Víkendová diskuze: Dokonalá grafika ve hrách
Tímto Vás zveme na Víkendovou diskuzi na téma:
Za dveřmi jsou nové konzole a s nimi přijde opět skok v grafice ve hrách. Je však grafika to co potřebujeme? Není lepší se u her zaměřit na adekvátní grafickou zkratku a nechat pracovat mozek? Zapojte se do diskuze!
Zúčastnit se mohou i neregistrovaní, stačí stisknout tlačítko Odpověď u levého okraje stránky nad a pod příspěvky.
[SIZE="5"]Dokonalá grafika ve hrách[/SIZE]
Za dveřmi jsou nové konzole a s nimi přijde opět skok v grafice ve hrách. Je však grafika to co potřebujeme? Není lepší se u her zaměřit na adekvátní grafickou zkratku a nechat pracovat mozek? Zapojte se do diskuze!
Zúčastnit se mohou i neregistrovaní, stačí stisknout tlačítko Odpověď u levého okraje stránky nad a pod příspěvky.
Grafika je na hrách pěkná a dokáže zlepšit zážitek, ale bez příběhu, smysluplnýho ovládání atp to nejde. Současný "tunelovky" kdy se na obrazovce zobrazuje i jaký tlačítka zmáčknout (kde jsou ty doby mortal kombat, kdy jsem strávil hromadu času hledáním kombinací, kámoš taky a pak jsme každej hráli díky tomu úplně jinak) a nedovolí člověku udělat pomalu ani krok stranou od vytyčený trasy jsou na nic i kdyby to mělo naprosto dokonalou grafiku.
Vývojáři by se měli zaměřit na tohle, ale vzhledem ke složení hráčů her se to asi nikdy nestane (hráči chtějí jen sednout a tupě odklikat hru až do konce, ne přemýšlet, zkoušet, ... nezajímá je nic byť jen trochu složitějšího).
Vývojáři by se měli zaměřit na tohle, ale vzhledem ke složení hráčů her se to asi nikdy nestane (hráči chtějí jen sednout a tupě odklikat hru až do konce, ne přemýšlet, zkoušet, ... nezajímá je nic byť jen trochu složitějšího).
Solidní grafické zpracování vývojáři dovedou - a nová generace konzolí bude po HW stránce srovnatelná jako s dnešními high-end PC.
[QUOTE=DrZelenka;532875]Grafika je na hrách pěkná a dokáže zlepšit zážitek, ale bez příběhu, smysluplnýho ovládání atp to nejde. Současný "tunelovky" kdy se na obrazovce zobrazuje i jaký tlačítka zmáčknout (kde jsou ty doby mortal kombat, kdy jsem strávil hromadu času hledáním kombinací, kámoš taky a pak jsme každej hráli díky tomu úplně jinak) a nedovolí člověku udělat pomalu ani krok stranou od vytyčený trasy jsou na nic i kdyby to mělo naprosto dokonalou grafiku.
Vývojáři by se měli zaměřit na tohle, ale vzhledem ke složení hráčů her se to asi nikdy nestane (hráči chtějí jen sednout a tupě odklikat hru až do konce, ne přemýšlet, zkoušet, ... nezajímá je nic byť jen trochu složitějšího).[/QUOTE]
Jako s tímhle se můžu ztotožnit. Ale to, proč jsou hry čím dál tupější je podle mě to, že většina vývojářů her se snaží hry přizpůsobit na co největší publikum a 10 letému klukovi podle mě těžko vysvětlíš nějakej složitější příběh, jak jeho činy ve hře ovlivní zbytek jeho hry atd. Pro takové 6-10 leté děti je to přesně ten styl, který jim vyhovuje. Já jsem třeba ve svých 11 letech prvně hrál Flashpointa a dohrál jsem celou hlavní kampaň. Následně i Resistenci. Ale chci vidět dnešní 10 leté klikače, jak je bude bavit něco, kde stačí vstát a popoběhnout 20 metrů a zastřelí vás AKčkem a můžete začínat znovu.
Jinak co se týká grafiky, tak nějak mě to neštve, protože jsem nikdy neměl pocit, že mi střední detaily bez antialiasu nestačí, nikdy jsem nějaké extra detaily nepotřeboval, ani jeden z mých notebooků nic takového nikdy nezvládal. Spíš důležitější bylo to, co mi hra dala. Silnej příběh dokáže víc než nějaká extrémně dobrá grafika.
Vývojáři by se měli zaměřit na tohle, ale vzhledem ke složení hráčů her se to asi nikdy nestane (hráči chtějí jen sednout a tupě odklikat hru až do konce, ne přemýšlet, zkoušet, ... nezajímá je nic byť jen trochu složitějšího).[/QUOTE]
Jako s tímhle se můžu ztotožnit. Ale to, proč jsou hry čím dál tupější je podle mě to, že většina vývojářů her se snaží hry přizpůsobit na co největší publikum a 10 letému klukovi podle mě těžko vysvětlíš nějakej složitější příběh, jak jeho činy ve hře ovlivní zbytek jeho hry atd. Pro takové 6-10 leté děti je to přesně ten styl, který jim vyhovuje. Já jsem třeba ve svých 11 letech prvně hrál Flashpointa a dohrál jsem celou hlavní kampaň. Následně i Resistenci. Ale chci vidět dnešní 10 leté klikače, jak je bude bavit něco, kde stačí vstát a popoběhnout 20 metrů a zastřelí vás AKčkem a můžete začínat znovu.
Jinak co se týká grafiky, tak nějak mě to neštve, protože jsem nikdy neměl pocit, že mi střední detaily bez antialiasu nestačí, nikdy jsem nějaké extra detaily nepotřeboval, ani jeden z mých notebooků nic takového nikdy nezvládal. Spíš důležitější bylo to, co mi hra dala. Silnej příběh dokáže víc než nějaká extrémně dobrá grafika.
Píšete tady o příběhu, já to mám taky tak, kdysi jsme hry hráli pro zábavnost (říká se tomu hratelnost) a ne pro grafiku. Dneska je to podobné, když je hra zábavná a má dobrý příběh, tak nemusí mít nejlepší grafiku. Někdy to jde ruku v ruce, jindy ne. Jelikož já za rok projedu tolik her, že bych je spočítal na prstech jedné ruky, tak už si vybírám jen kvalitní tituly s kterými nešlápnu vedle. Naposledy jsem šlápnul vedle s hrou Duke Nukem Forever, ale to už téměř dva roky.
K otázce: Je však grafika to co potřebujeme? Je jednoduchá odpověď: Ne (vyplývá to z výše uvedeného).
A o konzolích se tvrdí, že brzdí pc grafiku, což bude nejspíš pravda, neboť dnešní hry jsou pouhé konverze z konzolí, což když se to převede komplet, tak mi to dost vadí, protože PC by na hry mělo tolik možností, že by mohly oproti konzolím vznikat lepší hry, ale ekonomicky výhodné by to pro vydavatele her nebylo, takhle to mají jednodušší.
K otázce: Je však grafika to co potřebujeme? Je jednoduchá odpověď: Ne (vyplývá to z výše uvedeného).
A o konzolích se tvrdí, že brzdí pc grafiku, což bude nejspíš pravda, neboť dnešní hry jsou pouhé konverze z konzolí, což když se to převede komplet, tak mi to dost vadí, protože PC by na hry mělo tolik možností, že by mohly oproti konzolím vznikat lepší hry, ale ekonomicky výhodné by to pro vydavatele her nebylo, takhle to mají jednodušší.
jak píše Vencax a DrZelenka grafika je to poslední co mě zajímá,tak třeba teď jedu NFS MostWanted (starý) a je mi šumák že grafika je na dnešní poměry "mimo" ale ten novej NFS ač graficky na úrovni tak po 20 minutách nastoupil iobituninstaller
První pc jsem si pořídil hlavně kvůli simulátorům ale tak od roku 2005 není co hrát,mohu se u nových titulů "pouze" kochat pohledem na stále se zlepšující grafiku a chlastat u toho pivo abych neusnul nudou
První pc jsem si pořídil hlavně kvůli simulátorům ale tak od roku 2005 není co hrát,mohu se u nových titulů "pouze" kochat pohledem na stále se zlepšující grafiku a chlastat u toho pivo abych neusnul nudou
Mě se pěkná grafika ve hrách líbí. Naposledy jsem hrál nový Tomb Raider a ten má grafiku pěknou i hratelnost je super, ale pak jsem si zahrál Tomb Raider 2 hra o mnoho let starší a nemohl jsem si pomoct. Nový je sice pěkný moderní, propracovaný, ale ovládání je takové jednoduší mnoho vám pomůže a i odpustí chyby což ty staré díly nedělaly a ve finále mě staré díly baví víc než ty nové a grafika mě nijak nebere, protože hra člověka vtáhne natolik, že tu "stoletou" grafiku nevnímá. Čili hra by na dnešní dobu měla mít pěknou grafiku, ale pokud nemá to okolo, což je podle mě důležitější, tak jí to nezachrání.
PS: tím nechci říct, že poslední Tomb Raider byl špatný, naopak byl super a mnohem lepší než dva díly zpátky.
PS: tím nechci říct, že poslední Tomb Raider byl špatný, naopak byl super a mnohem lepší než dva díly zpátky.
Mě se také líbí fotorealistická grafika. Ale je to pouze jedna podmínka z mnoha. Když si vzpomenu na takový Silent Hill, Metal Gear Solid, Half Life, Farcry, tak z dnešního pohledu mají první tři dá se říct až odpudivou grafiku. Nicméně design grafiky je z mého pohledu naprosto dokonalý, má logické uskupení a je "uvěřitelný".
Jinak co se týká grafiky tak já se řadím mezi magory. Pokud jsou efekty u kterých je v grafice výrazný rozdíl k lepšímu tak hru nehraji a mám ji uloženou do příštího vylepšení PC abych si to vychutnal naplno, toto se především týká série Armed Assault.
Podle mě je dobrá grafika plus, spolu s kvalitními zvuky dokáže vyloudit dobrou atmosféru díky které jste naplno vtáhnutí do hry, samozřejmě za předpokladu že to tvůrce hry nepodělá jinde.
Co mě spíš trápí je kvalita ozvučení, jako krásný příklad se dá použít World of Tanks. Pokud člověk nepoužije HRmod pro zbraně a GnomeFather pro motory tak je zvuk neuvěřitelně sterilní. Jedete si po bitevním poli a jak je známo tak zbraně dělají hluk který je slyšet na kilometry daleko. Ovšem někdo WG řekl že by to hráče mohlo rušit. HRmod udělá z WoT bojiště se vším všudy.
Podle mě kvalitní zvuky a hudební podkres na míru hře dělá víc než grafika. Vzpomeňte si na Fallout 1/2, sérii Tomb Raider, Silent Hill(mimo poslední díl pro PC), Machinarium, Abe exodus, atd. Zvlášť Silent Hill 3 je v tomto naprosto úžasný, FMV sekvence mají zvuk zmáknutý na výbornou a hudba je na takové úrovni že OST z ní poslouchám velice často. To vše je spojeno s výbornou grafikou která ani po těch letech snad nikoho neurazí. To vše je schopno v člověku evokovat všudypřítomný strach který k hororové hře patří. Tím je pro mě série Silent Hill jedinečná.
Bohužel toto si žádá na dnešní poměry nadprůměrné ozvučení což minimálně u 90% hráčů je nereálné.
Jinak co se týká grafiky tak já se řadím mezi magory. Pokud jsou efekty u kterých je v grafice výrazný rozdíl k lepšímu tak hru nehraji a mám ji uloženou do příštího vylepšení PC abych si to vychutnal naplno, toto se především týká série Armed Assault.
Podle mě je dobrá grafika plus, spolu s kvalitními zvuky dokáže vyloudit dobrou atmosféru díky které jste naplno vtáhnutí do hry, samozřejmě za předpokladu že to tvůrce hry nepodělá jinde.
Co mě spíš trápí je kvalita ozvučení, jako krásný příklad se dá použít World of Tanks. Pokud člověk nepoužije HRmod pro zbraně a GnomeFather pro motory tak je zvuk neuvěřitelně sterilní. Jedete si po bitevním poli a jak je známo tak zbraně dělají hluk který je slyšet na kilometry daleko. Ovšem někdo WG řekl že by to hráče mohlo rušit. HRmod udělá z WoT bojiště se vším všudy.
Podle mě kvalitní zvuky a hudební podkres na míru hře dělá víc než grafika. Vzpomeňte si na Fallout 1/2, sérii Tomb Raider, Silent Hill(mimo poslední díl pro PC), Machinarium, Abe exodus, atd. Zvlášť Silent Hill 3 je v tomto naprosto úžasný, FMV sekvence mají zvuk zmáknutý na výbornou a hudba je na takové úrovni že OST z ní poslouchám velice často. To vše je spojeno s výbornou grafikou která ani po těch letech snad nikoho neurazí. To vše je schopno v člověku evokovat všudypřítomný strach který k hororové hře patří. Tím je pro mě série Silent Hill jedinečná.
Bohužel toto si žádá na dnešní poměry nadprůměrné ozvučení což minimálně u 90% hráčů je nereálné.
Ja mám I5 procesor a HD7870 grafiku a hrajem na tom Fallout 2 s add packom. Dnešné nové hry sú robené a to nebudem nijak preháňať ale doslova pre retardov. Dnes už tie deti nemusia myslieť ani v škole čiže aj u hrách im je zaťažko zapnúť mozog. Potom vývojári robia také hry ako robia. Jediné dobré novšie hry sú GTA 4-5 a nič iné. Inak ak poznáte niečo podobné Falloutu písnite mi na [email]mitisko@yahoo.com[/email] diky moc
[QUOTE=Mitisko;532906]Ja mám I5 procesor a HD7870 grafiku a hrajem na tom Fallout 2 s add packom. Dnešné nové hry sú robené a to nebudem nijak preháňať ale doslova pre retardov. Dnes už tie deti nemusia myslieť ani v škole čiže aj u hrách im je zaťažko zapnúť mozog. Potom vývojári robia také hry ako robia. Jediné dobré novšie hry sú GTA 4-5 a nič iné. Inak ak poznáte niečo podobné Falloutu písnite mi na [email]mitisko@yahoo.com[/email] diky moc[/QUOTE]
Asi se hry dělají pro děti, ale když uvážím, že dospělý člověk někdy potřebuje "vypnout", tak je nějaká střílečková "tunelovka" nejlepší.
Ale abych se vrátil k těm hrám s dobrým příběhem to mi naprosto sedl Deus Ex: Human Revolution - propracovaný příběh se stealth akcí (ne pro všechny, i když rambo styl nedoporučuji) ve sci-fi cyberpunkovém světě, co si přát více. Nebo z dřívější doby Warcraft 3, příběhy jednotlivých kampaní jsou náměty na film(y). Vybrat se dá, ale více je těch přímých her.
Asi se hry dělají pro děti, ale když uvážím, že dospělý člověk někdy potřebuje "vypnout", tak je nějaká střílečková "tunelovka" nejlepší.
Ale abych se vrátil k těm hrám s dobrým příběhem to mi naprosto sedl Deus Ex: Human Revolution - propracovaný příběh se stealth akcí (ne pro všechny, i když rambo styl nedoporučuji) ve sci-fi cyberpunkovém světě, co si přát více. Nebo z dřívější doby Warcraft 3, příběhy jednotlivých kampaní jsou náměty na film(y). Vybrat se dá, ale více je těch přímých her.
Co si budeme nahovarat nalepsie je skombinovat skvelu grafiku a hratelnost, teda raytracing s dokonalou fyzikou a umelu inteligenciu. Teraz je stav omalovanka a umela demencia. Kto hovori, ze na grafike nezalezi tak nech si kupi tetris do ruky a nie PC. Myslim, ze za cca 25 rokov grafika v hrach bude na nerozoznanie od reality a mam z toho obavy, ludia budu travit radsej cas v dokonalom aj ked virtualnom svete namiesto realneho. V buducnosti sa sluzby ako facebook, skype etc. a hry pretransformuju do jednej prepojenej virtualnej reality ovladanej nasimi myslienkami. So stale sa zlepsujucim HW vytvorime kvazi druhy vyrtualny vesmir s neobmedzenimi moznostami. Nechodme daleko, nasa mysel su tiez len elektricke impulzi. Umelo vyvolany impulz tepla je rovnaky, ako ten realny. Scenarista Matrixu to vystihol asi najpresnejsie.
Já chápu úvodní otázku jako dvě otázky skryté v jedné. První z nich je zda preferujeme grafickou podobu hry či jinou vlastnost originalita, vtipnost, složitost, příběh,... Druhá otázka pak zní zda potřebujeme stále lepší grafiku her.
Odpovím nejprve na druhou otázku. Ano, potřebujeme stále lepší grafiku ve hrách, protože to je vývoj v jisté oblasti výpočetní techniky. Dnešní grafické karty díky tomuto vývoji umí velmi dobře počítat jisté věci a zastupují tak vlastně matematický koprocesor.
No a odpověď na první otázku je evidentní a již na ni odpovědělo hodně diskutujících. Do jisté míry přeferujeme jiné charaktericky her před grafickou podobou, ale jen do určité míry. Kdo z nás si dnes ještě zahraje hry mající grafiku 8 bitových počítačů? (Pár jedinců se najde, ale to jsou výjimky potvrzující pravidlo.) Ano, byly to ve své době chytlavé hry a některé z ních měly propracovanější příběh než dnešní hry, nicméně spousta jich byla prosté střílečky či skákačky. A dnes? Nejsme o mnoho dál. Bodejď by ano. Vždyť pokud půjdeme k jádru a rozebereme dnešní hry na kost, tak koncepty se nezměnily jen ta grafická obálka...
Za ty roky hraní jsem si všim následujícího. Hry byly, jsou a budou ve všech možných obměnách (logické, střílečky, příběhy,...) a jejich "růst" půjde s požadavky nás hráčů a s HW možnostmi a tedy s dobou. Byl bych rád, kdyby se vývoj ubíral +- rovnoměrně ve všech vlastnotech her. Proč nemít kvalitní hru bez nějakých grafických zkratek aby byla zároveň zajímavá? Nechci úbírat na žádné z vlastností na úkor jiné, jenže to je obecně náročný požadavek a takové hry prostě ve své době byly vždy výjimečné...
Asi tuším, proč vyvstala celá ta otázka respektive dvě. Je jasné, že současných "kvalitních" her je pomálu, ale já to chápu tak, že je prostě někdy "7 let chudých a pak zase 7 bohatých" no my jsme nyní v té chudší fázy. Vlna nápadu opadla, a tak se paběrkuje. To se děje nejen u počítačových her, ale v kultuře obecně, tedy ve filmovém a televizním průmyslu, v divadlech, ale i v oblastech jako je sochařství a malování.
S výhledem do budoucna kvalitním hrám ve všech směrech, Zdar! (Nazdar!)
Odpovím nejprve na druhou otázku. Ano, potřebujeme stále lepší grafiku ve hrách, protože to je vývoj v jisté oblasti výpočetní techniky. Dnešní grafické karty díky tomuto vývoji umí velmi dobře počítat jisté věci a zastupují tak vlastně matematický koprocesor.
No a odpověď na první otázku je evidentní a již na ni odpovědělo hodně diskutujících. Do jisté míry přeferujeme jiné charaktericky her před grafickou podobou, ale jen do určité míry. Kdo z nás si dnes ještě zahraje hry mající grafiku 8 bitových počítačů? (Pár jedinců se najde, ale to jsou výjimky potvrzující pravidlo.) Ano, byly to ve své době chytlavé hry a některé z ních měly propracovanější příběh než dnešní hry, nicméně spousta jich byla prosté střílečky či skákačky. A dnes? Nejsme o mnoho dál. Bodejď by ano. Vždyť pokud půjdeme k jádru a rozebereme dnešní hry na kost, tak koncepty se nezměnily jen ta grafická obálka...
Za ty roky hraní jsem si všim následujícího. Hry byly, jsou a budou ve všech možných obměnách (logické, střílečky, příběhy,...) a jejich "růst" půjde s požadavky nás hráčů a s HW možnostmi a tedy s dobou. Byl bych rád, kdyby se vývoj ubíral +- rovnoměrně ve všech vlastnotech her. Proč nemít kvalitní hru bez nějakých grafických zkratek aby byla zároveň zajímavá? Nechci úbírat na žádné z vlastností na úkor jiné, jenže to je obecně náročný požadavek a takové hry prostě ve své době byly vždy výjimečné...
Asi tuším, proč vyvstala celá ta otázka respektive dvě. Je jasné, že současných "kvalitních" her je pomálu, ale já to chápu tak, že je prostě někdy "7 let chudých a pak zase 7 bohatých" no my jsme nyní v té chudší fázy. Vlna nápadu opadla, a tak se paběrkuje. To se děje nejen u počítačových her, ale v kultuře obecně, tedy ve filmovém a televizním průmyslu, v divadlech, ale i v oblastech jako je sochařství a malování.
S výhledem do budoucna kvalitním hrám ve všech směrech, Zdar! (Nazdar!)
Hry vypadají čím dál tím líp, to je fakt.
Ale já už je asi tak pět let nehraju. Takže je mi to vlastně úplně jedno :)
[QUOTE]Je jasné, že současných "kvalitních" her je pomálu, ale já to chápu tak, že je prostě někdy "7 let chudých a pak zase 7 bohatých" no my jsme nyní v té chudší fázy. Vlna nápadu opadla, a tak se paběrkuje. To se děje nejen u počítačových her, ale v kultuře obecně, tedy ve filmovém a televizním průmyslu, v divadlech, ale i v oblastech jako je sochařství a malování.[/QUOTE]To bych určitě neřekl. Dnes se dělá nejvíc her, filmů, divadelních her, soch i maleb v dějinách lidstva. Nikdy nebylo na světě kultury víc než dnes a nikdy nebylo snadnější hledat tu kvalitní.
To že se většina kultury dělá pro laickou veřejnost, to je pravda - ale taky to bylo vždycky. Naprostá většina umění, která se kdy vytvořila byl naprostý odpad - ale naštěstí se nedochovala ani ve vzpomínkách.
Ale já už je asi tak pět let nehraju. Takže je mi to vlastně úplně jedno :)
[QUOTE]Je jasné, že současných "kvalitních" her je pomálu, ale já to chápu tak, že je prostě někdy "7 let chudých a pak zase 7 bohatých" no my jsme nyní v té chudší fázy. Vlna nápadu opadla, a tak se paběrkuje. To se děje nejen u počítačových her, ale v kultuře obecně, tedy ve filmovém a televizním průmyslu, v divadlech, ale i v oblastech jako je sochařství a malování.[/QUOTE]To bych určitě neřekl. Dnes se dělá nejvíc her, filmů, divadelních her, soch i maleb v dějinách lidstva. Nikdy nebylo na světě kultury víc než dnes a nikdy nebylo snadnější hledat tu kvalitní.
To že se většina kultury dělá pro laickou veřejnost, to je pravda - ale taky to bylo vždycky. Naprostá většina umění, která se kdy vytvořila byl naprostý odpad - ale naštěstí se nedochovala ani ve vzpomínkách.
Co jsem koukal, tak většinou je problém, že drobnosti jsou hnusné ale hlavní postava je slušná. Často různé spínače apod vypadají jako z doby minulé. Je to asi dáno portem z konzolí, kde to je normální. Jinak osobně mám rád realistickou grafika ale hlavní věc to není. Co mně více vadí je málo použitá fyzika. To je ihned vidět a málo se to používá. Postavy jsou pořád jako z hadru a to samé okolní předměty.
Spásu v nových konzolích bych neviděl. Bude to lepší ale ten HW bud zase mnoho let stejný.
Největší skoky byli u her na PC. Stačí si vzpomenou jak vypadli během let. Jak šel HW, tak šly hry. Konzole vydá jeden HW za mnoho let a konec.
Spásu v nových konzolích bych neviděl. Bude to lepší ale ten HW bud zase mnoho let stejný.
Největší skoky byli u her na PC. Stačí si vzpomenou jak vypadli během let. Jak šel HW, tak šly hry. Konzole vydá jeden HW za mnoho let a konec.
Grafika ve hrách je alfa a omega prostě od první hry která se objevila na prvních stolních počítačích se počítalo s grafickým provedením pro jiné než logické a textové hry které byli prvotinou .Grafika má své místo a bude mít své místo pokud hry budou chtít oslovit možné majitele ,ale počítejte s tím že konzolová grafika je nutně přizpůsobena výkonu konzole a tudíž neukazuje to maximum co lze vidět na monitorech nebo TV.Ač chceme nebo ne mnozí odpískali stolní PC které i tak přežije konzole ,tablety a nové příchozí technologie, už pro to že vývoj je přizpůsobil pro použití té nejlepší a nejvýkonnější grafiky na trhu !
[QUOTE=Luk Skywalker;532922]Asi se hry dělají pro děti, ale když uvážím, že dospělý člověk někdy potřebuje "vypnout", tak je nějaká střílečková "tunelovka" nejlepší.
Ale abych se vrátil k těm hrám s dobrým příběhem to mi naprosto sedl Deus Ex: Human Revolution - propracovaný příběh se stealth akcí (ne pro všechny, i když rambo styl nedoporučuji) ve sci-fi cyberpunkovém světě, co si přát více. Nebo z dřívější doby Warcraft 3, příběhy jednotlivých kampaní jsou náměty na film(y). Vybrat se dá, ale více je těch přímých her.[/QUOTE]
S tunelovkami souhlasím, ale hodně mě dostaly NFS Run... když máš nějakou scénu, ve které neřídíš, tak mačkáš tlačítka přesně tak, jak ti ukazují a když jedeš, tak tě ani nenechají odstartovat. Fyzika a realita jsou pořbeny daleko u NFS Porsche. Tu hru jsem zkusil a bavila mě asi půl hodiny. Pak mi to přišlo na jedno brdo, pořád kolem dokola, jen s lepším autem. Pro děti dobrá zábava, ale já si chci zajezdit v aspoň trochu reálném světě, kde se auto chová aspoň přibližně tak, jak by mělo. To samé jsou nové Most Wanted. Zábava pro děti a grafika zážitek moc nevylepší.
Ale abych se vrátil k těm hrám s dobrým příběhem to mi naprosto sedl Deus Ex: Human Revolution - propracovaný příběh se stealth akcí (ne pro všechny, i když rambo styl nedoporučuji) ve sci-fi cyberpunkovém světě, co si přát více. Nebo z dřívější doby Warcraft 3, příběhy jednotlivých kampaní jsou náměty na film(y). Vybrat se dá, ale více je těch přímých her.[/QUOTE]
S tunelovkami souhlasím, ale hodně mě dostaly NFS Run... když máš nějakou scénu, ve které neřídíš, tak mačkáš tlačítka přesně tak, jak ti ukazují a když jedeš, tak tě ani nenechají odstartovat. Fyzika a realita jsou pořbeny daleko u NFS Porsche. Tu hru jsem zkusil a bavila mě asi půl hodiny. Pak mi to přišlo na jedno brdo, pořád kolem dokola, jen s lepším autem. Pro děti dobrá zábava, ale já si chci zajezdit v aspoň trochu reálném světě, kde se auto chová aspoň přibližně tak, jak by mělo. To samé jsou nové Most Wanted. Zábava pro děti a grafika zážitek moc nevylepší.
Grafika má plnit účel, a pak záleží na žánru/herní mechanice - je podstatná, ale přeceňovaná. Na PC se to k mé nelibosti nějak zaseklo - chybí lepší monitory a konzole trh s panely asi nerozhýbou (vycházím z PS4, kde popřeli 4K). Když vezmu v potaz, že hry mají být v dohledné budoucnosti streamované, je otázkou zda nebude lepší se k honbě za grafikou a novými zařízeními postavit zdrženlivěji. Co se týče hratelnosti a herní mechaniky, která může mnohdy urážet i slabomyslného - bohužel, developeři se zaměřují na masu, chtějí co nejvíce vydělat - jediné řešení je uhnout z hlavního proudu.
FOX_25->
"Bohužel toto si žádá na dnešní poměry nadprůměrné ozvučení což minimálně u 90% hráčů je nereálné."
Ale je, kvalitních sluchátek je na trhu habakůk...
FOX_25->
"Bohužel toto si žádá na dnešní poměry nadprůměrné ozvučení což minimálně u 90% hráčů je nereálné."
Ale je, kvalitních sluchátek je na trhu habakůk...
[QUOTE=barbarbar;532999]Grafika má plnit účel, a pak záleží na žánru/herní mechanice - je podstatná, ale přeceňovaná. Na PC se to k mé nelibosti nějak zaseklo - chybí lepší monitory a konzole trh s panely asi nerozhýbou (vycházím z PS4, kde popřeli 4K). Když vezmu v potaz, že hry mají být v dohledné budoucnosti streamované, je otázkou zda nebude lepší se k honbě za grafikou a novými zařízeními postavit zdrženlivěji. Co se týče hratelnosti a herní mechaniky, která může mnohdy urážet i slabomyslného - bohužel, developeři se zaměřují na masu, chtějí co nejvíce vydělat - jediné řešení je uhnout z hlavního proudu.
[/QUOTE]
Lepsi monitor je ta posledna vec,ktora brzdi grafiku.
Hry a streamovane? Mala cast ano ale vecsina nie. Over si aku ma odozvu tvoje pripojenie do interentu. Prirataj k tomu cas potrebny na vypocet grafiky na servery, routovanie, kvalitu internetu.
K teme. Celkovo sa dava zbytocny doraz na grafiku. Funkcnost, hratelnost je na druhom mieste. Pekny priklad je TV vysielanie. Ako zlepsi ten vysielany odpad to, ze to je v HD? Nijako.
[/QUOTE]
Lepsi monitor je ta posledna vec,ktora brzdi grafiku.
Hry a streamovane? Mala cast ano ale vecsina nie. Over si aku ma odozvu tvoje pripojenie do interentu. Prirataj k tomu cas potrebny na vypocet grafiky na servery, routovanie, kvalitu internetu.
K teme. Celkovo sa dava zbytocny doraz na grafiku. Funkcnost, hratelnost je na druhom mieste. Pekny priklad je TV vysielanie. Ako zlepsi ten vysielany odpad to, ze to je v HD? Nijako.
[QUOTE=VencaX;532995]S tunelovkami souhlasím, ale hodně mě dostaly NFS Run... když máš nějakou scénu, ve které neřídíš, tak mačkáš tlačítka přesně tak, jak ti ukazují a když jedeš, tak tě ani nenechají odstartovat. Fyzika a realita jsou pořbeny daleko u NFS Porsche. Tu hru jsem zkusil a bavila mě asi půl hodiny. Pak mi to přišlo na jedno brdo, pořád kolem dokola, jen s lepším autem. Pro děti dobrá zábava, ale já si chci zajezdit v aspoň trochu reálném světě, kde se auto chová aspoň přibližně tak, jak by mělo. To samé jsou nové Most Wanted. Zábava pro děti a grafika zážitek moc nevylepší.[/QUOTE]
Taky možnost, zahraješ si půl hodiny a pak děláš nebo hraješ něco jiného, jen když vezmu v potaz cenu her a výdělky většiny obyvatelstva (když se bavíme o legální cestě), tak by to člověk nezaplatil, ale tohle už by bylo na jinou diskusi.
A pěkně to napsal odb: "Ako zlepsi ten vysielany odpad to, ze to je v HD? Nijako." O tom to je.
Taky možnost, zahraješ si půl hodiny a pak děláš nebo hraješ něco jiného, jen když vezmu v potaz cenu her a výdělky většiny obyvatelstva (když se bavíme o legální cestě), tak by to člověk nezaplatil, ale tohle už by bylo na jinou diskusi.
A pěkně to napsal odb: "Ako zlepsi ten vysielany odpad to, ze to je v HD? Nijako." O tom to je.
[QUOTE=odb;533063]Lepsi monitor je ta posledna vec,ktora brzdi grafiku. [/QUOTE]
Ono brzdí. Na 4K monitoru sice nebude problém spustit hru v řádově nižším rozlišení, ale ten subjektivní dojem půjde do kopru :)
Ta grafika je důležitá, protože táhne dopředu celej trh a vývoj, jak herní, tak hardwarový. Kvalitní scénář zvládnete spíchnout doma na koleně, ale dát tomu slušnou vizuální formu, to je to co potřebuje a zaměstná tu obrovskou agendu okolo.
Ono brzdí. Na 4K monitoru sice nebude problém spustit hru v řádově nižším rozlišení, ale ten subjektivní dojem půjde do kopru :)
Ta grafika je důležitá, protože táhne dopředu celej trh a vývoj, jak herní, tak hardwarový. Kvalitní scénář zvládnete spíchnout doma na koleně, ale dát tomu slušnou vizuální formu, to je to co potřebuje a zaměstná tu obrovskou agendu okolo.