Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
5.6.2015, Jan Vítek, aktualita
Valve už konečně stanovilo datum vypuštění Steam Machines a celé platformy i s potřebnými herními ovladači na trh. Stane se tak tento rok 10. listopadu, tedy zhruba za pět měsíců. V tu dobu přijde také streamovací Steam Link.
pidalin (1497) | 5.6.201514:52
A neni jednodušší si připojit svoje PC k TV a koupit si jenom ten ovladač? Ale zase na druhou stranu by to mohlo vrátit PC hraní na výsluní kdyby defacto byla konzole která by byla vlastně běžný PCčko. Jenom mam strach z ovládání budoucích her pokud se tohle ve větší míře rozšíří. Pak budou na myš kašlat všichni.
Odpovědět0  0
Jimmz147 (145) | 5.6.201513:26
Nevím jak ostatní, ale podle mě je to úplně zbytečný produkt. Trh herních konzolí je pevně rozdělený mezi Sony, Microsoft a Nintendo bez místa pro nového hráče. Mezi herními PC se také neuchytí díky svojí nízké modularitě. Navíc je tu obrovský problém ve značení. Pojem Steam Machine nereprezentuje žádný standart, či garanci určitého výkonu. Jedna Steam Machine může mít téměř High­-End grafiku i procesor a jiná sotva střední třídu. Navíc ceny, které ohlásil Dell a Alienware jsou dost mimo realitu a pochybuji, že případní ostatní výrobci na tom budou jinak.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 5.6.201513:40
S tím v podstatě souhlasím, ale ještě je tady Steam Link jako levná a jednoduchá možnost pro PC hráče přesunout se na gauč, která může užrat nezanedbatelný podíl na trhu právě konzolím.
Odpovědět0  0
Japkoslav (87) | 5.6.201514:00
Vždyť Steam Machine je jen ­"brandovaná­" řada nettopů postavených pro obývák. Sám netuším, proč by měli zavádět nějaký standard nebo snad uzavřenou platformu.
Je to stále PC platforma, není potřeba nic jako u konzolí omezovat. Certifikace, že utáhne hru x na detaily y?
Pokud se žádný brandovaný Steam Machine nelíbí, tak si ho postavte sám ... mi přijde, jak když by najednou někteří byli zmateni z toho, že mají u PC možnost volby.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 5.6.201514:12
Jenže výhoda konzolí, pro niž si je řada lidí vybírá, je právě jednoduchost. Prostě si koupíte hru pro PS4 a máte jistotu, že na ní bude hned fungovat, nic nebude třeba nastavovat a nemusíte se o nic zajímat. To je pro oslovení mas lidí obrovská výhoda, takže se ani nedivím, že výrobci Steam Machines budou alespoň udávat to, že tenhle model zvládne hry ze Steamu alespoň v 1080p a tenhle je pro 4K.
Odpovědět0  0
Japkoslav (87) | 5.6.201516:27
Ono je jedno, co tam budou výrobci uvádět, za týden od uvedení ta informace nebude platit.
Napíšou, že krabička zvládne 4K a vyjde zaklínač III a na něm poběží 10 FPS ;)
Odpovědět0  0
pidalin (1497) | 5.6.201517:02
Pokud je v nejlevnější verzi GTX960 tak by to mělo na běžný hraní v 1920x1080 celkem stačit. Při hraní z gauče na TV člověk nepotřebuje antialiasingy a supe grafiku, spokojí se s nižšíma detajlama a pokud to má konkurovat konzolím tak tim spíš to nevadí že to nepojede na ultra detajly. Blbý je že tohle konzolista nekoupí protože to neodstraňuje ani jednu nevýhodu PC a to laboraci z detajlama a tak podobně. A hlavně optimalizaci. PS a Xbox maj speciální OS a speciální API, díky tomu dosahujou lepšího výkonu při slabšim HW a to je hlavní výhoda. Tahle věc od Valve je jenom PC. Nevim jak bude fungovat ten jejich steam OS ale je jasný že hry co na tom pojedou budou normální PC hry. Ale třeba bude každá hra optimalizovovaná na detajlech a pozná to jakou verzi tý krabice člověk má a automaticky to nastaví detajly aby to jelo hratelně, to by hodně řešilo. A pokud tohle nebude fungovat tak to konzolisty neosloví, konzolista nechce řešit ňáký detajly, rozlišení a tak, chce to zapnout a hrát.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.