reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

BluRay má zase o něco blíže k vítězství

22.10.2005, Milan Šurkala, aktualita
BluRay má zase o něco blíže k vítězství
V bitvě mezi BluRay a HD DVD je na tom v současnosti lépe BluRay a poté, co i Warner Bros oznámil, že vedle HD DVD bude podporovat rovněž i BluRay, se situace pro BluRay vyvíjí opět o něco příznivěji. Dnes tedy BluRay podporuje pět ze šesti...
V bitvě mezi BluRay a HD DVD je na tom v současnosti lépe BluRay a poté, co i Warner Bros oznámil, že vedle HD DVD bude podporovat rovněž i BluRay, se situace pro BluRay vyvíjí opět o něco příznivěji.



Dnes tedy BluRay podporuje pět ze šesti Hollywoodských studií, což je dost široký záběr trhu. Většina podporuje jak HD DVD tak i BluRay, Sony Pictures pochopitelně podporuje pouze BluRay (Sony stojí za vývojem BluRay formátu). S pravděpodobností hraničící s jistotou tak nedojde k tomu, že by se usadil pouze formát HD DVD.

Buď dojde k tomu, že se definitivně prosadí pouze BluRay (a obrovské peníze dané do vývoje HD DVD by přišly vniveč), nebo si firmy vzájemně vymění patenty a formáty v rámci možností sjednotí. K tomu zatím nedošlo, ačkoli bylo mnoho takových iniciativ. Jednou z těchto technologií má být podle podporovatelů HD DVD použití MMC (Mandatory Managed Copy) u BluRay disků. Jedná se o možnost vytvořit si limitované množství kopií.

Vzhledem k tomu, kolik peněz bylo proinvestováno v obou táborech, přikláním se k variantě druhé, jakémusi sjednocení formátů, kdy budou oba zachovány, oba v rámci možnosti budou kompatibilní s mechanikami, přičemž BluRay bude objemnější a dražší, kdežto HD DVD bude sice kapacitně menší, ale levnější.

Zdroj: www.xbitlabs.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama