reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 startuje již zítra, které hry bude podporovat?

11.5.2022, Jan Vítek, aktualita
AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 startuje již zítra, které hry bude podporovat?
Společnost AMD již zítra, tj. 12. května, nabídne svou technologii FidelityFX Super Resolution 2.0. Ta bude zpočátku k dispozici ve hře Deathloop od známých Arkane Studios a později se rozšíří do dalších her. Které to budou? 
AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 (AMD FSR 2.0) bude z hlediska uživatele fungovat v podstatě stejně jako první verze nebo jako konkurenční DLSS. Jednoduše necháme hru renderovat v nižším rozlišení a úkolem FSR 2.0 je ji převést do cílového rozlišení monitoru, a to pokud možno s neznatelným negativním vlivem na kvalitu grafiky. K dispozici je však jako obvykle několik režimů lišících se právě vstupním rozlišením a výslednou kvalitou, čili od volitelného nastavení Ultra Performance nelze zrovna očekávat křišťálově ostrý a detailní obraz.
 
FSR 2.0 - režim
Škálování Vstupní rozlišení Výstupní rozlišení
Quality

1,5x jednorozměrově

(2,25x plošně)
1280 x 720
1706 x 960
2293 x 960
2560 x 1440
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
Balanced

1,7x jednorozměrově

(2,89x plošně)
1129 x 635
1506 x 847
2024 x 847
2259 x 1270
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
Performance

2,0x jednorozměrově

(4x plošně)
960 x 540
1280 x 720
1720 x 720
1920 x 1080
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
Ultra Performance (volitelné)

3,0x jednorozměrově

(9x plošně)

640 x 360
854 x 480
1147 x 480
1280 x 720
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
 
AMD přitom tvrdí, že nejrychlejší implementace FSR 2.0 bude možná v případě her, které již podporují DLSS 2.x. To bude možné zařídit za necelé tři dny, přičemž o něco déle to bude trvat u her založených na enginech UE4 či UE5 pomocí příslušného pluginu a dále už bude záležet na tom, zda daná hra podporuje renderování v jiném rozlišení než cílovém (pro monitor) a zda podporuje Temporal Anti-Aliasing (TAA). 
 
 
Dle toho bychom se měli nejdříve dočkat podpory FSR 2.0 ze strany her, jež už mají v nabídce DLSS 2.0. FSR 2.0 přitom nebude fungovat pouze na GPU firmy AMD, ale také NVIDIA či jiných, takže se ještě dočkáme souboje s moderní implementací DLSS. 
 
Zítra se tedy začne a jako první přichází titul Deathloop. Jaké budou následovat? 
  • DEATHLOOP
  • Asterigos, Delysium
  • EVE Online
  • Farming Simulator 22
  • Forspoken
  • Grounded
  • Microsoft Flight Simulator
  • NiShuiHan
  • Perfect World Remake
  • Swordsman Remake
  • Unknown 9: Awakening
AMD přitom udává, že tyto hry přijdou s podporou FSR 2.0 během příštích měsíců. Ačkoliv tak má implementace FSR 2.0 do her s podporou DLSS 2.x trvat jen pár dní, nedočkáme se jejich brzkého a hromadného nástupu. A že jich existuje už pěkných pár desítek. 
 
Nakonec tu máme informaci o nové akci Raise the Game Bundle týkající se koupě nových AMD Radeon RX 6000 (od 6950 XT až po RX 6400), k nimž máme obdržet hry Saints Row a Sniper Elite 5. Nicméně v seznamu zemí a prodejců se aktuálně nikdo z ČR nenachází, ačkoliv AMD na akci v tiskovce upozornilo i nás a oficiálně ji odstartovalo již včera. Dle nabídky největších českých prodejců to ale nevypadá, že by něco takového u nás probíhalo.


reklama