Valve bude proti falešným hrám bojovat i poplatkem 100 dolarů
5.6.2017, Jan Vítek, aktualita
Steam se začal v posledních letech raketově zahlcovat hrami, ale ne z důvodu, že by najednou přibylo tolik vývojářů kvalitních her. Přibylo podvodníků, kteří se chtěli publikací falešných her obohatit, čemuž má zabránit Steam Direct.
Program Steam Direct byl ohlášen už na začátku tohoto roku, kdy bylo rozhodnuto o tom, že nahradí starší Steam Greenlight. Valve tak reaguje na aktivity "vývojářů", kteří tvoří hry za jediným účelem, a sice aby na nich bezpracně vydělali. To dělají buď propagací ubohých titulů doufaje, že na ni někdo skočí a hru si koupí, nebo poněkud sofistikovaněji tím, že dané hry slouží pouze k vyděláváním peněz prostřednictvím sběratelských karet. Čili vytvoří se hra, která se na počítači může hrát klidně sama s využitím botů, a tím se sbírají karty. To už ale chce Valve vyřešit prostě tak, že nové hry už ke kartám nebudou mít automatický přístup.
Výsledkem dosavadního stavu bylo, že na Steamu jsou k dispozici tisíce nekvalitních titulů, z nichž mnohé slouží jen ke grindování karet a v důsledku peněz. Však v roce 2014 do Steamu přibylo na 1800 nových her, o rok později jich už byly necelé 3000 a loni pak přes 4200. Když nepočítáme letošek, pak za poslední tři roky se na Steamu nově objevilo 80 procent všech nabízených her od roku 2004.
V rámci Steam Direct bude Valve už vyžadovat, aby se mu všichni publikující vývojáři jednoznačně prokázali a on si je tak mohl spojit s konkrétní osobou. Pak se ale ještě uvažovalo o zavedení jednorázového poplatku za zařazení herního titulu do nabídky, přičemž Valve uvažoval o částce mezi 100 a 5000 dolary. Malí poctiví vývojáři budou pak jistě rádi za to, že byla nakonec zvolena nejnižší možná částka, o níž se uvažovalo, i když by jistě byli rádi, kdyby tu nebyl žádný poplatek. Ale tak už tomu bývá, že na nepoctivost některých lidí doplácí všichni.
Valve k tomu uvedl: "Když jsme v únoru ohlásili Steam Direct, ještě jsme nebyli rozhodnuti, kolik budou muset vývojáři za publikování svých her zaplatit. Věděli jsme, že to musí být co nejméně, abychom neodradili začínající vývojáře, ale zase to nemohlo být moc málo, aby náš systém dále nešlo zneužívat. V diskuzi na toto téma se objevilo mnoho rozumných a přesvědčivých argumentů, proč by to mělo být 100, nebo naopak 5000 dolarů. My sami jsme předtím uvažovali o částce 500 dolarů, ale rozhovory s naší komunitou přinesly i požadavky na ospravedlnění této částky, abychom se zamysleli i nad tím, co sami můžeme udělat pro to, aby i nižší poplatek byl účelný. Nakonec jsme se tak rozhodli zvolit co nejnižší poplatek, aby byla překážka pro vývojáře také co nejnižší. Stanovili jsme 100 dolarů, které poslouží navíc jen jako záloha, zatímco my budeme pracovat na vylepšení algoritmů našeho obchodu, které zákazníkům předkládají nabídku her."
Vypadá to tak, že se Valve vydali dobrým směrem, neboť sto dolarů se jako zálohovaný poplatek dá akceptovat. Snad také mají dobře spočítáno, nakolik účinné toto opatření bude.
Zdroj: KitGuru
Výsledkem dosavadního stavu bylo, že na Steamu jsou k dispozici tisíce nekvalitních titulů, z nichž mnohé slouží jen ke grindování karet a v důsledku peněz. Však v roce 2014 do Steamu přibylo na 1800 nových her, o rok později jich už byly necelé 3000 a loni pak přes 4200. Když nepočítáme letošek, pak za poslední tři roky se na Steamu nově objevilo 80 procent všech nabízených her od roku 2004.
V rámci Steam Direct bude Valve už vyžadovat, aby se mu všichni publikující vývojáři jednoznačně prokázali a on si je tak mohl spojit s konkrétní osobou. Pak se ale ještě uvažovalo o zavedení jednorázového poplatku za zařazení herního titulu do nabídky, přičemž Valve uvažoval o částce mezi 100 a 5000 dolary. Malí poctiví vývojáři budou pak jistě rádi za to, že byla nakonec zvolena nejnižší možná částka, o níž se uvažovalo, i když by jistě byli rádi, kdyby tu nebyl žádný poplatek. Ale tak už tomu bývá, že na nepoctivost některých lidí doplácí všichni.
Valve k tomu uvedl: "Když jsme v únoru ohlásili Steam Direct, ještě jsme nebyli rozhodnuti, kolik budou muset vývojáři za publikování svých her zaplatit. Věděli jsme, že to musí být co nejméně, abychom neodradili začínající vývojáře, ale zase to nemohlo být moc málo, aby náš systém dále nešlo zneužívat. V diskuzi na toto téma se objevilo mnoho rozumných a přesvědčivých argumentů, proč by to mělo být 100, nebo naopak 5000 dolarů. My sami jsme předtím uvažovali o částce 500 dolarů, ale rozhovory s naší komunitou přinesly i požadavky na ospravedlnění této částky, abychom se zamysleli i nad tím, co sami můžeme udělat pro to, aby i nižší poplatek byl účelný. Nakonec jsme se tak rozhodli zvolit co nejnižší poplatek, aby byla překážka pro vývojáře také co nejnižší. Stanovili jsme 100 dolarů, které poslouží navíc jen jako záloha, zatímco my budeme pracovat na vylepšení algoritmů našeho obchodu, které zákazníkům předkládají nabídku her."
Vypadá to tak, že se Valve vydali dobrým směrem, neboť sto dolarů se jako zálohovaný poplatek dá akceptovat. Snad také mají dobře spočítáno, nakolik účinné toto opatření bude.
Zdroj: KitGuru