reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.1.2008, Pavel Kovač, článek
Monitor je jednou z nejdůležitějších části počítače. Při práci se nedíváte na procesor nebo na grafickou kartu, ale právě na monitor, který navíc obvykle přežije ostatní komponenty a vydrží i několik let. Proto věnujte výběru LCD monitoru velkou pozornost.
1  2  
Mirek29 (1) | 8.4.201613:11
Asi bych se nebál jít do repasu. http:­/­/www.technimax.cz­/repasovane­-monitory Konkrétně u nás ve firmě se nakupovaly repasované monitory celkem ve velkém a svůj účel plní víc, než dobře.
Odpovědět0  0
Antok | 30.10.200820:20
Dobry den, existujou nejake slusne monitory s uhloprickou 22, odezvou max 5ms a reprakama vhodnyma pro poslouchani hudby a hrani her ???
Odpovědět0  0
ch. | 23.7.200814:10
"Například Samsung dnes dává garanci 0 vadných pixelů. Většina výrobců však toleruje cca 3 vadné pixely.­" ­- toto je dost zavadzajuce tvrdenie. Poprve, na tieto veci existuju presne normy a vyrobca moze predavat ten isty panel pod roznymi normami za roznu cenu. Podruhe, garancia rsp. zarucne podmienky koncoveho predajcu byvaju uplne ine. Nula urcite nie.
Odpovědět0  0
Pepan+ | 1.4.20088:35
Jen je nechte kupovat drahe panely, alespon nekdo zaplati ten vyvoj novych a lepsich! Mam zkusenost, ze lidi jsou vice ovlivneni reklamou nez rozumem. Pamatuju dobu, kdy byly jen TN panely a pekne drahe a mnohem horsi nez dnes. Nikdo si nestezoval. Ted jsou tu nove panely s patricnou marketingovou masazi, aby je lidi kupovali ­(nehlede na to, ze TN jsou take lepsi nez byvaly­), ale samozrejme rada lidi obhajuje novou technologii a starou uz davno pohrbili. Duvod je jednoduchy, proste si neporidim domu neco, co uz je ­"vybehovy model­". Ach jo, ta reklama! To ze vetsina lidi sedi pred TN panelem horsim, nez se nyni prodavaji nebo nedej boze pred CRT, ktere je tak stare, ze pismenka v rozich jsou uz skoro necitelna, jak jsou rozmazana.

Podivejte se na LCD televize. To je jeste jasnejsi priklad. LCD TV je hnus na kterej se neda divat! Jedine snad televize za bratru 80000 a vyse jsou uchazejici. Jakmile vsak nakrmite LCD normalnim TV signalem at uz digi nebo analogem, tak je to fakt hnus. A myslite si, ze vetsina lidi kupuje televizi za 100 klacku? Ne, divaji se na ty hnusy za 20­-30 tisic. Ale je to prece trendy a kdo nema plochou televizi je prece lama a hlavne neni trendy, ze :­-­) No opet vyhrala reklama :­-­(
30 klacku za TV je docela dost, kdyz program v televizi nestoji ani za desetinu ceny.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 1.4.200810:12
Sedím před CRT a nechci LCD s TN, protože chci LCD, které bude podávat alespoň takovou kvalitu obrazu, jež se hodně blíží kvalitě obrazu mého CRT ­(a to mi TN jaksi ani omylem nenabídne­) + absolutní ostrost v nativním rozlišení + bezchybný obraz ­(protože mé CRT už má jisté drobné vady­) + větší uhlopříčku ­(rád bych přešel z 19,6­" CRT na 24­" LCD­).

Myslím, že takhle to nějak chce každý, kdo přechází z CRT, ti ostatní přecházejí zřejmě ze staršího TN LCD na nový VA, IPS panel, protože už se na to zřejmě nemohou dívat, což se jim nedivím.

TAKŽE S REKLAMOU TO NEMÁ NIC SPOLEČNÉHO!!!
Odpovědět0  0
M.M.X | 1.4.200810:13
"Pamatuju dobu, kdy byly jen TN panely a pekne drahe a mnohem horsi nez dnes.­"

ano, na to si pamatam aj ja, to bola presne ta doba ked si ludia kupovali LCD len kvoli reklame a kazdy normalny clovek mal CRT
dnes uz nastastie existuju LCD ktore maju podstatne lepsie vlastnosti ako tie pred niekolkymi rokmi takze nie je dovod ostavat pri CRT, ­"problem­" je len v tom ze LCD o ktorych teraz hovorim nie su TN panely za 5­-6k
Odpovědět0  0
3,14ranha (69) | 1.4.200818:45
líp bych to nenapsal, nehodlám nikoho nutit aby si koupil TN, ale ať mě na oplátku nikdo neukecává ke koupi monitoru o pár desítek % lepšího, za cenu větší běžně o stovky procent...
Odpovědět0  0
polygon (23) | 31.3.200816:29
TN nema zadna pozitiva. NENI rychlejsi nez IPS nebo MVA­/PVA, jen se u nich udava jina hodnota pro rychlost. Ma hnusne barvy, neda se na nej divat ze strany, ma maly kontrast, pripadne velky dynamicky kontrast, kterym se maskuje nizky skutecny kontrast. Dale VSECHNY panely bez vyjimky maji inputlag, nezavisle na technologii, ale jednotky ms nejsou nijak tragicke, aby clovek ve FPS nemohl davat headshoty.
Pokud jde o pouziti TN ve hrach, to je uplny nesmysl. Na hry je potreba kvalitni zobrazeni ­- vysoky kontrast, slusne barevne podani a to TN nesplnuje.
Tak uz to konecne pochopte, ze TN je proste jen low a hodi se jen k low end sestave. K bezne mainstream sestave na praci­/hry je treba koupit i mainstream technologii mva nebo sips.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 31.3.200816:42
No recenze p. Kovače hovoří jinak: Že alespoň některé TN mají menší odezvu než jakýkoliv VA, IPS panel a že TN obvykle nemají inputlag, takže to je tvrzení proti tvrzení. Tys to nějak měřil?
Ostatní je 100% pravda, takže by se TN panely kvůli tomu již opravdu neměli řešit, protože to je opravdu shitský low­-end a ne tzv. panel na hry.
Odpovědět0  0
polygon (23) | 31.3.200823:54
Byl bych schopen i uverit tomu, ze TN matrice jako takova je muze teoreticky nejrychleji preorientovat krystaly, ale to by nesmely byt TN panely kvalitou a cenou smerovany do oblasti nejlevnejsich panelu.
Inputlag se obecne rika spozdeni signalu v elektronice panelu jeste pred tim, nez je zobrazen. Vliv na nej ma rychlost elektroniky, nastaveny refreshrate, nastaveni panelu, technologie panelu,... meri se obecne v jednotkach ms a je pomerne logicke, ze je to dobra kratsi, nez doba mezi jednotlivymi snimky ­(pro 60 HZ 16ms­). Nema to prazadny vliv na vykreslovani ­(duchy a pod.­) je to jen spozdeni a imho nepodstatne.
Odpovědět0  0
Jan Zapletal (74) | 1.4.20082:31
On bude spíš než v rychlosti technologie problém v tom, že zatímco u TN panelů elektronika počítá 6­-bitové barvy ­(žádný měřitelná inputlag­), tak u xVA­/IPS jsou 8 nebo 10­-bitové barvy, což znamená 4 nebo 16 násobek údajů k výpočtu. A když pak takový monitor má perfektní odezvu, ale lag 30ms, tak je na seriózní hraní FPS­/simulátorů nepoužitelný.
Odpovědět0  0
polygon (23) | 1.4.200811:19
lag 30ms, to uz by vynechaval snimky.
Odpovědět0  0
Jan Zapletal (74) | 1.4.200813:37
Proč by je měl vynechávat? Prostě je zobrazí se zpožděním.
viz např.: https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-575AD67126D0D996C12574100056FDCC.html
Odpovědět0  0
3,14ranha (69) | 1.4.200819:00
TN se bude prodávat tak dlouho dokud si za cenu jednoho lepšího LCD budete moct pořídit 2,3, občas i víc TN monitorů, s parametry ­(hodnocené domácím použitím­) jen o málo, maximálně několik desítek procent horšími

co je na tom udivujícího?
Odpovědět0  0
M.M.X | 1.4.200820:54
alebo tak dlho kym budu existovat lamy ktore si budu monitor vyberat podla vlastnosti uvedenych na papieri
niekolko desiatok percent je imho dost vela na to aby som kupil lepsi monitor, nakoniec ak ma TN panel za 6000 pozorovaci uhol 150 stupnov tak na AS­-IPS ktory stoji 15000 sa ma dat pozerat aj zozadu? :D pri vsetkom to je tak ze ceny rastu prudsie ako kvalita, ak auto za 250000 vytiahne 200 km­/h tak auto za pol miliona tiez nepojde 400
Odpovědět0  0
demence | 9.10.200820:26
mate pravdu
nechapu proc se tu jeste resi nejake TN panely, kdyz tamhle nekde v Darfuru umira 1000 lidi denne na hlad. Vyserme se na vsecky tyhle k zivotu nepotrebny sracky a radeji jim posleme penize na jidlo.
Odpovědět0  0
XdrakeX | 28.3.200816:05
Koukam a nestacim se divit. Tak bud je vetsina z vas dost bohata a nebo vrazite vsechny prachy do PC. Pro mne je dost dulezite kolik to stoji. Monitor za 15000 na doma mi pripada docela dost. Drahe veci kupuju jen, kdyz vim ze se vyplati ci zaplati. Ne ze bych mel pouze prumerny prijem, ale koukam ze mam asi jiny hodnotovy zebricek.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 28.3.200818:19
No pokud dáš přednost LCD s TN panelem před ostatními LCD, tak máš asi opravdu jiný hodnotový žebříček ;­-­). Ty ostatní pak právě bohužel opravdu stojí 15000+ Kč, pokud chceme větší uhlopříčku ­(22­"+­).
Odpovědět0  0
3,14ranha (69) | 30.3.20084:03
žádný flame! ale...
monitor, třeba do domácnosti, za víc než nějakých 10KKč si může dovolit
a­) IT nadšenec ­(který nevytáhne paty z obýváku­)
b­) nebo zbohatlík
a s TN technologií to nemá co dělat, až se bode S­-IPS prodávat za pět tisíc bude ho mít doma každý BFU protože i takoví neználci ocení jisté výhody plynoucí z lepší techologie za rozumnou cenu
nejsem ­(ve svých 23 letech­) žádný pamětník ale ani v jejich nejlepších letech se ceny CRT do domácností nepohybovaly nad nějakých 5­-8 tisíc...
Odpovědět0  0
Fikus Kukis (136) | 30.3.20088:47
No ja nie som žiadny zbohatlík, som študent a mám LCD za 16k Kč. Síce som naň musel šetriť dosť dlho, ale je to investícia na minimálne 5 rokov a oplatí sa to.
Odpovědět0  0
3,14ranha (69) | 30.3.200812:03
no já na vánoce kupoval 20­" TN za 6k Kč ­(Acer P203w­) , pro domácí použití to považuji za přijatelné ­(a moc dobře vím že je to těžký kompromis­), dalších deset tisíc se bude mnohem lépe vyjímat mě na zádech a na nohách až pojedu v létě na vandr do finska...
Odpovědět0  0
M.M.X | 30.3.200810:30
Blbost, zaujimalo by ma na zaklade coho si urcil tu hranicu.
LCD za 10 litrov si moze dovolit hocikto, porovnanie s cenami CRT je nezmyselne pretoze sice je pravda ze monitor stal 5­-8k ale komponenty ktore by boli vzhladom na poziadavky programov rovnake ako dnes stali dvojnasobok, takze si sice mohol mat monitor za 5000 ale cela zostava ta vysla na 40, zatial co dnes das za monitor 10 ale za celu relativne rovnako vykonnu zostavu das cca 30.
Odpovědět0  0
3,14ranha (69) | 30.3.200812:08
no to je možné, ale teď se bavíme o monitoru a ne celé sestavě
kromě toho fakt že průměrná cena počítače klesá není ­(alespoň pro mě­) důvod abych ušetřené peníze znovu vrazil do počítače ­(samozřejmě se bavím o domácím používání, a ne pracovním kde to má smysl)
Odpovědět0  0
M.M.X | 30.3.200812:32
No podla mna ma vacsi zmysel bavit sa o celej zostave a nie o jednotlivych komponentoch pretoze kazdy ma doma celu zostavu a nie len case alebo len monitor. A sice suhlasim s tym ze ak pred 20 rokmi stal novy PC stvrt miliona tak to neznamena ze je normalne ak za neho niekto tolko da aj dnes, ale na druhej strane je urcita minimalna uroven pod ktoru by som nesiel a TN panely uz su pod touto urovnou a ak nemam na kvalitny LCD tak tu je vzdy moznost kupit si za par stoviek CRT, pomer cena­/vykon u neho bude rozhodne lepsi ako u LCD za 6000 ­(ja som to tak spravil pred kupovanim zostavy v auguste 2006 ­- pouzival som 17­" CRT az kym som si v oktobri 2007 nenasetril 11000 na 20­" AS­-IPS LCD­).
BTW myslim ze vzhladom na inflaciu nebol pred par rokmi CRT za 7000 lacnejsi ako teraz LCD za 10000
Odpovědět0  0
Taffey | 28.12.200820:04
To je fakt úsměvné. Protože Tě vůbec nezajímá, že v době, kdy se CRT kupovaly, byly poloviční platy? Je třeba to brát trochu s širším náhledem, víš?
Odpovědět0  0
3,14ranha (69) | 29.12.20080:49
v jakém oboru? nebo myslíte průměrný plat? ­(bavím se o době před 5­-7 lety...)
Odpovědět0  0
Luky79 | 26.2.201122:21
Já jsem si v ­"nejlepších letech CRT monitorů­" ­(29.12.2000­) koupil 19­" NEC Multisync FP 950 za 33149 Kč. Těch peněz nelituji, sloužil mi dobře, ale před 14 dni mi odešel.
Teď jdu do Dell UtraSharp U3011.
Odpovědět0  0
3,14ranha (69) | 30.3.20084:03
žádný flame! ale...
monitor, třeba do domácnosti, za víc než nějakých 10KKč si může dovolit
a­) IT nadšenec ­(který nevytáhne paty z obýváku­)
b­) nebo zbohatlík
a s TN technologií to nemá co dělat, až se bode S­-IPS prodávat za pět tisíc bude ho mít doma každý BFU protože i takoví neználci ocení jisté výhody plynoucí z lepší techologie za rozumnou cenu
nejsem ­(ve svých 23 letech­) žádný pamětník ale ani v jejich nejlepších letech se ceny CRT do domácností nepohybovaly nad nějakých 5­-8 tisíc...
Odpovědět0  0
darak | 26.3.200821:52
ahoj asi blbá otázka ale utáhne mi grafika 64 lcd monitor 19? popř. vůbec nějaké lcd? dikes moc za info, jinak procesor 1300 a ramka 512 kdyby něco. vím je to šrot :)
Odpovědět0  0
M.M.X | 26.3.200822:44
ak myslis na hry tak pravdepodobne nie. ak aero prostredie windows vista tak pravdepodobne tiez nie. ak normalne 2D prostredia tak by mohla.
Odpovědět0  0
coolio (18) | 4.3.200820:13
Který LCD je podle vás lepší na filmy ­- NEC 2690WUXi nebo Samsung 275T? U toho Samsungu si nejsem jistý o jaký panel jde ­- zda TN nebo S­-PVA. Že je TN píší ve specifikacích Samsungu, ale všude ve fórech se píše o S­-PVA.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 4.3.200821:48
Samsung 275T je určitě S­-PVA. Jinak pokud to půjde, nechej si obě LCD předvést. Jinak NEC je určitě lepší značka, Samsung např. často výrazně lže s odezvou, na to pozor.
Odpovědět0  0
coolio (18) | 5.3.200815:36
Díky za odpověď. Asi půjdu do toho NECu. Samsung už mi předvést v Mironetu odmítli, byť ho mají skladem.
Odpovědět0  0
Rikardo (3) | 26.2.200816:49
Zajímala by mně recenze toho to monitoru ACER 24­'­'TFT AL2423WD
Odpovědět0  0
dufoo | 21.2.200810:37
Všetko je pekné o čom tu diskutujete, tak teda poradte ktory do 6000 Kč ­/7500Sk/
Odpovědět0  0
M.M.X | 21.2.200810:46
cokolvek co nema TN panel
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 21.2.200813:13
Já ti poradim, když napíšeš parametry, který by sis přál ­(odezva, úhlopříčka, barevné podání­) a na jakou práci ­/ zábavu chceš to LCD. Jenom teda upozorňuju, že nové LCD s jiným než TN panelem asi za 6000 Kč neseženeš, možná tak nějakej 17­", ale asi ani ten ne.
Odpovědět0  0
miranew | 1.4.20089:35
no já teď kupoval Belinea 1980 S2, je to 19­" P­-MVA panel, zatím jsem vyloženě spokojen...
Odpovědět0  0
PetrBar | 6.2.200814:41
Pátral jsem po rozdílu mezi Samsung 305T a 305T+, prototože se o lcd reálně zajímáme. Nedovedete si představit, jaké odpovědi jsme dostávali od ­"odborníků­" v e­-shopech ! Vrchol všeho byla odpověď ze zastoupení Samsung, kde si ani nepřečetli, co sami na svých stránkách uvádí za data a slečna konstatovala, že rozdílem je, že jeden je širikoúhlý a druhý ne... Po upozornění, že to tak asi nebude, si tam druhá slečna otevřela vlastní stránky a zřejmě vylučovací metodou porovnáním složek mi odepsala, že rozdíl je v jasu a v technologii CCFLPC. Tečka. To samozřejmě umím také, takže se ptám, zda někdo neví, co je to za technologii a proč asi pro novější model snížili úroveň jasu. Děkuji velice! Monitor chceme pro práci v dtp. Petr
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 4.2.200821:45
Protože to sou šmejdi ;­-­)!!! Ruzne: bud google ­-> a hledat ­"review­/recenze ­-nazev LCD­-­" a nebo jyxo.cz nebo zbozi.cz a hledat LCD v e­-shopech a doufat, ze to tam nekde uvedou. Obcas to vyrobce nenapise v popisku LCD, ale az v podrobnych specifikacich, ale to jen zridka. Napr. to tusim ze nepise ani Eizo nikde­(!­), je to az na ceskym klonu Eiza.
Odpovědět0  0
Herrgot | 4.2.200821:24
Ahoj,mam dotaz: všichni tomu asi dost rozumíte,jak jde jednoduše zjistit technologie panelu? Občas někdo napíše ­"TN­" atd,ale většinou jen ­"LCD TFT­" a tim to končí. A na stránkách výrobce či ostatních prodejců sem nic nenašel. Dík.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 4.2.200821:46
Protože to sou šmejdi ;­-­)!!! Ruzne: bud google ­-> a hledat ­"review­/recenze ­-nazev LCD­-­" a nebo jyxo.cz nebo zbozi.cz a hledat LCD v e­-shopech a doufat, ze to tam nekde uvedou. Obcas to vyrobce nenapise v popisku LCD, ale az v podrobnych specifikacich, ale to jen zridka. Napr. to tusim ze nepise ani Eizo nikde­(!­), je to az na ceskym klonu Eiza.

Ted je to odpoved :­-­)...
Odpovědět0  0
Viliamka | 30.1.200816:50
Ja nehovorim,že aj Ja si kupim alebo chcem TNko,ked aj druhy si to vyhodne kupuju,,,,to by sme sa tu mohli o tom bavit cely život,,čo je lepšie a čo je vyhodnejšie,,to je zo všetkym na svete tak,,To ako keby som ti povedal,že prečo si si kupil take auto za 250 000 tisic,,šak si si mohol doplatit takych pol milionika a mal by si lepšie autičko..Alebo kvalitnejšie auto alebo lacnejsie auto,,obydva veci splnaju svoj učel,,..to maš to same ako LCD..mam stare lcd IBM a novy samsung 226BW a mne to stači,,Ked niekto použiva TNko alebo si to kupi tak je Lama,,takže vaše rodiny,priatelia a znamy su asi tiež Lamy a blbci bo použivaju TNka..
Odpovědět0  0
Miko (230) | 30.1.200822:33
v tom případě nechápu co bylo prvním příspěvkem míněno ­"Vy ste fakt...­". Podle všeho to byl nedokončený útok na těch domnělých 10%, kteří nejdou se stádem? Varianta B je, že to byla reakce na nějaký již napsaný příspěvek, ale potom jaksi zdá se... někdo neumí reagovat :)
Odpovědět0  0
Duncan66 | 1.2.200811:20
Nelibi se mi pojem stado v tomto pripade. Pokud neco uspokoji 100% vasich potreb, opravdu si myslite ze je rozumne davat naklady navic, abyste mel neco lepsiho, co ale vlastne vubec nevyuzijete? Opravdu si myslite ze na brouzdani po netu, chat, psani a cteni dokumentu a obcasne hrani her ci shlednuti filmu kazdy potrebuje mit monitor podle vaseho nazoru. At se vam to libi nebo ne, tak drtiva vetsina lidi potrebuje monitor na takovou cinnost, kde je jim barevne podani, uhly atd. uplne s prominutim k hovnu. A at se vam to libi nebo ne, je potreba si uvedomit, jestli si koupim luxus, ktery nevyuziju a vyhodim at uz z firemniho ci rodinneho rozpoctu nemale naklady navic, nebo usetrene penize investuju jinam. Rozhodne je IPS a PVA na urcity druh prace lepsi nez TN, ale stejne tak se vam profi grafik vysmeje, ze mate NEC ci HP za 20, protoze jedine poradne nakalibrovane Eizo za 50 a vic je to prave orechove. Ale jak rikam, kdyz to mate k hovnu, je vzdycky spousta jinych veci kam se ty prachy daji nacpat. Proto se mi nelibi ze nekdo pise neco ve stylu ­"kdo ma TN, je tupec co jde ve stadu a ja jsem king"
Odpovědět0  0
Miko_zrovnabezloginu | 1.2.200812:26
je mě líto, že se to někoho mohlo dotknout, ale byla to odpověď na jeho útok a stále si myslím, že globální označení stádo bylo v tomto případě správné, pochopitelně jsou vyjímky, ale velká většina lidí rozezná jen LCD od CRT a nechá si nakecat kdeco v obchodním řetězci. Jinak jsem se jinde zde v diskusi již vyjádřil myslím dostatečně.
Odpovědět0  0
Viliamka | 29.1.200820:17
Vy ste fakt.....sak 90 percent ludi v europe kupuje TNka...
Odpovědět0  0
M.M.X | 29.1.200822:37
90 % ludi kdekolvek su lamy ;)
Odpovědět0  0
Miko_zrovnabezloginu | 30.1.20088:55
skočí­-li 90% lidí z mostu, skočíš také?
Odpovědět0  0
Milky way _ | 30.1.200820:54
ANO
Delat sluhu prezivsim 10% by bylo cire peklo.
Odpovědět0  0
br4n0 (5) | 28.1.200823:27
Ešte doplním novšiu metódu ditheringu výrobcu panelov Chi Mei, vďaka ktorej môžete nájsť TN displeje, ktoré ­(teoreticky­) dokážu zobraziť 8 bitov na kanál. Viac info: http:­/­/www.unionen.se­/pub­/swec­/Hi­-FRC.pdf
Odpovědět0  0
Martin456 | 28.1.20082:38
Ještě jsem zapoměl, že na práci je skvělá funkce Pivot, perfektně se na tom čtou dokumenty PDF a spol. Bohužel tato funkce ve spojení s TN je čiré zoufalství, je třeba vybrat něco lepšího.
Odpovědět0  0
Duncan66 | 1.2.200811:08
opet se nemuzu ubranit nereagovat.

Jake neskutecne utrpeni zazivate pri cteni a praci s dokumenty na LCD v pivotu pokud je to TN? Pokud byste mel firmu tak sve ucetni koupite Eizo24 palcu za 40k kc at nema deprese z toho, ze v rozich je jeji bile pozadi v programu zbarveno malinko do zluta? A to same na obchodnim, at se jim ty smlouvy ctou a pisou jedna radost ze? :­-­)
Odpovědět0  0
Martin456 | 28.1.20082:32
Mám tyto zkušenosti, jistě pomohou při výběru monitoru:
- VGA signál ve spojení s LCD technologií je svinstvo, DVI­/HDMI rulez.
- TN se hodí leda na hry, na práci vůbec, na filmy pouze pro chudé.
- 16:10 NENÍ širokoúhlý monitor, je to pouze pseudoširokoúhlý, pustíte si na tom sice televizi 16:9, ale širokoúhlý film bude mít pořád černé pruhy, neboť klasický širokoúhlý film má poměr 2,35:1 a to znamená něco jako 2500x1050.
- Na práci je ideální poměr 4:3 a to prostě proto, že zorné pole v rovině má tvar dvou kruhů se středy vzdálenými od sebe asi 5­-7 cm a to splňuje právě to 4:3.
- Výrobci, kteří při koupi garantují 0 vadných pixelů a zároveň 0 vadných subpixelů, existují a ne že ne.
- Na 1680x1050 a vyšší k solidní pařbě potřebujete značný výkon GPU a to si obvykle vyžádá nákup nové grafiky dneska klidně za 4­-7000 Kč a to Vám samozřejmě v obchodě při nákupu LCD neřeknou
- Jestli chcete hodně sledovat filmy, kupte si televizi s HDMI­/DVI, u monitoru se dost blbě leží na gauči, resp. obraz je malý.
Odpovědět0  0
Miko_zrovnabezloginu | 28.1.20089:09
- VGA souhlas
- TN souhlas
- tak je otázka kdo jak širokoúhlost bere, já třeba podle TV, protože dle filmu to jak sám píšeš prakticky zřejmě není možné :­) každopádně chce­-li se odlišit 4:3 a 16:10, je wide screen dle mě přijatelné označení
- na práci záleží co děláš, já třeba nemám problém s čima pohlout do strany a dokonce i nahoru a dolů ­(tvůj argument nějak neberu­)
- dobrá připomínka, zde v diskusi jsem si všiml, že lidé někdy nerozlišují pixel od subpixelu
- inu, to je logické, vyšší rozlišení více žere a prodejce chce prodat :­)
- vždy záleží jak jsi daleko, má zkušenost je dobrá :)
Odpovědět0  0
Duncan66 | 1.2.200810:56
1. kvalitni GK maji i slusne VGA, provozuji na jednou LCD dva pocitace a nepozoruji zadny rozdil mezi VGA a DVI.
2. mohl byste mi prosim vysvetlit jak zvysi kvalitni ISP LCD produktivitu prace, kdyz budu delat prevazne administrativni prace, neboli cist a psat dokumenty? Ohledne filmu, mel jsem LCD za 20k a ve filmech ­(HD i FullHD­) byl tak silny rusivy sum, ze to byl hlavni duvod, proc jsem ho vratil, takze neni vsechno zlato co se trpyti.
3. Drtiva vetsina filmu nesplnuje pomer 16:9. Narazit na film ktery je 1920x1080 ci 1280x720 je jako hledat jehlu v kupce sena. Takze cerne pruhy jsou i na 16:9.
4. co jsem cetl ja vedecke prace, tak je lepsi horizontalni roztazeny obraz. Proc jsou v kinech platna jaka jsou a nejsou jina?
5. kdyz nekoho nenapadne, ze jeho stara sunka, ktera uz nestihala utahnout nove pecky ani na jeho CRT17 neutahne nove LCD, tak je docela omezenec a takovych asi moc neni.
6. televize je urcite super volba, to je snad jediny souhlas z vasich ­"zkusenosti"
Odpovědět0  0
xsys (9) | 4.2.20088:54
4. odpoved, proc jsou kino­-filmy tak siroke: protoze kdyz v 70. letech chteli filmari zvysit kvalitu obrazu, rekli si ok, zvetsime policko na 72mm, ale pri 24 polickach­/s by to byl desnej ranec materialu, tak ho ZMENSIME horizontalne, tim padem vyrazne snizime rychlost posuvu filmu bez snizeni framerate. vsichni se nazerou a filmova surovina zustane v rozumne spotrebe... nicmene u digitalniho videa to nema vyznam. jako filmar pak resite jak dostat do 3:1 pole postavu nebo jakykoliv objekt ktery neni placaty ­[panorama krajiny atd­]. potom 2­/3 obrazu vyplnuje vata... to plati i u pc monitoru. proc se tiskne a4 na vysku? proc jsou vsechny knihy a casopisy a www na vysku?...
Odpovědět0  0
Usm (78) | 26.1.200810:29
Ahoj všem,

potřeboval bych poradit od zkušených :­-­) Plánuji koupi 22ky LCD a líbí se mi Viewsonic VX2240w ­(cca 7 tisíc vč. DPH­) ­- je to aspon trochu vhodná volba na hry a na sledování filmů ­(nejsem hardcore hráč­), nebo by jste mi případně doporučili něco jiného? díky
Odpovědět0  0
Igor... | 25.1.200821:36
Bohužel tohle není pravda, HDMI ve verzi 1.3 podporuje tzv. ­"DeepColor­"
30, 36 a hlavně 48bitů RGB neboli 10, 12 , 14bitů na každý barevný RGB kanál
http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/HDMI#HDMI_1.3
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 25.1.200820:46
Já bych potřeboval vědět ­(:­-D­), zda se do budoucna plánují recenze širokoúhlých LCD Eizo, nejlépe typy S2201W a S2231W. Širokoúhlých LCDček se tu testovala už spousta, tak proč ne také od firmy Eizo? Navíc to jsou horké novinky.
Odpovědět0  0
Celler (6) | 13.2.200814:38
Dobrý den, zajímalo by mě zda bude recenze tohoto LCD panelu. Děkuji za odpověď.
Odpovědět0  0
anachronox | 25.1.200818:21
Naprosto nesouhlasím s tím že 24­" se na hry nehodí!!!!!
Mam ho připojen k PS3 a k pc. Dnes jiz kdejaka 8800GT zvladne treba call of duty 4 v 1900x1200 naprosto rozume a asi nemusim zduraznovat jaka pastva pro oci to je .... nebo takový Uncharted na PS3 hra která je chvílema hezčí než bozske crysis.....
Takze pro ty kteri vazne uvazuji o hrani do budoucnosti a nevadi jim priplatit si cca 5000,­- LCD KUPUJTE LCD S PODPOROU 1080P !!!!! jako napriklad toto HP2408H mam ho mesic a nemuzu se od nej odlepit :­-­)
Odpovědět0  0
M.M.X | 25.1.200818:35
No Call Of Duty 4 ide aj mne na cca 50­-60 fps na maximalnych detailoch vratane AA a AF ale z novych hier je to skor vynimka, pri inych si take nastavenia dovolit nemozem ­(Stalker, Fear Perseus Mandate, Crysis)
Odpovědět0  0
Galo | 25.1.200814:48
Vie mi pls niekto poradit dobry LCD s TV tunerom? Najlepsie 22 palcovy s rozlisenim 1680*1050 + aby bol dobry aj na hry ;­) Zaujal ma napr. Flatron M228WD­-BZ, ma s nim niekto skusenosti?

PS: Momentalne mam Samsung SyncMaster 2232BW.

Diky
Odpovědět0  0
Tirex (2) | 15.3.20089:29
Ahoj, tiez mam podobny problem. Ale ja som rozhodnuty kupit LG M228WA­-BZ. Mam doma 42­" LG plazmu a som nadmieru spokojny.
Chcem mat LCD v spalni, kde bude vacsinou pouzivana na pozeranie TV v spalni a zaroven na obcasnu pracu a hranie.
Odpovědět0  0
regu | 25.1.200814:14
dik!
Odpovědět0  0
regi | 25.1.200813:44
Zdravím, nemá někdo zkušenost s timto monitorem ?
24­" S­-PVA ­(bod 0,27­)
Použití 90% grafika,video 10%hry
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Petrýs | 25.1.200811:59
nemáte s ním někdo zkušenosti. Podle slov výrobce by již nové monitory měly mít S­-IPS. Za tu cenu docela rozumná koupě, ale nevím jestli nejít radši do EIZO S2031W
Odpovědět0  0
slondyn (138) | 26.1.20085:36
S2031W má DVI­-D konektorem s podporou HDCP.
U toho Philips 200WP7ES jsem to v manuálu nenašel.
Odpovědět0  0
eliw (4) | 30.1.200811:40
Používám 200P7ES a jsem max. spokojen.... ­(je 1600x1200 jinak to asi bude stejné)
Odpovědět0  0
Norwaiz | 25.1.20088:20
Si robia asi srandu, dať za monitor na bežné použitie 24.000,­- Skk? ­(na SR sú do dve bežné výplaty)
Odpovědět0  0
Miko_zrovnabezloginu | 25.1.20088:39
před rokem a půl jsem si koupil Dell2407WFP za 24k Kč a nelituji. Byť to také nebyla záležitost jedné výplaty. Oči mám jen jedny a běžné využití je pro mě dokumenty­-programování­-hry­-tvtuner. Monitor je jak psal autor skutečně investice, která když se dobře vybere, přežije značně ostatní komponenty a cena se tak vlastně srovnává.
Odpovědět0  0
M.M.X | 25.1.20089:04
no pre mna je to zalezitost jedneho platu ale kupil som monitor za 11, imho ak to nepotrebujes na profesionalnu grafiku tak platit 24000 nema zmysel
Odpovědět0  0
Miko_zrovnabezloginu | 25.1.200812:18
nikomu jeho názor a priority nechci brát­(jinak uváděl jsem rok a půl starou cenu­), ale já bych dnes už asi nepohrdl ani 30­" ­(tedy kdybych na to měl :­)­). Velmi jsem se zmlsal rozlišením 1920x1200, jednoduše mít ­(­"skoro­") vše před sebou ­(hru nebo dokument­/výv. prostředí ­- příp. obojí, k tomu TV a 1...2 IM klienti, prohlížeč­), každá stovka pixelů dobrá. Samozřejmě ne TN technologie, ta je fakt tak na hry možná...
Odpovědět0  0
uživatel (16) | 24.1.200823:21
...hlavně se nenechat v letáku nachytat nějakou naaranžovanou šťabajznou na pozadí monitoru ;­-)
Odpovědět0  0
Buchi (35) | 24.1.200821:17
Jakej je teda rozdíl mezi inputlagem a odezvou ?
Odpovědět0  0
Hind. | 24.1.200822:06
Možná to nenapíšu 100% správně :­)
Imputlag ­- Doba, kterou elektronika panelu zpracovává přijatý signál z grafiky.
Odezva ­- Vlastní změna barvy pixelu.

Odpovědět0  0
h4t3ck | 25.1.20081:07
Ano a este by som dodal, ze LCD s velkym inputlagom sa v hre prejavuje tak, ze ked vam super prebieha zo strany na stranu, tak ho vidite vlastne o tu dobu neskor. Casto sa stava, ze strielanim nanho ho to proste netriafa a treba strielat ako keby kusok pred neho. Ked stoji, alebo ide dopredu­/dozadu sa nic take neprejavuje.

Pri velkej odozve ­(urcite badatelne pri priemernej odozve nad 12 ms­) zasa prebiehajuci hrac za sebou zanechava rusive tiene. To iste pri rychlom otacani v priestore, rychlom pohybe okien, rychlom pohybe mysi.

Vela LCD monitorov ma este jednu chybu: a to automaticku kontrolu PODSVIETENIA. Stava sa potom taka vec, ze ked je vo filme tmava scena a zrazu prepne kamera na svetlu scenu ­(napr oblohu­), tak obraz bude strasne presvieteny a po xvilke sa znizi podsvietenie. Jedna sa o dobu od 0.2s az do 1s. Obraz pri pomalom napr. 3 sekundovom striedani tmavych a svetlych scen strasne poblikava. Ak sa mylim, moze ma opravit.
Odpovědět0  0
Redo | 25.1.200810:02
Ano tato funkce je velice zvlastni. Ja o ni nemel tuseni dokud jsem nepouzil prikazovou radku ve fullscreenu. Kdyz je obraz ­"cerny­" bez textu, podsviceni se nabudi a ­"cerna­" je jeste mene cerna, kdyz se rozsvitil kurzor ­(takova ta mala carecka­) obraz zase o neco potemel ale ne hned. Prechod trva tak 0,5 sekundy a vysledek vypada dost divne. Cely obraz cykluje jak blinkr.
Buhuzel se tato uzasna feature neda vypnout.
Odpovědět0  0
Miko_zrovnabezloginu | 25.1.200812:28
Na mém Dellu 2407WFP existuje volba režimu, možná s tím souvisí jak input lag, tak blikání ­(pravda, ani jednoho jsem si vlastně nevšiml­). Režimy jsou tuším tyto ­(ale lépe pojmenované­): Desktop­-Game­-Video.
Odpovědět0  0
czhunter (62) | 25.1.200812:51
To je daň za to, že si kupuješ panel s ­"úžasným kontrastem­", např. 3000:1, akorát že ten kontrast je ­"dynamický­". Ovšem už málokterý výrobce napíše, co to vlastě znamená.
Odpovědět0  0
Redo | 25.1.200813:27
V recenzi daneho monitoru toto chovani recenzent nezminoval. V navodu se doctete jen samou chvalu na super obraz ve hrach a videu.
Odpovědět0  0
sl55amg | 24.1.200820:20
Neznalek a kedy maju byt tie G100 lebo ja planujem kupu pc doteraz som cakal za intelom 45nm a teraz aby som za tym?:­)ale je pravda ze tie new 8800gt ci gts stihaju len tak tak :(
Odpovědět0  0
Neználek | 25.1.20087:49
Na konkurenčním servru píšou, že ­"G100 by se měla stát skutečností v květnu tohoto roku­".
Odpovědět0  0
eeds | 31.1.20088:43
G100 v Kvetnu? no to pridejte...
nejdrive koncem leta a to jeste nemusi byt pro ceske obchody ale pro USA a Asijsky trh
Odpovědět0  0
Neználek | 24.1.200817:25
Co to autor plácá o 24 palcových monitorech? Dnešní vyšší mainstream karty jako třeba ATI 3850 či NV 9800GT už rozlišení 1920x1200 utáhnou ­(pominu extrém Crysis­) i když někdy na úkon vypnutého vyhlazování a některých detailů. Nicméně po další generaci grafik už to bude v pohodě, takže nedoporučování 24 palců není na místě. Navíc jde o FULL HD rozlišení pro budoucnost až zlevní BR­/HDDVD palírny a média...
Já jsem si pořídil HP w2407h za 12, a obrazově je to proti CRTčku jasný downgrade, ale dvacku jsem za byť kvalitní LCD prostě dát nehodlal.... na hry v pohodě, ale na sledování filmů z betle je bestiální, musím ho pro pořádné naklonění podkládat, protože TN je na úhly fakt hrozná technologie...
Odpovědět0  0
M.M.X. | 24.1.200817:43
1. 3850 taketo rozlisenie rozhodne neutiahne ­(aspon na AA alebo AF mozes zabudnut, ma na to strasne malu pamat­)
2. Kedy sa zacala vyrabat 9800 GT? :D

Ja mam 20­" LCD s rozlisenim 1680×1050, grafiku HD2900 Pro s 1GB DDR4 pamatou a na plne detaily to neda Stalker, novy Fear, Colin McRae Dirt ani Crysis ­(a to ju mam nataktovanu na vyssie frekvencie ako ma verzia XT)
Odpovědět0  0
Neználek | 24.1.200818:12
Tos asi pochopil, že jsem myslel 8800GT. Ano, se vší parádou ani tyhle karty nedají nejnovější akční pecky... ale ještě je v záloze ladění ovladačů. Jinak proto čekám na novou generaci G100, a R700, ale nevím zda vydržím čekat dlouho, protože zatím jedu na X800. No a každý nehraje 3D řežby a závody ­(někdo rád třeba strategie či adventury­), tam je to bez problémů už teď na max. Předpokládám, že další generace už vyřeší full HD rozlišení úplně, ostatně hry ho už běžně podporují.
Odpovědět0  0
Pardot2 | 25.1.200818:38
No ani u strategii to nie je take ruzove ako sa zda. Rozbehat World in Conflict na plne detaily je celkom fuska.
Odpovědět0  0
Mechanus (22) | 24.1.200817:02
Tak trochu k i od tématu. Koupil jsem si NEC 2470WNX ­- S­-PVA, 24­", 16:10. Stál mě 19k. Srovnával jsem ho náhodou s 24­" Benq G2400WA. Je to nesrovnatelné ­- Benq uvádí o 1ms nižší odezvu, stejný kontrast, etc., ale reálně je hnusné, nerovnoměrně podsvícené, snad radši lepší nekomentovat. Jediné ­- stojí polovinu, ale to radši kvalitnější a menší. Předtím jsem měl
Eizo L578Bk a totéž v bledě modrém ­(i jiném­). TNka jsou opravdu maximálně na hry a pro slepé. Podle mého ten kdo jednou zažije PVA nebo IPS a má na něj, tak si rád připlatí.
Jinak na ten NEC zkusím udělat uživatelskou recenzi až budu mít čas.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 25.1.200820:53
A zkoumal jsi u něho nějak podrobněji odezvu? Jak je na tom s odezvou?
Odpovědět0  0
Tophamster (9) | 4.2.20089:53
Taky mám tenhle monitor, je super. Nepřišel jsi náhodou ale jak vypnout to objevování informačních OSD oken při každé změně rozlišení?
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 4.2.200811:14
A jak je na tom s odezvou? Pozoruješ nějaké rozmazání tenkých čar, kurzoru např. ve www prohlížečích ­(při pohybu se stránkou, s kurzorem­) nebo celého obrazu ve FPS hrách při pohybu obrazem atd.?

A co inputlag? Pozoruješ nějaké spoždění kurzoru při pohybu s myší atd.?
Odpovědět0  0
Tophamster (9) | 4.2.200813:58
Rozmazání nevidím, ani při scrolování textu ani ve hře ­(Doom 3­) ale nejsem žádnej progamer :­) A inputlag tam je ale ten nevnímám, pozoroval jsem ho když jsem to porovnával s CRT zapojeným najednou. Pro náročnější hráče to nebude, já ho používám na fotky, úpravu videa atd.
Odpovědět0  0
caboom (7) | 24.1.200816:34
Chystám se koupit si monitor, ale pořád se nemohu rozhodnout, jestli si mám koupit širokoúhlý nebo klasický display. Počítač mám prakticky jen pro hraní her, na filmy koukám na TV. Mám pocit, že na širokoúhlém by hry byly roztažené ­(nejvíc hraju RPG typu Oblivion, Gothic 3, NWN apod.­), ale možná se pletu. Nevypadají hry ­(teď nemyslím FPS­) na širokoúhlém monitoru divně? Počítám s cenou kolem 6.500 Kč, takže to bude asi nějaká 19 nebo širokoúhlá 22. Co byste si vzali vy? Díky všem za radu.
Odpovědět0  0
Jajator (130) | 24.1.200816:45
no skoro vsechny nove hry podporuji sirokouhle rozliseni :­) takze hra nebude roztazena,ale uvidis vice do stran :)
Odpovědět0  0
M.M.X | 24.1.200817:36
1. Nerobis na tom PC nic okrem hrania hier? Na pracu je imho lepsi sirokouhly.
2. Zalezi to od konkretnej hry a ovladacov grafiky, niektore ti dovolia hrat na sirokouhlom hru s obrazom 4:3 ­(pravy a lavy okraj bude cierny­)
3. Nemam prehlad co sa da kupit v tejto cene, ale radsej 500­-1000 pridat ako kupit blbost. TN panel nekupuj.
4. Aky mas hardware? Nizsie rozlisenia vyzeraju na LCD blbo a vyssie ti grafika nemusi zvladat takze ak mas slabu grafiku, kup radsej 19"
Odpovědět0  0
caboom (7) | 24.1.200820:00
ad 1. Pracuji na notebooku, na monitoru opravdu buď hraju hry nebo surfuju na netu. Ale z 90% opravdu hry
ad 3. Takže myslíš, že TN opravdu nemá smysl? Vždyť v tom článku píšou, že na hry je TN dobrý, ne?
ad 4. HW mám, řekl bych, slušný ­- AMD Athlon 6000+, 2 GB Ram a grafickou kartu 8800 GT
Ale monitor mám 17 palcové CRT, staré asi 7 let, takže to chce opravdu změnu, no a nechci si koupit něco, s čím zas budu na pár let spokojený.
Odpovědět0  0
caboom (7) | 24.1.200820:06
Chtěl jsem pochopitelně říct, s čím BUDU na pár let spokojený :­-)
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.