Němci vždy věděli, co je pro Evropu nejlepší.
Odpovědět4 0
Ano, v tom jsou opravdu dobří.
Třeba takových romantických 5 let války, jo, to byly časy ;-).
Odpovědět3 0
Zavření mě nepřekvapuje, spíše mě překvapuje, že ještě před šesti lety bylo povolené něco takového postavit ;-).
Odpovědět1 1
Proč by to proboha němělo být dovolené? Větrník a solár ti stabilní síť neudělají a spotřebu průmyslu neutáhnou. Jedna věc je, že se k moci dostala patrička pseudoeko šílenců, ovšem realita je někde jinde. Až odstaví jádro i uhlí, buď budou muset začít dovážet neskutečné množství elektřiny, nebo si zvyknout na pravidelné blackouty. No a nebo holt potichu nějaké staiblní zdroje obnovit.
Odpovědět1 0
No, přišlo mi, že už před šesti lety byly prsty eko lobby natolik dlouhé, že výstavbu uhelné elektrárny mohly zakázat.
Odpovědět0 0
Ono by tě to možná tolik nepřekvapovalo, kdyby sis uvědomil, že postavit novou uhelnou elektrárnu opravdu není totéž jako postavit nový Kaufland. Ta elektrárna se začala stavět už v roce 2007. Tedy v době, kdy do uvedení Tesly Roadster (asi první opravdu aspoň trochu úspěšný elektromobil) zbývaly ještě dva roky. Do předchůdce Green Dealu zbývalo ještě 7 let, do Pařížské dohody ještě o trochu víc.
Odpovědět2 0
Aha, tak to pak jo.
Je ovšem vážně velmi smutné, že provoz elektrárny trval kratší dobu, než její výstavba (8 vs. 6 (5?) let).
Odpovědět0 0
To zase soudruzi z Bludsellu něco vymysleli...
Odpovědět2 1
Uz ma nikto a nicim na svete nepresvedci ze tieto sracky co sa tu v EU deju su z nejakeho "eko" dovodu. Pravdepodobne vsetko su to korporatne tlaky na vacsiu spotrebu a vacsie zisky. Cela EU je vlastne korporatna stetka a asi aj za tym ucelom bola zalozena. Z eu som totiz doteraz nezachytil jedine nariadenie ktore by bolo v prospech jednotlivca/jej obcana a nie v prospech velkych firiem. To ze Hamburg je zasrany smogom nie je z dovodu nejakej elektrarne alebo aut, ale z dovodu ze tam za den preplava nespocetne mnozstvo lodi s 2taktnym motorom na cierny mazut. Vacsina svinstiev v okoli celeho Hamburgu aj ovela dalej je prave z lodi a z prevadzky pristavu. Keby ludia skutocne vedeli ake mnozstvo emisii vypusti taka kontajnerova lod len pri manevrovani v pristave asi by tam vsetci sli dobrovolne a kazdu jednu vlastnorucne potopili. Skutocne udaje sa nikde realne nedozviete len nejake priblizne odhady ktore ked sa zamyslite... ze sa riesia aktualne auta alebo male elektrarne a nie lode, zostava vam stat rozum... A teraz si polozte otazku. Riesil niekto niekedy emisne limity na plavbu do pristavov z medzinarodnych vod? Neriesil lebo v skutocnosti ziadne take limity neexistuju. Pocul niekto z vas ze to nejaky uradnicek vazne chcel riesit? Hlavne ze tam mozte do centra uz iba autom s hybridnym pohonom, s dizlom uz nie to je strasne dolezite, ale to ze tam skoro priamo v centre plava lod s 2taktnym motorom nepredstavitelnych rozmerov nikomu nevadi :D :D wau, taka eko politika sa mi vazne paci...podme vsetci do toho a zachranme Zem...
Odpovědět7 1
tak jim budeme prodávat naši elektřinu a jak všichni víme, ta je vyrobena z jádra a uhlí, vtipný že toto jim už nevadí :D :D :D
stejně pitomí jsou v Rakousku, protestují proti Temelínu, ale že i jim jde naše elektřina....
v každém případě zavřít novou elektrárnu biď uhelnou je opravdu nesmysl, kdyby aspoň vydělala tolik aby se vrátila investice do stavby
Odpovědět6 1
Nejsem grammar naci, ale napsat slovo *** byť *** tak, jak jsi ho napsal, to je znásilnění roku :D
Odpovědět2 0
Tak to tleskám, moderní elektrárna s minimem nebezpečných zplodin, která se ještě ani nezaplatila, tak zavírají.
No ekoteroristi jsou horší než Talibán, je vidět, že v EU to začíná jít hodně z kopce, protože v Bruselu sedí lidi, kteří jsou mimo realitu nebo jsou úplně blbý.
Odpovědět6 1
Tímhle stylem akorát bude skokově narůstat cena elektřiny, blackouty budou standard jak někde v banánové republice. Díky vysoké ceně elektřiny se zhorší konkurenceschopnost evropy a celá evropa, tak bude ztrácet na významu ještě rychleji. Než se tu někdo probudí, bude svět držet za koule asie a diktovat nám světonázor. Ale můžeme si za to sami, co jsme si dosadili do vlád byla naše volba, to že jsou dnes mladí naivní a nedokáží kriticky myslet, je taky náš problém, protože jsme rezignovali na výchovu. Holt civilizace vznikají a zanikají.
Odpovědět16 2
Elektrárna Moorburg byla konstruována s nadkritickými bloky a pokud by pracovala v optimálním režimu, mohla dosahovat tepelné účinnosti okolo 46%. Tato super technologie vyžaduje speciální materiály (viz naše elektrárna Ledvice) a proto se rozbíhala se zpožděním. Navíc ekologové nepovolili stavbu teplovodu pod řekou Labe, tak nemohlo dojít k napojení na teplárenský systém Hamburku. Díky tomu (paradoxně) musely zůstat v provozu jiné menší teplárny s horší účinností.
V průběhu stavby elektrárna (od záměru ke spuštění cca 20 let) se změnilo politické zadání. Nakonec elektrárna sloužila (jen) k vykrývání výkyvů ve výrobě elektřiny z větrníků. V tom režimu dosahuje pochopitelně mnohem horší účinnosti.
Odpovědět8 0
Nemci zatvorili uhelne elektrarne atomove elektrarne a ich plan je plyn a vodik s Ruska cez Nort stream 2 :)
Preto tahaju dve rury cez jednu potečie plyn a cez druhu vodik.
Odpovědět1 2
aktivistickým blbům, jejichž nátlakové organizace jsou placeny velkými firmami, které na tomhle svinstvu vydělávají. Toto nejsou ekologové, ale ekologisté.
Ekologie na rozdíl od aktivismu je věda a ekolog je vědec.
Jinak logika toho, že se bude ve velkém zavádět elektromobilita a proto se zavírají elektrárny, je skutečně hodná Einsteina.
Odpovědět19 0
Totální šílenost. První pravidlo jakékoliv ekologie a únosnosti je, že se předmět má využít do maxima své životnosti. Budovat a pak likvidovat elektrárnu, jako by to bylo spotřební zboží je totální prasárna. Zavřít nejmodernější provoz s nejvyšší účinností a nejlepším filtrováním a místo toho nechat v provozu xy daleko starších a horších. Jo, to dává smysl.
Odpovědět15 1
Vražda zdravého rozumu, jinak se to nazývat nedá. Začínám doufat, že pořádný blackout přijde co nejdříve, dokud se evropská energetika ještě dá zachránit. Protože nic jiného asi nemůže přivést ekologisty k rozumu
Odpovědět14 1
Dokud ti šimpazové z Bruselu neuvidí na vlastní oči a nepocítí na vlastní kůži tuto zhovadilost, tak je zjevně nic nepřesvědčí.
Odpovědět4 1
Tohle bych na Brusel neházel, to zvládají Němci úplně sami, bez pomoci zvenčí. Ale je zajímavé sledovat ekonomickou sebevraždu Evropy v přímém přenosu. Nejdříve zdražíme elektřinu na takovou úroveň, že se Evropský průmysl stane zcela nekonkurenceschopným a pak si emisními limity zničíme automobilky a s nima celý dodavatelský řetězec. Opravdu skvělé....
Odpovědět1 0