Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Dual Universe: ambiciózní francouzský útok na Star Citizen

19.9.2016, Jan Vítek, aktualita
Dual Universe: ambiciózní francouzský útok na Star Citizen
Francouzské nezávislé studio Novaquark nedávno ohlásilo záměr přijít s opravdu bezbřehou MMO hrou, na niž nyní shání podporu na Kickstarteru. Jedná se o titul Dual Universe, který můžeme vidět jako konkurenta pro Star Citizen a jiné moderní vesmírné hry.
Dual Universe je tak chystaná hra typu MMO, v níž skutečně nemají existovat žádné hranice, ale my můžeme mluvit především o vesmírném simulátoru. V něm ale nebudou chybět celé planety, civilizace a možnost jít kamkoliv, což je v podstatě v základu to samé, co chce nabídnout i Star Citizen. Jenomže ten má za sebou již dlouhá léta vývoje, fond přes 100 milionů dolarů, zkušené vývojáře a silnou komunitu. Francouzské studio Novaquark poprvé ohlásilo svou hru před nějakými 4 měsíci a nyní shání finanční podporu na Kickstarteru, a to půl milionu eur. Ty bezpochyby vybere, protože už je daleko za polovinou a zbývá mu ještě 22 dní.





Nyní se můžeme podívat, jak zakladatel studia Novaquark, francouzský vědec a podnikatel Jean-Christophe Baillie, svou hru popisuje a proč dle něj půjde o nejambicióznější herní projekt v historii, což je odvážné tvrzení. Dle něj totiž nepůjde jen o obrovský herní svět, kde bude mít hráč nebývalou volnost, což slibuje také Star Citizen. Na rozdíl od něj je nám slibována možnost ve světě Dual Universe tvořit a měnit téměř cokoliv. Jde tak o hru, v níž budeme sami budovat celou civilizaci ve stylu sci-fi MMORPG, do čehož spadá například navrhování a výroba vesmírných lodí, nebo stavba budov.

Dual Universe je založen na enginu Unigine 2 a běžet má v jedné jediné instanci. To znamená, že tu bude pouze jeden jediný svět a ne jeho paralelní kopie provozované na několika serverech a vývojáři mluví o koncepci "continuous single shard". Na jednom místě se tak budou moci nacházet i desítky tisíc lidí, a to prostě bez limitu. Jednotlivým lokacím se tak bude dynamicky přidělovat strojový čas hlavního serveru dle počtu lidí. Vzdálenější postavy se nebudou také tak často aktualizovat, což nemá vadit z prostého důvodu. Dual Universe nebude brán jako hra typu FPS a pokud na někoho budeme střílet, budeme tak činit automatickým zaměřovacím systémem (lock and fire). I tím se bude lišit od Star Citizena.


Ve hře bude existovat politický teritoriální systém i celá ekonomika založená na akcích samotných hráčů. Ti tak budou moci vymyslet třeba vesmírnou loď a dostat ji na herní trh. Těžba surovin bude mít svůj reálný dopad i na díře v zemi, stejně jako budeme moci z vytěženého materiálu stavět budovy. Zde nastupují tzv. bezpečné zóny, v nichž nebude povoleno ničit to, co vybudovali ostatní. Vedle toho se budeme moci postarat o bezpečnost i jinak, třeba aktivně vlastními zbraněmi, nebo pomocí štítů. Stavba lodí a budov ve stylu Minecraftu bude mít své zákonitosti stejně jako v reálném světě, takže nebude možné postavit zmetek, který přesto bude létat. Každá loď tak musí mít všechny důležité části a musí být i správně dimenzována. Otázka je, jak to všechno bude ošetřeno, aby se třeba geniálně navržená loď i odpovídajícím způsobem chovala ve vzduchu či vesmíru.


Celý vesmír bude generován procedurálně, což nás zase přibližuje k No Man's Sky nebo k Elite: Dangerous s nepřeberným množstvím světů. Nicméně cestování mezi nimi nebude tak snadné. Budeme potřebovat hvězdné brány (doslova se mluví o Stargate) jako analogie k mezihvězdným dálnicím, takže cestování rozhodně nebude tak rychlé a pohodlné. Všichni tak začnou na stejné planetě, a sice Zemi, respektive na tom, co po ní zbylo. Každý se pak bude moci vydat svou vlastní cestou a zvolit si libovolnou kariéru.

Mnoho věcí je však ještě ve stádiu úvah, takže je otázka, jak bude zakomponováno třeba počasí, frakce a jiné organizace, zda budeme muset virtuálně jíst a pít, zda budou ve hře mimozemšťané, atd. Zatím je cílem první polovina příštího roku, na niž je plánována první alfaverze, na začátku roku 2018 už by měla nastoupit beta a na jeho konci už hotová hra. Od ní nás tak dle jistě velice optimistického odhadu Baillieho dělí jen něco málo přes dva roky, což je neméně ambiciózní jako samotná hra.

Zdroj: wccftech