Unreal Engine a postupný vývoj

Unreal Engine a postupný vývoj
, , článek
V tomto článku se podíváme na všechny generace Unreal Enginu a popíšeme si, jak byl postupně vylepšován hlavně o renderovací efekty, dále umělou inteligenci nebo o fyziku. Nakonec se podíváme, co nás čeká s přicházejícím Unreal Enginem 4.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Co jsou to herní enginy? Herní engine je stěžejní část každé počítačové hry, jedná se o její jádro. Vývojáři her již na počátku oddělili herní jádro od grafické úpravy a příběhu hry. To byl logický krok, protože vývoj jádra (enginu) trvá velmi dlouho a je finančně náročný. Když je engine oddělený, na jeho základě může vznikat nepřeberné množství her.

V herním průmyslů existuje několik vývojářů enginů a většina z nich již představila několikátou generaci svého produktu. Herní enginy jsou tedy rozdílné a neustále se vyvíjí, proč? Enginy totiž nabízí nové grafické animace či fyzikální modely. Například 1. generace Unreal Enginu měla maximální podporu pouze pro textury o velikosti 1024×1024 px, 2. generace však dostala podporu pro textury v rozlišení 2048×2048 a později i 4096×4096.




Takto vypadá čistá textura (Zdroj: Wikimedia)


Podobným způsobem přibývají v nových generacích enginů i další technologie, jež zlepšují osvětlení, přidávají fyzikální modely, částicové efekty. Může ale jít i o věci pod povrchem, jako je komprese textur. I když engine vývojářům hry nabízí obrovské možnosti, vývojáři je nemusí využít. Na to můžeme narazit např. u amatérských ukázek Unreal Enginu 4.

U nich totiž jedinec nebo malá skupinka vývojářů nedokáže využít plný potenciál, proto se nedočkáme např. některých odrazů, textur s vysokým rozlišením nebo pohybů listí. Jinými slovy můžeme enginy popsat jako jádra her, která dávají vývojářům konečných her technologické možnosti, jichž ale vývojáři koncových her nemusí nutně využít, ať už k tomu mají jakýkoliv důvod. Tím může být např. absence určitých scén nebo pohybů ve hrách či záměr snížit hardwarové nároky (např. pro starší generaci konzolí). A právě technickým prvkům u jednotlivých verzí Unreal Enginu se budeme věnovat v dalších kapitolách.


Nejzajímavější herní enginy


Mezi největší vývojáře herních enginů musíme pochopitelně zařadit Epic Games, společnost, jež má na svědomí Unreal Enginy. Dále se mezi nejlepšími vývojáři setkáme se společností Unity Technology, ta má na svědomí engine Unity. Ten není určen výhradně pro počítače, s hrami běžícími na tomto enginu se setkáme i na chytrých telefonech. Jde o tyto platformy: Android, BlackBerry, iOS, Linux, Mac, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One a Windows. Pro Android mohu uvést např. světoznámé hry jako Temple Run, Dead Trigger. Z her pro PC se jedná např. o Game of Thrones: Seven Kingdoms nebo Deus Ex: The Fall.

Dále zde máme společnost Crytek, která se stará o vývoj CryEnginu, ten je možné použít na těchto platformách: Android, iOS, PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Wii U, mezi hry postavené na tomto enginu můžeme zařadit např. Crysis, Evolve, herní řadu Sniper a další.




Evolve


Enginů je celá řada, z těch známějších můžeme jmenovat např. IW Engine, který byl použit v Call of Duty, nebo Havok Vision Engine či Creation Engine, který byl použit ve hrách jako The Elder Scrolls V: Skyrim a Fallout 4. Dále zde máme i další zajímavé enginy jako třeba FPS creator Reloaded, jenž zaujme tím, že je vyvíjen i pro platformu Oculus Rift, tedy pro virtuální realitu. Pokud máte zájem, projděte si seznam všech enginů.

Také doporučuji přečíst si článek o grafických enginech, kde jsou mnohé efekty rozebrány podrobněji, avšak vysvětlení všech efektů se nachází i v tomto článku.
reklama
Nejnovější články
Umělá inteligence od IBM dokáže predikovat vývoj Parkinsonovy choroby Umělá inteligence od IBM dokáže predikovat vývoj Parkinsonovy choroby
Společnost IBM se pustila do vývoje umělé inteligence, která najde své využití v oblasti zdravotnictví. Tato umělá inteligence totiž slouží pro predikování vývoje Parkinsonovy choroby u pacientů.
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková1 komentář
Video: dvounohý robot Cassie uběhl venku 5 kilometrů Video: dvounohý robot Cassie uběhl venku 5 kilometrů
Dvounozí roboti jsou pro inženýry velkou výzvou, protože při jejich pohybu je třeba vyřešit otázku udržení rovnováhy. Tým vyvíjející robota Cassie nyní slaví úspěch, protože jejich bipední stroj zvládl uběhnout pět kilometrů.
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková1 komentář
Počítačové čipy a hranice pokroku: kam spěje polovodičový průmysl? Počítačové čipy a hranice pokroku: kam spěje polovodičový průmysl?
Málokdo už řeší to, zda Mooreův zákon stále platí ve své obecně uznávané podobě a jde spíše o to, kam až zajde vývoj ve snaze zmenšovat tranzistory a jaké nové berličky se v něm uplatní. Jaký je tedy výhled? 
Včera, článek, Jan Vítek1 komentář
Alienware neprodává svá PC v některých státech USA kvůli limitům spotřeby Alienware neprodává svá PC v některých státech USA kvůli limitům spotřeby
Alienware je zvláště v USA oblíbená značka herních PC, která patří pod firmu Dell. Nově se na jejích stránkách ovšem objevilo upozornění o tom, že se mnohé desktopy nebudou prodávat v jistých státech kvůli regulacím spotřeby energie. 
29.7.2021, aktualita, Jan Vítek22 komentářů
Hry a 2700X vs. 8700K: jak si vedou přes tři roky stará CPU proti moderním? Hry a 2700X vs. 8700K: jak si vedou přes tři roky stará CPU proti moderním?
Microsoft se chystá v případě systému Windows 11 udělat tlustou čáru za teprve nedávnými procesorovými generacemi a stále platí, že zapovězeno bude vše před 2. generací Ryzenů a 8. generací Core. 
29.7.2021, aktualita, Jan Vítek11 komentářů