reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AI telemetrie, aneb nový finanční model dystopické herní budoucnosti

16.1.2018, Jan Vítek, aktualita
AI telemetrie, aneb nový finanční model dystopické herní budoucnosti
Umělá inteligence může sloužit lidem, ale také slouží společnostem k tomu, aby tyto lidi co nejvíce odlehčila od peněz. Nyní se objevila studie, jak AI využít v herních systémech, jež si vytvoří hráčův otisk, aby jej použila v systému mikrotransakcí.
Vypadá to, že brzy možná budeme vzpomínat na loňský "rok lootboxů" ještě celkem v dobrém, neboť se rýsuje dystopická herní budoucnost, která už bude zcela nepokrytě zaměřena na to, aby herní studia a nakladatelství mačkala z hráčů maximum, a to velice rafinovaným způsobem. 
 
 
Na to alespoň ukazuje nová studie s názvem Online Game Revenue Models With AI, která tak popisuje finanční modely online her s využitím umělé inteligence, která v nich bude hrát skutečně ústřední roli. Můžeme o tom uvažovat jako o tolik kritizovaném patentovaném systému firmy Activision na steroidech. 
 
Základem toho všeho se stane motto, že nic nebude fixní a vše se bude přizpůsobovat. AI bude manipulovat s hráči, s jejich zážitkem ze hry, aby je navedla k tomu, že budou více platit. Z toho důvodu nebudou mít předměty/lootboxy či cokoliv jiného fixní cenu. Ta se bude přizpůsobovat našim možnostem. 
 
 
Hra bude využívat data z našeho online otisku, aby mohla vzít v potaz naši finanční i sociální situaci a mohla nasadit strategii, která nezpůsobí, že budeme svých nákupů příliš litovat. Prostě se bude snažit najít hranici mezi tím, co jsme a nejsme ochotni ještě zaplatit za svůj herní zážitek, což bude znamenat nejvyšší možný výdělek pro herní společnost. 
 
Ba co víc, umělá inteligence bude zasahovat i do samotné hry, kterou ovlivní tak, aby v ní hráč strávil co nejvíce času. Chce jej tak udržovat ve střehu, pobízet, ale na druhou stranu mu zabránit v tom, aby byl až moc dobrý. 
 
Leckteré obrázky z prezentace vypadají spíše jako legrace, například ta se známou sponkou z Office, která nám nabízí možnost koupit funkci pomáhající s mířením. Ten ale mohl posloužit jen pro sdělení nějaké pointy, přičemž zbytek rozsáhlé prezentace je až moc vážný a konkrétní. Byly z ní ale vymazány informace týkající se konkrétních firem a značek, takže se bohužel zatím nedozvíme, kdo za tím stojí. 
 
 
Celou prezentaci naleznete na serveru techPowerUp a je skutečně výživná včetně tohoto grafu. 


reklama