Valve využije strojové učení pro odhalování podvodníků v CS:GO
17.2.2017, Jan Vítek, aktualita

V mnoha online hrách narazíme na podvodníky, kteří se snaží s pomocí různých triků získat výhodu. Je to případ i Counter-Strike: Global Offensive, kde to chce Valve řešit, a to s využitím strojového učení.
Souboj herních vývojářů či provozovatelů platforem jako Steam a lidí vytvářejících cheaty, čili podvodné nástroje pro hry, připomíná i souboj vývojářů a crackerů. Využívá se především detekce podvodných prográmků, na niž jejich autoři reagují novými verzemi a tak to jde pořád dokola. Valve se proto rozhodlo, že využije novou zbraň, která by měla být schopna detekovat jakékoliv podvádění, a to pomocí strojového učení. To by tak mělo být schopné odhalit podvádění i bez znalosti konrétního prográmku či mechanismu.

Valve tak už nechce používat autodetekci různých konkrétních cheatovacích prográmků a podvádění bude namísto nich odhalovat umělá inteligence. Problém je však v tom, že k neustále probíhající analýze zápasů bude zapotřebí vysoký výkon na vyhrazených serverech, neboť alespoň zezačátku se bude zkoumat každý hráč zvlášť z jeho perspektivy. Umělá inteligence se ale bude postupně trénovat, takže by měla pracovat stále efektivněji a Valve uvádí, že bude opravdu schopna bezpečně rozlišit podvodníky a hráče, kteří jsou prostě jen opravdu dobří.
Pro Valve je tak nyní největší překážkou vůbec sehnat potřebný serverový výkon. Zapotřebí bude celé výkonné datové centrum a zatím tento vývoj postupuje od menších krůčků. Valve již má funkční ranou verzi systému, která již funguje a učí se na hře Overwatch. Výsledky jsou prý zatím slibné, a tak vývoj bude pokračovat a celý systém se postupně rozšíří.
Zdroj: KitGuru