Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Zakrátko by měl být představen bezdrátový HTC Vive

2.9.2016, Jan Vítek, aktualita
Zakrátko by měl být představen bezdrátový HTC Vive
Jedním z problémů současné generace VR headsetů je, že potřebují být s počítačem spojeny kabely, což uživatele nejen otravuje, ale také jej to omezuje v pohybu. Ve virtuálním světě jaksi nepočítáme s tím, že bychom se mohli zamotat do nám neviditelných šňůr.
Bezdrátový VR headset by nám tak dal potřebnou volnost a zajistil by, že se nezamotáme do vlastních drátů, čímž můžeme ublížit sobě i svému okolí včetně hardwaru. Ovšem ačkoliv s bezdrátovým přenosem signálu vcelku není velký problém, jsou tu i jiné. Můžeme mluvit především o tom, jaké zpoždění by takový signál mohl mít a také o tom, kde vezmeme potřebnou baterii. První záležitost by měly moderní bezdrátové technologie vyřešit, i když je jasné, že sebemenší zpoždění navíc je nežádoucí v oblasti, kde se firmy honí za mikrosekundami, aby poskytly lepší virtuální zážitek bez bolehlavu a jiných zdravotních obtíží.





Pak je tu otázka napájení, v jejímž případě zase můžeme říci, že potřebnou baterii by nejspíše neměl nést samotný headset, který je už tak dost těžký. Na druhou stranu se baterie může využít pro vybalancování, čili jako protizátěž předního modulu s optikou a displejem. Další možnost prostě je taková, že se napájecího kabelu nezbavíme, ale ten povede jen k baterii připevněné třeba na opasku.

Již brzy bychom měli zjistit, jak se s těmito překážkami chce vypořádat společnost HTC, která chce prý již letos na podzim představit svůj prototyp bezdrátového headsetu Vive. Ve skutečnosti to ale nebude pouze ona, ale také firmy Valve a Quark VR, které mají na tomto headsetu spolupracovat, přičemž nepůjde o zcela přepracovaný Vive. Namísto toho Quark VR připravil malý modul s transmitterem, který si strčíme do kapsy a právě ten poslouží k přenosu potřebných dat, a to pomocí rozhraní Wi-Fi. Právě dle firmy Quark VR byla největší výzva redukce zpoždění takové komunikace, ovšem v tom už inženýři prý pokročili do té míry, že už brzy budou moci headset představit veřejnosti. Vedle toho bylo vyřešení napájení jistě jen okrajovou záležitostí.

Bezdrátový VR headset zcela jistě přijde vhod, ovšem zájem uživatelů by nemusel být nakonec tak velký, neboť většina her s podporou VR, které za něco stojí, je stejně určena pro sezení, kde nám kabely nemusí vadit. Ovšem právě díky rozvoji hardwaru pro bezdrátové VR by se vývojáři mohli více zaměřit i na hry, v nichž budeme stát na vlastních, máchat rukama, krčit se a poskakovat, což přinese další rozměr.

Zdroj: KitGuru