Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.6.2006, Eagle , aktualita
AMD to s přechodem na AM2 myslí evidentně vážně, protože většina procesorů pro sockety 939 a 754 skončí již tento měsíc! Konkrétně 28. června bude posledním dnem, kdy bude možné objednat Athlony 64 3000+, 3200+, 3700+ a 4000+ (zbudou jen...
biobot | 23.6.200614:26
To bylo jasny, kdyz vyslo AM2 a bylo stejne drahy jako soc.939.. logicky si koupim AM2 s DDR2 a PCI­-E.. sbernici 1600­-2000HT a procak na 1600­-2000HT.. nezli 939 na 800­-1066HT za stejny penize. i kdyz ta zbernice tam neudela moc rozdil urcite to nedelaj pro prdel :8 .ja osobne mam p4 3,4Ghz kery stalo pred 1­/2 roku 8000. za tyden zacne intel slevovat a pomalu pudou do pr.. vsechny P4 HT a CELERONY­(ty uz sou ze hry ta 1­/2roku­)... zbydou jen P D a ty nejnovejsi
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 24.6.200610:11
Rychlost HyperTransportu je u obou socketů zcela identická.
Odpovědět0  0
M.manel | 23.6.200613:36
Pokud jste si po uvedení Core už začali myslet že se AMD nechá zadupat bez boje tak se koukněte sem: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Vypadá to že přechod na AM2 jim nemůžem vyčítat, když je to nutnost pro udržení kroku. No je fakt, že sou jen taková liška proti slonu, teď jen aby jim to fungovalo. Nerad bych se zas dočkal doby kdy nejlevnější procesor stál 6 litrů, teď je pohled do ceníků docela příjemnej. Jinak, do ubgrade určitě nikoho netlačí platforma, jedině potřeba výkonu a až ta příde, tak stejně víme že budem měnit všichni :­)

Odpovědět0  0
Gentle Giant (9) | 23.6.200611:16
Pro 939ku to přece není vyčerpávající přehled. Nejsou tam dvoujádra 3800+,4200+ ani 4600+, U A64 postrádám 3800+ a 3500+.
Odpovědět0  0
Libor (54) | 23.6.20069:10
no nevím ,nevím, jestli si tím tlačením lidí do AM2 AMD nepodřezává větev, protože když už si budu muset kupovat nové paměti ­(DDR2­), tak se asi na celý AM2 vys... a půjdou do Intelu
Odpovědět0  0
Ohmy | 23.6.20069:26
To máte naprostou pravdu. AMD ta sláva moc stoupla do hlavy. Nové Core Duo mu asi dost nakope zadnici, a AMD se zase vrátí do dob, kdy si ho pořizovali jen ti, co tomu nerozuměli :D Skoro mě až mrzí, že ta éra 939 byla tak krátká. Tedy aspoň pro mě ­- mám to od Vánoc a v nejbližších 3 letech rozhodně měnit nebudu.
Odpovědět0  0
Grovik (54) | 23.6.20069:39
SOuhlas... mam S939 od nedavna ­(cirka mesic ­- byla to nutnost­) a nemrzi me to .. navrch me nijak netrapi DDR2 pameti ani podobne veci... dneska u tech nejnarocnejsich aplikaci ­(hry ;­-­)­) stejne rozhoduje grafika :­-­).

Problem je podle me v tom ze AMD ma malou vyrobni kapacitu a aby udrzelo produkci musi prestat vyrabet a presunout kapacity jinam. Nejde o cilenou snahu presunu na AM2 jde proste o nutnost.

Drzim AMD palce uz jen proto ze konkurence je nutna a K8 byla velice vydarena vecicka, jsem zvedav co predvede intel s CoreDuo ­(jen mam trosku strach ze je to vetsi ­"HYPE­" nez to bude v realu ale necham se prekvapit­) a nemene jsem zvedav na to jak odpovi AMD.

Stale me zajima ta technologie kterou vyvyji AMD o ktere se tu psalo kde vice jader se tvari jako jedno. Jiste by bylo zajimave o tom zkusit zjistit vic.
Odpovědět0  0
T.O.M. | 23.6.200610:47
No myslím že paměti jsou nejmenší problém, když už chci upgradovat tak logicky procesor i se základní deskou a paměťma ona ta změna z pamětí 266­/333­/400 MHZ na 533­/677­/800 Mhz je naprosto logická, vývoj nejde zastavit a v tomto už nebyl soket 939 progresivní.


Co mě spíše mrzí je to že zatím nenaběhla sériově těchnologie 0,065mm, takhle jim je FAB 36 na en­-ono, protože používáním technologie 0,09mm se po uvedení novejch Intelů sami oslabují ­- no snad opravdu připravují nějakou kloudnou odpověď.
Odpovědět0  0
Libor (54) | 23.6.200612:11
já to ale řeším z pozice majitele sock. 939 se singl procákem, tímto krokem mě AMD zbavuje možnosti upgrade procáku a přechod do AM2 je pro mě výhledově neperspektivní, to už raději přejdu k Intelu
Odpovědět0  0
T.O.M. | 23.6.200613:57
To chápu, na druhou stranu upgrade PC má význam při navýšení výkonu alespoň o 30­-50% a tak razantní nárust na této platformě v budoucnu asi nebyl očekávatelný. Dle mých zkušeností je lepší než upgrade jedné komponenty většinou výhodnější kompletní upgrade kompletu procesor­-deska­-pamět­-grafika.

PS: já mám doma například i ještě Socket A s geforce2 a 2600+ procesorem a také předpokládám až to dcerám ­"nebude stačit­" kompletní výměnu.
Odpovědět0  0
jfb | 23.6.200615:16
Ja nevim proc zavira moznosti upgradu. 939 CPU se budou dodávat nejméně ještě rok, u Intelu se mění prakticky deska s každým novým CPU ­(soket sice tejný, ale nekompatibilní čipsety­). Takže vy si za rok muzete koupit nejakou vyprodejovou X2 za pakatel a vydrzite dalsich par let...
Odpovědět0  0
Libor (54) | 24.6.20069:18
no to jsem zvědavý, jaké X2 budou za 1­/2 roku, natož za rok, dostupné
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 (107) | 26.6.200610:13
Jiste ze. Stejne jako jsou dnes dostupne procesory pro socket A....
Odpovědět0  0
Libor (54) | 27.6.200615:08
právěže o tom silně pochybuji, dostupnost těchto procáků je mizivá nyní, takže po ukončení výroby prostě nebudou
Odpovědět0  0
JoHnY2 | 23.6.200612:39
Do intelu pujdem my, protoze vime, ze Core2 bude prekonavat stavajici K8, navic za dumpingovou cenu :­)­). Jenze normalni smrtelnik si koupi to co bude v krame. Pripadne to, co mu nejaka pochybna duse­(jako treba nase temna strana =­)­) poradi.
Navic ukonceni 939­/754 je pro AMD zpusob jak zvetsit kapacitu linek pro AM2, maj jen dve tovarny. Intel jich ma asi 15 a z toho asi 4­-5 jich dela CPU. Je docela rozdil, kdyz stojici vyroba znamena ­-50% kapacity a kdyz to znamena ­-5­-10% kapacity.
Odpovědět0  0
T.O.M. | 23.6.200614:01
Jen aby to s tím Core2 byla pravda. Něčím podobným posledního půl roku deptám své kamarády, zavilé jablíčkáře. Roky mě tvrdili že PC jsou šumky a nic lepšího než MAC není, takže jim teď i z úroky vracím to že už i jablíčko přešlo na ty šumky. to co víme o novém Intelu je zatím mediální kampaň.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.