reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Yahoo! Mail blokuje e-mailovou schránku pokud blokujete reklamy

20.11.2015, Milan Šurkala, aktualita
Yahoo! Mail blokuje e-mailovou schránku pokud blokujete reklamy
Yahoo! se odhodlalo k odvážnému kroku. Některým svým uživatelům blokuje přístup k e-mailové schránce, pokud mají zapnutý systém pro blokování reklamy. Vypadá to na další hřebíček do rakve tohoto portálu.
Blokování reklamy je na internetu velmi rozšířený jev, který má svá pozitiva i negativa. Pozitivem pro uživatele je rychlejší načítání stránek, lépe čitelný obsah nebo vyšší bezpečnost. Naopak nevýhodou je to, že weby získávají méně peněz na svůj provoz, mnoho z nich se propadá do ztráty, ukončují svou činnost (nezvládají pokrýt provozní náklady) nebo se snaží nabrat výpadky způsobené blokováním jinak (ještě větším množstvím reklamy těm, kteří ještě neblokují, bulvárnějšími články, natvrdo placeným přístupem nebo dnes velmi (ne)oblíbeným kouskováním článků na desítky kapitol). Některé weby blokují ty, kteří blokují reklamy a otázkou je, kdo vydrží blokovat déle. A přesně tuto strategii nasadil portál Yahoo!


Yahoo! logo


Jenže k velkému překvapení tento systém nasadil na e-mailovou schránku svých uživatelů. Pokud tedy uživatel používá AdBlock a chce si přečíst své maily na portálu Yahoo!, může se mu objevit hláška nabádající k vypnutí AdBlocku. Část lidí se už do své schránky bez vypnutí blokování reklamy nedostane. Na jednu stranu je sice pravda, že Yahoo! poskytuje službu, kterou financuje právě zobrazováním reklam (a ne tím, že by uživatelé platili přímo, provoz systému stojí nemalé peníze a ten se musí nějak zaplatit), na druhou stranu je toto opravdu dost vážný krok, který se uživatelů dotkne na tom nejcitlivějším místě.


Zablokovaný e-mail Yahoo!


Je tedy otázkou, jak zareagují uživatelé. Yahoo! patrně spoléhá na to, že e-mail je záležitost, která se jen velmi těžko opouští, obzvlášť máte-li na danou e-mailovou adresu zaregistrovány desítky účtů jinde (přihlašovací jména k jiným službám). Nicméně pokud tento krok přiměje přejít některé uživatele na jiný mail, ztratí Yahoo! i přístupy ke svému portálu, což jeho zhoršující se pozici na trhu dále ohrozí. Uvidíme, zda tímto krokem získá nebo ztratí. Z krátkodobého hlediska by mohlo získat, neboť uživatelé budou chtít přistupovat ke svým schránkám a blokování vypnou, z dlouhodobého hlediska se dá očekávat snížený počet nových registrací e-mailových schránek a postupné opouštění těch stávajících. A s tím i smrt tohoto kdysi oblíbeného portálu.

Chybovou hlášku je možné nechat si vyvolat přidáním řetězce "?reason=ADBLK_TRAP" do URL adresy. V mém případě se sice hláška zobrazila, ale protože blokování reklam nepoužívám, odkaz "Continue to Yahoo Mail..." mě dostal do e-mailové schránky. Podle reakcí jiných uživatelů se ale s aktivním blokováním do schránky nedostali. Samotné Yahoo! potvrdilo, že toto blokování je v testovacím provozu pro některé uživatele.

Zdroj: pcworld.com, slashgear.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama
reklama