czhunter Genius01
Použité obrázky:
+ mnoho dalších obrázků z http://www.cgtextures.com , hlavně z oddělení Plaster White Dirty a samozřejmě logo SHW :)
+ mnoho dalších obrázků z http://www.cgtextures.com , hlavně z oddělení Plaster White Dirty a samozřejmě logo SHW :)
Jo s tím světlem je to lepší, škoda že si tam neudělal naprosté přepaly světla - to by pomohlo ( nemyslím vyhnat to do extrému, ale přiměřeně ). Taky mi nesedí v průhledu sklem ta určitá textura, která tam nemá co dělat - pokud koukáme prostorem kde není ani sklo. To jsou už ale jen detaily! Povedlo se ;)
vasek> Ta "textura" na místech kde by neměla být (kde není sklo), je proto, že celý by to mělo budit spíš dojem nekvalitní fotky, než pohledu ala FPS. Určitě se to nepovedlo zcela ideálně, ale na to zatím nemám ani dost zkušeností, ani dost času, je to můj 3. wallpaper v životě, první tady :)
Slíbil jsem něco o postupu (který zkušeným grafikům určitě nic moc nedá, ale jiným by mohl pomoci), kdo nehce číst, nemusí. Tak tedy:
1) První - a dle mého zcela nejdůležitější - bod, vize. Pokud bych náhodou netrénoval Pollockovskou akční malbu, nezačal bych dělat něco bez rozmyslu.
Původní vizí bylo udělat obrázek z nějaké opuštěné továrny, školy nebo ideálně psychiatrické léčebny, popsaná zeď a u ní schoulená postava, ideálně mladá holka (vysvětlím později).
Začalo samozřejmě googlení (jelikož moje osobní fotky takový věci neobsahujou) a na vyhledání "abandoned school" mi vypadla vcelku ideálně fotka od USA armády z Afgánistánu (nebo Iráku?), viz zdrojové obrázky. To ale přineslo problém - už nemůže být postava na zemi (nebyla by vidět), tak jsem chtěl postavu sedící na stole (zády k oknu, nohy by měla v uličce), tu se mi najít nepovedlo, tak jsem pak hledal pouze slovo "teacher", na kterou mi na X-té stránce vypadla ona slečna, která je tam teď a volba byla jasná :)
Když chce člověk dělat něco jako matte-painting ze zdrojů z netu, tak si nemůže moc vyskakovat, ale přestože scéna vypadá v zásadě úplně jinak, než jsem původně plánoval, atmosféra zůstala víceméně taková, jako jsem od počátku chtěl (opuštěný, nevlídný, ale ne nepřátelský prostor) a to je dosažením cíle.
2) Bod druhý - udělat z hromady obrázků wallpaper. To je ta jednodušší a nudnější část :)
Popíšu to tedy vcelku rychle, dole najdete obrázky.
A) Základ (zhruba 3/4) tvoří jedna jediná téměř nezměněná fotka, to vidíte), potřeboval jsem z toho dostat ty vojáky, tak jsem to nahradil "průhledem" na továrnu, přes to je textura okna (s nějakou maskou ve sklech), vymaskovaná slečna a písmo na zdi (hned jako vrstva Lighten). Všechno jen v základu, pouze s nějakýma transformacema (tady hlavně Distort a Perspective).
B) Je potřeba všechno dostat do stejných barev (to jsou jen hrátky s typama prolínání a průhledností), rám okna má nějakou tloušťku (samozřejmě fake - jsou tam dva obrázky toho rámu za sebou, není to přesný, ale stačí), všechny věci vrhají stíny (velmi zásadní věc, často se na to v kompilacích zapomíná, pak to vypadá velice uměle), na sebe navzájem i na podložku
C) Doladění světel a stínů. Teď ne konkrétních stínů a světel, ale spíš toho, co je v 3D nazýváno Global Illumination. Jen tady to za mě neudělal ani renderer ani engine, ale štetec a jeden šikovný plug-in, Luca.
D) Hodně různých vrstev (celkem asi 8) s prolínáním Multiply, Screen, Overlay atd. Nad tím nemám úplnou kontrolu, ale každá ta vrstva mění obrázek je velmi málo, mají jen za úkol tam zanést šum a celý obrázek sjednotit (po stránce barvy, kontrastu, jasu atd.), logo.
E) Teď už budu mlčet, dole jsou obrázky seřazený podle písmenek. Jen upozorňuju, že to není chronologický popis operací, ale spíš to, jak jsou na konci vrstvy obrázku seřazeny. Reálně jsem nejdřív odladil okno, pak nápis na zdi, pak slečnu atd. Jestli je to dobře nebo ne, to ukáže čas.
Určitě takový tutory (i lepší) najdete i na webech o grafice, ale myslím, že když vám ukážu, že to dokáže i tak obyčejný člověk jako já, budete víc věřit tomu, že to (i lepší) dokážete i vy :)
PS celý to trvalo asi 8 hodin. Určitě by to šlo i rychleji, kdybych to uměl líp.
A taky jsem slíbil prozradit, proč je géniem slečna v podvazcích a ne brýlatý vědátor. Jde jen o stereotypy. Proč by nemohla být géniem právě ona, přestože by to do ní nikdo neřekl? :)
Slíbil jsem něco o postupu (který zkušeným grafikům určitě nic moc nedá, ale jiným by mohl pomoci), kdo nehce číst, nemusí. Tak tedy:
1) První - a dle mého zcela nejdůležitější - bod, vize. Pokud bych náhodou netrénoval Pollockovskou akční malbu, nezačal bych dělat něco bez rozmyslu.
Původní vizí bylo udělat obrázek z nějaké opuštěné továrny, školy nebo ideálně psychiatrické léčebny, popsaná zeď a u ní schoulená postava, ideálně mladá holka (vysvětlím později).
Začalo samozřejmě googlení (jelikož moje osobní fotky takový věci neobsahujou) a na vyhledání "abandoned school" mi vypadla vcelku ideálně fotka od USA armády z Afgánistánu (nebo Iráku?), viz zdrojové obrázky. To ale přineslo problém - už nemůže být postava na zemi (nebyla by vidět), tak jsem chtěl postavu sedící na stole (zády k oknu, nohy by měla v uličce), tu se mi najít nepovedlo, tak jsem pak hledal pouze slovo "teacher", na kterou mi na X-té stránce vypadla ona slečna, která je tam teď a volba byla jasná :)
Když chce člověk dělat něco jako matte-painting ze zdrojů z netu, tak si nemůže moc vyskakovat, ale přestože scéna vypadá v zásadě úplně jinak, než jsem původně plánoval, atmosféra zůstala víceméně taková, jako jsem od počátku chtěl (opuštěný, nevlídný, ale ne nepřátelský prostor) a to je dosažením cíle.
2) Bod druhý - udělat z hromady obrázků wallpaper. To je ta jednodušší a nudnější část :)
Popíšu to tedy vcelku rychle, dole najdete obrázky.
A) Základ (zhruba 3/4) tvoří jedna jediná téměř nezměněná fotka, to vidíte), potřeboval jsem z toho dostat ty vojáky, tak jsem to nahradil "průhledem" na továrnu, přes to je textura okna (s nějakou maskou ve sklech), vymaskovaná slečna a písmo na zdi (hned jako vrstva Lighten). Všechno jen v základu, pouze s nějakýma transformacema (tady hlavně Distort a Perspective).
B) Je potřeba všechno dostat do stejných barev (to jsou jen hrátky s typama prolínání a průhledností), rám okna má nějakou tloušťku (samozřejmě fake - jsou tam dva obrázky toho rámu za sebou, není to přesný, ale stačí), všechny věci vrhají stíny (velmi zásadní věc, často se na to v kompilacích zapomíná, pak to vypadá velice uměle), na sebe navzájem i na podložku
C) Doladění světel a stínů. Teď ne konkrétních stínů a světel, ale spíš toho, co je v 3D nazýváno Global Illumination. Jen tady to za mě neudělal ani renderer ani engine, ale štetec a jeden šikovný plug-in, Luca.
D) Hodně různých vrstev (celkem asi 8) s prolínáním Multiply, Screen, Overlay atd. Nad tím nemám úplnou kontrolu, ale každá ta vrstva mění obrázek je velmi málo, mají jen za úkol tam zanést šum a celý obrázek sjednotit (po stránce barvy, kontrastu, jasu atd.), logo.
E) Teď už budu mlčet, dole jsou obrázky seřazený podle písmenek. Jen upozorňuju, že to není chronologický popis operací, ale spíš to, jak jsou na konci vrstvy obrázku seřazeny. Reálně jsem nejdřív odladil okno, pak nápis na zdi, pak slečnu atd. Jestli je to dobře nebo ne, to ukáže čas.
Určitě takový tutory (i lepší) najdete i na webech o grafice, ale myslím, že když vám ukážu, že to dokáže i tak obyčejný člověk jako já, budete víc věřit tomu, že to (i lepší) dokážete i vy :)
PS celý to trvalo asi 8 hodin. Určitě by to šlo i rychleji, kdybych to uměl líp.
A taky jsem slíbil prozradit, proč je géniem slečna v podvazcích a ne brýlatý vědátor. Jde jen o stereotypy. Proč by nemohla být géniem právě ona, přestože by to do ní nikdo neřekl? :)
vasek> Nemám s tím problém :)
Ta tvá verze je rozhodně "zajímavější" (ve hře bych ji bral spíš). Já zkoušel různý možnosti, ale takovej kontrast jako máš ty mi už přišel na ploše jako hodně rušivej. Asi jsem to mohl udělat víc kontrastní, ale co už, odevzdáno :)
Ta tvá verze je rozhodně "zajímavější" (ve hře bych ji bral spíš). Já zkoušel různý možnosti, ale takovej kontrast jako máš ty mi už přišel na ploše jako hodně rušivej. Asi jsem to mohl udělat víc kontrastní, ale co už, odevzdáno :)
Jj, to je taky pravda. Myslim, že dost lidí tu má rádo přesně takové tmavší celistvé WP. Já jen tak že mě to napadlo. Když si začátečník - kdybys potřeboval - poradim :). Doufám, že se zůčastníš i dalších kol ;)
pro to je ta zatim asi jeden z nejlepsich WP co jsem tady videl,s _vaskem ovsem nemuzu souhlasit s tema prepalama svetel,ten wall pak vypada uplne jinka hlavne se to na tak tmavy wall nehodi a boleli by z toho na plose jen oci...takhle je ten wall skvele pouzitelny na plochu a je to opravdu wall:) a navic velmi povedeny...
praca s photoshopom brilantna, ale krutim hlavou ako si tam nakoniec tak nesymetricky prigrcol to logo :)
Uff.. fff.. už několik dlouhých minut koukám na ten wall + ty vývojový fáze a docela mě ta atmosféra dostala. Dobrá práce.
chesterfield> Myslíš jakože je odspodu dál, než zprava? To je proto, aby při jednořádkovým taskbaru ve WinXP a WinVista (jak to má drtivá většina lidí) bylo umístěno symetricky :)
Kdo má taskbar víceřádkový, má smůlu, kdo ho má jinde, ten taky :)
Kdo má taskbar víceřádkový, má smůlu, kdo ho má jinde, ten taky :)
[QUOTE=czhunter;157456]chesterfield> Myslíš jakože je odspodu dál, než zprava? To je proto, aby při jednořádkovým taskbaru ve WinXP a WinVista (jak to má drtivá většina lidí) bylo umístěno symetricky :)
Kdo má taskbar víceřádkový, má smůlu, kdo ho má jinde, ten taky :)[/QUOTE]
schvalne som to teda skusil, ked si to tak pekne odovodnil, ale aj jednoriadkovy taskbar mi prekryl spodok loga a nebolo to symetricky ;)
Kdo má taskbar víceřádkový, má smůlu, kdo ho má jinde, ten taky :)[/QUOTE]
schvalne som to teda skusil, ked si to tak pekne odovodnil, ale aj jednoriadkovy taskbar mi prekryl spodok loga a nebolo to symetricky ;)
Nemůžu se zavděčit všem skinům, všem velikostem písma, všem rozolžením taskbaru ... smiř se s tím :)
Jen prostě to logo není na svým místě proto, že by mi tam náhodou "upadlo", je to změřený dle mého písma (Normal), mého OS (WinXP), mého taskbaru (jednořádkovej dole) a mého skinu (Zune), myslel jsem že to bude pasovat pro většinu lidí.
Edit: Samozřejmě to sedí pouze v nativním rozlišení, když wall zmenšíš na 1680 nebo 1280 tak to nepasuje a ani pasovat nemůže.
Jen prostě to logo není na svým místě proto, že by mi tam náhodou "upadlo", je to změřený dle mého písma (Normal), mého OS (WinXP), mého taskbaru (jednořádkovej dole) a mého skinu (Zune), myslel jsem že to bude pasovat pro většinu lidí.
Edit: Samozřejmě to sedí pouze v nativním rozlišení, když wall zmenšíš na 1680 nebo 1280 tak to nepasuje a ani pasovat nemůže.
[FONT=Book Antiqua]Z meho pohledu velmi kvalitni wallpaper. Industrialni a ponekud depresivni atmosfera skvele podkresluje dojem z krasne, genialni slecny ve stinu. Chvalim rovnez dobre napsany tutorial. Splnil svuj ucel a presvedcil mne (prozatimniho ne-grafika), ze bych to take mohla zkusit!
[quote=czhunter;156706]A taky jsem slíbil prozradit, proč je géniem slečna v podvazcích a ne brýlatý vědátor. Jde jen o stereotypy. Proč by nemohla být géniem právě ona, přestože by to do ní nikdo neřekl? :)[/quote]
Je to jen muj nazor, avsak myslim, ze by se, byt geniem, slecna neoblekala do minisukynky a puncochacu s podvazky. Mozna, ze geniove na sebe nepotrebuji upozornovat vzhledem a zameruji se na intelektualni sympatie vuci lidem, kteri jsou schopni je prijmout a tudiz jsou pro genia duleziti?
Byt efektem jsou jeji saticky naprosto dokonale Bo).[/FONT]
[quote=czhunter;156706]A taky jsem slíbil prozradit, proč je géniem slečna v podvazcích a ne brýlatý vědátor. Jde jen o stereotypy. Proč by nemohla být géniem právě ona, přestože by to do ní nikdo neřekl? :)[/quote]
Je to jen muj nazor, avsak myslim, ze by se, byt geniem, slecna neoblekala do minisukynky a puncochacu s podvazky. Mozna, ze geniove na sebe nepotrebuji upozornovat vzhledem a zameruji se na intelektualni sympatie vuci lidem, kteri jsou schopni je prijmout a tudiz jsou pro genia duleziti?
Byt efektem jsou jeji saticky naprosto dokonale Bo).[/FONT]