reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.2.2020, Milan Šurkala, aktualita
Center for Energy Storage Research v Korea Institute of Science and Technology (KIST) je jedním z mnoha týmů, které se snaží vyvíjet lepší akumulátory. Vyvinuli baterie s křemíkovou anodou, která slibuje větší kapacitu i rychlejší nabíjení.
Tech-boy.lukas (1246) | 25.2.202010:59
Zázračný akumulátor po 1001. Už by mohl ale nějaký přijít do výroby
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4481) | 25.2.202011:07
Ale to prostě trvá. Jak bylo řečeno v jiném článku, třeba jen jedna série testů pro zjištění optimálního nabíjení pro co nejvyšší rychlost nabití i zajištění vysoké výdrže trvá několik měsíců. A těch sérií může být mnoho. Pak ten výzkum může koupit nějaká firma, to opět potrvá, než se vše vyřeší legálně, než oni dokončí finální produkt, než na to postaví linky,... Nelze pustit na trh produkt, který není řádně prověřený a otestovaný. Vždyť i když se to udělá, pak to může skončit jako u Galaxy Note 7, a to byly jen lehké úpravy stávajících technologií. A jak to dopadlo. Tohle prostě trvá mnoho ­(i desítky­) let.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1246) | 26.2.20207:37
netřeba mi to vysvětlovat,já chápu že ten vývoj je pomalý. Ale jen komentuji to že těch pokusů už bylo mnoho a krom drobného vylepšení jsme se daleko nedostali.
Odpovědět0  0
papekdreveny (11) | 24.2.202011:15
A ja debil som v sobotu kúpil novú sadu Ni­-MH AA akumulátorov. Mohol som ešte počkať...
Odpovědět3  0
DrQQ (301) | 24.2.202010:05
Takových zaručených zpráv o geniálně úsporných motorech, které ale blokuje ropná lobby jsem už četl opravdu hodně. Uvěřím, až to bude v prodeji.
Nicméně se nabízí otázka, jak to bude s národním bohatstvím lithia pod Cínovcem. Dohadování politiků a handrkování o to kdo, nakonec povede k tomu, že nikdo. Maximálně z toho bude několik žalob za ušlý zisk.
Odpovědět1  0
Pavel Matějka (1569) | 24.2.20209:53
Ostatně stejně, jako ty ostatní ze stovek podobných zpráv.

(Jednotka dočasnosti = 1 furt.)
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 24.2.20205:46
Ked pridu na trh uvedim, už pred 20 rokmi boli prezentovane baterie s 5x vačšou kapacitou 2x lahšie, extremne rychlim nabijanim a počtom nabiti a vybiti ako kondenzator ­(nekonečne­) vyrobni material uhlik papier... 20 roky fuč a na trhu ich stale niet :D
Odpovědět4  0
Pate1973 (256) | 24.2.20202:27
To je ta dnešní věda vědci jsou hodnocení za publikování tak hold publikují každý postup i když je aktuálně nepoužitelný.
Odpovědět2  0
Mr.GO! (92) | 23.2.202022:33
je to zhruba jednou měsíčně, kdy se hovoří o významném, převratném objevu či potenciálně revoluční technologii ve vztahu k akumulátorům. stálo by za samostatný článek, mapující tato prohlášení, a pak k zvýraznit ty, které se dostaly do další fáze, případně se i začally vyrábět.
Odpovědět10  0
Jardadoma (1502) | 24.2.202012:47
Důležité je, jestli Svět hardware dalších padesát let vydrží.
Jinak je ten požadavek zbytečný :o)
Odpovědět0  0
honza1616 (3623) | 24.2.202019:14
Ani bych neřekl, tech clanku jsou tady mraky a opravdu kazdy mesic aspon 1
Nebylo by na škodu si kazdou technologii krátce, treba o delce 5­-10 vet připomenout. Kdo ji vynalezl, kde, jak, jestli vyzkum pokrocil nebo se baterie aktivně používá,
Nebo na to udělat nejakou srovnávací tabulku s casovou osou a zapisovat tam kazdy vyznamnejsi krok, nebo ohlášení nálezu.
Pokud se nepletu tak neco podobneho zde je i pro CPU, od soucastnosti až po........
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4481) | 25.2.202010:13
No, zásadní problém je v tom, že to se nikde pořádně nedozvíš, kterou přesnou technologii daný článek vlastně používá. Proto to také vypadá, že se nic neděje, jenže ty články se opravdu mění. Jen ti nikdo neřekne, že tento smartphone nebo EV má v baterce tuhle sloučeninu navíc a tak... Maximálně se řekne, že má o tolik a tolik procent větší hustotu, ale to je tak všechno, málokdy se dostane ven něco víc. Třeba ale víme, že Tesla snížila množství kobaltu ve svých akumulátorech už o 60 % v průběhu let a zatímco třeba VW ho má přes 12 %, Tesla je pod 3 % a údajně by v brzké době měli přejít na akumulátory úplně bez kobaltu.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.