Verizon chce koupit Yahoo!, mohly by se i ušetřit miliardy na daních
9.2.2016, Milan Šurkala, aktualita
Yahoo! nemá poslední dobou na růžích ustláno, někdejší sláva pohasíná, přestože má stále přes miliardu uživatelů. Americký operátor Verizon chce odkoupit část Yahoo! a přitom se také vyhnout daním za server Alibaba.
Koncem minulého roku chtělo Yahoo! vytvořit ze svých akcií v čínské Alibabě novou společnost, nicméně to mohlo znamenat nutnost zaplatit daně v obrovské výši okolo 10 až 12 miliard dolarů, tudíž z toho nakonec sešlo. Samotné Yahoo! nemá poslední dobou moc štěstí a někdejší sláva už pohasíná. Přesto je ale i nadále velmi cenná společnost, neboť má obrovskou uživatelskou základnu čítající přes miliardu lidí. I proto nepřekvapí, že americký operátor Verizon už několikrát vyjádřil zájem Yahoo! odkoupit, Alibaba je ale nepříjemnou zátěží.
Přestože zástupci Verizonu už řekli, že by o Yahoo! měli zájem, zatím žádná jednání mezi společnostmi neproběhla. Yahoo! by se ale Verizonu velmi hodilo, neboť tato společnost by velmi ráda rozšířila působnost své nové streamovací služby go90. Připomeňme, že tato streamovací služba se zákazníkům nepočítá do přenesených dat, což známé pod pojmem zero-rating. Ten např. zlomil vaz Facebooku v Indii, kde bylo jeho internetové připojení Free Basics kvůli této praktice zakázáno. Služba je pro uživatele "zdarma", neboť ten platí zobrazováním reklam. Mít tak najednou výrazně větší uživatelskou základnu, která by mimo programů a filmů koukala také na reklamy, zní pro Verizon velmi slibně.
Převzetí Yahoo! ale může mít i háček právě díky již zmíněnému serveru Alibaba. Nastiňuje se tu přesto možnost, jak se zbavit povinnosti zaplatit tolik miliard dolarů na daních. Místo vytvoření nové separátní firmy, která by vlastnila akcie Alibaby, by Yahoo! mohlo prodat své nejdůležitější projekty právě Verizonu (odhaduje se cena kolem 5 miliard dolarů). Z Yahoo! by tak zbyla akorát Yahoo! Japan a akcie Alibaby, tedy v podstatě velmi podobný výsledek. Alibaba by pak zpětně odkoupila své akcie a zbytek Yahoo! by vlastně byl odkoupen Alibabou. Připomeňme ještě, že Verizon v roce 2015 odkoupil společnost AOL za 4,4 miliardy dolarů.
Zdroj: fortune.com, computerweekly.com, theverge.com
Přestože zástupci Verizonu už řekli, že by o Yahoo! měli zájem, zatím žádná jednání mezi společnostmi neproběhla. Yahoo! by se ale Verizonu velmi hodilo, neboť tato společnost by velmi ráda rozšířila působnost své nové streamovací služby go90. Připomeňme, že tato streamovací služba se zákazníkům nepočítá do přenesených dat, což známé pod pojmem zero-rating. Ten např. zlomil vaz Facebooku v Indii, kde bylo jeho internetové připojení Free Basics kvůli této praktice zakázáno. Služba je pro uživatele "zdarma", neboť ten platí zobrazováním reklam. Mít tak najednou výrazně větší uživatelskou základnu, která by mimo programů a filmů koukala také na reklamy, zní pro Verizon velmi slibně.
Převzetí Yahoo! ale může mít i háček právě díky již zmíněnému serveru Alibaba. Nastiňuje se tu přesto možnost, jak se zbavit povinnosti zaplatit tolik miliard dolarů na daních. Místo vytvoření nové separátní firmy, která by vlastnila akcie Alibaby, by Yahoo! mohlo prodat své nejdůležitější projekty právě Verizonu (odhaduje se cena kolem 5 miliard dolarů). Z Yahoo! by tak zbyla akorát Yahoo! Japan a akcie Alibaby, tedy v podstatě velmi podobný výsledek. Alibaba by pak zpětně odkoupila své akcie a zbytek Yahoo! by vlastně byl odkoupen Alibabou. Připomeňme ještě, že Verizon v roce 2015 odkoupil společnost AOL za 4,4 miliardy dolarů.
Zdroj: fortune.com, computerweekly.com, theverge.com