reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.8.2019, Jan Vítek, aktualita
Na trh přichází titul Control od Remedy jako akční adventura, v níž si zahrajeme ředitelku FBI vybavenou řádnými nadpřirozenými schopnostmi a procházet budeme měnícím se herním prostředím. Které karty na to budou stačit? 
komplikator (640) | 27.8.201912:24
"Na těch několika málo příkladech, které poskytli na wccftech, to opět vypadá, že ray tracing zařídí jen těžko vysledovatelné změny v podání obrazu­"

Mě přišlo že právě v Controlu je RT dost jasně viditelný a rozdíly jsou opravdu velké. Kvalita a úroveň reflexi je partná na první pohled, navíc jsou i tam kde bez RT není nic ­- typicky odrazy ve skle.

Konec konců i závěr toho odkazovaného článku:

"Now on to the real star of the visual of this game, RTX. ­".....

.... ­"as this game is best played and enjoyed with all of the RTX features enabled."
Odpovědět1  0
asip80 (1164) | 27.8.201922:44
slušnou úroveň odlesků a jiných efektů zvládali GPU víc jak před dekádou i bez RT a jestli současné cca 40x robustnější GPU mají problém se základními eye­-candy efekty, tak je to buď úmysl a nebo břídilství vývojářů, protože hybridní RT je pouze doplněk pro rasterizaci, který zvedá přesnost­/věrohodnost­(když se to nepřepálí­), ale na kvalitu jako takovou by neměl mít výrazný vliv­(a plnohodnotého RT či radiozity se jen tak nedočkáme ani za 20 let)
Odpovědět0  1
komplikator (640) | 28.8.20191:20
Opravdu jsme měli slušnou kvalitu odlesků? Samé fejky, dynamické reflexe byly v bídné kvalitě, ošulené, natož aby se odráželo to co ve scéně nejde vidět. Nedynamické odlesky šlo samo dělat snadno vpálením přímo do textur.

Kvalita se samozřejmě zvedá, blíží se reálnému podání scény, člověk vidí víc to co by očekával že uvidí. Zdárným příkladem je právě ten control. Nejsou to samozřejmě jen odlesky

control bez RTX: http:­/­/www.jirikocman.cz­/wp­-content­/uploads­/2019­/08­/07_Control­-RTX­-off.png
control s RTX na max: http:­/­/www.jirikocman.cz­/wp­-content­/uploads­/2019­/08­/09_Control­-RTX­-high.png

osobně jsem ale vypnul Indirect diffuse lighting, sice to přidává slušné stíny, kde by měly být ale na některých plochách, třeba na samotné hrdince to dělá film grain, navíc je to o něco víc blurry.

Dokonce to DLSS mi přijde použitelné, abych v té plné palbě na ultrawidu udržel 60FPS, musím snížit rendering resolution nebo zapnout DLSS, DLSS podává lepší výsledek než rendering resolution podpořené doostřením. Na screenshotu půjde vidět drobná ztráta kvality proti nativnímu rozlišení, ale v pohybu tohle člověk nemá šanci registrovat a plynulost doplněná atmosférou té hry s RT je důležitější než marginální změna v kvalitě Ve FHD bych to mohl tahat i bez DLSS na 60FPS.
Odpovědět1  0
asip80 (1164) | 28.8.201911:51
- celý princip hybridního RT je stále fake akorát přesnější ;­)
- to že se neodráží věci, které nejsou vidět je čistě věc vývojářů a mnohaletý trend optimalizací kvůli vyšším FPS, lepším texturám, modelům atd. což se kvůli RT muselo kompletně zahodit a na extrémně robustním monolitických GPU dostáváme horší ač přesnější kvalitu­(s píše nerealistický eye­-candy efekt aby byl patrný ten rozdíl­) s nižšími FPS :­)
- vypálovaní textur se u AAA titulů nepoužívá už pěkně dlouho ­(mohu se ale mýlit­)
- zrovna ty použité obrázky mi připadají jak ­"máznuté­" hry z roku 2013­-2015 :­) ­(ale o Controlu mám rozporuplný názor, prože s i bez RT vypadá divně a působí hodě stroze i ve 4k ..­)
Odpovědět0  1
hl.hl (293) | 26.8.201917:53
"Navíc bude podporovat DXR Ray Tracing, takže majitelé GeForce RTX mají další hru, která využije jádra RT v jejich kartách.­"
Pokud to bude skutečně DXR RT tak tak si ho užijí všichni kdo mají karty kterým ten DXR implementuje výrobce GK do ovladačů.
Odpovědět5  4
snajprik (1558) | 26.8.201920:43
Ta hra na low detailoch ma 80FPS na high detailoch 40FPS a s RTX cca 20FPS, ja osobne si na vysokych FPS nepotrpim ale 20FPS sa mi vidi trosilinku malo nemysliš?
Nič proti RTX ale mne by osobne vadilo mať RTX 2080Ti za 1300€ a po zapnuti RTX by som s nej mal RX580 za 200€
Viem že fanučikom RTX nevadi hrať strielačky na 20FPS, hlavne ked ich v hre niekto v aute rozstriela a ich mrtvola pekne hori vo vykreslovani RTX, ale vačšina hračov oceni alebo vačšie rozlišenie alebo cez 60 FPS :D
Odpovědět5  3
hl.hl (293) | 26.8.201920:46
Nevím, asi by to chtělo brýle a nebo silnější brýle. Žádné RTX u této hry není uváděno.
Odpovědět0  5
asip80 (1164) | 26.8.201922:16
- NV ji dělá promo s RTX
- na stránkách hry je taky promo s RTX
- o DXR ani zmínka

tak jak jsi probůh přišel, že v souvislosti s touto hrou není žádné RTX uváděno ?
Odpovědět5  1
Cemada (1210) | 27.8.20198:03
Hlavně si tu nepleťte RT, RTX a DXR.

Jo, na webu hry není o DXR ani zmínka, ale taky tam není zmínka o jiném API než DX11 a 12, takže s největší pravděpodobností bude využito DXR.
Odpovědět1  0
asip80 (1164) | 27.8.201911:22
Vis vubec na co reagujes?
Osobne jsem reagoval na tento blabol ­"Žádné RTX u této hry není uváděno.­";)
Odpovědět0  1
Cemada (1210) | 27.8.201911:36
Jistě že vím. V první části mluvím o nepletení tří pojmů, s čímž tu někteří zdá se mají problém...to patří spíše těm nahoře než tobě. V druhé části s DXR reaguji na tvé ­"o DXR ani zmínka­".
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 27.8.201911:54
DXR musí být použito ať už se použije RTX nebo ne. RTX implementuje RT pomocí DXR. Bez něj RTX RT nemůže fungovat.
Odpovědět1  0
asip80 (1164) | 27.8.201922:17
ohledně DXR >> ne nemusí nejdřív si o tom něco zjisti než začneš mást i ostatní, ale bude s největší pravděpodobností použito >> minimálně kvůli majoritnímu zastoupení na trhu a proč by si vývojáři zbytečně navyšovali náklady :­)
Odpovědět0  1
komplikator (640) | 28.8.20191:11
Co přesně mám nastudovat.

Herní raytracing se dělá pomocí DXR ­- rozšíření DX12.

RTX je sada API, které jsou nadstavbou DXR podobně třeba jako jsou GameWorks nadstavbou DX. Vývojář nemusí RTX pro implementaci RT použít, například BFV nepoužívá RTX ale DXR. Výhoda je že čisté DXR je standard, RTX je proprietární řešení NV. AMD by mohlo z fleku spustit podporu DXR = BFV by chodil i na AMD kartách, zbylé hry, implementují RT pomocí RTX, tudíž by na AMD nefungovaly.
Odpovědět1  0
asip80 (1164) | 28.8.201912:11
- https:­/­/developer.nvidia.com­/rtx
- jakmile vývojáři používají NV primitives, aby dosáhli uspokojivých výsledků a není správně implementovaná emulace fallback layer, tak by to AMD muselo řešit přes ovladače­(což dělá NV i u Pascalu­), aby to vůbec rozběhali i kdyby měli 100% podporu DXR
Odpovědět0  1
Hnizdo (433) | 30.8.201921:09
NV primitives nemusi byt vubec pouzity, nicmene vzdy musi byt k dispozici fallback. jinak byt to nemohlo fungovat na pascalech.
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 27.8.201911:52
RTX je nástavba DXR, bez DXR to samozřejmě nepoboží, pro RT je potřeba W10 minimáln+ 1809 které DXR podporu přidaly.
Odpovědět1  0
komplikator (640) | 27.8.201911:50
čísla z odkazovaného textu jsou jiné.

A že většina hráčů ocení vyšší fps. To je možné, jsou hráči co raději obětují FPS za vizuální zážitek, nebo udělají nějaký kompromis.

Tahle hra není obyčejná střílečka, natož mp střílečka kde jde o urychlené reakce, tohle je rekreační hra, žádná velká akce,, jsou tam puzzly, trocha ­- vyváženého ­- boje. Rozhodně tam není nikde 20FPS. Možná na nějaké GTX kartě s RTX ON, ale na RTX kartě nikoli. RTX s max detaily na FHD s 2060 jde, ale je to aktuálně doporučená karta, takže nejde čekat zázraky, tak jak u žádné hry, doporučená sestava není na max detaily není na velké FPS.

Mě třeba nevadí mít 2070Super, mít lock na 60FPS i když hra dělá 200FPS ­(třeba doom 2016 a to je ještě hard fps lock­). V těch 60 to běží super, karta jede s 50W spotřeby, chlad se pasivně. Jsou ale hry, které tak tak těch 60FPS udrží ­(z toho co mám je nejnáročnější asi GR:Wildlands­), V SotTR pak mám výkon s RTX OFF a RTX ON pořád stejný, pořád to běží těch 60FPS.

Předpokldám že to bude stejné i u Controlu, že zapnutí RTX nijak na výkonu nepoznám.
Jsou hry, které těch 60 pak horko těžko drží, takže je třeba mít výkon na nejhorší scénář, ne na nejlepší
Odpovědět1  0
Hnizdo (433) | 30.8.201921:10
snajprik@ ­"Ta hra na low detailoch ma 80FPS na high detailoch 40FPS a s RTX cca 20FPS­"

To je zvlastni, ja mam ve 4K@DLSS ­(render resolution 1440p­) 50fps, RT high, vse na max.

https:­/­/mega.nz­/#!JtlgFITA!6vul_y3bvzwC4LFNgSL3e6S7vcdBDTa2bmt0aMwjFNY

Jestli ty nahodou nekecas nesmysly....
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 2.9.20190:23
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=blbu0g9DAGA

2060S dává v úvodní lokaci s optimalzivanými nastaveními v minimech asi 58 a jak praví, není to nejnáročnější oblast, samo bez DLSS. Nicméně tohle je celkem v pohodě hratelné a v záloze je DLSS. S 2070S se to dá hrát v poho na 60FPS na FHD bez DLSS a RT bez diffused lighting, který stejně způsobuje zrnění na některých plochách a je tak spíše kontraproduktivní.

Tady je příklad jak hra vypadá s a bez DLSS, naschvál kdo uhodne, zda je DLSS obraz vlevo nebo v pravo ­(pro lepší detail je ten screenshot zvětšený na 150%­)
https:­/­/1drv.ms­/u­/s!ArfxU0r_jM_­-hatSWMn8hZgsmE1iag
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.