reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Cemada (2)
Vidím trošku problém v tom, že se budou muset trefovat s přistáním do slušně malé oblasti.
Jasně, s Falcony přistávají parádně a skoro přesně, ale tahle potvora je přeci jen něco jiného.
A jakmile netrefí přesně přistávací flek, tak se stane co?
Odpovědět0  0
Zobraz si samotný obrázek ­(přes pravý klik na něj­). Méně komfortní, ale máš obr. ve 100% velikosti a bez reklam :­-D
Odpovědět2  0
Njn, když zhroucení neohrožuje životy, tak se na to prdí. A někdy i když je ohrožuje.
Je to škoda.
Odpovědět0  0
No to samozřejmě taky :­-)
Odpovědět1  0
A proto se myslím vyplatí kupovat od výrobců co jsou na trhu docela dlouho ­(aspoň 5+ let?­) a mají dobré renomé.
Např. Seasonic, EVGA.
Troufnou si tito výrobci ošidit zdroj na který lepí 80 Plus Gold a lepší a nabízení 7­-10 let záruky?
Já si myslím že ne.

Ano, certifikace 80 Plus je o účinnosti. S horší účinností ­(použití horšího návrhu, méně kvalitních součástek­) bude vznikat větší teplo a bude mít vliv na životnost zdroje.
Samozřejmě taky záleží na jeho užívání. Pokud někdo zdroj honí na 80%+ výkonu a nevyčistí jej jak je rok dlouhý, tak životnost i u supr dupr zdroje půjde asi rychle do kopru.

Podle článku to ale vypadá, že není problém koupit zdroj např. s cert. 80 Plus Gold, který ale neprošel testováním a bůh ví jaké má vnitřnosti.
A jestli se certifikace zdražuje, tak se to asi bude ­(s odpuštěním­) ojebávat více.

Proto jako koncový uživatel přemýšlím, jak se takovým kusům vyhnout a jediné co mě napádá je nakupovat u osvědčených značek působících na trhu delší dobu + velká záruka výrobce + cert.80 Plus Gold a lepší.

Nebo má někdo jiný nápad?


Odpovědět0  0
Docela maso.
Jak tedy zjistit zda­-lli je zdroj opravdu kvalitní? Napadá mě jedině pomocí záruky, kterou dává výrobce. Když dává na zdroj 7­-10 let tak asi nebude ošizený ne?
Odpovědět2  2
Recenze taky budou od 15:00 nebo ne?
U Ryzenu 5000 to tak bylo...v době zahájení prodeje se objevovaly i recenze.
Odpovědět2  0
Rychlost RAM se u her projevuje různě...hra od hry.
Já to např. zkoušel u svého R7 1700 a 2x16GB 3000MHz C15 kdy jsem si udělal test v základním nastavení RAM ­(2133MHz 15­-15­-15­-36­-51 2T­) a pak při přetaktování ­(3000MHz 16­-17­-17­-35­-70 1T a 14­-15­-15­-30­-70 1T­).
FarCry5 v DX11 a HD textury z větší frekvence RAM a lepšího časování benefituje ­(+16­-18%­), ale např. Rise of the Tomb Raider a The Division 2 ­(obojí v DX12­) ne. Víc her jsem nedělal. Tohle mi na ukázku stačilo.
Možná je ti tím API. Možná DX11 je více závislé na pamětech než DX12 ­(Vulkan?­).

Zdá se, že nemá úplně smysl připlácet na extra rychlé RAM. Těch 3600MHz a CL16 bude asi optimální v poměru cena­/výkon.
Odpovědět0  0
Otázkou je, jestli to k něčemu bude.
Odpovědět0  0
Asi si myslí, že pak budou ultra mega super hustí :D
Nooo, část okolí jim to i zbaští a část, která ví jak se věci mají si bude myslet své.
Odpovědět2  1
To byl takový rejpanec ;­-­)
Pochopím, že se takhle rychle rozprodá třebas nějaká limitovaná edice atd. Ale produkt, který přišel na trh a bude tu několik let...mě to přijde šílené :D
Pojem cool a in jsem nikdy nepochopil, ale svět je dost povrchní takže to prý frčí.

Nejvíce mě ale sejří to, že naběhnou překupníci a jsou schopni kde co zkoupit aby to obratem prstu nabídli klidně za 120%+ a ještě se najdou lidi co jim na to skočí a tím je vlastně podpoří :­-­/
Odpovědět3  0
Jj, všichni ty nové procíky a grafiky životně nutně potřebuje :D
Odpovědět1  1
No nevím nevím jestli je dobrý nápad podle dostupnosti CPU usuzovat dostupnost GPU.

Čiplety pro Ryzeny jsou podstatně menší než čipy pro Radeony, v tom bude zásadní problém.
Z waferu uděláš podstatně méně čipů pro GPU než čipletů pro CPU. Pravda, pro některé procíky je potřeba dvojnásobek čipletů, ale i stejně...
Takže podle dostupnosti CPU bych rozhodně dostupnost GPU neodvozoval.
Odpovědět2  0
Sapphire, ale až jej bude potřebovat. Se Sapphire Nitro+ RX 5700XT vydržím delší dobu :D
Odpovědět2  0
Jakou desku sis nakonec vybral?

Já si to lehce rozmyslel a upgrade rozdělil na několik částí.
Teď deska a za slušný peníz jsem sehnal R7 2700X, Ryzen 5000 až někdy později. To budou na trhu i další modely.
Odpovědět0  0
Třeba koukal mimo ČR.
Jako tady se po nich docela zaprášilo. Jsem zvědavý, kdy se nějaký objeví v bazaru...jestli s tím někdo nechce kšeftovat.

bazoš: 5600X za 10,5tis :D
Odpovědět3  0
U mě spíše to druhé :D
2x 1,5TB HDD Samsung na data a SATA DVDRW z předpředminulého PC.
Pořád mám dost věcí na plackách, ale nějak není čas a nálada to probrat, pročistit a naházet na HDD.

1x SSHD 1TB z předminulého PC ­(původně na hry, teď jen na ty starší méně náročnější na načítání a nějaké češtiny a patche k tomu­)

Tahle zařízení šlapou roky a jsou v naprostém pořádku...nebyl důvod k upgradu.
I když teď už to místo fakt pomalu dochází :D

Pak tu jsou dva šuplíky bedny ­(HAF XB EVO­) které jsou fajn, když zachraňuji data z nějakého PC­/ntb nebo pro překopírování systému z HDD na SSD atd. Už hodněkrát se hodily a nemusím vypojovat ostatní zařízení.

K tomu ­"nově­" 1TB SSD SATA na ty hry.

Systém mám na M.2.

Takže je to tak nějak o tom, že dost zařízení táhnu z minulosti páč pořád šlapou.
Určitě to budu časem redukovat, ale to až jindy. Teď jsou prioritní jiné věci.
Odpovědět0  0
Taky jsem na ní koukal, bohužel vyžaduji 8x SATA. Navíc na CZC je k té Asusce 780kč cashback.
Odpovědět1  0
Už v tom pár dní brouzdám a přemýšlím o upgradu X370 a R7 1700 s tím, že tohle půjde k bráchovi.
Do oka mi padla Asus ROG Strix X570­-F Gaming za 6200 a asi taky R7 5800X
Odpovědět5  0
No, jestli ode mě očekávali moc a jsou zklamáni ­(o čemž nevím­), tak je to jen jejich boj. Oni v sobě vytvořili očekávání a oni v sobě vytvořili i to zklamání.
Za své pocity si můžeme sami. Nikdo jiný.
Odpovědět10  2
Zklamání vždy vychází z očekávání a to si v sobě buduješ hlavně sám. Takže si za to můžeš sám.
Odpovědět16  5
Jo, taky si myslím, že proti 3070 půjde jiná karta. AMD by takhle cenu nepřestřelilo. Odpovídá tomu i značení karet. takže na RTX 3070 půjde nějaká RX 6700­(XT­) jak píšeš.
Odpovědět17  0
Jj, ale důležitá bude dostupnost, jinak ceny vyletí a bude to stejné jako u NV.

Nicméně, konkurence NV je tu a to je moc dobře :­-)
Odpovědět15  1
Woe, Guru IT a ani si to neumí najít na YT? :­-D
Odpovědět16  1
Ono se dalo čekat, že ta spotřeba poleze nahoru. Jinak to ani nejde, když tu nejsou technologie a materály, které by tu spotřebu táhly dolů. Prostě chceš výkon, musíš to nakrmit.
Kdo pojede spíše na spotřebu, nebude sahat po highendu, že.
Odpovědět5  1
Musíme ještě 10 dní vydržet :D
Odpovědět6  0
Třeba :­-D Tam to TDP víceméně drží. Ale když se přetočí, tak si klidně těch 150W může vzít.
Odpovědět0  1
Intel i5 existuje i ve 125W TDP. Musí počítat s ­"nejhorším­" scénářem, tedy nejžravějším CPU řady i5. To si veme kolem 150W a ve špičce asi více.
GPU bude mít taky nějakou špičku, ale vypadá to na těch cca 340W ­(moc jsem na netu nehledal­). Takže jsme na cca 500W. RAM, deska, disky, nějaký ten větrák atd. ­(záleží na sestavě­) a jsme na 550­-600W.
Navíc ty doporučené zdroje nebudou na krev, ale aspoň s 20% rezervou. A jsme na 660 ­- 720W?
Odpovědět0  0
Osobně různé články taky moc neřeším. Až budou karty na trhu a recenze na netu, pak teprve řeším ceny, výkon, provozní vlastnosti.
Pokud někoho netlačí boty, tam bych v klidu na AMD karty počkal. Může se to vyvinout všeljak, bude z čeho vybírat :­-)
Odpovědět6  0
Za 10­-11tis? No nevím. 3070 má ofiko cenu 14tis, v nějaké lepší edici ­(pokud bude opravdu lepší než reference­) spíše 15+. Pokud jich bude nedostatek, tak cena ještě povyleze.
Odpovědět10  1
To oni prodají. Ale i tak to může být náznak ­(a stejně jako ceny 3070 a 3080­) že by mohlo AMD přijít se slušnou konkurencí. Uvidíme :­-)
Odpovědět9  3
"To EVGA je ve své prezentaci už mírnější...­" Asi měl být ZOTAC?

Jako karty nevypadají špatně. Jsem zvědavý na testy­/recenze.
A kdyby k tomu přišlo AMD s konkurenčními kartami až ke RTX 3080, tak by to bylo super. RTX 3090 nemá smysl moc řešit za tu cenu. Sice velký výkon, ale jen pro pár lidí. V ceně 10­-20tis jsou prodeje podstatně větší.
Odpovědět3  0
Souhlasím. Zatímco nový SW jsem dohrál skoro jedním dechem, SW2 mám rozehraný a neviděl jsem jej snad půl roku.
Odpovědět1  0
Pravda, nemáme to jednoduché :D
Odpovědět0  0
I mě to přijde dost stejné.
Ale z traileru kde je více video sekvencí než ukázek ze hry a střídá se to tam jak na běžícím pásu toho člověk bez řádného porovnání a rozboru moc nezjistí.
No, uvidíme zítra.
Odpovědět2  0
V poho. Zkomolit přezdívku je hodně jednoduché :­-D

Jak říkám, člověk se učí celý život a nikdo nemůže vědět všechno.
Tak tady u článku jsme se naučili rozdíl mezi svarem a svárem :­-­)

Odpovědět0  0
Ono je to jak píše madpavel.

Sám jsem měl kdysi problém rozlišit svar a svár. Po získání papíru na vizuální kontrolu svarů už s tím problém nemám. Tak jsem si dovolil v dobrém na tu chybku upozornit.

Pomůcka: svařuji nebo svářuji?

Je to stejné jako např. standard a standart...mraky lidí s tím má problém, přitom standart neexistuje ­(leda tak v cizím jazyku­). I to jsem se naučil až ve svých cca 30ti letech.

Člověk se učí celý život, nikdo neví všechno a čeština je krásný ale někdy zapeklitý jazyk. O to je s ní větší sranda :­-)
Odpovědět0  0
Reportáž o robotech s UVC jsem viděl asi před dvěma měsíci a myslím že šlo o italské nemocnice.
Je to zajímavý způsob dezinfekce, ale jen tam, kam ­"sáhne­" ono UV. Zbytek musí tím UV osvítit člověk.
Odpovědět2  0
Zajímalo by mě při kolika procentním zatížení to prdlo.

PS: ­"praskla v místě sváru­" si opravte na ­"svaru­" :­-­)
Odpovědět1  2
Musk je cvok, v tom dobrém slova smyslu. Jen ty termíny jsou nereálné.

Tak asi každému je jasné, že NASA už není tím co bývala v dobách vesmírného dobývání.
SpaceX je opak. Je něco jako NASA v dobách Mercury a Apolla. A je úžasné, že jde o ­"malou­" soukromou firmu.

Tak s vozítky je problém v té zpožděné komunikaci. Kdyby byla okamžitá, tak je to taky jiné kafe. S tím ale nikdo nic neudělá. Micro­-singularity neumíme :D
I proto je vlastně důležité tam dostat člověka.

Já osobně to vidím spíš na 10­-15 let.
A budu moc rád, když se toho dožiji...když už jsem prošvihnul ten Měsíc :­-D
Odpovědět0  0
I když mu fandím, tak těch 5 let je hooooodně optimistických.
Jak dlouho trvalo SpaceX vymyslet, postavit, odladit Falcon 9, Dragon a Crew Dragon než mohli nedávno povozit první lidi?
Kouknu do Wiki...

Vývoj začal v roce 2005.
Falcon 9 v1.0, první start 2010
První let s lidmi v roce 2020.
A to se bavíme o letech na ISS.

Mars je ale úplně něco jiného.
Odpovědět1  0
3600XT a 3900XT mají turbo o 100MHz vyšší oproti X verzi, ale 3800XT jej má o 200MHz. Opravte si to :­-)
Odpovědět1  0
Swarovski :­-)
Odpovědět4  0
Souhlasím.
Ale jinak je to dle očekávání. Ceny budou odpovídat cenám za které přišly předchůdci + něco málo navíc za vyšší frekvence, příp. jiný výrobní proces. Snad někdo nečekal jiné ­(lepší­) ceny?
A ještě do toho může kecat kurz, ale ten se už slušně srovnal.


Odpovědět2  0
ASUS Pro WS X570­-ACE taky nevypadá zle. Ale pro mě to třebas zabili těmi čtyrmi SATAmi. To jsem prostě nepochopil. Ale ta jednoduchost je tam krásná.
Odpovědět1  0
Nejsi sám. Taky se mi nelíbí, že funkčnost ustupuje designu. Kdyby všechny hladké plochy měly aspoň malé žebrování, plocha by se zvětšila násobně, chladilo by to podstatně lépe a stále by to vypadalo skvěle. Je to škoda.
Odpovědět6  0
Jj, každopádně FullHD není mrtvé, jak si někteří myslím :­-)
Odpovědět0  0
Slušně velká skupina hráčů jede stále na fullHD.
Dost PC se skládá za vcelku malé peníze a tam je lepší dát fullHD a ušetřený peníz dát do výkonu.
Odpovědět1  0
Pro takové to bude maximum co do desky nacpou, takže souhlas.
Otázka bude cena a jestli se jim nevyplatí jít do původních X verzí. Taky bude záležet na tom, kdy upgrade budou chtít provést ­(opět kvůli ceně­). Navíc nebude problém šáhnout po CPU do bazaru, protože to je asi nejspolehlivější komponenta :­-­)
No a kdo má AM4 a slušně jej nadopuje, tak s tím vydrží pěkně dlouho.

Co píšeš o DDR5 by bylo fajn. Největší přínos to bude pro nenormální uživatele, prostě pro ty co nemají PC jen na hry a net, ale i pro náročnou práci.
Odpovědět0  0
Jestli dobře koukám, tak:
3900XT +300­/+200 MHz ­(základ­/turbo­)
3800XT +300­/+200 MHz
3600XT +200­/+300 MHz

Oproti původním X verzím.
To není špatné :­-)
Odpovědět0  0
Jo, kupuje. Nějaký problém?
Já třebas koupl minulý rok AOC 2460VQ6 ­(24­", FullHD, 75Hz, FreeSync­) a bohatě stačí.
Když prostě není potřeba většího rozlišení, tak proč jej kupovat?
Odpovědět6  0
Asi tak nějak. Nejde to jinak. I NASA to takhle dělala u každé rachejtle. A že jich řachlo hodně.
Odpovědět0  0
S těmi aspekty souhlasím. Ani nejde nesouhlasit :­-­)
A­) jak píši, deska má podporu pro Ryzen 3900X­/3950X ­(Asus Prime X370­-Pro­). Podpora Ryzenů 4xxx je ve hvězdách.
B­) výkon tolik nepálí, Ryzen 1700 mám na 3,7GHz na všech jádrech a slušně zvládá vše. Nicméně větší takt by bodnul a více jader taky ­(krmení pro RX 5700XT ­(hry­) a převod videa­). Původně jsem chtěl vyměnit desku a postupně AM4 osadit na maximum, ale prdím na to. Nadopuji tuhle stávající. 3900X­/3950X + 32GB RAM mi vydrží dlouho a myslím že třebas DDR5 už toho výkonu tolik nepřinese. Asi jako reálný rozdíl mezi SSD SATA a NVMe. Ale to ukáže až budoucnost.
C­) finance jsou vždycky problém, ale na upgrade se nějakých 10­-15tis najde.

Vyměnit vše ­(MB, CPU a RAM­) se mi myslím nevyplatí.
I když je fakt, že ty DDR4 na 3000MHz CL15 taky nebudou pro případný 3900X­/3950X ideální.
To by chtělo X570­/B550 desku a ramky na 3600+ MHz se slušným časováním.

No, rozhodně to nepospíchá, takže možná si udělám nějakou tu radost až na ty Vánoce :­-D
Odpovědět0  0
Přijde na to. Mám X370 která 3900X podporuje a je otázka jestli výrobce udělá podporu pro Ryzeny 4xxx.
Ale jo, dá se na ně počkat a pokud výrobce tu podporu neudělá tak si najít 3900X a basta :­-)
Odpovědět2  0
Určitě, hlavně v našich končinách při nehezkém kurzu.
Ceny se předpokládají stejné jako při vydání předchozích CPU...tedy 3900XT nějakých 14­-15tis?
No, možná to nebude tolik a cena bude jako u 3900X před nedávnou slevou.
Ale i tak, kdyby 3900X se dalo sehnat za 10tis ­(což teď kvůli kurzu nejde, leda z bazaru­) a 3900XT přišlo za 12­-13tis, tak pořád vidím jako lepší volbu 3900X ­(osobní názor­) :­-­)
Odpovědět2  0
Rozdíly do 10% jestli jsem dobře počítal.
To asi bude lepší sáhnout po původním CPU ve slevě­/výprodeji.

Odpovědět2  1
Kosmonautix je fajn, chlapi se tomu opravdu dobře věnují, mají pěkně udělané grafiky atd. Prostě zapálení pro věc :­-­)

Njn, Musk...asi jako když poslal Teslu do vesmíru...taky super nápad a reklama :­-)
Odpovědět0  0
Uvidíme v sobotu jestli je vypingnou a nebo v neděli.
Jak píše vaclav, 720p bude kvůli počtu sledujicích. Na kosmonautix.cz bylo přes 10tis, na youtubu­/nasatv to vidím tak na několik mega.
Odpovědět0  0
Co do toho pořád montujete cenu...že jedno stojí 10 EUR a jiné 33000? No a? Vždyť vám jde o něco zadarmo, tak proč řešíte cenu?

Je jedno jaká je to kategorie...jde o princip.
Mám hru, chci její lepší verzi zadarmo.
Mám auto, chci jeho lepší verzi zadarmo.
Mám letadlo, chci jeho lepší verzi zadarmo.
Je jedno kolik jsou výrobní náklad, to není můj problém. Já to prostě chci zadarmo.

O tom tu celou dobu mluvíte, nic víc.
A mě říkáte, že vidím jen jednu stranu. No tak jo, si to myslete dál.

Po vzoru jedno českého přísloví ustupuji a končím tuto debatu.




Odpovědět0  1
Ok, sorry...tak to info bylo v článku na tom konkurenčním webu, cituji:
"Cena celé trilogie činí 60 €, první díl samostatně vyjde na 40 €. Mafia II a III totiž můžete mít i zdarma, pokud již vlastníte původní verze. U prvního dílů tuto možnost vývojáři nezmiňují, což je ale logické vzhledem k tomu, že půjde témeř o novou hru.­"
Samozřejmě je stále možné, že zadarmo bude, ale dost pochybuji.

Protože:
1­) Hangar 13 z Mafie 1 nemělo pravděpodobně ani prd.
2­) předělávka Mafie 1 určitě sežrala velké množství prostředků. Tipnu si, že podstatně více než předělávka 2 a 3 dohromady. No a studio je bude chtít zpět a ještě mít zisk. Nejlépe vydělá na nejslavnějším dílu, kor když je nejstarší a nový kabát mu bude slušet nejvíce.
3­) počítají s tím ­(a myslím, že počítají dobře­) že právě Mafie 1 si pořídí nejvíce lidí

Hmmm...hezký seznam předělávek a teď vypiš ty, které dělalo jiné studio než původní hru.
Proto je sakra velký rozdíl, když uděláš hru a sám si ji pak předěláš ­(peníze z obou verzí skončí u tebe v kapse­) a nebo když tu předělávku dělá někdo jiný ­(peníze může mít jen z té předělávky­).

Pokud je člověk majitelem Mafie 2 a 3, dostane zdarma vylepšenou 2 a 3 a ještě s DLCčky ­(jestli se nepletu­).
Chtít i 1 zadarmo, to už je trošku nenažranost ne?

Analogie s Hyundai je zcela na místě.
Mám produkt a chci zadarmo vylepšenou verzi. Že se to muselo za nějaké prostředky vyrobit mě nezajímá.
Takhle to vmínám.

A s Mafií je to ještě horší, protože: mám produkt jedné firmy a chci zadarmo předělávku od jiné.
Odpovědět0  1
Mám Hyundai Accent 2005...proč jsem nedostal zdarma faceliftovanou verzi? A nebo ještě lépe: i30 Fastback :­-D
Odpovědět1  1
Jako hodně lidí předpokládá, že nějaká firma udělá remaster tří her a bude vše rozdávat zadarmo? Slušný :­-D

Info mám z konkurenčního webu kde byl i tento fajn odkaz:
https:­/­/mafiagame.com­/cs­-CZ­/news­/mafia­-trilogy­-faq/
Odpovědět1  1
Pro majitele Mafie 2 a 3 je DE zdarma. Pro majitele Mafie 1 není DE zdarma a nebude.
Mafie 1 DE samotná má stát 40 EUR, celá DE kolekce pak 60 EUR.

Je logické, že zrovna Mafii 1 si nechají zaplatit.
Jednak je to nejlepší a nejopěvovanejší díl, druhak na něm museli odvést nejvíce práce.

Pokud se jim tu DE verzi nepovede zmršit, jak si jí rádo koupí mraky lidí.
Odpovědět0  1
EDIT: tak už to GTA mám. Normálně přes clienta EPICu. Asi to chtělo prostě jen čas :­-)
Odpovědět0  0
Jo, dvoufázové ověřování to neřeší.
Co jsem tak zagooglil, tak je možná problém s IP....pokud je sdílená ­(uživatel nemá vlastní veřejnou, ale je za ISP­) a někdo přes ní už GTA V ­"zakoupil­" tak ostatní mají smůlu. Prý přes mobil jít na web EPICu, přihlásit se a vzít GTA V by mělo fungovat. Stahovat pak samozřejmě už přes clienta EPICu. Ale to mi teď taky nešlo.
Odpovědět0  0
Ovšem tento problém mám taky :­-/
Odpovědět0  0
U mě tedy celou dobu bez jediného zaškobrtnutí a přihl.údaje si v poho pamatuje. Po updatu taky žádný problém.
Odpovědět0  0
Jednička měla suprový cz dabing, dvojka horší ale pořád se to v pohodě dalo. Ale je jasné, že je to o člověku...­"sto lidí, sto chutí­".
Trojku hodně lidí ignoruje protože černoch a pojem mafie jaksi k sobě moc nejde, takže jim to do té série moc nesedí. Navíc jestli se nepletu tak tam není cz dabing.
Trojku osobně taky zatím bojkotuji :­-D
Odpovědět0  0
Jo, na tu by se mohli vyprdnout. Asi jakou spoustu hráčů :­-D
Hlavně když parádně předělají jedničku a dvojku se zachováním cz dabingu a skvělé hudby.
Odpovědět0  0
Jasně, ten skok bude i tak parádní. Ale člověk si prostě říká, že by bylo fajn kdyby mu taková deska zvládla všechny generace pro danou patici :­-)
Odpovědět0  0
Jo, to asi ano. Bylo by to podobné jako u AM2 až AM3+.
Odpovědět0  0
Postupně jsem tam měl jeden procesor...Ryzen 7 1700 :­-D
Upgrade by byl fajn, ale není kam spěchat.

Že to sežere i Ryzen 9 3950X beru z ofiko podpory výrobce desky:
https:­/­/www.asus.com­/cz­/Motherboards­/PRIME­-X370­-PRO­/HelpDesk_CPU­/
Odpovědět0  0
No kor když si vzpomenu, že měli strategii ­"architektura ­- opromalizace ­- architektura ­- optimalizace­". ZEN, ZEN+ a ZEN2 toto splňují, ale ZEN3 už ne? Navíc když ZEN3 má být poslední pro AM4? ­(jestli se nepletu­)
Byla by vysloveně velká blbost to uškrtit na kompatibilitě CPU­-čipset.
Když už, tak bych to spíše viděl tak, že X570 ti sežere i Ryzen 1xxx a nebo obráceně Ryzen 4xxx bude šlapat i v X370, ale s omezením nějakých technologií a pravděpodobně i výkonu. Ale šlapat bude.
Odpovědět0  1
Přesně tak.
Jakožto majitel X370 bych byl rád, kdyby tam šel i Ryzen 4xxx, ale už teď tam můžu dát Ryzen 3950X což neodpovídá obrázku v článku, takže...opravdu kdo ví jak to nakonec bude :­-)
Odpovědět3  0
Ukládání hesel přímo do prohlížeče jsem nikdy nevěřil. Nejčastěji používaná hesla ­(tak 20­-30­) si pamatuji a nejsem línej je při přihlašování naklapat.
Na správu léta používám KeePass.
Odpovědět0  0
Ono i kdyby bylo v neviditelné spektru tak bude pozorování narušeno. Prostě mezi pozorovatelem a pozorovaným objektem je překážka.
Zastínění bude mít tu výhodu, že narušení obrazu bude podstatně menší. V současnosti odražené světlo dělá mnohonásobně šiřší ­"stopu­" než když bude satelit zastíněn.
Problém ale nikdy nezmizí úplně a přidáváním dalších a dalších satelitů ­(a SpaceX není jediná firma která jich tam chce mít tisíce ­(nebo spíš desetitisíce­)­) to bude jen horší.
V obraze budou malé ­(úzké­) černé stopy po průletu satelitů, které nebudou tak rušivé. Ale při několika násobném množství už to problémy asi nadělá.
Ale jo, třebas se pletu :­-)
Odpovědět1  0
Takže místo světlých čar tam budou tmavé. Tak jako tak bude problematické pozorovat vesmír. Prostě část obrazu ­"zmizí­".
Odpovědět1  2
Logika ti může přijít divná, ale nic s tím nenaděláš?
Zkus napsat do TPlinku a říct jim svůj názor. Určitě tě rádi vyslechnou, ale pochybuji že upraví strategii firmy.

A analogie s auty není úplně ideální.
Fabie stačí každému, o tom žádná. Ale dost lidí má na Superba a chce tuhle kategorii auta i proto, že ho to nějak prezentuje. No, osobně to moc nechápu, ale takový ten trh evidentně je.
A s 2,5Gbit nikoho neohromíš :D

Prostě se nedá nic dělat.

Si tam prdni rychlej switch a máš to vyřešený :D
Odpovědět1  0
"To ze to nekdo nedokaze vyuzit neni duvod k tomu aby se nedelal zadny vyrobek s temi to vlastnostmi.­"

Ale je. Proč dělat dražší zařízení, když si jej 95% lidí nekoupí? Si řeknou, že jim 1Gbit stačí když net mají 50­-500Mbit.

Jooo, jestli máš doma NAS a ten fofrdrát s 2,5Gbit a více využiješ, tak nekoukej po levných zařízeních. Máš na NAS a na disky do něj, měl bys mít i na zbytek infrastruktury.
Odpovědět0  0
Souhlasím, AI by to v budoucnu dokázat mohla.
I když....DOTA s izometrickým pohledem a střílečka se perspektivou bude mít diametrální rozdíly jak ve zvuku tak hlavně v tom obraze. Ale pokud taková AI dokáže z pár pixelů poznat nepřítele a sledovat jej, tak to už bude totálně v háji.
Odpovědět0  0
Jj, asi tak nějak. Prostě klávesnice + myš vs gamepad :D
Odpovědět0  0
Jo, zamezí tomu...až hra bude plně streamovaná. Do té doby vždy bude nějaké skulinka jak podvádět.
Odpovědět0  1
No, co si budeme povídat, jen přišli s nápadem jak ještě více rozblikat klávesnici na kterou ale nikdo nikdy při hraní koukat nebude. A ani na ní nebude sledovat videa :D Takže jen přišli s další kravinou.
Ale pár lidi si to určitě koupí, protože doma musí mít diskotéku takové úrovně, že to spustí záchvat za pár sekund :D

Svět se fakt v blikátka zbláznil....ach jo.
Odpovědět1  0
Vulkan i DX12 umí krásně využít CPU i GPU. Je to vidět tady na Breakpointu a třeba na Division 2.
Mám Ryzen 1700 přetočený na 3,7GHz na všech jádrech, Sapphire Nitro+ RX 5700XT, 32GB 3000MHz CL15 DDR4.

D2 v DX11 je hrozná bída...grafika nevytížená, málo snímků, atd. Přepnutím do DX12 mi to v pohodě drží skálopevně 75 fps ­(mám 75Hz FullHD, víc tedy nepotřebuji­), grafika se fláká ­(podtaktovaný profil na max. 1800MHz­/0,980V­) a je tichá protože jede do 60°C max.
Podobné je to u Breakpointu. V DX11 jsem musel mít stažené detaily abych z toho vyždímal 50fps v minimu, 57­-65 v průměru. S Vulkanem na ultimátní ­(tedy maximální­) detaily a 60fps min, průměr 96...v továrním profilu karty. Takže zase jedu na max. 1800MHz a 60°C max a hra běhá parádně.
U Breakpointu mi Vulkan přinesl suma sumáru +40% v min.fps a +50 v průměrných.

Bohužel tohle nám přesně ukazuje, jak jsme zabrždění na DX11 a dobře zoptimalizovaný DX12­/Vulkan který opravdu umí využít potenciálne našeho HW hraje až druhé housle a je to obrovská, opakuji obrovská škoda.
Odpovědět4  0
On už předchozí DOOM byl hodně v pohodě. Na RX 580 8GB to tahalo 60 fps i v 1440p ­(na max detaily a Vulkan API­) a to nejela grafika na max...prostě paráda. Takhle nějak by to mělo být u všech her a byl by klid :­-)
Odpovědět4  0
Tak zatím to tak víceméně mám. Mám kde bydlet, 2­-3 koníčky, pár fajn přátel, práci co mě baví, klid a hromadu volného času.
Nemám potřebu se honit kvůli tomu abych nalákal samičku, nemám potřebu si nic dokazovat co se týče rodiny. Naopak se někdy dosti zasměji, jaké ­"srandy­" si některé rodiny užívají.
Život není jen ženská a rodina. Nechci život podřizovat jen tomu.

Ale chápu, že každý to má nastavené jinak :­)
Odpovědět4  0
Souhlasím, že tato síla je mocná a co jsou někteří schopni kvůli ní udělat je někdy skoro nepochopitelné.
Nicméně ono ­"dodnes je to hybatel našeho snažení o to v životě něčeho dosáhnout.­" je na zamyšlení.
Jestli se nějaký člověk ­(chlap­) snaží něčeho v životě dosáhnout kvůli ženskému klínu, tak mi to přijde dosti smutné.
Odpovědět6  0
S našemi soudy? By to uhráli na to že říkali pravdu, jen né celou.
Odpovědět3  2
Dobře mu tak. Ale měli mu napařit více + smazat účty.
Odpovědět3  0
Otázka zní: Jak to bude v případě nezmapované cesty? Což bude i silnice po rekonstrukci, stejně jako pomalu se zvětšujících děr atd.
Datový objem asi taky nebude malý.
Ale každý nápad někam vede, tak třebas z toho něco bude.

Pořád si říkám, jestli by nebylo nejlepší do silnice prostě zakopat drát s nějakými čidli a bezdrátově jej autem snímat.
Odpovědět0  0
Tak tak...třeba už dávno řachnul :­-D
Odpovědět2  0
Ano, v tom má zřejmě pravdu.
Ale vyměnit Lisu, když právě pod jejím vedením AMD neskutečně roste?
A na to myslím Wendak naráží ­(což bohužel z jeho příspěvku není poznat­).
Odpovědět2  0
TressFX patří do GPUopen, což je skupina open source softů od AMD.
Zdroj: Wiki
Odpovědět13  0
Protože to je produkt AMD a tedy info od AMD a to nebude říkat, že to umí grafiky série xy od konkurence. Naopak hlavně vyzdvihne to, že to zvládnou všechny AMD grafiky s GCN ­(tedy od r.2012­) a RDNA.
Poznámka o DX11 a 12 a Shader Model 5 je pak právě všeobecně určena pro v konkurenčí grafiky.

A když to tak vemu, vůbec si nepamatu, že by AMD někdy mělo nějakou fci­/­"fičuru­" jen pro své grafiky.
Mantle ­(následně Vulkan­) pro všechny, FreeSync pro všechny, TressFX pro všechny, atd.
Samozřejmě za předpokladu, že karta splňuje dané parametry ­(jako zde DX11­/12 a Shader Model 5­).

Nebo si někdo vzpomene na něco co mělo AMD jako uzavřenou technologii? ­(a fakt neberu architektury atd.­)
Odpovědět15  2
Třeba používá sílu....oprava: SÍLU. Velkou, bezmeznou, všude přítomnou :­-D

Děkám si srandu ;­-­)

Tak jistý ­"cit­" by ajťák mít měl.
Je to o zkušnostech a znalostech. Vygooglit si novinky, který ty ovladače­/aktualizace přinášejí a jestli jsou s nimi nějaké problémy atd. a na základě toho se rozhodnout ­(zde ten ­"cit­"), jestli má smysl se v tom rejpat či ne.
Odpovědět4  0
Taková bezpečnostní díra nemusí ovlivnit chod PC, tedy PC funguje v pořádku a podle toho moudra by se v tom neměl nikdo rýpat. Jenže pak je tu riziko napadaní.

Takže u takovýchto aktualizací spíše platí:
Si může dovolit je na chvilku odložit, ale neměl by si dovolit je nikdy nenainstalovat.
Odpovědět1  0
Trochu bych oponoval.

Každý rozumný člověk nemusí hned aktualizovat, protože:
1­) to HNED nepotřebuje
2­) se ty ovladače nemusí povést

Jsou uživatelé, kteří si třebas týden dva počkají a sledují trochu fóra, jestli je s ovladači nějaký problém ­(nějaký, který není popsát v release notes­).
Odpovědět11  0
Ne, nemyslím úplně bez rámečku...resp. ať je nahoře a dole, tam to neva.
Ale aby nebyl po stranách. Vlastně klidně by tam mohla být speciální pevná neprůsvitná tenká fólie ­(nebo nátěr?­), která by hlavně bránila světlu aby monitor nesvítil i do strany.
Pár modelů s tenkým rámečkem po stranách se na trhu najde. Třeba AOC série V2Q vypadá hezky a koukal jsem na ně když jsem si vybíral nový monitor, bohužel freesync 48­-75Hz bez LFC mě odradilo a šel jsem do AOC se 35­-75Hz a LFC.

Odpovědět0  0
V případě, že je u monitoru použito Direct LED ­(myslím to všeobecně­), jaký je problém jej udělat bez stranových rámečků?
Odpovědět1  0