DirectX 10/ DirectX 10.1
Vzhledem k diskuzi https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/112-vyplati-se-ted-kupovat-gk jsem se rozhodl založit nový thread se zaměřením na DirectX 10.
Jakékoliv materiály týkající se této problematiky posílejte zde.
//ocenil bych, kdyby nešlo pouze o linky, ale např. překlady ze zdrojů, jako ATI.com apod.
Velmi mne zajímalo, zda se bude celému balíku říkat Direct3D 10, WGF 2, či zažitě DirectX, a proto jsem se obrátil na informacni linku spolecnosti Microsoft pro CR (worldwide centrum podpory se mi nepodarilo nalezt, pokud existuje).
Můj dotaz zněl, zda-li se nový balík bude jmenovat DirectX 10. A jak to je s Direct3D 10.
Namísto, abych obdržel jasnou odpověď, že DirectX 10 je název celého balíku a D3D 10 jen API pro ovládání 3D, jsem vlastně nic neobdržel.
[QUOTE]
Vazeny pane,
pokud budu vychazet z informaci z domovske stranky produtku Microsoft DirecX, ktera je k dispozici na adrese: http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx. Nemohu Vam Vas dotaz ani potvrdit a ani vyvratit. Jakmile bude k dispozici nova verze, objevi se informace na techto strankach, ktera Vam timto doporucuji sledovat.
S pozdravem a pranim pekneho dne
Bretislav Karal
Microsoft Sales and Licensing Specialist
Microsoft License Management Specialist
Informacni linka spolecnosti Microsoft
[/QUOTE]
Navíc znepokojující je toto:
DirectX version: D3D 10 (coming with Windows Vista) - New version of Direct3D only for Windows Vista
viz.
http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D
a naprosto zvláštní informace na:
http://news.com.com/An+inside+look+at+Windows+Vista+-+page+4/2100-1043_3-6051736-4.html?tag=st.num
Během dohledné doby bych ocenil, kdyby se místo mě, popř. jiných lidí ve fóru, zapojil i Zdeněk Kabát ze SH. A připravil si menší shrnutí, jaké možnosti nám přinese D3D 10.
Pokud se k tomu pan Kabát nebude mít, pak to je škoda, ale neznamená to konec threadu. Rád bych, aby se zapojili i ostatní, samozřejmě:).
Doufám, že se nesetkám s fatálním neúspěchem, proto vás žádám o podporu.
Jakékoliv materiály týkající se této problematiky posílejte zde.
//ocenil bych, kdyby nešlo pouze o linky, ale např. překlady ze zdrojů, jako ATI.com apod.
Velmi mne zajímalo, zda se bude celému balíku říkat Direct3D 10, WGF 2, či zažitě DirectX, a proto jsem se obrátil na informacni linku spolecnosti Microsoft pro CR (worldwide centrum podpory se mi nepodarilo nalezt, pokud existuje).
Můj dotaz zněl, zda-li se nový balík bude jmenovat DirectX 10. A jak to je s Direct3D 10.
Namísto, abych obdržel jasnou odpověď, že DirectX 10 je název celého balíku a D3D 10 jen API pro ovládání 3D, jsem vlastně nic neobdržel.
[QUOTE]
Vazeny pane,
pokud budu vychazet z informaci z domovske stranky produtku Microsoft DirecX, ktera je k dispozici na adrese: http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx. Nemohu Vam Vas dotaz ani potvrdit a ani vyvratit. Jakmile bude k dispozici nova verze, objevi se informace na techto strankach, ktera Vam timto doporucuji sledovat.
S pozdravem a pranim pekneho dne
Bretislav Karal
Microsoft Sales and Licensing Specialist
Microsoft License Management Specialist
Informacni linka spolecnosti Microsoft
[/QUOTE]
Navíc znepokojující je toto:
DirectX version: D3D 10 (coming with Windows Vista) - New version of Direct3D only for Windows Vista
viz.
http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D
a naprosto zvláštní informace na:
http://news.com.com/An+inside+look+at+Windows+Vista+-+page+4/2100-1043_3-6051736-4.html?tag=st.num
Během dohledné doby bych ocenil, kdyby se místo mě, popř. jiných lidí ve fóru, zapojil i Zdeněk Kabát ze SH. A připravil si menší shrnutí, jaké možnosti nám přinese D3D 10.
Pokud se k tomu pan Kabát nebude mít, pak to je škoda, ale neznamená to konec threadu. Rád bych, aby se zapojili i ostatní, samozřejmě:).
Doufám, že se nesetkám s fatálním neúspěchem, proto vás žádám o podporu.
Moji podporu mas urcite ;) jen asi nebude moc silna :D DirectX 10 me taky zajima... A taky by bylo fajn kdyby nekdo nekde neco vystoural o novych grafikach ktere toto rozhrani budou podporovat a trochu to shrnul a rozepsal. :)
Něco k DX 10 od nVidie: ftp://download.nvidia.com/developer/presentations/2006/gdc/ (prvních 6 souborů). O těch GPU zkusím něco napsat zítra (teda, dnes, přes den:))
Tak jak jsem slíbil. Spousta věcí jsou spekulace, takže je neberte na 100%.
ATi R6x0:
80nm výroba
unifikovaná architektura pro SM4.0
geometry shader
Vychází z Xenosu, GPU použitého v XBox 360. Pravděpodobněji zatím vypadá, že bude vyráběna 80nm výrobním postupem, 65nm by mělo být dostupných až někdy v roce 2007.
Samotná R600 podle posledních zpráv má mít takty 700 - 750MHz pro jádro a má být opatřena ještě jinčím chladičem (a lepším) než očekávaná X1950XTX.
Něco k unifikované architektuře, geometry shaderum a DX 10:
FlightSimulatorX DX9 / DX10.
Prezentace ATi, rozdíly mezi DX9 a DX10, něco málo k unifikované architektuře
nVidia G80:
SW podpora unifikovaných shaderů; hardwarová unifikace není*
bez podpory HDR+FSAA**
podpora pro GDDR4
65-90nm výroba (těžko říct, jeden tvrdí to a druhý tamto)
* D. Kirk v rozhovoru prohlásil, že unifikace je po HW stránce neefektivní, takže je vcelku jasné, kam tím míří ("WGF is a specification for an API specification - it's software, not hardware", "they're not saying anything about hardware", "When it's possible to make the hardware work faster unified, then of course we will. It will be easier to build in the future, but for the meantime, there's plenty of mileage left in this architecture"...)
** v tomtéž rozhovoru D.Kirk nazval hardwarovou podporu pro HDR+AA zbytečností, pro kterou by bylo třeba 2GB grafické paměti ("doesn't make sense, going into the future, for us to keep applying AA at the hardware level"... "...talking more like 2GB than 512MB")
Pravděpodobné je, že by G80 mohla konečně podporovat programovatelný AA, tak jako ATi od roku 2002:) Pokud jde o unifikace, má být G80 takový nějaký hybrid, kde by se měli spojit vertex a geometry shadery
Nějaké slidy nVidie:
http://arith17.polito.it/foils/11_2.pdf
http://arith17.polito.it/final/paper-164.pdf
Ještě bych pozornil, že věci okolo G80 jsou méně jasnější než u R600.
Informace pocházejí z fóra PCT (a tam zmíněných zdrojů), kde se řeší jednotlivá jádra zvlášť
ATi R6x0:
80nm výroba
unifikovaná architektura pro SM4.0
geometry shader
Vychází z Xenosu, GPU použitého v XBox 360. Pravděpodobněji zatím vypadá, že bude vyráběna 80nm výrobním postupem, 65nm by mělo být dostupných až někdy v roce 2007.
Samotná R600 podle posledních zpráv má mít takty 700 - 750MHz pro jádro a má být opatřena ještě jinčím chladičem (a lepším) než očekávaná X1950XTX.
Něco k unifikované architektuře, geometry shaderum a DX 10:
FlightSimulatorX DX9 / DX10.
Prezentace ATi, rozdíly mezi DX9 a DX10, něco málo k unifikované architektuře
nVidia G80:
SW podpora unifikovaných shaderů; hardwarová unifikace není*
bez podpory HDR+FSAA**
podpora pro GDDR4
65-90nm výroba (těžko říct, jeden tvrdí to a druhý tamto)
* D. Kirk v rozhovoru prohlásil, že unifikace je po HW stránce neefektivní, takže je vcelku jasné, kam tím míří ("WGF is a specification for an API specification - it's software, not hardware", "they're not saying anything about hardware", "When it's possible to make the hardware work faster unified, then of course we will. It will be easier to build in the future, but for the meantime, there's plenty of mileage left in this architecture"...)
** v tomtéž rozhovoru D.Kirk nazval hardwarovou podporu pro HDR+AA zbytečností, pro kterou by bylo třeba 2GB grafické paměti ("doesn't make sense, going into the future, for us to keep applying AA at the hardware level"... "...talking more like 2GB than 512MB")
Pravděpodobné je, že by G80 mohla konečně podporovat programovatelný AA, tak jako ATi od roku 2002:) Pokud jde o unifikace, má být G80 takový nějaký hybrid, kde by se měli spojit vertex a geometry shadery
Nějaké slidy nVidie:
http://arith17.polito.it/foils/11_2.pdf
http://arith17.polito.it/final/paper-164.pdf
Ještě bych pozornil, že věci okolo G80 jsou méně jasnější než u R600.
Informace pocházejí z fóra PCT (a tam zmíněných zdrojů), kde se řeší jednotlivá jádra zvlášť
Hm.. Zajimave. V jedne pdf prezentaci me zaujala strana 18, kde je znazorneno ze jde pouzit jednu kartu z SLI na vypocet grafiky a druhou pro vypocet fyziky? To by znamenalo ze jde pouzit rozdilne karty v SLI? To prece neslo ne? Takze by se hodilo treba koupit nejakou kartu od nVidie a s prichodem DX 10 koupit druhou kartu a starou pouzit na vypocet fyziky? To nezni vubec spatne jestli jsem to teda dobre pochopil :rolleyes:
Jinak nekde jsem cetl ze vyroba DDR4 je v plnem proudu takze bych se ani moc nedivil kdyby karty s R600 a G80 byly na trhu driv nez Vista...
Jinak nekde jsem cetl ze vyroba DDR4 je v plnem proudu takze bych se ani moc nedivil kdyby karty s R600 a G80 byly na trhu driv nez Vista...
No nevím co má GDDR4 společného s Vistou, ale první karty s GDDR4 vydá ATi 23. srpna. Navrh který popisuješ se nadávno objevil u ATi, kde šlo o počítání fyziky pomocí druhé (třetí) GK. V prezentaci je popisován Havok engine. Ale stále platí, že ani v CF, ani v SLI nemůžeš mít dvě rozdílné karty
[QUOTE=Smeli]První karty s GDDR4 vydá ATi 23. srpna. [/QUOTE]
Myslel jsem ze tyto pameti pujdou az do karet s G80 a R600 (muj omyl)... No uz se tesim na dalsi varku vykonu. GDDR4 maji zvladat az 1.40GHz (2.80GHz effective) coz je docela pecka. Ty pameti v kartach 23.8. by meli bezet zatim na 1GHz (2GHz effective). Takze budou mit doufam nejaky OC potencial ;)
[QUOTE=Smeli]Ale stále platí, že ani v CF, ani v SLI nemůžeš mít dvě rozdílné karty[/QUOTE] A to je docela skoda :( Nutnost mit obe karty stejne je docela hodne omezujici a ne kazdy si to muze dovolit. :mad: Snad bude vykon R600 hodne vysoky a bude taky zvladat pocitat i fyziku bez potreby Ageia PhysX. Jadro na 700 - 750MHz a pameti na 2.8GHz + mozna i pul miliardy tranzistoru... To bude asi poradny vykon. No uz se tesim s cim prijde konkurence :rolleyes:
Myslel jsem ze tyto pameti pujdou az do karet s G80 a R600 (muj omyl)... No uz se tesim na dalsi varku vykonu. GDDR4 maji zvladat az 1.40GHz (2.80GHz effective) coz je docela pecka. Ty pameti v kartach 23.8. by meli bezet zatim na 1GHz (2GHz effective). Takze budou mit doufam nejaky OC potencial ;)
[QUOTE=Smeli]Ale stále platí, že ani v CF, ani v SLI nemůžeš mít dvě rozdílné karty[/QUOTE] A to je docela skoda :( Nutnost mit obe karty stejne je docela hodne omezujici a ne kazdy si to muze dovolit. :mad: Snad bude vykon R600 hodne vysoky a bude taky zvladat pocitat i fyziku bez potreby Ageia PhysX. Jadro na 700 - 750MHz a pameti na 2.8GHz + mozna i pul miliardy tranzistoru... To bude asi poradny vykon. No uz se tesim s cim prijde konkurence :rolleyes:
[QUOTE=first.indian](...) bude taky zvladat pocitat i fyziku bez potreby Ageia PhysX. (...)[/QUOTE]
[OT]Nedivil bych se, kdyby budoucí karty měly nějaký další fyzikální čip už na PCB implementovaný, nemuselo by to ani dlouho trvat... Bylo by to fajn a celkem fér jednání, co říkáte?[/OT]
[OT]Nedivil bych se, kdyby budoucí karty měly nějaký další fyzikální čip už na PCB implementovaný, nemuselo by to ani dlouho trvat... Bylo by to fajn a celkem fér jednání, co říkáte?[/OT]
Koukni na velikost PCB dnešních karet. A teď si představ další čip, ne jeden, ale rovnou asi 5. Nedokážu si totiž představit, že by PPU sdílelo paměť s GPU. A k tomu chlazení, spotřeba, co PCIe linky (vím, že GK neuvyžívá ani těch 16 co má k dispozici, ale jak by si s tím poradil chipset?)? Pak je tu možnost další - že by si GPU výpočtu PPU samo upravilo, nebo další čip... nejsem Steven Spielberg, sry:)
http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b97017b-e28a-4bae-ba48-174cf47d23cd/PRI022_WH06.ppt
Pěkná prezentace, dost věcí o DX 10, o vlivu GPU a CPU ve hrách, o DX 10.1 a další info:)
Pěkná prezentace, dost věcí o DX 10, o vlivu GPU a CPU ve hrách, o DX 10.1 a další info:)
nemám teď moc čas jen bych se ještě chtěl zeptat kdy by asi měli karty s Direct vyjit a jeslti teda stoji za to na ne cekat jinak ted sme si chtel kupovat tuto - Club-3D GeForce 7950 GX2 1024MB, PCI-E ..je mi jasne ze az vyjde D 10 tak pudou nejspise ceny VGA dolu..ale Pc uz sem mel mit na konci cervna ale to sme cekla na conroe...tak ted z newim...
Jak sem řekl, čekat můžš do aleluja. Kup na co máš, co chceš, pak koupiš lepší, když se ti bude hodit. DX10 stejně bude až na přesrok a to taky může platit i o grafikách s jeho HW podporou. Čekat má jen jediný smysl - když už na 100% víš, že třeba "X2900XT" nebo radikální sleva 7950GTX přijde za měsíc. Jinak ne.
[QUOTE=Chose]yako ty si taky budes kupovat new PC ale cekas na D10?[/QUOTE]
Ne! Ja si novy PC kupovat nebudu! Opteron 144 neni zatim nejaky shit abych ho menil! Ja jen cekam az vyjdou ty grafarny DX10, pak si nejakou koupim misto te X1600pro co mam ted.
Ne! Ja si novy PC kupovat nebudu! Opteron 144 neni zatim nejaky shit abych ho menil! Ja jen cekam az vyjdou ty grafarny DX10, pak si nejakou koupim misto te X1600pro co mam ted.
Ani bych nerek, jak vime R600 bude dx10 obsahovat a jen kvuli nVidii odlozili uvedeni po novym roce.
[QUOTE=tgfh]Ne! Ja si novy PC kupovat nebudu! Opteron 144 neni zatim nejaky shit abych ho menil! Ja jen cekam az vyjdou ty grafarny DX10, pak si nejakou koupim misto te X1600pro co mam ted.[/QUOTE]
kdyby sis teď koupil 7900GTO(GTX) tak by ti z toho výkonu spadla čelist na zem, protož přejít z X1600pro na 7900GTO je fakt nářez, já taky přecházel z R9600XT na 6600GT a čuměl jsem jak lama jak mi hry krásně jedou na 1600X1200
čekat na DX 10 se ti nevyplatí, protože první DX10 karty budou prostě na DX10 příliš pomalé a než vyjdou hry s plnou podporou DX10 tak to bude doba že budu rád když svoji 6600GT prodám za 400,- jestli ještě bude fungovat.
kdyby sis teď koupil 7900GTO(GTX) tak by ti z toho výkonu spadla čelist na zem, protož přejít z X1600pro na 7900GTO je fakt nářez, já taky přecházel z R9600XT na 6600GT a čuměl jsem jak lama jak mi hry krásně jedou na 1600X1200
čekat na DX 10 se ti nevyplatí, protože první DX10 karty budou prostě na DX10 příliš pomalé a než vyjdou hry s plnou podporou DX10 tak to bude doba že budu rád když svoji 6600GT prodám za 400,- jestli ještě bude fungovat.
Chtěl jsem se zeptat, jak to je, když budu mít grafiku, která nebude DX10 podporovat, ale budu ho mít nainstalovaný. Bude ty efekty atd. počítat CPU, nebudou aplikováný nebo je to nějak jinak?
DX 10 si do Win XP nenainstalujes (pokud jsou moje informace aktualni) takz budes muset mit Windows Vista. Bude to proste jako driv kdyz byl DX 9 a ty by jsi mel DX 8 kartu. Proste se ty efekty nezobrazi....
Tak nějak, prostě DX9 karta nebude vytvářet grafiku podle D3D 10 rozhraní. Jinak, pro Win XP nevyjde DX10 ale jen nějaký upgrade pro DX9, který by měl dovolovat totéž, co D3D 10 pod Win Vista
Ja nez se dostanu k DX10 to bude jeste aspon par let - no prece nevyhodim komp co sem si nedavno poridil. A navic nez k tomu bude prislusne slusnej HW a SW, tak to asi bude taky nejakou dobu trvat...
Ale tesim se, ty screenshoty vypadaj hodne dobre.
Ale tesim se, ty screenshoty vypadaj hodne dobre.
Tak a dalsi zajimavy clanek: http://www.bit-tech.net/hardware/2006/11/30/directx10_future_of_pc_gaming/1.html
Něco málo k R600: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5524
Preliminary specifications from Level 505 of the ATI R600 are as follows:
64 4-Way SIMD Unified Shaders, 128 Shader Operations/Cycle
32 TMUs, 16 ROPs
512 bit Memory Controller, full 32 bit per chip connection
GDDR3 at 900 MHz clock speed (January)
GDDR4 at 1.1 GHz clock speed (March, revised edition)
Total bandwidth 115 GB/s on GDDR3
Total bandwidth 140 GB/s on GDDR4
Consumer memory support 1024 MB
DX10 full compatibility with draft DX10.1 vendor-specific cap removal (unified programming)
32FP [sic] internal processing
Hardware support for GPU clustering (any x^2 [sic] number, not limited to Dual or Quad-GPU)
Hardware DVI-HDCP support (High Definition Copy Protocol)
Hardware Quad-DVI output support (Limited to workstation editions)
230W TDP PCI-SIG compliant
Preliminary specifications from Level 505 of the ATI R600 are as follows:
64 4-Way SIMD Unified Shaders, 128 Shader Operations/Cycle
32 TMUs, 16 ROPs
512 bit Memory Controller, full 32 bit per chip connection
GDDR3 at 900 MHz clock speed (January)
GDDR4 at 1.1 GHz clock speed (March, revised edition)
Total bandwidth 115 GB/s on GDDR3
Total bandwidth 140 GB/s on GDDR4
Consumer memory support 1024 MB
DX10 full compatibility with draft DX10.1 vendor-specific cap removal (unified programming)
32FP [sic] internal processing
Hardware support for GPU clustering (any x^2 [sic] number, not limited to Dual or Quad-GPU)
Hardware DVI-HDCP support (High Definition Copy Protocol)
Hardware Quad-DVI output support (Limited to workstation editions)
230W TDP PCI-SIG compliant
To vypada celkem realne :) Prece jen vydani se blizi takze spravne informace uz uz prosakuji :) 230W hmm... Jsem presne ocekaval :) Takze je jasne ze bude met 2 napajeci konektory jako 8800GTX ;) priblizne 75W+75W kabely + 75W z PCIe coz nam dava priblizne tech 230W... A tohle me dostalo nejvic:
The published results are very promising with AMD’s ATI R600 beating out NVIDIA’s GeForce 8800 GTX in most benchmarks. The performance delta varies from 8% up to 42% depending on the game benchmark. :eek: Tohle asi nejeden priznivec nvidie nerozdycha :D
The published results are very promising with AMD’s ATI R600 beating out NVIDIA’s GeForce 8800 GTX in most benchmarks. The performance delta varies from 8% up to 42% depending on the game benchmark. :eek: Tohle asi nejeden priznivec nvidie nerozdycha :D
Asi založím sbírku na rakev... :D :D :D
Edit: vlastně ne, boboco až to uvidí řekne, že je to jen dobře, aspoň mu sleví na 8800GTX :)
Edit: vlastně ne, boboco až to uvidí řekne, že je to jen dobře, aspoň mu sleví na 8800GTX :)
Myslim ze by se hodilo tohle presunout do sekce pro graficke karty ;) A nejlepe udelat thread R600 :) Verim ze se v nem bude za par tydnu hodne diskutovat :D
Video se sestříhanými ukázkami přpravovaných her pro DX10
Hry 1. video:
BIA - Hells highway, Bioshock, Alan Wake, Splintercell convinction, Crysis, Spore, Assassins creed, Starcraft 2, Teamfortress 2
2. video: Age of Conan, FlightSimulator X, Crysis + trailer/reklama na DX10
Trailerů her pro DX10 je spousty a v HD kvalitě, ale zde alespoň malý ucelený sestřih.
Hry 1. video:
BIA - Hells highway, Bioshock, Alan Wake, Splintercell convinction, Crysis, Spore, Assassins creed, Starcraft 2, Teamfortress 2
2. video: Age of Conan, FlightSimulator X, Crysis + trailer/reklama na DX10
Trailerů her pro DX10 je spousty a v HD kvalitě, ale zde alespoň malý ucelený sestřih.
Assassins creed... to je panecku pokoukanicko! Kvuli tomu bych tu Vistu snad i toleroval...
Podstatne radsi bych ale byl za DX10 pro XP... klidne i v podobe SP3..., ale to je nepravdepodobne, jaky by pak meli "bezni" lide duvod k prechodu na Vistu.
Podstatne radsi bych ale byl za DX10 pro XP... klidne i v podobe SP3..., ale to je nepravdepodobne, jaky by pak meli "bezni" lide duvod k prechodu na Vistu.
Technologická dema NVIDIA, ATI AMD a budoucnost DirectX (10.1)
Videa u NVIDIE jsou občas vcelku vtipná. Na sestavě s GF8800 GTX pouštějí dema občas i v rozlišení 800x600, které běží stěží s 20FPS.) Tak zapnutá VSync, ovladače...
Tak možná, že jste již viděli Real-time efekty z CryEnginu2.
Zpráva je trochu outdated.
Videa u NVIDIE jsou občas vcelku vtipná. Na sestavě s GF8800 GTX pouštějí dema občas i v rozlišení 800x600, které běží stěží s 20FPS.) Tak zapnutá VSync, ovladače...
Tak možná, že jste již viděli Real-time efekty z CryEnginu2.
Zpráva je trochu outdated.
[QUOTE]Direct3D 10.1 Tech Preview
Direct3D 10.1 is an incremental, side-by-side update to Direct3D 10.0 that provides a series of new rendering features that will be available in an upcoming generation of graphics hardware.
TextureCube Arrays which are dynamically indexable in shader code.
An updated shader model (shader model 4.1).
The ability to select the MSAA sample pattern for a resource from a palette of patterns, and retrieve the corresponding sample positions.
The ability to render to block-compressed textures.
More flexibility with respect to copying of resources.
Support for blending on all unorm and snorm formats.
This tech preview provides an early look at these features and the handful of new APIs that support them. The August 2007 Direct3D 10.1 Tech Preview requires the Windows Vista SP1 Beta which will be available to MSDN subscribers once it is publicly released.[/QUOTE]
DirectX Software Development Kit
Podle určitých informací mají jádra R6xx určitou podporu DX10.1 již v sobě (hehe, to je výraz) avšak ne vše. Stále není jasné, které jádro plnou podporu nabídne jako první.
U NV je situace trošku horší, tam bude podpora až G9x...
Přejmenováno vlákno... :runaway
Edit: málem bych zapoměl: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Direct3D 10.1 is an incremental, side-by-side update to Direct3D 10.0 that provides a series of new rendering features that will be available in an upcoming generation of graphics hardware.
TextureCube Arrays which are dynamically indexable in shader code.
An updated shader model (shader model 4.1).
The ability to select the MSAA sample pattern for a resource from a palette of patterns, and retrieve the corresponding sample positions.
The ability to render to block-compressed textures.
More flexibility with respect to copying of resources.
Support for blending on all unorm and snorm formats.
This tech preview provides an early look at these features and the handful of new APIs that support them. The August 2007 Direct3D 10.1 Tech Preview requires the Windows Vista SP1 Beta which will be available to MSDN subscribers once it is publicly released.[/QUOTE]
DirectX Software Development Kit
Podle určitých informací mají jádra R6xx určitou podporu DX10.1 již v sobě (hehe, to je výraz) avšak ne vše. Stále není jasné, které jádro plnou podporu nabídne jako první.
U NV je situace trošku horší, tam bude podpora až G9x...
Přejmenováno vlákno... :runaway
Edit: málem bych zapoměl: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Zdravim. Pařim Lost Planet Extreme Condition. Tahle hra podporuje DX10 ale jak sem se dočetl tak ve win xp DX10 nefachá. Takže sem tu pročítal a narazil na větu ve který se píše o jakoby upgrade DX9. Kde se to dá sesehnat? Věděl by někdo?
Jestli ti jde o to dostat na XP podporu DX10, tak nejakej takovej neofiko wrapper existuje (+ na warezu se vyskytuje takovy "DX10 siditko pro XP", ktery ale nema s DX10 nic spolecnyho)..... hod to do Googlu a najdes toho kopec ;)
Shrnuto: nema smysl o tom uvazovat, pokud by to nevydal sam MS.... no a ten to asi neudela.
I kdyz prodeji Vist ta podpora DX10 nepomohla tak, jak v MS cekali, takze se treba v SP3 pro XP dockame nejakyho prekvapeni....[SIZE="1"]jj ja vim, ze nee[/SIZE]
Shrnuto: nema smysl o tom uvazovat, pokud by to nevydal sam MS.... no a ten to asi neudela.
I kdyz prodeji Vist ta podpora DX10 nepomohla tak, jak v MS cekali, takze se treba v SP3 pro XP dockame nejakyho prekvapeni....[SIZE="1"]jj ja vim, ze nee[/SIZE]
Vista Vista Vista. Všude o nich čtu, ale pouze negativy. Vždyt XP makaj dobře ne? Tak proč sem cpou Visty? Jo jávim. Všechno jde kupředu. Jasně jasně. Ale DX 10 pouze na Visty? To je pánové poděl. Určitě jim to nezajistí prodej Vist, protože kolik her podporuje DX10 a kdo má na komp aby tohle využil. No nic. I DX 9 je ok. Oproti mému starému Sempronu 2500+ 512 DDR a GF 6600 je tahle nová sestava celkem poznat a paření je radost :)
Jsem zvyklej z Windows XP testovat správnou funkčnost DirectX v aplikaci, která se dá vyvolat příkazem "dxdiag". Na kartě zobrazení je tlačítko, pro spuštění testu v podobě rotující krychle. Ve Windows Vista, kde jsou už standartně DirectX 10, žádné tlačítko pro spuštění testu nemám. Je to normální, nebo je to nějaká chyba? Napadlo mě, že je to tím, že nemám gr. kartu, která podporuje DirectX 10.
Mě by spíš zajímalo, kdy se toho DirectX 10.1 oficiálně dočkáme, když už ho ty HD38×0/48×0 podporují :)
Mně to píše 'DirectX Version: DirectX 10', a to mám origo Vistu, na CD bylo napsáno SP1 Integrated a Vista mi ho taky hlásí ... :)
a třeba na http://www.stahuj.cz (nejspolehlivější zdroj :)) taky není ke stažení ... To je tak malá aktualizace DX, že se nezobrazuje???
a třeba na http://www.stahuj.cz (nejspolehlivější zdroj :)) taky není ke stažení ... To je tak malá aktualizace DX, že se nezobrazuje???
Ano, to je vporadku :)
A na stahuj nemuze byt ke stazeni, pac to neni samotny standalone balicek, ale je nutne mit nainstalovanej plnej SP1.
A na stahuj nemuze byt ke stazeni, pac to neni samotny standalone balicek, ale je nutne mit nainstalovanej plnej SP1.