reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 startuje již zítra, které hry bude podporovat?

, , aktualita
AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 startuje již zítra, které hry bude podporovat?
Společnost AMD již zítra, tj. 12. května, nabídne svou technologii FidelityFX Super Resolution 2.0. Ta bude zpočátku k dispozici ve hře Deathloop od známých Arkane Studios a později se rozšíří do dalších her. Které to budou? 
AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 startuje již zítra, které hry bude podporovat?
AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 (AMD FSR 2.0) bude z hlediska uživatele fungovat v podstatě stejně jako první verze nebo jako konkurenční DLSS. Jednoduše necháme hru renderovat v nižším rozlišení a úkolem FSR 2.0 je ji převést do cílového rozlišení monitoru, a to pokud možno s neznatelným negativním vlivem na kvalitu grafiky. K dispozici je však jako obvykle několik režimů lišících se právě vstupním rozlišením a výslednou kvalitou, čili od volitelného nastavení Ultra Performance nelze zrovna očekávat křišťálově ostrý a detailní obraz.
 
FSR 2.0 - režim
Škálování Vstupní rozlišení Výstupní rozlišení
Quality

1,5x jednorozměrově

(2,25x plošně)
1280 x 720
1706 x 960
2293 x 960
2560 x 1440
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
Balanced

1,7x jednorozměrově

(2,89x plošně)
1129 x 635
1506 x 847
2024 x 847
2259 x 1270
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
Performance

2,0x jednorozměrově

(4x plošně)
960 x 540
1280 x 720
1720 x 720
1920 x 1080
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
Ultra Performance (volitelné)

3,0x jednorozměrově

(9x plošně)

640 x 360
854 x 480
1147 x 480
1280 x 720
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
 
AMD přitom tvrdí, že nejrychlejší implementace FSR 2.0 bude možná v případě her, které již podporují DLSS 2.x. To bude možné zařídit za necelé tři dny, přičemž o něco déle to bude trvat u her založených na enginech UE4 či UE5 pomocí příslušného pluginu a dále už bude záležet na tom, zda daná hra podporuje renderování v jiném rozlišení než cílovém (pro monitor) a zda podporuje Temporal Anti-Aliasing (TAA). 
 
 
Dle toho bychom se měli nejdříve dočkat podpory FSR 2.0 ze strany her, jež už mají v nabídce DLSS 2.0. FSR 2.0 přitom nebude fungovat pouze na GPU firmy AMD, ale také NVIDIA či jiných, takže se ještě dočkáme souboje s moderní implementací DLSS. 
 
Zítra se tedy začne a jako první přichází titul Deathloop. Jaké budou následovat? 
  • DEATHLOOP
  • Asterigos, Delysium
  • EVE Online
  • Farming Simulator 22
  • Forspoken
  • Grounded
  • Microsoft Flight Simulator
  • NiShuiHan
  • Perfect World Remake
  • Swordsman Remake
  • Unknown 9: Awakening
AMD přitom udává, že tyto hry přijdou s podporou FSR 2.0 během příštích měsíců. Ačkoliv tak má implementace FSR 2.0 do her s podporou DLSS 2.x trvat jen pár dní, nedočkáme se jejich brzkého a hromadného nástupu. A že jich existuje už pěkných pár desítek. 
 
Nakonec tu máme informaci o nové akci Raise the Game Bundle týkající se koupě nových AMD Radeon RX 6000 (od 6950 XT až po RX 6400), k nimž máme obdržet hry Saints Row a Sniper Elite 5. Nicméně v seznamu zemí a prodejců se aktuálně nikdo z ČR nenachází, ačkoliv AMD na akci v tiskovce upozornilo i nás a oficiálně ji odstartovalo již včera. Dle nabídky největších českých prodejců to ale nevypadá, že by něco takového u nás probíhalo.


reklama
reklama
reklama