XDR opět ve hře
21.7.2004, Petr Svoboda, aktualita
Paměti typu XDR, které nabízejí výrazně vyšší rychlost než konvenční DDR či SDR, a které pocházejí z vývojářských laboratoří společnosti Rambus jsou zdá se opět ve hře. Jejich využití se v první řadě neočekává v podobě systémové paměti osobních...
Paměti typu XDR, které nabízejí výrazně vyšší rychlost než konvenční DDR či SDR, a které pocházejí z vývojářských laboratoří společnosti Rambus jsou zdá se opět ve hře. Jejich využití se v první řadě neočekává v podobě systémové paměti osobních počítačů, mohly by však být součástí grafických karet. První vzorky předvedla Toshiba již v roce 2003 – pak se koncept XDR jakoby vytratil. Nyní se spekuluje o tom, že bude součástí herní konzole Sony PlayStation 3 a zároveň vám můžeme předložit aktuální roadmapu:
Technologie | 2004 | 2005 | 2006 |
XDR | XDR 2.4 - 3.2Gbps | 4 - 4.8Gbps | XDR2 5 - 6.4Gbps |
GDDR | GDDR3 1.2 - 1.6Gbps | GDDR4 1.6 - 2.4Gbps |
XDR | GDDR3 | |
Frekvence | 600Mhz | 500 - 800Mhz |
Max. přenosová rychlost | 2.4 - 3.2Gbps/pin | 1.0 - 1.6Gbps |
Šířka pásma | 6.4GB/s | 6.4GB/s |
Hustota | 256/512MB | 256MB |
Signaling | 3.2GHz bi-directional differential | 1.6GHz bi-directional SSTL |
VDD | 1.8V | 1.8V |
Časování (tRC / tRP / tRCD-R / tRCD-W) | 40 / 15 / 12.5 / 2.5ns | 52 / 16 / 16 / 16ns |