reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD FSR 2.0 otestováno také na integrovaném Intel Xe

18.5.2022, Jan Vítek, aktualita
AMD FSR 2.0 otestováno také na integrovaném Intel Xe
AMD vytáhlo do boje proti DLSS, ale i XeSS pomocí své technologie FSR 2.0, čili nové verze FidelityFX Super Resolution. Ta se ukázala jako kvalitativně srovnatelná s DLSS 2.0 a navíc univerzální, což se nyní ukazuje v praxi.
Server Tom's Hardware už dříve vyzkoušel FSR 2.0 na kartách Radeon RX 6700 XT i GeForce RTX 3070 a ukázalo se, že v obou případech má co nabídnout. Těžko soudit na případu jedné hry (Deathloop), ale vypadá, to, že pokud tu bude k dispozici DLSS, pak to může být zvláště s nižším výchozím rozlišením vhodnější volbou, což je logické. 
 
FSR totiž funguje na běžných FP32 jádrech, čili shaderech, ať už jde o CUDA jádra či Stream procesory, zatímco DLSS využívá především jádra Tensor, která při využití FSR zůstanou ladem a naopak se využije část CUDA jader. Je tak zřejmé, že zvláště při náročnějším upscalingu bude na GeForce vítězit ve srovnání výkonu spíše DLSS. To je ovšem pro NVIDII dvousečná zbraň, neboť ve hrách, které DLSS nepodporují, zůstává část čipu zcela nevyužitá, zatímco v případě AMD tomu tak nebude.
 
 
Je ale FSR 2.0 využitelné třeba i na notebooku s integrovanou grafikou, a to konkrétně s Intel Xe? AMD uvádí, že i pro cílových 1080p bychom měli mít alespoň kartu kalibru RX 590, ale to neznamená, že FSR 2.0 nebude fungovat i na mnohem slabších čipech, jako je třeba integrovaná Iris Xe s 96 EU v procesoru Core i7-1165G7 generace Tiger Lake se 16 GB LPDDR4x-4267. 
 
Ale to není vše, vyzkoušen byl ještě starší notebook s Core i7-1065G7, čili s integrovaným GPU 11. generace a se 16 GB LPDDR4x-3200, přičemž dle autorů hry Deathloop aktuálně nejsou podporována žádná GPU firmy Intel, což znamená, že hra na nich nemusí běžet správně. Nicméně běžela, a to i s FSR 2.0, ovšem s renderovacími chybami a artefakty.
 
 
 
První testy proběhly na 720p v nízké kvalitě, další přidaly Temporal Anti-Aliasing plus CAS (FidelityFX Contrast Aware Sharpening) a pak už byl využit upscaling pomocí FSR 1.0 a 2.0. V každém případě výsledek nevypadal vábně, a to zvláště s FSR 1.0 (viz snímky v článku) a o plynulosti na GPU 11. generace se nedá mluvit. 
 
Ovšem v případě Iris Xe už technologie FSR zařídila oněch několik potřebných snímků navíc, aby se dala grafika označit za už relativně plynulou. FSR 1.0 sice nabídlo pár FPS navíc, ale vzhledem k výsledné kvalitě bylo lepší sáhnout po FSR 2.0. Celý test ale měl stejně prokázat spíše jen to, zda je vůbec možné i na letitém a dnes slaboučkém iGPU rozchodit i moderní FSR 2.0 a to bylo splněno. 
 
Zdroj: THW 


reklama