Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

XDR opět ve hře

21.7.2004, Petr Svoboda, aktualita
XDR opět ve hře
Paměti typu XDR, které nabízejí výrazně vyšší rychlost než konvenční DDR či SDR, a které pocházejí z vývojářských laboratoří společnosti Rambus jsou zdá se opět ve hře. Jejich využití se v první řadě neočekává v podobě systémové paměti osobních...
Paměti typu XDR, které nabízejí výrazně vyšší rychlost než konvenční DDR či SDR, a které pocházejí z vývojářských laboratoří společnosti Rambus jsou zdá se opět ve hře. Jejich využití se v první řadě neočekává v podobě systémové paměti osobních počítačů, mohly by však být součástí grafických karet. První vzorky předvedla Toshiba již v roce 2003 – pak se koncept XDR jakoby vytratil. Nyní se spekuluje o tom, že bude součástí herní konzole Sony PlayStation 3 a zároveň vám můžeme předložit aktuální roadmapu:

Technologie
2004
2005
2006
XDR
XDR
2.4 - 3.2Gbps
4 - 4.8Gbps
XDR2
5 - 6.4Gbps
GDDR
GDDR3
1.2 - 1.6Gbps
GDDR4
1.6 - 2.4Gbps

Ikona Odkaz na databázi
XDR
GDDR3
Frekvence
600Mhz
500 - 800Mhz
Max. přenosová rychlost
2.4 - 3.2Gbps/pin
1.0 - 1.6Gbps
Šířka pásma
6.4GB/s
6.4GB/s
Hustota
256/512MB
256MB
Signaling
3.2GHz bi-directional differential
1.6GHz bi-directional SSTL
VDD
1.8V
1.8V
Časování (tRC / tRP / tRCD-R / tRCD-W)
40 / 15 / 12.5 / 2.5ns
52 / 16 / 16 / 16ns