reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.7.2019, Jan Vítek, aktualita
Díky AMD se konečně hnuly ledy s ohledem na počet jader, které nabízí moderní procesory. Je tak trošku překvapivé, že nový způsob klasifikace procesorů v UserBenchmarku bere více v potaz jednojádrový výkon a méně pak vícejádrový. 
honza1616 (3625) | 30.7.201920:51
proč to neudělají jednoduše jako v Cinebench
benchmark na 1 jádro a benchmark se zatížením 4 jáder, a bench. na celé jádro
a ke každému jednoduše vlastní index 0­-100 a podle toho to posunout v tabulce

takto to plácnou do jednoho grafu a jedno­-jádrovým CPU dají větší váhu, jsem zastáncem Intelu ale toto je teda pěknej nesmysl
naše komunita si udělala vlastní testovací aplikaci
měříme za jak dlouho se zpracují spuštěné úkoly v příkazovém řádku a sledujeme spotřebu, výsledky se zadávají do tabulek a ty mi spočítají výkon i efektivitu,
výkon a efektivita se dále přepočítává a porovnává ze všemi záznamy v tabulce a dostává právě hodnotu Indexu 0­-100
bohužel máme nedostatek vzorku od AMD
ale i tak je tam krásně vidět jak výkoný je CPU na různých instrukcích v porovnání s jiným

https:­/­/docs.google.com­/spreadsheets­/d­/1tf_8kS7EKy8D3DL5A0­-BaAt6oUJ3mlHqP27fFz2JT7Q­/edit?usp=sharing
....záložka porovnání instrukcí

kdyby někdo chtěl otestovat svoji sestavu a porovnat ji tam taky, tak mi zde napište
především za Ryzeny a Threadrippery by jsme byli rádi, kdyby se někdo ozval
Odpovědět0  0
sevos (6) | 27.7.20197:26
úplatek, takové ošklivé slovo :D Já bych řekl kolegiální výpomoc...

Jako ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle je fakt okatý už moc...
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 27.7.201910:29
Navíc už dávno se nedávají přímo peníze, to je moc viditelné a snadno dohledatelné. Ale když dostanou kompletní fungl nový hardware jako sponzorský dar, nikdo si ani nevšimne. A pár šéfíků si zaleti do Thajska na luxusní dovolenou..
Odpovědět1  0
GogoX (515) | 28.7.20196:32
co že je okatý? :D To, že benchmark ukazuje, jak je v součastnosti relevantní více než 4 jádrový výkon?
Odpovědět1  1
Simik (356) | 29.7.201910:34
Okatý je to, že dříve dával na jednojádrový výkon menší důraz a nyní­(když jeho význam klesá­) ho oceňuje více.
Odpovědět1  0
Diwiak (112) | 26.7.201918:36
Fuj hnoj a som myslel ze take len na slovensku sa deje. Intel uz mal tych afer viac, takze ani sa necudujem.
Odpovědět5  0
XyM (193) | 28.7.201919:30
@diwiak, já být Intelem, tak se ničeho nebojím. Má vážně vymakaný PR a management.

Ono bych se ani nedivil, že dává přednost jednojádrovému výkonu když lidi dost často koukají jaký má ten oný CPU výkon ve hrách, které jsou v drtivé většině soustředné na jedno jádro popř. na jaké GHz ten dotyčný procesor faká.

Odpovědět0  0
warhawk22 (152) | 26.7.201912:54
Mne to pride uplne OK. Momentalne je dolezity ­"single thread­" vykon, pripadne ­"4­-thread­" vykon. Ak sa to casom zmeni, tak urcite to v UserBenchmark zmenia tak, aby to zodpovedalo realite.
Nehladajte za vsetkym konspiracie. Budte realisti. V dnesnej dobe je prakticky jedno, ci mate 7700k alebo 9900k. malokedy spoznate rozdiel ­(okrem benchmarkov­).
Odpovědět2  29
Tech-boy.lukas (1254) | 26.7.201913:44
"Mne to pride uplne OK. Momentalne je dolezity ​­"single thread​­"" a os ms dos? ono to že intel zbrzdil výkon cpu o několik let,neznamená že se s tím rychle nebude něco dělat
Odpovědět14  4
warhawk22 (152) | 26.7.201921:43
Mas pravdu, Intel nemal konkurenciu, tak sa dlho nic nemenilo. Konecne sa to pohlo. Drzim AMD palce. Ale stale si stojim za tym, ze vykon single a max 4­-thread je najdolezitejsi. Na ine vypocty, kde sa da dobre distribuovat vypocet, su vhodnejsie GPU.
Odpovědět1  7
tombominos (1237) | 26.7.201917:16
Je treba rozlisovat mezi vysledky hodnoverneho benchmarku a tim co je ­"ok­" pro hrani. Benchmark by mel reflektovat v co nejvetsi mire i minmlani rozdily a snazit se o co nejlepsi hodnovernost vysledku. Od toho, je to benchmark. Jeho interpretace je druha vec.
Naproti tomu ­"OK­" hrani je o uzivatelskem zazitku ze hry, ne bezpodminene o tom, ktere CPU je pro to nejlepsi.
Kdyz si prohlidnes vysledky, tak zjisitis, ze userbench ztratil veskerou kredibilitu.
Odpovědět5  4
jozkopower (261) | 26.7.201918:27
warhawk22 má pravdu, 4­-8 jadrový procesor na 5GHz je pre desktop aplikácie ďaleko lepšie riešenie ako 12­-16 jadrový na 4GHz. A kto tomu neverí, pustite si na pozadí CoreTemp alebo Správcu Windows­/graf využitia procesorových vlákien a pozorujte využitie jadier­/vlákien svojich aplikácií.
Odpovědět4  7
tombominos (1237) | 26.7.201922:24
"warhawk22 má pravdu, 4​­-8 jadrový procesor na 5GHz je pre desktop aplikácie ďaleko lepšie riešenie ako 12​­-16 jadrový na 4GHz.­"
..Hele Vlado, alias Jozko..umis cist v grafech? Vis ze normalnimu uzivateli muze byt uplne ukradene, jestli tam ma 4Ghz nebo 5Ghz a dokonce jestli ma 4C nebo 8C..ale pokud mas casove narocne ulohy, ktere trvaji radove hodiny a jsou multithreadove, tak prrave vetsi pocet jader zkracuje podstatne trvani tech uloh daleo vic, nez nejake frekvence.
To ze ty prd necemu rozumis a akorat vis, ze modra je nejlepsi...neznamena, ze mas pravdu. Jsou ruzne skupiny uzivatelu, ktere oceni ruzne typy desktopu.
https:­/­/www.computerbase.de­/2019­-07­/amd­-ryzen­-3600x­-3800x­-test­/2­/#abschnitt_benchmarks_in_anwendungen
ps: az Intel vyda nejspis pristi rok to svoje 10jadro v desktopu, tak se uz tesim na komentare, ze smysl ma ne 4­-8jader, ale 4­-10jader a samzorejme nebude mit smysl nic, co je nad tech 10C :­)­)
Synek ty mas dost...
Odpovědět3  4
jozkopower (261) | 26.7.201922:37
tombominos ­- aDDmin už znova stráca nervy...

P.S. Aký Vlado ? Si vyčerpaný ?
Odpovědět3  2
tombominos (1237) | 26.7.201922:58
Nikoliv prduliine..Mvladar je alias na cnews, ktery napadne pripomina tvoje fanaticke prizpevky :­)
Jinak ta tvoje opacna projekce, ze mas pocit, ze nekdo ztraci nervy je usmevna.. mne je AMD momentalne sympaticke, vydali uspesne produkty, ktere jim trhaji prodejni rekordy a ja jim v tom fandim, mam radost, ze tady jsou ekvivalentne rychla CPU jako ma Intel, za nizsi ceny..opravdu nemam duvod, abych ztracel nervy. Nevim, jestli se to stejne ale da rict o Tobe :­)­) Kazdy, kdo neni fanatik, se z takoveho vyvoje musi tesit, protoze na nem muze jen vydelat. Samozrejme vyjma fanatickych pablbu..
Ale jinak koukam, ze nejaky vecny argument, zase nula..:)
Odpovědět2  4
jozkopower (261) | 26.7.201923:12
tombo ­- aDDmin, že ty profituješ na predaji drahších viacjadrových procesoroch neni dôvod na oblbovanie potenciálnych kupcov. Ak si chce niekto postaviť nové PC má na výber jak Intel, tak AMD. Je ale zbytočné utrácať pre desktop za viac ako 8­-jadrový procesor, za ušetrené korunky je výhodnejšie doplatit za grafiku, to bežný užívatel desktopu využije ďaleko lepšie.
Odpovědět3  2
tombominos (1237) | 27.7.20190:26
Zase argument jako noha :­)­) On nekdo tvrdi, ze si nekdo ma kupovat 8+jadrovy CPU? On nekdo tvrdi, ze lidi hraji jen hry?
"Je ale zbytočné utrácať pre desktop za viac ako 8​­-jadrový procesor­"
.. takze ty muzes mluvit za vsechny, ze vis, ze se nkomu dalsimu nebude hodit k necemu 12c?

Hele prduline, umis ty na tom pocitaci neco vic, nez si spustit hru a otevrit prohlizec? Protoze to by tak odpovidalo levelu tvych prizpevku..
Odpovědět1  4
Tech-boy.lukas (1254) | 27.7.20197:50
Tak v tomto mi něco nesedí? On profituje na prodeji,dražších vícejádrový cpu? Jak víte že má akcie amd?

https:­/­/www.czc.cz­/amd­-ryzen­-5­-3600­/264414­/produkt
https:­/­/www.czc.cz­/intel­-core­-i5­-8600k­/223603­/produkt

tak prosím o nějaký jednoduchý výpočet kolik toho ušetřím na lepší grafiku nákupem cpu intel oproti cpu od amd?

https:­/­/cpu.userbenchmark.com­/Compare­/Intel­-Core­-i5­-8600K­-vs­-AMD­-Ryzen­-5­-3600­/3941vs4040
Odpovědět1  1
jozkopower (261) | 27.7.201911:47
@Tech­-boy, to ušetrenie je myslené na jednej platforme, príklad ­- staviaš nový PC a rozhoduješ sa ktorý procesor od AMD, moja rada znie, kúp R 3700X namiesto R 3900X a cenový rozdiel využi na lepšiu grafickú kartu. Drtivá večšina desktop aplikácií využíva pár procesorových vlákien, rendering sa dnes realizuje cez HW akceleráciu GPU.
Odpovědět4  1
tombominos (1237) | 27.7.201912:44
Kolik jsi toho experte v zivote vyrenderoval?
Jestli ta rada nebude podobna jako tvoje jine rady v ramci enkodovani, ktere jsi nevidel ani z rychliku..
Odpovědět1  4
jozkopower (261) | 27.7.201913:08
@tombo­-aDDmin, navzdor tvojej nezdvorilej komunikácie a neustálych pokusov o urážky ti odpoviem, keď ťa to tak hrozne zaujíma.
Za dvadsaťročnú prax v oblasti edit foto­-videa je toho renderu a encódovania viac, ako si dokážeš predstaviť. Používam platformu HEDT 16­-jadrový 32­-vláknový procesor, preto mám prehľad ako ktoré desktopové aplikácie vyťažujú procesorové vlákna.
Ak máš nejaké dotazy k problematike, kľudne napíš. Pekný deň.
Odpovědět3  3
tombominos (1237) | 27.7.201914:16
Na toho chudinku si hrej nekde jinde, na mne to dojem opravdu nedela...
Az zacnes psat normalni ne­-fanaticke prizpevky, ala Intel je nejlepsi, AMD stoji za starou belu, tak se muzem zacit o ncem bavit. Do te doby je uplne jedno co pouzivas a co delas, protoze level tvych prizpevku je presne na urovni, co jsem ti napsal..otevrit prohlizec a mozna si jeste zahrat hru. Zbytek tvych vedomosti si nech pro sveho zamestnavatele, ten te za to plati :­)
Odpovědět2  3
GogoX (515) | 28.7.20196:38
Tombo, benchmark jen ukazuje, pro kolik procent uživatelů je důležitý mnohojádrový výkon ... co furt meleš nonstop ty svoje sračky? Nikdo ti neupírá, že ten výkon potřebješ, ale kolik je ještě takových? Těch 4­-5 % ... co máš za problém? Nic jiné ten bench neukazuje ... součastnost je prostě taková ...
Odpovědět3  1
tombominos (1237) | 28.7.20198:56
Hele Gogole..to ze ty na tom pocitaci taky nic nedelas a pravdepodobne ani nevis jak to vyuzit, neni argument k tomu, aby jsi ostatni povazoval za ­"problem­". Problem mas akorat tak ty, ze nechapes pouziti..
Odpovědět1  3
GogoX (515) | 28.7.201912:49
proč myslíš, že bych to nechápal? Naopak, napsal jsem to i tobě, že chápu ... ale ty tombole číst asi neumíš ... nebo mě jen zbytečně nenávidíš :D a tohle jsou tvé reakce ...
Odpovědět1  0
Tech-boy.lukas (1254) | 27.7.201914:53
Máte 16c cpu? počítám že intel,vyrábí vůbec takové. Co vše jste musel prodat aby jste si ho koupil? Počítám že sestava+chladnička tak 800k a kolik si tak zhruba půjčujete na elektřinu jak přijde vyúčtování?
Odpovědět2  4
warhawk22 (152) | 27.7.20191:33
A ved nikto nepise, ze viac jadrove procesory su na nic. Su specificke ulohy, ktore dokazu vyuzit potencial. Avsak kolko je takych pouzivatelov? 0.5 promile? Obycajnemu BFU, gamerovi alebo programatorovi staci bohate 4­-jadro s vyssou frekvenciou.
A stale sa tu bavime len o nejakom indexe ­(asi nejakom vseobecnom­). Ja stale vidim v userbenchmark.com prehlad v multi­-vykone, pripadne ­"Workstation­" index. Ten, kto potrebuje vykon na tieto specificke ulohy, tak vie si porovnat CPU vykon v tejto oblasti.
Odpovědět2  0
sevos (6) | 27.7.20197:21
Ale proč? Protože Intel nás dlouho držel u huby na 4 jádrech a vývojáři tomu ty aplikace přizpůsobili pač nebyl důvod. Ale teď by to chtělo se i s aplikacema posunout na víc jader­/vláken. Samo chápu, že nejde paralelizovat do nekonečna, ale myslim, že zatím je prostoru pro zlepšení dost.
Odpovědět3  0
XyM (193) | 28.7.201919:44
Vy asi jednou anglickou zkratku ­"IPC­" asi jak vidno neznáte.
Volně přeloženo asi ­"instrukce na frekvenci­".
Tudíž tu máme podle vás, že procesor který musí dosáhnout 5Ghz je lepší než ten který vlastně je, stejně výkony ne­-li o trošku výkonnější ale pracuje na nižší takty dejme tomu 4.3Ghz? Není to troška zajímavé? No takže tu máme podle vás, celou generaci procesorů která je vlastně k ničemu protože, má nižší takty než ten druhý. A pokud by chtěl dotyčný člověk brutální jedno jádrový výkon tak ať si koupí nějakou odemčenou i3 a dá jedno jádro na 5Ghz a voala máme tu perpetuum mobile. :­-D Směšné.
Odpovědět2  3
wendak (449) | 26.7.201912:32
Že by Intel zase uplácel? Tento test je pravděpodobně pro velkou spoustu BFU rozhodující, tak proč nepodpořit prodeje Intelů...
Aby to zase neskončilo u soudu :o)
Odpovědět18  4
DarkRichelieu (1230) | 26.7.201914:16
Asi jako ty ­"nezávislé­" Intelem sponzorované testy procesorů Core I9­-9900K proti zpola deaktivovanému Ryzenu 7 2700X. Tak zde taky vidím neviditelnou ruku Intelu.
Odpovědět12  2
tombominos (1237) | 26.7.201917:18
Bych si tipnul na ­"vyvojarsky­" prispevek do kasicky...;­)
Uz jen to nacasovani si o to vylozene rika :­))
Odpovědět8  4
GogoX (515) | 28.7.20196:43
Tombo :D ty ani v jádru nebudeš dobrý člověk ...
Odpovědět3  2
tombominos (1237) | 28.7.20198:58
Hele nech toho Gogole..pro sve vlastni dobro..
Odpovědět1  4
GogoX (515) | 28.7.20196:41
asi tak, jako ty uplácíš své ošetřovatele, aby tě pustili k počítači ... idiocie z tebe přímo teče ...
Odpovědět4  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.