reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
2.2.2024, Milan Šurkala, aktualita
Sociální síť a streamovací služba YouTube ve svých verzích Premium a Music hlásí už přes 100 milionů uživatelů. Předplatné se tak stává stále oblíbenější verzí a pomalu ukrajuje financování pomocí reklam.
Andir (747) | 5.2.202415:30
stále dokud bude youtube demonetizovat kde co, že stejně hromada tvůrců musí na patreon, HH a podobný tak youtube nedám ani korunu.
Odpovědět1  0
komplikator (640) | 3.2.202417:31
Už nějakou dobu rodinný. Za těch 270 se to jen o 30 víc než Apple music . Family spotify stoji stejne, takze proti nemu mam krom streaming audia gratis videa bez reklam na vsech platformach a zarizenich, backgroud playback, pokracovani prehravani na jinych zarizenich tam kde jsem skoncil... a ze bezne pouzivam tv, pocitac, android telefon, android mobil, iphone a ipad. neber to, gratis.
Odpovědět0  1
Eskymak (1056) | 3.2.202410:17
Předpokládám, že stále nelze pořídit bez Google účtu, takže smůla.
Odpovědět0  2
rizecek (177) | 2.2.202416:54
Já ho stále nemám. Stále ta myšlenka, proč platit za něco co tu 10 let bylo zdarma je silnější, než jim dát i těch pár stovek za měsíc.
A do budoucna se to jistě zdraží, protože si Google řekne: Zdražíme to a lidi nám to zaplatí, pokud se nebudou chtít koukat na reklamy.
Já to furt vidím jen jako zlodějnu. Zachvíli budeme platit i za používání Google vyhledávače.
Odpovědět5  6
Derryk (215) | 2.2.202421:00
"Zachvíli budeme platit i za používání Google vyhledávače.­"

A bude to tak v pořádku.


Odpovědět1  3
odb (511) | 2.2.202421:31
Aku zlodejinu?

Doteraz si to neplatil peniazmi ale niecim inym. To plati aj pre ten Google vyhladavac. Nic nieje zadarmo.

Odpovědět2  0
Karel Polívka (1065) | 3.2.20240:32
Pokud někdo vyrábí nějaký produkt ­(ano, webová stránka je ve své podstatě také produkt, který musel někdo vytvořit a nadále udržovat v chodu a dále rozvíjet­), je naprosto na jeho rozhodnutí, jakým způsobem nastaví jeho cenu, za kterou jej budou moci lidé používat, pokud nejde o něco nezbytného k životu lidí, což YouTube opravdu není. Tou cenou může být zobrazování reklam, přímá platba za nějaké předplatné, nebo třeba i něco jiného. Je na každém potenciálním zájemci o daný produkt, zda o něj má dostatečně velký zájem a bude jeho cenu akceptovat ­(zobrazování reklam nebo přímá platba za předplatné­), nebo nikoli a pak jej prostě používat nebude.

Pokud něco takového považujete za ­"zlodějnu­", máte to nějaké pomotané. Google není charita a ani státní správa, která by byla financována z daní obyvatel. Tohle zavádění předplatných za všechno možné je logický důsledek toho, jak se postupem času zvyšovala míra používání všemožných blokátorů reklam a následně další a další regulace na státních úrovních. A pokud třeba kvůli tomu teď naříká někdo, kdo na webech blokuje reklamy a měl z toho dosud dobrý pocit, jak nad těmi weby vyzrál, může poděkovat i sám sobě. Je mi jasné, že tento můj komentář moc palců nahoru nenasbírá, ale to na stavu věci vůbec nic nezmění.

Obě strany musí být spokojené s výsledkem – jak koncový uživatel­/spotřebitel­/zákazník, tak i poskytovatel­/prodejce. Pokud obě strany spokojené nebudou, je pouze otázka času, než nastane nějaká změna, která může být malá, nebo naopak naprosto zásadní, přičemž možnost používat daný produkt může být také zcela ukončena, což by v takovém případě nebyl ideální výsledek ani pro jednu stranu.

Chtělo by to trochu odstup a snažit se na to dívat i z pohledu té druhé strany ­(je jedno, že v tomto případě je druhou stranou obří korporace, tady jde o princip ­- i ta obří korporace musí mít motivaci v nějaké konkrétní činnosti pokračovat­).
Odpovědět3  2
Milan Šurkala (4480) | 3.2.20249:29
"Stále ta myšlenka, proč platit za něco co tu 10 let bylo zdarma­"

YouTube zdarma nebyl. Platil se a platí se reklamami. Stejně jako skoro cokoli jiného na internetu. Nevím, kde tam vidíte zlodějinu, když se jen uvedla další forma platby za produkt, který byl vždycky placený a vždy jste za něj platil. Reklama je prostě platba za produkt, kdy za něj nemusíte platit přímo předplatným­/jednorázovým nákupem tak, jak si kupujete třeba noviny­/časopis v trafice. A tam Vám to ­(možná­) jako zlodějina nepřijde. Mimochodem, i tam Vám ta reklama umožňuje snižovat cenu produktu, takže za ty noviny platíte jen část toho, co byste musel zaplatit, kdyby v nich ta reklama nebyla.

Já jsem třeba rád, že nemusím platit desítky předplatných zvlášť pro služby, které používám, a mám možnost to platit reklamami, byť otravnými. Bohužel v poslední době je to čím dál vzácnější. Na internetu si už skoro nic nepřečtu, protože boj proti reklamám ­(který skoro všichni tak moc oslavují­) vyhnal spoustu věcí za paywall. A jak jsem před tím v minulosti varoval už mnohokrát, vítězstvím nad reklamou to nebudeme my, kdo vyhraje, ale ten, kdo prohraje. My jsme ti, kdo ztrácí možnost mít to relativně ­"zadarmo­" a zaplatit to reklamou, a my jsme ti, kdo čím dál častěji musí vytáhnout své peněženky a natvrdo to zaplatit. Bojem proti reklamě jsme tou obětí my.

"Zachvíli budeme platit i za používání Google vyhledávače.­"

I za něj už roky platíte reklamou.
Odpovědět3  0
rizecek (177) | 3.2.202410:07
Tak to je divné, ale já nic neplatil. Myslel jsem to tak, že proč platit za to, abych nebyl omezovanej ve sledování. Nainstaloval se Adblock a fungovalo to. A 7­-10 let to Google neřešil a teď najednou vymyslí, že by se za to mělo platit.
Odpovědět1  4
warhawk22 (152) | 3.2.202411:18
vy ste aj citali tie reakcie nad vami?
vyzerate ako 4 rocne decko, ktoremu sa daco snazim vysvetlit, a nakonci mi povie zase to iste ako na zaciatku.. ako keby cely cas nepocuval­/nepochopil.

presne kvoli ludom ako vy, co ste pouzivali Adblock, tak teraz zaviedli platenu verziu. to je take tazke pochopit?
Odpovědět3  2
Milan Šurkala (4480) | 3.2.202412:49
To, že obcházíte systém a neplatíte za něco, co placené je, a za co byste platit měl, vůbec nic nemění na tom, že to byla a je reklamou placená služba. Problémem je, že všechny tyto anti­-reklamní tendence ­(ať už jde o blokování reklam nebo tendence omezovat sledování­), to ve výsledku pro uživatele nezlepšují, ale v některých oblastech i zhoršují. Zdánlivé vítězství nad Googlem je ve skutečnosti prohra pro nás. Tyto kroky to pro uživatele dělají dražší ­(více reklam nebo čím dál častěji paywally­).

Ještě, že v některých případech si člověk může stále vybírat mezi oběma možnostmi. Osobně mě štve, že někdy už tu reklamní možnost platby nemám a obsah na internetu je mi zapovězen, pokud nevytáhnu platební kartu. A je to čím dál častější kvůli lidem, kteří chtěli ­"ušetřit­". Ve skutečnosti si to dobrovolně zdražili sobě i jiným.
Odpovědět0  0
unreall (480) | 5.2.202415:34
No pozrite, ja som YouTube doteraz používal bez blokovania reklamy a bol som s tým Ok, pokým mala reklama medzi hudobnými klipmi tak do 30 sekúnd. Chápal som presne to, čo tu popisujete vy, ale už je to nejakú dobu, čo reklamy presahujú celé minuty a občas mi medzi dvomi pesničkami šlahnu rovno celu reláciu s hodinovou dĺžkou. Keby to aspoň u tej hudby obmedzili na 30 sekúnd max. a pri dlhších videách, ktoré nesúvisia s hudbou si môžu capnuť čo chcú. To sa dá preskočiť, keďže pri tom sedím. Toto ale odmietam akceptovať a zapol som blokovanie cez prehliadač. Občas si zahundru, že to neni povolené a bla bla… No nezaujíma ma to, pokial ich netrápi, že to proste s tou reklamou už preháňajú.

Mimochodom, aj váš web už začína byt trosku na nervy s tým vyskakovanim cez celu obrazovku s mini krížikom na zavretie. Niekedy si o blokovanie koledujú samotne weby.

Nemám ju tu zapnutú, len poukazujem nato, že aj užívateľ ma určitú hranicu trpezlivosti. Mne reklamy nevadia a chápem ich význam, ale všetko ma nejakú mieru únosnosti. Zachvilu budeme hľadať obsah medzi reklamou. Niekde je to už vlastne bežne…
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 5.2.202416:16
"Mimochodom, aj váš web už začína byt trosku na nervy s tým vyskakovanim cez celu obrazovku s mini krížikom na zavretie. Niekedy si o blokovanie koledujú samotne weby.­"
Jde o důsledek skutečnosti, že se míra blokování postupem času stále zvyšuje a zvyšuje, takže weby, pokud chtějí dále pokračovat ve své činnosti, musí nasazovat čím dál tím více účinnější­/agresivnější formáty, aby se ten pokles kompenzoval. Ano, je to začarovaný kruh, na jehož konci spousta webů už skončila a mnoho dalších ještě skončí, pokud nezmění to, čemu se obsahově věnují, aby to prostě dávalo provozně smysl. Ale rozhodně to není o tom, že by všichni ti provozovatelé byli jakože nějak nenažraní a vědomě dělali kroky směřující výhledově k jejich konci.

Vedou se o tom vždy nekonečné diskuze, ale stejně se nikdy nic nevyřeší, protože pokud chce provozovatel webu pro něj vytvářet nějaký obsah, kvůli kterému na jeho web čtenáři chodí, musí mít k dispozici dostatečný příjem z reklam, aby mohl platit lidem, kteří ten obsah pro ten web zabezpečují a věnují se jeho technickému provozu a všemožným vhodným nebo mnohdy i nutným úpravám. Přes to nejede vlak. Může zkusit zavést předplatné pro přímou platbu ­- to samozřejmě někdy vyjde, někdy ne, ale není možné nečinně přihlížet negativnímu trendu a nic nedělat. To už je opravdu lepší zánik a věnovat se něčemu jinému. A je už na každém, co vlastně chce ­- zda ho baví na nějaký web chodit a chce, aby pokračoval. Nebo mu na tom vlastně tolik nezáleží a blokuje ­- pak ale ať se nediví, že něco v nějaké podobě skončilo.

"užívateľ ma určitú hranicu trpezlivosti­"
Tohle platí pro obě strany. A o tom to právě je.
Odpovědět0  0
unreall (480) | 5.2.202418:33
S týmto naprosto súhlasím a výraz ­- začarovaný kruh, je viac než trefný.
U vás si zahundrem občas na otravnú reklamu, ale blokovať ju mi nedovolí ani svedomie samotné. V tomto si určite rozumieme a menšie weby su bez toho stratené. Na YouTube ­(mimochodom jediná výnimka, ktorú som si len nedávno nastavil­), už mám dlho ťažké srdce.

Google to ale určite zvládne aj s mojou blokádou, pretože ja nemôžem zato, že nejaký trtkovia ich blokujú celé roky a zatiaľ, čo oni su Ok, tak ja, ten poctivý mám znášať viac reklam. Proste, ako píšete, začarovaný kruh…
Odpovědět0  0
RedMod (7) | 2.2.202414:33
Ja som odolaval reklamam az prisiel rodinny tarif za 10.99 Eur. Pridal som ucy oboch deti. Zena nechcela, moc neyoutubuje a na telke to ma :­)
Takto sa to oplati. Deti maju detske ucty.
Pozor ale na pridavanie uctov dospelich uctov do family tarifu! Automaticky maju moznost nakupovat vasou platobnou metodou a neda sa to vypnut ako pre detske ucty. Tie to maju defaultne vypnute.
Odpovědět1  0
komplikator (640) | 3.2.202417:19
Neni pravda. Platit lze jen rodinnou platební metodou. Ta nemusí být nastavena. Její použití může být nastaveno tak, že správce platby potvrzuje
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.