Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.9.2023, Karel Polívka, aktualita
Dnes od 17:00 probíhal stream Night City Wire: Phantom Liberty Special, v němž vývojáři z CDPR mluvili o připravovaném obsahovém rozšíření a také o novinkách v rámci updatu 2.0, kterého se dočkáme už za týden (tedy o pár dní dříve, než přijde Phantom Liberty).
ToKrCZ (25) | 15.9.202311:44
Fakt to slovo ­"cinematický­" existuje v češtině?

Ve slovenštině něco takového vskutku je:
https:­/­/slovnik.aktuality.sk­/pravopis­/kratky­-slovnik­/?q=kinematick%C3%BD

Česky je to ale nejspíše ­"kinematografický­" ne ­(když už, i tak to zní divně­)?

Sorry za OT, na CP2077 s patchem 2.0 se těším, ale to slovo mi skoro zaskočilo při ranní kávě :D
Odpovědět0  1
Karel Polívka (1097) | 15.9.202312:42
Tohle slovo se v češtině v tomto kontextu už delší dobu naprosto běžně používá. Zkuste si jej zadat do vyhledávání na Googlu: https:­/­/www.google.com­/search?q=cinematick%C3%BD

Postupem času se do jazyka dostávají různé modifikace původně cizích slov, ať už se nám to kolikrát zamlouvá nebo ne.
Odpovědět1  0
unreall (490) | 15.9.202317:16
Presne tak, história je plná peprašovaných výrazov medzi jazykmi. Angličtina prevzala veľa slov napr z nemčiny, španielčina z arabštiny a slávna grecka alfabeta je v skutočnosti fénický jazyk doplnený o 7 samohlások a mierne upravený. No a Levanta to samozrejme prevzala z okolia metopotámie, perzskej ríše…

Mna vždy pobaví, keď sa zvyknú ľudia prieť napriklad o identitu a národnú hrdosť, pričom býva pravidlom, že takmer vždy sú ich znalosti histórie príliš povrchné a tak sa často mylne domnieva a vytrháva z kontextu.

Nekonkretizujem, len ma v súvislosti s tou odpoveďou napadlo toto.

Odpovědět0  0
unreall (490) | 14.9.202321:10
Vraj by to malo vedieť konečne využívať plny potenciál 8 jadrových CPU, čiže nie, ako to býva štandardom ­- 40% vyťaženie procesoru, ktorý aj tak brzdí grafiku.

Bolo by fajn, keby sa podobne začal správať každý programátor veľkých hier.
Odpovědět0  0
unreall (490) | 14.9.202322:46
To mi ušlo, ja som to zhliadol včera na nejakom zahraničnom portáli v návrhoch na fb.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.