Windows 10 dostanou herní režim pro vyšší výkon
29.12.2016, Jan Vítek, aktualita
Microsoft pracuje na novém vylepšení systému Windows 10, které je označováno jako Game Mode, čili herní režim. Ten bude spočívat v tom, že se systém bude snažit vyhradit všechny dostupné prostředky právě hrám.
To je od Microsoftu skutečně milé, že se pokusí zařídit, aby ostatní aplikace běžící na pozadí nezabíraly systémové prostředky hrám, které je potřebují pokud možno všechny. Jde především o čas procesoru a také o volnou kapacitu operační paměti, takže by to mělo fungovat tak, že po zapnutí herního režimu budou zdroje využívané aplikacemi běžícími na pozadí automaticky velice omezeny, z čehož budou těžit hry, které se odmění plynulejším během. Alespoň taková je teorie.
Tato nová funkce je již zahrnuta do nedávno uniklého sestavení systému (build 14997), kde byla objevena knihovna gamemode.dll, ale ještě nepracuje. Každopádně lidé v programu Insider by se s ní měli setkat snad již brzy a právě díky nim uvidíme na očekávaných testech, zda Game Mode bude mít nějaký dopad. Lze očekávat, že ten bude měřitelný především na počítačích, jež nepatří zrovna mezi "herní děla" a na nichž zároveň neustále běží v pozadí mnoho aplikací. Naopak pokud máte počítač s výkonným procesorem, vysokou kapacitou RAM a před spuštěním hry sami zavíráte spuštěné aplikace, jež by mohly užírat výkon, lze očekávat nulový reálný dopad.
Uvádí se také, že herní režim ve Windows 10 bude pracovat podobně jako na Xbox One. Systém této konzole také po spuštění hry zajistí, aby jí bylo vyhrazeno co nejvíce hardwarových prostředků. A kdy bychom se tohoto vylepšení měli dočkat ve verzi systému určené pro širokou veřejnost? Jako nejpravděpodobnější se jeví nadcházející Creators Update, který má přijít někdy na jaře.
Zbývá už jen otázka, zda Game Mode bude fungovat i při spuštění her coby Win32 aplikací. Existuje totiž možnost, že bude vyhrazen pouze hrám z Windows Store, čili těm na platformě UWP. Systém totiž nějak musí zjistit, že spuštěná aplikace patří mezi hry, což u titulů stáhnutých z Windows Store půjde snadno. V ostatních případech ale bude nutné využít buď nějakou formu autodetekce, popřípadě databázi známých her, nebo se systém ještě může zeptat uživatele. Případně může všechny tyto způsoby kombinovat.
Zdroj: Windows Central
Tato nová funkce je již zahrnuta do nedávno uniklého sestavení systému (build 14997), kde byla objevena knihovna gamemode.dll, ale ještě nepracuje. Každopádně lidé v programu Insider by se s ní měli setkat snad již brzy a právě díky nim uvidíme na očekávaných testech, zda Game Mode bude mít nějaký dopad. Lze očekávat, že ten bude měřitelný především na počítačích, jež nepatří zrovna mezi "herní děla" a na nichž zároveň neustále běží v pozadí mnoho aplikací. Naopak pokud máte počítač s výkonným procesorem, vysokou kapacitou RAM a před spuštěním hry sami zavíráte spuštěné aplikace, jež by mohly užírat výkon, lze očekávat nulový reálný dopad.
Uvádí se také, že herní režim ve Windows 10 bude pracovat podobně jako na Xbox One. Systém této konzole také po spuštění hry zajistí, aby jí bylo vyhrazeno co nejvíce hardwarových prostředků. A kdy bychom se tohoto vylepšení měli dočkat ve verzi systému určené pro širokou veřejnost? Jako nejpravděpodobnější se jeví nadcházející Creators Update, který má přijít někdy na jaře.
Zbývá už jen otázka, zda Game Mode bude fungovat i při spuštění her coby Win32 aplikací. Existuje totiž možnost, že bude vyhrazen pouze hrám z Windows Store, čili těm na platformě UWP. Systém totiž nějak musí zjistit, že spuštěná aplikace patří mezi hry, což u titulů stáhnutých z Windows Store půjde snadno. V ostatních případech ale bude nutné využít buď nějakou formu autodetekce, popřípadě databázi známých her, nebo se systém ještě může zeptat uživatele. Případně může všechny tyto způsoby kombinovat.
Zdroj: Windows Central