reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.8.2018, Jan Vítek, aktualita
Zástupce společnosti Electronic Arts pokládá streaming počítačových her za jasně danou věc, v jejímž případě existuje pouze otázka, kdy se tento způsob hraní zásadně prosadí. Říká to Matt Bilbey, výkonný VP pro "strategický růst". 
KingCZE (16) | 16.8.20187:46
Ono to sice obrovským způsobem zvýší náklady na síťovou infrastrukturu a servery, ale zase radikálním způsobem sníží náklady na HW jako takový ­- grafika už se nebude renderovat 10x, 100x, 1000x, ale vyrenderuje se jednou a rozešle všem, kteří jsou v dané lokaci. Takže bude stačit zlomek grafického výkonu, než co by daly dohromady počítače všech jednotlivých hráčů, kdyby to renderovali sami. Stejné je to s fyzikálními ději ­- nemusí se ten samý děj počítat 1000x. Otázka je teď např. s příchodem Ray Tracingu ­- ten je potřeba spočítat pro každého uživatele zvlášť.
Že by k tomuto směřovala NVidia a začala vyvíjet RT karty pro hráče, kterým přijde scéna z cloudu? Pokud ne, tak věřím, že nejen MS, ale i NVidia a AMD se postaví proti cloudovému hraní, aby nemuseli prodat jen pár GPU hernímu studiu místo milionů GPU jednotlivým hráčům.
Odpovědět0  1
peetter (42) | 9.8.201823:02
Jako hrac si nedokazu predstavit streamovani 4k hry. Nebo to ze nebudu hru vlastnit a EA bude mit moznost rozhodnout, ze tahle hra uz neni zajimava a tak ji vypneme. Ze si nezahraju be internetoveho pripojeni. Internet nema dostatecnou propustnost a dost nizkou latenci a rozhodne to nebude vyreseno do 2 let jak tady pan z EA povida. Tohle je otazka dalsich 10­-20 let a mezitim budeme na 16k rozliseni a situace bude stejna.

Jako IT clovek bych rad videl tu infrastrukturu, ktera tohle utahne. Takovy ultra graficky nastaveni ve 4k hre to bude urcite ekonomicky pro firmu presunout tyhle naklady z uzivatele na sebe :­) To uz nebudou jen 100 milionove naklady na vyvoj, ale ted k tomu jeste pridaji hardware. A kdo to zaplati? Hrac.

No a jako realista, kdo by chtel zrovna aby EA sbirala data o tom co delaji? EA je jedna z nejhorsich hernich firem, ktera jde jen po penezich.
Odpovědět2  0
NRX (170) | 10.8.201812:41
Ja by som mu tu iluziu az tak nebral, ved point­-click adventury, alebo hidden­-object­-puzzle hry, sa daju predsa streamovat ;­-P
Odpovědět0  0
asip80 (1164) | 11.8.201818:27
Streamovani ma byt nahrada za drahy vykonny HW coz neni pripad takovych her ...ale vsadim ze hlavni ucel je spis ten ze video jen tak nekdo nehackne a nezacne ho sdilet na p2p sitich apod. ....cekaji nas doby temna cim dal vetsi zavislost na korporacich nabizejicich ­"sluzby­"
Odpovědět0  0
Andir (747) | 9.8.201810:35
Tohle at si nechají, už ted je hraní online her co se připojení problematické, připojení k internetu je pomalé drahé a nespolehlivé a tutím to chtějí eště více zatížit. nemluvě o tom že si offline pak nikdo nic nezahraje což je další mínus.
Odpovědět5  0
Ge0rgecz (32) | 9.8.201810:22
Což je výtečná zpráva pro uživatele MacOS a Linux systémů, protože s touto technologií se jim otevře kompletní herní svět. Dnes je počet linuxových her na steamu poměrně vysoký, ale pořád je to menší část ve srovnání s počtem her pro windows, takže streaming by tyto počty měl dokonale vyrovnat a z linuxu udělat de fakto plnohodnotnou herní platformu. Obávám se že tomuto se bude microsoft velmi intenzivně bránit a pokusí se vymyslet nějaký způsob který by ostatní platformy vyšachoval i z této čisté win­-win situace.
Odpovědět0  3
littleon (68) | 9.8.201812:03
Možná to je dobrá zpráva pro některé uživatele MacOS a Linuxu, ale pro velkou část linuxáků zcela jistě ne. Linuxák je tvor, který velmi nerad přistupuje na libovolné profilování, ať jej již dělá FB, MS, Google ... nebo třeba EA.

Pokud si koupím licenci hry, chci jí mít staženou ve svém PC s možností hrát jí offline. Pokud si chci zahrát MP, připojím se na server. Nebudu platit za ­"herní čas­" a k tomu být navíc velmi omezen? Nevidím důvod, proč by měl EA nebo kdokoliv jiný vědět, jestli hraji doma nebo na chatě, jestli hraji sám nebo s někým...., jestli jsem měl k obědu řízek nebo svíčkovou. Uvědomuji si, že nemalá část lidí ztratila nebo posunula chápání svého soukromí, ale právě v řadách uživatelů Linuxu, jich mnoho není. Proto se domnívám, že pokud hráči přijmou tuto formu hraní, na tebou zmíněných platformách jich tolik nebude. Jistě, otevřou se možnosti pro lidi, které drží na Windows pouze hraní her, které jsou portovány na ostatní platformy později nebo vůbec.
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 9.8.201813:54
Existuje podobná věc pro PS4. Možnost zahrát si asi 500 her, včetně spousty exkluzivních, bez vlastnění ps4 hardwaru, jen za placení 300 měsíčně, jako třeba za WoW.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.