reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD přidává podporu Fluid Motion Frames i pro Radeon RX 6000 v ovladačích 23.30.01.02

11.10.2023, Milan Šurkala, aktualita
AMD přidává podporu Fluid Motion Frames i pro Radeon RX 6000 v ovladačích 23.30.01.02
Před necelým měsícem byla představena nová technologie AMD Fluid Motion Frames (FMF). Jde o generování snímků jako u konkurenčního řešení Frame Generation v Nvidia DLSS 3. Nyní přichází v rámci ovladačů i pro Radeon RX 6000 a hry v DX11 a DX12.
Společnost Nvidia má ve své technologii DLSS3 funkci generování snímků nazvanou Frame Generation a AMD něco podobného představilo nedávno v podobě funkce FMF (Fluid Motion Frames) do své technologie Fidelity FX Super Resolution 3 (FSR 3). Oproti řešení Nvidie ale FMF může fungovat na kartách všech výrobců. Při uvedení novinky se ale AMD nechalo slyšet, že představí funkci FMF i na úrovni ovladačů grafické karty, takže ta půjde spustit na všech hrách postavených na rozhraní DirectX 11 a 12 (stačí to nastavit v ovladačích pro vybranou aplikaci). Původně bylo oznámeno, že v takovém případě bude FMF fungovat pouze na nejnovějších grafických kartách s architekturou RDNA 3, tedy na Radeonech RX 7000. To se ale nyní mění. Nové ovladače AMD Software: Adrenaline Edition 23.30.01.02 totiž tuto možnost díky odezvě komunity přináší i pro Radeony RX 6000.
 
AMD FSR 3
 
AMD nicméně říká, že FMF může dočasně pozastavit funkci generování snímků u některých rychlých scén. Dále zmiňuje, že FMF může navyšovat odezvu, takže doporučuje používat generování snímků společně s technologiemi Anti-Lag a Anti-Lag+ (proto ho nedoporučuje u herních titulů, které vyžadují krátké odezvy). Dále je doporučeno používat funkci na monitorech podporujících AMD FreeSync a vypnout HDR. Pokud jde o snímkovací frekvence, AMD doporučuje, aby pro rozumný výkon FMF hra běžela alespoň při 55 fps u 1080p monitorů a 70 fps u rozlišení 1440p a vyšších. Vývojáři dále zmiňují, že vyřešili problémy s nemožností instalace starších verzí ovladačů, které v některých případech způsobovaly při instalaci i modrou smrt (BSOD).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama