
Valve se doposud zaměřilo na tvorbu softwarové platformy pro další vývojáře, což je SteamVR. Newell je sám celkem spokojen s celkovými prodeji na trhu s VR a říká, že zájem zákazníků odpovídá jeho předpokladům. Zároveň ale tvrdí, že dnes mají zákazníci málo důvodů k tomu, aby si nějaký VR systém pořídili, což je vina především nedostatku obsahu, na což se Valve právě chce zaměřit.
Newell tak oznámil, že samotné Valve vytvoří tři hry pro platformu SteamVR a zdůraznil, že nepůjde o žádná dema jako v případě The Lab. Půjde o opravdové herní tituly, ale zatím nepadly žádné podrobnosti, ale z dalšího průběhu rozhovoru vyplynulo, že to nebudou zrovna AAA tituly, ale také žádné levné hříčky. Však Valve si jejich prostřednictvím chce také otestovat, co ve VR funguje a co ne, takže na sebe vezme riziko neúspěchu, aby "posunul celou oblast VR dále". Čili ať budou připravované hry úspěšné, nebo ne, ostatní se z toho budou moci tak či tak poučit.
Dle týmu SteamVR tak nedostatek obsahu zákazníky daleko více odrazuje než vysoká cena VR headsetů. Newell zmínil, že i kdyby se cena HTC Vive propadla na pětinu, zaznamenal by se jen minimální nárůst prodejů, neboť tu nejsou hry, které by umožnily "využívat VR po 20 hodin týdně". Nicméně Valve aktivně pracuje i na vylepšení hardwarových technologií.

Do toho spadají také nové pohybové ovladače, které Valve odhalil na Steam Dev Days už v říjnu 2016. Ty jsou vyvíjeny společně se zmíněnou trojicí her, pro něž budou určeny a Valve také na nich spolupracuje s dalšími herními vývojáři. Firma také pracuje na nové verzi Lighthouse Base Station a plánuje je zpřístupnit dalším firmám. Oproti verzi od HTC bude k dispozici především širší úhel záběru pro lepší sledování ovladačů a na cestě jsou technologie, které mohou umožnit sledování ovladačů i "po celém domě". To by pochopitelně vyžadovalo bezdrátový VR headset, ale tento problém Newell už považuje za vyřešený.
Newell také očekává, že VR průmysl čeká prudký rozvoj, což se týká třeba použitých panelů, které mají dnes přece jen velice hrubý rastr. Právě VR headsety by tak měly využívat nové panely s velice jemným rozlišením a rychlou obnovovací frekvencí. V případě monitorů nebo telefonů už v podstatě v tomto není kam jít, ale na VR headsetech rozhodně je co vylepšovat.
Zdroj: Tom's Hardware