Walmart se rozhodl své autonomní dodávky nasadit ne pro zásobování obchodů, na což jsou ostatně příliš malé, ale na dovoz zboží mezi svým tzv. dark store a Neighborhood Market. Dark store si můžeme představit jako běžný supermarket, do nějž ovšem nechodí běžní zákazníci, ale zaměstnanci vybírající zpravidla online objednané zboží. Čili i proto zde mohou posloužit malé dodávky, které pendlují mezi dark store a tzv. Neighborhood Market, což je prostě supermarket, jehož skladba zboží byla upravena pro místní potřeby.

Samotné dodávky přitom nepatří Walmartu, ale společnosti Gatik, která se zaměřuje na logistiku na krátké vzdálenosti a autonomní technologie. Pro Walmart tak dodávky firmy Gatic slouží ve městě Bentonville v Arkansasu, přičemž toto místo nebylo vybráno proto, že by snad trasa zahrnovala jen dvě křižovatky a zatáčku k tomu. Naopak tu je řada křižovatek včetně světelných a také hustý provoz, i když jde o neustále stejnou trasu, kterou autonomní systém bude sledovat a učit se na ní.
Sám Walmart ohlásil svůj záměr využít autonomní vozy už před rokem, ovšem s firmou Gatik už má za sebou 18 měsíců spolupráce, která nyní vyústila v nasazení jejích vozů v běžném provozu, a to nyní už bez řidiče, který měl být připraven kdykoliv převzít řízení. Během dřívějšího testovacího provozu se přitom nestala žádná nehoda, takže bylo přikročeno už k plně autonomnímu nasazení dodávek.
Tomu ale také muselo předcházet udělení povolení od Arkansas State Highway Commission, která se kladně vyjádřila už loni v prosinci a firma Gatik ještě z vlastní iniciativy začala spolupracovat s bezpečnostními a záchrannými složkami, aby ty byly připraveny na možné problémy.
Obě firmy přitom očekávají, že význam dovozu zboží na střední vzdálenosti vzroste, a to s tím, jak si zákazníci zvykají na službu rychlého dovozu zboží ve stylu Amazon Prime, čili objednání i dodání ten samý den. A to je samozřejmě zvláště důležité v případě potravin.
Zdroj: Extremetech