reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.1.2024, Milan Šurkala, aktualita
Volkswagen už brzy přinese systém založený na ChatGPT do svého infotainmentu. Stát se tak má totiž už za pár měsíců a přinese tak vylepšeného digitálního asistenta, který pomůže s ovládáním vozu.
Milan* (6) | 13.1.202414:54
No zatim pořád platí, že se máme plně věnovat řízení. Takže až ti mladí, kteří vybírají auto podle infotainmentu spáchají dopravní nehodu, neměli by se na to, že zrovna klábosili s ChatGPT a čuměli na půl metrovej displej, vymlouvat.

Citace ­- Musíme se smířit s tím, že nastupující mladou generaci už auta jako taková obvykle nezajímají. Pokud ano, tak je zajímá spíše jejich softwarová stránka. Pokud chce automobilka přežít, musí začít dělat lepší počítače na kolech, ne lepší ­­"auta­­". ­- konec citace. Tohle když vezmu ad absurdum, takže ten kdo udělá lepší PC na kolech, ale bez výkonu motoru, brzdy budou stačit jen na předku, místo světel lucerničku tak ten vyhrává? No tak takhle jednoduchý to asi nebude. Jen tak mimochodem, kolik je mladých, kteří na začátku své životní dráhy kupují nové auto? Asi jich moc nebude, co.
Jinak trochu mně uklidňuje, že žijou i jiní mladí, kteří na autě upřednostňujou důležitější věci než je něco co jim bude za chvíli kecat do jízdy a nakonec i do života.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 13.1.202415:49
"Jen tak mimochodem, kolik je mladých, kteří na začátku své životní dráhy kupují nové auto? Asi jich moc nebude, co. ­"

A kdo říká, že si je budou kupovat na začátku své životní dráhy? Jde o to, že lidé doslova odkojení na telefonu už zdaleka nejsou jen ti, kterým je dnes 15. To už se bavíme i o lidem, kterým je i 25+, dokončili ­(nebo dokončují­) vzdělání. Pochopitelně ne všichni, ale někteří z nich budou mít zaměstnání, kdy si budou moci dovolit nové auto. Do pár let jim je 30 a to už si mnozí to auto kupovat budou. A to se bavíte o lidech, kteří měli už v dětství ­(pozdějším­) smartphone. Do deseti let tu máte v showroomech generaci, která se smartphonem v podstatě vyrostla od malička.

"zrovna klábosili s ChatGPT a čuměli na půl metrovej displej, vymlouvat. ­"

To je trochu zvláštní argument. Nemáme tu od toho už roky třeba takové hands­-free? To zatím nikomu nevadilo, ale že člověk bude provádět tutéž činnost ­(mluvit s někým­/něčím­) najednou bude způsobovat více nehod? Spíše naopak to může být bezpečnější, pokud autu řekne, ať něco nastaví, než by to měl v tom horším případě nastavovat na displeji ručně, nebo i v lepším případě pomocí tlačítek. I ta tlačítka ­(bezpečnější než displej­) jsou v tomto horší než hlasový příkaz. Vždyť právě ta integrace s ChatGPT zajišťuje, že na ten displej nemusí čumět.

Dále tu máme elektromobilitu a nabíjení aut. Pokud už budou lidé čekat na nabíjení, tak budou chtít se zabavit ­(ostatně to, jak stále více automobilek přidává do vozů počítačové hry, streamovací služby, o něčem vypovídá­).

Je potřeba se dívat na to ne tak, jak to vidíte Vy, ale jak to vidí generace před Vámi. A tito lidé mají úplně jiné vnímání světa, jiné hodnoty ­(stejně tak, jako Vy nemáte stejné vnímání jako Vaši rodiče­).
Odpovědět0  0
Milan* (6) | 13.1.202417:19
Napsal jste ­- nastupující mladá generace­- a teď melete o 30ti letech, nechci se nikoho dotknout, ale tohle není nastupující mladá generace, ve 30 už ne. To už začíná střední věk. Když tak rád operujete s těma odkojencema MT a jejich věk je do 15, tak když se jich zeptáte tak pro ně už jsou starci dvacetiletí. Takhle kvantifikovat je kravina.

Hands free? Co? Jel jste s někým kdo to používá za jízdy? Já jo. Za prvé tak jako tak sjíždí očima na displej, takže se nevěnuje řízení. A za druhé, když má sluchátka v obou uších, neslyší případné sirény např. záchranky. Možná to nevíte, ale že jede vozidlo s právem přednostní jízdy a má puštěné sirény, tak ho dřív slyšíte než vidíte. A co by měl vlastně přes ten displej nastavovat?

"Dále tu máme elektromobilitu a nabíjení aut. Pokud už budou lidé čekat na nabíjení, tak budou chtít se zabavit ­­(ostatně to, jak stále více automobilek přidává do vozů počítačové hry, streamovací služby, o něčem vypovídá­­).­"

Tak tohle je teda argument, to myslíte vážně, jo? Až budeme čekat na nabití auta, no tvl???? Pokud to evropská uhnije povede tak jak do teď, tak ani nebudeme na nic čekat,. Ti bohatší budou jezdit na koních, chudší na oslech a ten zbytek bude chodit pěšky. Takže s elektromobilitou můžete jít, však víte kam.

Je potřeba se dívat na to ne tak jak by jste to chtěl, ale zohlednit realitu. A nezapomeňte, jste povinen se plně věnovat řízení vozidla, což se nedá tvrdit když se jakkoliv budete zabývat infotainmentem.
A když jsme u těch generací, jak jsem řekl, vím to od mladšího syna, 25 let, a jeho kamarádů. Infotainment NENÍ pro ně určující prvek při nákupu vozidla. Prostě není. Pro ně jsou důležitější ukazatele.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 13.1.202418:57
"a teď melete o 30ti letech, nechci se nikoho dotknout, ale tohle není nastupující mladá generace, ve 30 už ne­"

Bavím se o lidech, který bude v budoucnu 30, ne o těch, kterým je teď 30. Jde o to, že ti, kteří budou za pár let kupovat ta nová auta ­(tzn. teď jim je třeba kolem 20 a začínají studovat VŠ­), už jsou lidé doslova odkojeni na telefonech. A ti, až si budou za pár let kupovat auto, nebudou koukat tolik na jízdní vlastnosti a výkon motoru jako na konektivitu. Vždyť už dnes se tak děje. Ne v ČR, ale ve světě už ano.

"A za druhé, když má sluchátka v obou uších, neslyší případné sirény např. záchranky.­"

Handsfree přece neznamená, že musíte mít nutně sluchátka v uších. Myslel jsem tím obecně volání bez telefonu u ucha, ať si lépe rozumíme.

"Až budeme čekat na nabití auta, no tvl????­"

Sice většina nabíjení se provádí pomalu, když se na nabíjení nečeká, a i rychlé nabíjení se stále zrychluje, ale i toto se může stát. Spousta automobilek nyní začíná do aut přidávat právě tyto SW funkce jako počítačové hry, streamovací služby, možnost instalace aplikací. Před roky to vypadalo jako zbytečnost v telefonu a nyní je to normální. Před lety to vypadalo jako zbytečnost v autě, za pár let to bude normální. S tím, jak se bude rozšiřovat autonomní řízení ­(především při dlouhých cestách na dálnicích, což je realita už i dnes, tak co chcete proboha v tom autě dělat?­).

"Je potřeba se dívat na to ne tak jak by jste to chtěl, ale zohlednit realitu.­"

No právě, že to je realita. Ve společnostech, kde jsou mobilní technologie velmi rozvinuté ­(a Evropa to není, mluvím např. o Číně­), už prodeje docela jasně ukazují, že konektivita a online schopnosti jsou důležitým prvkem při výběru automobilu. Na důležitosti nabydou věci jako digitální klíče, OTA aktualizace, různé funkce smíšené reality, autonomní řízení, navigace s využitím AI a vzájemné konektivity vozů, ovládání hlasem, instalace aplikací, aktivace SW funkcí,...

"Pro ně jsou důležitější ukazatele.­"

Viz výše, uvědomujete si, že lidé v ČR jsou v trendech vždycky o něco pozadu za světem? Co jsou tedy ty důležitější ukazatele?
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1244) | 13.1.202417:34
já se považuji za velmi řidičského člověka, a pokud mladý člověk vybírá auto dle infotainmentu, tak bych mu doporučil tramvaj 🤪
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 13.1.202419:01
Nebo autonomně řízené auto, což je právě to, proč ten infotainment nabývá na významu. Co budete chtít dělat v autě, když jedete tři hodiny na dálnici a neřídíte?
Odpovědět0  0
jpsix (17) | 13.1.202422:02
auto som si kupil na soferovanie a nie aby ma nejaka AI aj Chobot zabili lebo ich to tak naucili
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 13.1.202422:40
No vidíte, a spousta lidí si koupila auto kvůli jeho primární funkci, aby měli prostředek k dopravě z bodu A do bodu B, a ne proto, aby při té přepravě zabíjeli čas jeho řízením. Někoho řízení baví ­(mě třeba ano­), ale pro mnoho lidí je to prostě jen zbytečně zabitý čas.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1244) | 14.1.20248:02
co budu dělat. No řídit, ano delší cesta je nuda ale taky mě nebaví být pasažér ve vlastním autě, takže to mám vyzkoušené i z delších cest. A auto na rychlostní silnici má mnoho asistentů které dokáží řídit samy, postupně jsem to poprvé vypínal bo mi to vadilo, na našich dálnicích se stále něco dělá a auto se tomu neumělo dle mě správně přizpůsobit, takže otravná hláška ­"vemte si volant­" byla někdy k vzteku, a ano jak tu bylo řečeno radši se zabiju sám než aby mě zabilo auto svou chybou. A váš názor auto jako prostředek na dopravu z místa A do místa B, nesplňuje to mnou zmíněná tramvaj?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 14.1.20249:41
No tramvaj to splňuje, ale tou také nedojedete do vždycky zmiňovaného bájného Chorvatska. Veřejná doprava existovala vždycky, ale auto používáte k tomu, abyste se jí nemusel přizpůsobovat, a že je to pohodlnější ­(můžete si vzít více věcí, zastavit kdy a kde chcete, nejste omezen jízdním řádem­). Auto nepožíváte místo hromadné dopravy kvůli tomu, že si chcete zařídit ­(alespoň ne většina lidí, a o to jde­).

Čím více se budou ti asistenti zdokonalovat, tím častěji nebude muset člověk řídit, a tím častěji bude potřebovat se něčím zabavit. Řešením je pokročilý infotainment. Vždyť to není nějaká vzdálená budoucnost, ale už i současnost. U nejnovějších aut se častěji než nějaké technické údaje zmiňuje široká nabídka asistentů, množství a velikost displejů, konektivita s telefonem,... Pokud Vás zajímá budoucnost, nikdy se nemůžete dívat na to, co si o tom myslí střední generace, kterou navíc daná problematika zajímá, protože to budou ve většině případů ­"klasici­". Musí Vás zajímat nastupující mladá generace a člověk, kterého daná věc technicky příliš nezajímá, ale chce ji především používat. A to co nejjednodušeji.

V historii jste měl takových přerodů spousty. Fotoaparáty. Nejprve analog­-digitál. Každý klasik tvrdil, že udělat fotku s vývojkou a ustalovačem je ta pravá fotka a pixely nemají místo. Většinový trh ale dal jasně najevo, že digitál je svou jednoduchostí cesta a na nějaké ­"pravé­" fotky kašlal. Zrcadlovky­-bezzrcadlovky. Opět každý klasik tvrdil, jak je důležité vidět scénu přes zrcátko vlastníma očima bez zpoždění. Většinový trh dal opět jasně najevo, že ­"pravá­" scéna není důležitější než výhody jednoduchosti, které to přináší. Velké fotoaparáty­-telefony. Zase klasici tvrdili, jak je důležité mít velký senzor a velký objektiv pro ­"pravou­" fotku. No většina zase dala jasně najevo, že je ­"pravé kvalitní­" fotky až tolik nezajímají a jednoduchost je král ­(mají jedno zařízení, které mají stále při sobě, místo dvou, a pro jejich potřeby to stačí­). Jasně, pořád najdete lidi, kteří fotí velkými fotoaparáty, kteří tím rádi fotí, ale většinu to nezajímá.

Stejně to máte s auty. Pořád budete mít lidi, kteří rádi řídí, ale většinu to nezajímá. Pokud bude dostatečně dobré auto, které je někam samo zaveze, to si pište, že drtivá většina lidí bude raději sledovat seriály na displeji nebo hrát hry, než řídit. Já řídím velmi rád, mám rozumně silné auto s točivým atmosférickým motorem, které je radost řídit, a pokud jedu někam daleko, nezřídka raději jedu okreskami než dálnicí, ačkoli to trvá skoro dvakrát déle, ale přesto jsou situace, kdy mě to řízení otravuje ­(např. dálnice nebo ucpané město­). Pokud i mě toto otravuje, co většinového člověka? A co většinového člověka, který na digitálních technologiích doslova vyrostl? Musíte se dívat, jak to vidí lidé, kteří jsou teď na SŠ, VŠ. To je úplně jiná generace než Vy nebo já. Ti to vidí jinak.
Odpovědět1  0
jpsix (17) | 13.1.202410:49
kurva pojebany infotajment je fakt dolezita sucast v aute
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4480) | 13.1.202411:27
Kdysi nebyla, ale je důležitý čím dál víc. Nebude trvat dlouho a bude nejdůležitější.
Odpovědět0  2
Tech-boy.lukas (1244) | 14.1.20249:55
tak to nevím který m.a.g.o.r to může brát za nejdůležitější část auta? ­(ale nikdy jsem nezkusi, přiměl jste mě to zkusit, zda můžu telefonovat bez infotainmentu, resp. vypnutý­) Dle mě trochu chytřejší rádio a nejdůležitější část auta, to je asi jako nejdůležitější část pc je zvuková karta. Ještě že se seat rozhodl dobře a vše důležité jde ovládat tlačítky. Myslím že jsem to četl zrovna na tomto serveru, kdysi ikona bezpečnosti ­"volvo­" v novém voze odstranilo veškerá tlačítka, bo odvádí pozornost a vše bude dělat infotainment, a bude zobrazovat jen to co člověk aktuálně potřebuje, pozná to. Jak pozná že chci někomu poděkovat a bliknout výstražnýma, nijak!!!! Takže buď budu h.o.v.a.d.o a nepoděkuji, nebo to najdu v infotainmentu a vrazím do auta před sebou.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 14.1.202412:36
Mám pocit, že zrovna výstražná světla musí mít ze zákona stále speciální tlačítko. A znova, bavíme se tu o hlasových funkcích, což v praxi v takovém případě může znamenat příkaz ­"poděkuj­" a auto dvakrát blikne. Nicméně jak bylo řečeno, zrovna výstražná světla jsou něčím, co ­(nepletu­-li se­) musím mít fyzickou formu, takže to nejenže nemusíte hledat v infotaimentu, dokonce to nemusíte hledat ani na palubní desce nebo na stropě, ale jen to řeknete. Nicméně i ta Tesla, na které se nedá ovládat tlačítky skoro nic, má na výstražná světla tlačítko. Vyberte si něco lepšího.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1244) | 14.1.202413:11
To ale záleží na tom co to bude umět, píše se že chatgpt v infotainmentu. To neznamená že to bude umět bliknout. Ja mám dost omezeno co můžu hlasově ovládat. Co mám právě jen z doslechu některé automobilky dovolí ovládat hlasově víc věci. Protože něco se může zdát logické že ovládat půjde a přitom to nepůjde. Mluvím ze zkušenosti že jsem musel hodně věcí přenastavit pomocí kabelu bo to automobilka nastavila nevhodně a nedala vam možnost to přenastavit
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 14.1.202413:35
"To neznamená že to bude umět bliknout.­"

To pochopitelně neznamená ­(osobně si myslím, že takové bliknutí asi ani umět nebude, ale kdo ví­). Bavím se spíše obecně o budoucnosti a konceptu toho, jaký bude přístup k těmto věcem. Už dnes lidé v domácnostech ­(a to i českých­) používají Alexu a podobné k ovládání elektroniky, proč by pro ně mělo být něco nepřirozeného dělat totéž v autě? Právě naopak, je to něco, co budou od auta očekávat. Obzvlášť pokud se bavíme o mladých lidech, kteří tyto hlasové asistenty používají odmala.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1244) | 12.1.202420:20
nejsem paranoidní, ale dělají ho ze mě. Když se tedy bude vyvolávat hlasovým příkazem, tak neustále poslouchá že. A najednou vw velmi záleží na soukromí uživatelů. Už něco mohu hlasem ovládat teď, ale zapíná se to tlačítkem. Takže do teď co jsem četl automobilky prodávají i to co mačkáš na infotainmentu, a najednou vw bude všechno mazat?
Odpovědět1  0
vaclav2211 (354) | 12.1.202411:57
Ja uz to mam davno integrovane, ­/svokra­-tchyne­/ :P
Odpovědět3  0
Tech-boy.lukas (1244) | 12.1.202420:24
😂 znám, moje máti manželovi kecá do řízení i zezadu. Jednou jsem ji vezl, a ona na místě spolujezdce mačkala imaginární brzdu. Se dívám a říkám, heh ty pedály mám ale já.
Odpovědět3  0
odb (511) | 12.1.202411:35
Radsej keby zapracovlai n inyh veciach ako riesit integraciu ChatGPT.
Nechapem kam to spejeme.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 12.1.202411:43
Musíme se smířit s tím, že nastupující mladou generaci už auta jako taková obvykle nezajímají. Pokud ano, tak je zajímá spíše jejich softwarová stránka. Pokud chce automobilka přežít, musí začít dělat lepší počítače na kolech, ne lepší ­"auta­".
Odpovědět0  0
Simik (356) | 13.1.20249:12
To ukáže čas a prodeje.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 13.1.202411:32
Tak ono se to už i ukazuje. V Číně je už teď úroveň infotainmentu jedním z nejdůležitějších parametrů při výběru auta a i na prodejích je vidět, jak strádají tradiční automobilky. V průzkumech je obvykle nejčastějším důvodem pro nekoupení si tradičního auta ­(např. VW­) právě to, že je hloupé v oblasti infotainmentu a online funkcí. Za pár let to bude i tady, až si ta auta začne kupovat mladá generace, která byla doslova odkojena na telefonech.
Odpovědět0  0
gepard2 (70) | 12.1.202414:47
Pokrok musí probíhat v rámci možností. Pokud se ChatGPT ukazuje jako možnost, proč toho nevyužít? Možnost ovládat Infotainment za pomoci hlasu s tím, že počítač ­(ChatGPT­) identifikuje požadavek a splní ho, vítám. Lepší jak při řízení čučet do obrazovky hledat tam jednotlivé položky, které chci nastavit. Pokud to za mě může udělat počítač, tak proč toho nevyužít?
Odpovědět2  0
Tech-boy.lukas (1244) | 13.1.202417:30
v tom bych viděl někdy problém, ano když se snažím někdy najít nějaký soubor .mp3 v infotainmentu tak opravdu řídím jako ožralý, ale nevím v čem by mi pomohl hlasový příkaz. Do teď nevím co mu mám říct, mám tam cca 50k skladeb. Chci písničku od interpreta xx a zní zam tralala? Obvykle neznám název skladby. Ano některé věci jsou fajn že jdou ovládat hlasem, ale u některých si vůbec nepomůžete, a i to mluvení s autem odvádí pozornost, tak nevím co vyjde lépe zda za pár sekund nedívání se nastavit to co potřebuji, nebo se 10 minut domlouvat s autem co vlastně chci. Takže bych to neviděl tak jednoznačně, jen beru že ovládání hlasem bude o něco chytřejší, a i když vw tvrdí že ne tak může kompletně poslouchat posádků o čem mluví.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 13.1.202419:07
"Obvykle neznám název skladby.­"

No a právě o to jde. V tom ta AI může pomoci, protože třeba neznáte název, ale znáte interpreta. AI může pomoci najít tu správnou skladbu. Nebo Vám může sestavit sama playlist podle nálady, vždyť to ty služby umí už dnes. Proč by se vůbec měla babrat s MP3 a něco vyhledávat, když může být online připojena na internet a mít k dispozici playlisty, které jste si třeba ve Spotify vytvořil doma a posloucháte je na počítači? Tohle je to, co bude mladé lidi zajímat. Tahle online konektivita je stále více a více důležitá. Pro Vás možná ne, pro mně asi také ne, já jsem už v tomto asi trochu více ze staré školy, ale my zde nejsme ti důležití. Automobilku musí zajímat ti, kteří si ta auta budou kupovat, kteří nahradí stávající zákazníky. Na tohle myšlení dojelo už hodně firem, takovým typickým příkladem je milionkrát zmiňovaná Nokia.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1244) | 14.1.20248:41
trochu vás vyvedu z omylu, žijete v ideálním světě kde je internet všude, pracuji jako automatizační technik a jezdím často na kole. Je mnoho míst kde je internet pomalý a nebo žádný, nevím jak funguje spotify, jestli si uloži do cache 30 minut hudby, tak by to mohla přežít, ale já na .mp3 nebo popř .flac offline nedám dopustit. Nejsem totiž závislý na třetí straně. Už mnohokrát se mi i v obchodě stalo že jsem se u zboží chtěl podívat na leták toho obchodu a měl jsem na mobilu hlášku server neodpovídá. ­(to bylo sprostých slov, když to byl zrovna obchod který tlačí své služby on­-line a server mu nefunguje)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 14.1.20249:50
"ale já na .mp3 nebo popř .flac offline nedám dopustit­"

Vy ano, ale většinový člověk ne. To je to, oč tu běží. Většina populace. Mimochodem s předplatným si můžete skladby stáhnout offline, pokud chcete ­(např. pro podcasty to umí ta aplikace i automaticky a na Wi­-Fi, abyste to nemusel dělat ručně a abyste to náhodou nestahoval na datech­). Jednoduchost je klíč, Vždy byla, je a bude.

Většinového člověka zajímá jednoduchost, ne vyloženě nejlepší kvalita. Pokud je kvalita přijatelná ­(ať už se bavíme o audiu, kvalitě fotek z telefonů ­- ty zabily fotoaparáty v momentě, kdy dosáhly dostatečné kvality, ne lepší kvality­), většinu lidí pak zajímá více jednoduchost než další nárůst kvality. Kdo by si dneska chtěl stahovat MP3 a otravovat se s tím? Pár lidí ano, ale většina lidí chce jednoduchost. Jednu aplikaci na počítači, v telefonu, v autě. Poslouchají hudbu­/podcast a chtějí ji synchronizovaně. Sednou do auta a ze sluchátek ať se to automaticky přepne do audio systému auta přesně tam, kde skončili. To je to, co zajímá většinového člověka. Ne to, zda to má auto pětiprvkovou zadní nápravu.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1244) | 14.1.202410:31
"Většinového člověka zajímá jednoduchost­"= často to vidím kolem sebe, šetření času. A co s tím takzvaným ušetřeným časem bude dělat, použije ho nějak rozumně nebo ho zabije koukáním na seriál v tv? A ano, jak říkáte jednoduchost a většinový člověk, chápu většina chce být součástí systému, dělat to co se od něj čeká, nic jiného. Proto říkám infotainment je pro mě jen chytřejší rádio, a tím že půjde to hlasové ovládaní vyvolat kromě tlačítka i hlasovým povelem tak vlastně bude moct poslouchat posádku. A ano, mi se chatGPT celkem líbí, ale je to jen zvýšení chytrosti toho co infotainment už umí.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4480) | 14.1.202412:46
"A co s tím takzvaným ušetřeným časem bude dělat­"

No to už je na každém. mohou to být blbosti, ale také nemusí. Může třeba sledovat seriály a tím je nebude sledovat v době, kdy je dosud sledoval. Takže se třeba může více věnovat rodině, může mít více času na cvičení, na knihy,... Nebo může během jízdy pracovat, odpovídat na maily ­(vždyť už dnes, kdy ještě stále řídíte, ty systémy umí číst maily a odpovídat na ně ­- nebo místo toho, abyste zastavil a psal SMS, nedejbože psal SMS při jízdě, což je extrémně nebezpečné, můžete to nadiktovat a nechat poslat bez toho, aniž byste spustil ruce z volantu a díval se někam jinam­), můžete se cestou vzdělávat... Jsou profese, kdy už cesta v případě autonomních aut může být Vaší pracovní náplní, stihnete více, budete více produktivní,... Možností je spousta.

"Proto říkám infotainment je pro mě jen chytřejší rádio­"

Znova... pro Vás. Ale Vy nejste ten, kdo bude udávat trend v následujících desetiletích. Kdo se nechával chlácholit tím, co fungovalo v minulosti a spoléhal se na stávající základnu uživatelů, se obvykle dostal do problémů ­(Nokia, Kodak,...­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.