Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

ATi R600: Jaký asi bude?

14.4.2006, Milan Šurkala, aktualita
ATi R600: Jaký asi bude?
O čipu R600 byla už nesčetně krát řeč a do konce roku, kdy má čip vyjít, se o něm párkrát určitě ještě zmíníme. Nyní, půl roku před plánovaným uvedením vyšly na světlo některé vlastnosti čipu. O některých už víme, o některých zatím ne. Víme,...
O čipu R600 byla už nesčetně krát řeč a do konce roku, kdy má čip vyjít, se o něm párkrát určitě ještě zmíníme. Nyní, půl roku před plánovaným uvedením vyšly na světlo některé vlastnosti čipu. O některých už víme, o některých zatím ne.



Víme, že bude postaven na architektuře unifikovaných shaderů. V praxi to znamená, že čip bude disponovat 64 shadery, které mohou být dynamicky nastavovány jako vertex nebo pixel shadery v různém poměru.

Čip má být vyráběn 80nm procesem, později i 65nm. Každopádně budou podporovat GDDR4 paměti, ačkoli není jasné, zda jimi budou vybaveny první karty s čipem R600. O taktech bohužel řeč nebyla, ale očekávají se pochopitelně velmi vysoké frekvence.

ATi R600 bude podporovat DirectX 10, ovšem to bude k dispozici pouze pro Windows Vista a také si počkáme, než jej Microsoft opravdu uvede (jak Vistu, tak DX10). Karta by měla sama zvládat bezproblémové fyzikální výpočty a přídavné karty typu Ageia PhysX by tak neměly vůbec nalézt uplatnění.

Zdroj: www.vr-zone.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.