Vydavatelství chtějí více peněz z online hudby
2.3.2005, Petr Hájek, aktualita
Velkým značkám nestačí, že z každého prodaného songu za 99 centů na iTunes Music Store (a dalších online shopech) mají 65 centů a chtějí větší kus koláče. Při rozumně nastavených cenách by se patrně dalo vydělat i více než 300 milionů USD,...
Velkým značkám nestačí, že z každého prodaného songu za 99 centů na iTunes Music Store (a dalších online shopech) mají 65 centů a chtějí větší kus koláče. Při rozumně nastavených cenách by se patrně dalo vydělat i více než 300 milionů USD, které tento trh minulý rok vyprodukoval (to je mimochodem trojnásobek roku 2003), vydavatelství ale větří tučné zisky, a tak se nyní snaží vyjednat pro sebe ještě lepší podmínky = zvýšit cenu. Dá se samozřejmě předpokládat, že shopy nebudou chtít za žádnou cenu překročit psychologickou hranici 0,99 USD za kus, na které cena již je.
Marketingová oddělení vydavatelství sice správně usoudila, že poptávka zákazníků roste, ovšem neuvážený zásah v podobě příliš velkého cenového skoku by mohl toto teprve se rozvíjející odvětví znovu uvrhnout do doby kamenné. Je zvláštní jak jsou názory českých i zahraničních posluchačů v této otázce zajedno...
Marketingová oddělení vydavatelství sice správně usoudila, že poptávka zákazníků roste, ovšem neuvážený zásah v podobě příliš velkého cenového skoku by mohl toto teprve se rozvíjející odvětví znovu uvrhnout do doby kamenné. Je zvláštní jak jsou názory českých i zahraničních posluchačů v této otázce zajedno...