v tomto rozlišení, nebo prostý upscaling. Jisté je, že Scorpio pro to bude mít více výkonu než dnešní PS4 Pro.

Zdroj: Eurogamer
reklama
Nejnovější články
PS5 byla otestována s běžným Samsungem 980 Pro vedle původního SSD PS5 byla otestována s běžným Samsungem 980 Pro vedle původního SSD
Sony minulý týden konečně zveřejnila dlouho očekávaný software, který uživatelům umožní využít běžně dostupná SSD pro rozšíření kapacity konzolí PlayStation 5. Prozatím jde o betaverzi, ale už tu máme slibné výsledky. 
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Australskou megabaterii Tesly a Neoenu zachvátil požár, hasili ji 3 dny Australskou megabaterii Tesly a Neoenu zachvátil požár, hasili ji 3 dny
Nová megabaterie Victoria Big Battery v Austrálii koncem minulého týdne zachvátil požár. Jde o jedno z největších akumulátorových úložišť na světě, které zde pomáhá vykrývat špičky a řešit zásahy FCAS.
Včera, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře
AMD s Valve vyvíjí lepší linuxové ovladače pro konzole Steam Deck AMD s Valve vyvíjí lepší linuxové ovladače pro konzole Steam Deck
AMD nebylo nikdy úspěšnějším výrobcem konzolového hardwaru, než je dnes. Za to aktuálně platí uživatelé PC, kteří nemají k dispozici tolik hardwaru od AMD, kolik by si mohli přát, ale s tím se nedá nic dělat. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Ceny pamětí GDDR: jak je ovlivňuje Ethereum a výprodeje grafik? Ceny pamětí GDDR: jak je ovlivňuje Ethereum a výprodeje grafik?
Těžba Etherea dnes už pro mnohé není výdělečný podnik kvůli nepříznivému mixu nákladů na energie, výši odměn a hodnoty samotného Etherea. To má svůj vliv i na cenu pamětí GDDR5 či především GDDR6 na trhu. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
CATL uvede na trh sodíkové akumulátory s vyšší odolností vůči chladu CATL uvede na trh sodíkové akumulátory s vyšší odolností vůči chladu
Společnost CATL dosáhla dalšího významného milníku. Sodíkové akumulátory se jí podařilo vyvinout do takové podoby, že by se už brzy měly dostat na trh. Zajímavé mají být např. vyšší odolností vůči chladu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře