reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Nejnovější komentáře
No a? Toto nikdy nemala byt masovka. Islo to primarne vyvojarom, youtuberom a par technologickym nadsencom
Odpovědět0  0
Chtělo by to spíš vymyslet jak vynitut DLSS ve hrách z let cca 2016­-2019 kdy to ještě hry neuměly, ale zároveň ve 4K už potřebujou docela dost výkonu, tohle pro DX8 a DX9 mě až tak neláká, ale uvidíme jestli to k něčemu bude.
Odpovědět0  0
AMD proste nema taky marketing a on robi ten rozdiel že AMD ma podiel 12% a Nvidia zvyšok :­)
žijeme v demokracii každy sa môže slobodne rozhodnuť, bud to na zaklade rozumu ­(cena vykon spotreba­), alebo marketingu, hlavna vec je že sme spokojny zo svojim rozhodnutim :­)
Niekto je spokojny že za svoje peniaze dostal vykonejšiu a uspornejšiu kartu, a druhy že dostal lepši marketing. Realita je taka že tych 10­-20% rozdielu vo vykone nik nepostriehne, či mi hra ide na 200fps či 220fps ? lucke oko snimkuje 10fps a všetko nad 24fps je plynule :)
Odpovědět0  0
Ano, tohle není vůbec nic nového, ostatně jsem o tom dnes mluvil v jiné diskuzi. Ten článek, na který odkazujete, zmiňuje i důvod: ­"Mnoho lidí nyní přechází na ­(hybridní­) tepelná čerpadla a indukční kamna. V důsledku toho jsou napájecí kabely od konce odpoledne velmi vytížené.­" Nejde tedy jen o problém způsobený elektromobily. Těch je tam něco okolo půl milionu, což navyšuje spotřebu Nizozemska asi o 1,5­-2 TWh ročně. Jejich roční spotřeba se přitom pohybuje okolo 110 TWh.

To, že se omezuje spotřeba ve špičce, není nic, co by bylo něčím průlomovým. Různé tarify na elektřinu pro rozložení spotřeby tu máme už desetiletí a nikdo se tomu příliš nepodivuje, a pokud máte třeba tarif D57d pro elektrické vytápění, tak jsou období dne, kdy to prostě nezapnete ­(a to tu v ČR nemáme v podstatě žádné elektromobily­).
Odpovědět1  0
Všichni si nasadíme ty správné brýle a všechno bude OK.
Odpovědět2  0
Ani sa nečudujem. Mám Quest2 a mať to na hlave 2hodiny je až dosť. Pracovať s tým 8hodín si neviem predstaviť. Bolia hlavne ruky, ale aj krk. Určite PC je na prácu oveľa pohldlnejšie. Ľudia sú pohldlný.
Odpovědět0  0
Za me to AMD vymslelo jako chytry kompromis okolnosti...chipletove grafiky jeste potrebovaly trochu casu a je rozumnejsi s timto ­(verim ze prelomovym­) krokem prijit, az to bude fungovat bezpecne spolehlive, nez prichazet s necim nedodelanym, jen at se to vyda. Ja si toho cenim. RNDA4 je tedy kompromis, ktery ocividne cili jen na mainstream a mozna kousek performance, ale zaroven se podle vseho stavi tak, at je co nejlevnejsi a muze byt cenove velmi zajimavou radou pro velkou masu uzivatelu. Nvidia s jejim pristupem situace jiste vyuzije a ceny napali jeste vyse a tedy realne muze byt nabidka AMD jeste o to atraktivnejsi i pro uzivatele, kteri nakupuji podle zelene nalepky. Je navic docela realne, ze timto krokem ­(vynechani top modelu karet­) ziska nejaky cas a dalsi generaci s potencialne prelomovou, chipletovou technologii muze vydat o to drive.

Osobne mi docela prijde, ze problem s nevydanim AMD top karet maji predevsim uzivatele nvidie, pac se da ocekavat, ze se svym pristupem nvidia cenovky napali do rekornich vysin ­- vetsina z nich by si AMD karty stejne nekoupila.. Ja si jejich top karty kupuju a tento krok mi nedela zadny problem, rad si pockam na dotazenou technologii chipletovych GPU o neco dele, hlavne kdyz bude dolazena ke vsi spolehlivosti.
Odpovědět2  0
V kterém městě? Nějaký relevantní odkaz k tomu nebo je to výmysl konspiračních webů? Pokud vím, tak v Holandsku chtějí naopak zakázat vjezd všem neelektrickým vozům v některých městech ­(v Amsterdamu od roku 2030­). Co se týče kroků proti EV, tak v Holandsku jsou tendence omezovat nabíjení v odpolední špičce.
Odpovědět0  0
Nvidia má prichystané na koniec roku pre AMD jedno prekvapenie a to je veľké zelené Dildo.
Odpovědět0  5
V Holandsku uz v jednom meste zakazali vjazd elektromobilom :)
Odpovědět0  0
"Ked teraz tankuje naraz v celom state 6000 aut, aj potom bude tankovat elektrinu 6000 aut. Lenze dnes je priemerny dojazd 800km, potom bude 400? ok, takze 12000 aut.­"

Klidně třeba 100 tisíc, pravděpodobně ještě více. Vtip je ale v tom, že ne všechna se nabíjí rychlým nabíjením. 30 aut může být stejnou zátěží jako jedno jediné. Čím rychleji se ale nabíjíte, tím rychleji jste nabitý, tím rychleji z té nabíječky vypadnete a tím rychleji ji uvolníte pro někoho jiného, tedy tím menší je šance k Vašemu souběhu, když jste tam jen tak krátce.

Představte si, že by čerpací stanice pumpovaly ten benzín 10krát pomaleji. Co by se stalo? No patrně by bylo 10krát tolik stojanů, tankoval byste 10 minut a ne jednu, ale odběr benzínu by byl v daný okamžik v celkovém součtu stejný, ne nižší. Místo 2 aut tankovaných 40 litrů za minutu ­(tedy celkem 80 litrů za minutu­) byste tam měl 20 aut tankovaných 4 litry za minutu ­(tedy celkem opět 80 litrů za minutu­). Stejně tak to funguje naopak.

Čím víc zvýšíte rychlost, tím více zkrátíte čas a tím více snížíte počet současně tankovaných­/nabíjených aut a naopak. Celkový okamžitý odběr se zásadně ale nemění.

BTW. EU není zdaleka jediná, kdo tlačí elektromobilitu. Třeba ta Vámi zmiňovaná Indie teď začala dotovat EV ­(produkci i dovoz­) a chce být v roce 2030 špičkou v elektromobilitě.
Odpovědět3  0
To by mě zajímalo, na které nejvýkonnější modely nVidie kromě 4090 AMD nemá. V současnosti je RX 7900XTX druhá nejrychlejší karta napříč rozlišeními ­(samozřejmě když nebereme v úvahu RT­). Pak je tedy nižší high end i RTX 4080 Super.
Odpovědět2  0
:­) teoria je jedna vec, prax bude druha. Ked teraz tankuje naraz v celom state 6000 aut, aj potom bude tankovat elektrinu 6000 aut. Lenze dnes je priemerny dojazd 800km, potom bude 400? ok, takze 12000 aut. A vnoci? bude tolko nabijaciek ako aut, ze vsetci budu tankovat vnoci? Tu pozriem von oknom a vidim 200 aut, postavia tu 200 nabijaciek? Asfalt nevymenili za 40 rokov co tu byvam, kolobezkou sa uz ledva da prejst, ale hlavne, ze postavia 200 nabijaciek, ked od 2035 nebudu benzinove auta. Nasrat, treba zakazat baterkove auta a je to vybavene.
Za nejakych kktskych partizanov treba z ciny plavat okolo afriky, kolko to je naviac paliva? Tam nech sa EU postara o likvidaciu partizanov, aby nestrielali cinanom rakety na lode a nie tu yebali ludi, ze nemoze mat diesel. Planeta je len jedna, ked tu usetris 10 ale tam stratis 700, tak tych 10 si zbytocne setril!!! to plati aj pre plastove flase aj pre vsetko. Do indie nech idu spoplatnit plastove flase, tych je 1300 milionov, nas je len 5
Odpovědět0  3
Ještě jste zapomněl na ty rozvody. Protože bezdrátově to určitě nepůjde ­(to by samozřejmě bylo výhodnější napájet přímo motory místo akumulátorů­).
Odpovědět0  1
"My tu mevieme odhadnut, kolko aut naraz tankuje. ­"

To nás vzhledem k tomu, jak rozdílnými rychlostmi v rozdílné doby se elektromobily nabíjí, až tak extrémně nezajímá. EV nabíjející se 3 hodiny 11 kW výkonem je na první pohled něco jiného než EV nabíjející se 330kW výkonem 6 minut ­- množství energie je ale stejné.

Můžete nabíjet 30 EV 11kW výkonem současně, mít spotřebu 330 kW a mít všech 30 za 3 hodiny nabité, nebo také můžete mít 30 EV sekvenčně za sebou,každé ládovat 330 kW, mít je za 30*6 minut = 3 hodiny také všechny nabité. Dosáhnete téhož za stejnou dobu se stejným výkonem. A že by se na jednom místě objevilo 30 EV zrovna v 6minutovém intervalu a zbývajících 174 minut v těch třech hodinách, by tam bylo prázdno, je dost nepravděpodobné.

Každé nabíjení přes noc znamená, že o to méně se bude nabíjet přes den. V průměru potřebujete cca 400 W na auto a od tohoto čísla to bude lítat nahoru­/dolů podle špičky. A tam se vzhledem k tomu, že se část nabíjení přesune na noc, dá očekávat snížení nutnosti rychlého nabíjení přes den.
Odpovědět4  0
keby sme boli danovy urad, tak by sme celkom presne vedeli, kolko elektrarni utiahne elektromobilitu. Tam totiz vidia bloky za paliva zo vsetkych pokladni v state a vedia si spravit statistiku. My tu mevieme odhadnut, kolko aut naraz tankuje.
Odpovědět0  2
Nie je pravda že to nikto neche.
Ľudia, ktorým je fyzika vzdialená, keď čítajú takéto články, tak si predstavujú že za 30 sekúnd majú nabité.
To nebude nikdy a nie je to ani potrebné ­- ja to chápem, vy tiež. Ale nie všetci.
Odpovědět5  0