reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

VR headset Idealens K2 nepotřebuje počítač

22.6.2016, Jan Pánek, aktualita
VR headset Idealens K2 nepotřebuje počítač
Pokud se headsety pro virtuální realitu nepoužívají s mobilním telefonem, je k nim zapotřebí často velmi výkonný počítač, případně konzole. Idealens však výpočetní techniku ukrývá v sobě, obejde se i bez kabelů.
V současné době se headsety pro virtuální realitu dělí na dvě skupiny. Ty první ke svému fungování potřebují výkonný počítač. Do těch druhých se zase musí zasadit chytrý telefon, který poskytuje výkon a displej. Tak trošku kapitolou, která stojí sama o sobě, je headset Idealens K2.

Tento headset by se dal nazvat hybridním, v podstatě představuje zabudovaný telefon Samsung Galaxy S6 do helmy pro virtuální realitu. Všechny důležité součástky včetně baterie jsou uvnitř. Dalším takovýmto autonomním headsetem je HoloLens od Microsoftu, jedná se však o přístroj pro rozšířenou realitu.

Největší výhodou Idealens 2 oproti klasickým headsetům je jednoznačně absence kabelů. Na druhou stranu je headset limitovaný výdrží baterie a potom výkonem. Ten zajišťuje procesor Exynos 7420 od Samsungu, jedná se o stejný procesor, který byl použit v Samsungu Galaxy S6. Grafický čip je Mali-T760.





A jaká je další výbava? Osmijádrový procesor doplňují 3 GB paměti RAM a 32 GB vnitřního úložiště. Podstatná bude baterie s kapacitou 3.800 mAh. Zařízení poběží na Ideal OS - přepracovaném Androidu. O ovládání se potom postará kolébka hlasitosti a touchpad. Do budoucna se počítá s hardwarovou aktualizací, procesor by měl být nahrazen novějším Exynosem 8890, který tiká v současné vlajkové lodi Samsungu - Galaxy S7.

Největším lákadlem bude AMOLED displej, ten má úhlopříčku 3,81" a na ní se nachází 2K rozlišení, tedy 2560×1440 px. Obrazovka má obnovovací frekvenci 90 Hz a latence je 17 ms, což je pod kritickou hranicí, aby uživatelům nebylo špatně. Zorný úhel pohledu (FOV) je 120°.

Headset nejspíše využije ekosystému Google CardBoard, výrobce jen řekl, že pro headset bude k dispozici více než 100 her. Pochopitelně hraní nebude tak kvalitní jako u headsetů, které se připojí k počítači. Kromě grafické stránky utrpí i herní fyzika a může se objevit i trhání obrazu.

Budoucnost headsetů možná tkví v podobných zařízeních, ta ale musí být mnohem výkonnější. Pokud máte chytrý telefon, toto zařízení trošku postrádá smysl, i když se jedná o krok zajímavým směrem. Co se ceny a dostupnosti týče, výrobce mlčí.

Zdroj: Sammobile
reklama