reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Zocalo: nové cloudové úložiště od Amazonu

28.8.2014, Radan Tuhý, aktualita
Zocalo: nové cloudové úložiště od Amazonu
Amazon.com přihazuje do pomyslného balíčku cloudových úložišť a rozšiřuje řady poskytovatelů dat v cloudu o novou službu, kterou je Zocalo. Má přímo konkurovat službám jako Google Drive a Dropbox. Vyzkoušet jej můžete zdarma již nyní.
Nové cloudové datové úložiště Zocalo je nový přírůstek divize Amazon Web Services. Jedná se o službu zaměřující se převážně na firemní klientelu a záměrem Amazonu je přímo konkurovat službám Google pro firmy.

Zocalo funguje velmi podobně, jako například Dropbox, Box, nebo již zmíněná služba Google Drive. Jedná se o službu umožňující klasickou týmovou kolaboraci, přístup ze všech možných zařízení, kvalitní zabezpečení a mimo jiné také možnost integrace do Active Directory.





Data jsou zpoplatněna způsobem typickým pro Amazon - čím větší datový prostor využíváte, tím méně za následná data platíte. Základní sazba je 5 USD / uživatel / měsíc (přibližně 100 Kč) a dostanete k dispozici 200 GB dat pro každého uživatele, přičemž za každý další 1 GB dat si Amazon bude účtovat 0.03 USD (přibližně 60 haléřů). Nad 1 TB je pak cena za 1 GB zase o něco nižší.

Je otázkou, nakolik je tento finanční model konkurenční právě výše zmiňovaným subjektům, pokud vezmeme v úvahu skutečnost, že Google již nyní nabízí za 10 USD / uživatel / měsíc (přibližně 200 Kč) neomezený datový prostor. Dropbox má také pro firemní klienty připravené neomezené datové úložiště s mírně vyšším poplatkem 12 USD / měsíc / uživatel (přibližně 240 Kč).

Nezapomnělo se ani na možnost vyzkoušení služby. Testovací období je limitováno 50 uživateli a právě 200 GB datového prostoru pro každého uživatele. Po 30 dnech ovšem začne Amazon data účtovat dle modelu uvedeného výše.

Celá tato novinka je zajímavá také tím, že Amazon svým způsobem přímo konkuruje službám svých vlastních zákazníků. Není žádným tajemstvím, že jedním z jeho velkých klientů a uživatelů jeho cloudové infrastruktury je právě Dropbox. Amazon již v minulosti také dokázal, že umí své ceny velmi rapidně snížit, což by mohlo opět vytvořit zajímavou situaci na poli cloudových datových úložišť.

Zdroj: VentureBeat
reklama