AI telemetrie, aneb nový finanční model dystopické herní budoucnosti
16.1.2018, Jan Vítek, aktualita
Umělá inteligence může sloužit lidem, ale také slouží společnostem k tomu, aby tyto lidi co nejvíce odlehčila od peněz. Nyní se objevila studie, jak AI využít v herních systémech, jež si vytvoří hráčův otisk, aby jej použila v systému mikrotransakcí.
Vypadá to, že brzy možná budeme vzpomínat na loňský "rok lootboxů" ještě celkem v dobrém, neboť se rýsuje dystopická herní budoucnost, která už bude zcela nepokrytě zaměřena na to, aby herní studia a nakladatelství mačkala z hráčů maximum, a to velice rafinovaným způsobem.
Na to alespoň ukazuje nová studie s názvem Online Game Revenue Models With AI, která tak popisuje finanční modely online her s využitím umělé inteligence, která v nich bude hrát skutečně ústřední roli. Můžeme o tom uvažovat jako o tolik kritizovaném patentovaném systému firmy Activision na steroidech.
Základem toho všeho se stane motto, že nic nebude fixní a vše se bude přizpůsobovat. AI bude manipulovat s hráči, s jejich zážitkem ze hry, aby je navedla k tomu, že budou více platit. Z toho důvodu nebudou mít předměty/lootboxy či cokoliv jiného fixní cenu. Ta se bude přizpůsobovat našim možnostem.
Hra bude využívat data z našeho online otisku, aby mohla vzít v potaz naši finanční i sociální situaci a mohla nasadit strategii, která nezpůsobí, že budeme svých nákupů příliš litovat. Prostě se bude snažit najít hranici mezi tím, co jsme a nejsme ochotni ještě zaplatit za svůj herní zážitek, což bude znamenat nejvyšší možný výdělek pro herní společnost.
Ba co víc, umělá inteligence bude zasahovat i do samotné hry, kterou ovlivní tak, aby v ní hráč strávil co nejvíce času. Chce jej tak udržovat ve střehu, pobízet, ale na druhou stranu mu zabránit v tom, aby byl až moc dobrý.
Leckteré obrázky z prezentace vypadají spíše jako legrace, například ta se známou sponkou z Office, která nám nabízí možnost koupit funkci pomáhající s mířením. Ten ale mohl posloužit jen pro sdělení nějaké pointy, přičemž zbytek rozsáhlé prezentace je až moc vážný a konkrétní. Byly z ní ale vymazány informace týkající se konkrétních firem a značek, takže se bohužel zatím nedozvíme, kdo za tím stojí.
Celou prezentaci naleznete na serveru techPowerUp a je skutečně výživná včetně tohoto grafu.