Facebook a Twitter zvažují živé TV streamování
20.3.2016, Milan Šurkala, aktualita

Sociální sítě hledají další způsoby monetizace svých uživatelů. Facebook a Twitter už jednají s dalšími společnostmi a chtěly by nabídnout živé vysílání některých pořadů. Otázkou je nejen skladba pořadů, ale právě i způsob zpeněžení.
Když už sociální sítě mají stovky milionů uživatelů, hledají také cesty, jak je monetizovat, tedy získat z nich také peníze. Reklamy jsou na Facebooku už velmi dlouho, přesto se ale hledají další cesty (např. reklamy v Messengeru). Dalším pokusem Facebooku je vznik jeho vlastní "televize", čímž by částečně mohl konkurovat Netflixu nebo např. oblíbenému YouTube. Záleží ale na tom, kterým směrem se Facebook vydá.

Ten už se vyjádřil v tom smyslu, že nechce vysílat běžné TV pořady, chce být spíše jejich doplňkem. Je však jednou ze společností, která má např. zájem o fotbalovou ligu NFL. V minulých týdnech měl mít Facebook několik jednání s dalšími televizními společnostmi, žádné dohody ale asi ještě nebyly uzavřeny.

Zatím není jasné, jak by se za pořady platilo. Zda by se tedy "platilo" zobrazením reklamy jako na YouTube nebo přímo jako na NetFlixu, případně YouTube Red. Twitter pak chce k televizním pořadům přitáhnout mladší obecenstvo.
Zdroj: cnbc.com, nypost.com

Ten už se vyjádřil v tom smyslu, že nechce vysílat běžné TV pořady, chce být spíše jejich doplňkem. Je však jednou ze společností, která má např. zájem o fotbalovou ligu NFL. V minulých týdnech měl mít Facebook několik jednání s dalšími televizními společnostmi, žádné dohody ale asi ještě nebyly uzavřeny.

Zatím není jasné, jak by se za pořady platilo. Zda by se tedy "platilo" zobrazením reklamy jako na YouTube nebo přímo jako na NetFlixu, případně YouTube Red. Twitter pak chce k televizním pořadům přitáhnout mladší obecenstvo.
Zdroj: cnbc.com, nypost.com