reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
8.1.2023, Milan Šurkala, aktualita
Dlouho očekávané rozšíření nabídky procesorů AMD Ryzen 7000 směrem dolů konečně nastalo. AMD představilo tři nové procesory Ryzen 5 7600, 7 7700 a 9 7900. Všechny modely mají TDP spotřebu sníženou na 65 W.
Zubik1000CZ (323) | 8.1.202316:37
Někdo zapomněl, že se daň musí přičíst
229$ je 5100 a k tomu se musí přičíst daň. Takže tak 6300Czk cca.
U ostatních to samé.

Nebo jen někdo z nějakého důvodu není schopnej přičíst k ceně 20% a musí to psát jako base cena a k tomu ještě si musí uživatel sám dodatečně přičíst těch 20%?
Odpovědět1  4
Milan Šurkala (4507) | 8.1.202316:56
Ne, nezapomněl. Tohle počítání s kurzem a DPH je vždy ošidné. Jsou na to lepší způsoby, jak to odhadnout. Podívejme se, kolik u nás stojí 7600X. Ta je za 299 USD, u nás za 6900 Kč s DPH. 6900­/299*229 = cca 5300 Kč s DPH. Bylo by divné ­(nicméně ne nemožné­), kdyby v USA byla 7600 proti 7600X levnější o 23 % a u nás jen o 8 %. Ve světle těchto čísel si nemyslím, že by se cena Ryzenu 7600 dostala nad cca 5700 Kč s daní, spíše bych to viděl na něco jako 5290, 5490 nebo podobnou částku.
Odpovědět5  1
Zubik1000CZ (323) | 8.1.202317:54
Jak ošidné? Mspr máš 229. A k tomu si přičteš všechny místní přirážky. Tj 20% DPH. A jsi na 274$. A to převedeš a jsi na cca 6300czk.

Jinak rozdíl v ceně je samozřejmě větší než nějakých 600kč. Teď je 7600X jen ve slevě. Ten rozdíl je tedy ve skutečnosti větší než 600kč
Odpovědět1  3
Milan Šurkala (4507) | 8.1.202318:55
"Jak ošidné?­"

Píšu aktuality už téměř 20 let. A dobře vím, že v jednu a tutéž dobu 1 USD mohl znamenat např. 24 Kč s DPH v českých obchodech u jedné značky, ale třeba 31 Kč s DPH u jiné značky ­(v rámci jedné značky se to také může lišit v různých cenových kategoriích­). Z vlastní mnohaleté zkušeností přepočtů na CZK mám velmi dobře ověřeno, že počítat kurz a DPH by byla často střelba hodně mimo. A to jakože fakt hodně. U USD je to střelba v rozpětí tak 30 % ­(obvykle tak ­-10% až +20% ve srovnání s přepočtem USD na CZK+DPH­), a to ještě USD je to, kde jsou ty přepočty poměrně stabilní ­(naprosto nepoužitelný je např. pro čínský juan, kde to přepočtenou cenu s DPH přestřeluje v obchodech třeba o půlku­).

"Teď je 7600X jen ve slevě. ­"

No řekl bych, že je to spíše dáno tím, že se za poslední dva měsíce hodně změnil kurz USD­/CZK. Pokud dnes procesory AMD stojí v obchodech 23­-24,8 Kč s DPH za USD, nemyslím si, že obchody nasadí globálně cenu 27 Kč s DPH ­(22,5+DPH­) za USD. Obvykle bylo jistější spočítat si kurz u podobného produktu téže značky tady u nás ­(což zahrnuje vedle měnového kurzu i cenovou politiku českého zastoupení značky­) a počítat to z tohoto kurzu a nikoli jen měnového+DPH, který tuto cenovou politiku nezahrnuje.
Odpovědět4  0
Krevety (106) | 11.1.202310:12
Tak cena je nakonec, dle očekávání, 6300,­-
Odpovědět1  0
Zubik1000CZ (323) | 11.1.202310:22
Jak jsem psal...
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4507) | 11.1.202316:37
Ano, odhadl jste to dobře. Asi pár týdnů potrvá, než to ztratí status novinky a ten 30% cenový rozdíl MSRP mezi 7600X a 7600 dorazí i k nám. Na TSBohemia ho mají dokonce za 6900 stejně jako za 7600X ­(a jak se dívám, místo toho, aby zlevnili 7600, tak před chvilkou zdražili 7600X na 8000­).
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 8.1.202322:40
Okradaně v EU jsou dost známý fakt. Když chceš hardware za normální cenu, musíš obloudit celníky. ­(nebo něco­) Když se posnažíš, dá se to. ­(osobně přiznám, že mám dohodu se šéfem, který mi nejenže odečte daň z chudoby, alias ­"daň z poctivě odpracované hodnoty­" ale ještě k tomu mi hardware počítá z hrubého platu. Čili defakto sleva přes 40%­-. Teˇ%d jde o jediné: Jak dlouho budou ovčané brát ­"DPH­" jako normální, správnou a přirozenou, než se naštvou, vezmou kus provazu a půjdou věšet. ­(Zkus si TOHLE navrhnout v USA. Do týdne visíš. Nebo tak něco. Bolestivé a pomalé tak něco. A patrně spolu s celou rodinou tak něco. ­)
Odpovědět1  2
Jardadoma (1505) | 9.1.202311:05
Je pravda, že ted uz by se dalo DPH zrušit, když stát z lidí tahá peníze přes Čez.
Odpovědět0  0
Jay8 (93) | 10.1.20236:54
ved DPH tvori skoro 1­/3 prijmov statneho rozpoctu? cim by si to chcel nahradit?
Odpovědět0  0
Irving (246) | 10.1.20238:09
"Zkus si TOHLE navrhnout v USA. Do týdne visíš­"

Někdo to zkusil, a světe div se, nevisí ­- https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Sales_taxes_in_the_United_States
Odpovědět0  0
unreall (481) | 10.1.202311:19
Ty sa v tých komentároch toho nadristaš…
Prečo niektorí ľudia namiesto osobného rozvoja a vzdelávania sa, radšej hneď vykrikujú s tými 5% vedomosti…
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.