reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google přidává do vyhledávání hodnocení zboží. Kopíruje Amazon?

1.8.2014, Radan Tuhý, aktualita
Google přidává do vyhledávání hodnocení zboží. Kopíruje Amazon?
Fungování Googlu spočívá nejen v realizaci vlastních myšlenek, ale také ve snaze držet krok s konkurencí. To bylo nyní zřejmě motivem zahrnutí recenzí zákazníku do výsledků vyhledávání produktů. Podobně jako Amazon.
Společnost Google oznámila novinku v podobě zobrazování hodnocení zboží ve výsledcích vyhledávání. Od včerejšího dne se u zboží v rámci sekce Google Nákupy (Google Shopping) zobrazuje hodnocení zákazníků. Stejný způsob hodnocení známe například z prostředí portálu Amazon.





Výsledky vyhledávání pojmů, které je možné chápat jako zboží (tedy prodej), budou nyní obsahovat hodnocení pomocí pětistupňové stupnice.

Google nahlíží na celou problematiku tak, že hodnocení zboží umožní lépe odlišit jednotlivé produkty, které se zobrazují jak v samotných výsledcích vyhledávání, tak v rámci sekce Google Nákupy, a bude motivovat prodejce k zobrazování kvalitnějšího portfolia produktů, jak zmínil tento týden Mike Capsambelis (produktový manažer Google Shopping) v jednom z příspěvků na blogu.

Google nabídl také určitou formu testovacího období, kdy do konce října bude umožněno, aby se tato hodnocení u jednotlivých produktů objevila. Od listopadu pak bude v reklamním obsahu zobrazovat pouze takové produkty, u kterých prodejce jejich hodnocení umožnil. Jinak řečeno - pokud prodejce neposkytne hodnocení, mohl by skrývat nějaké negativní informace.

Svým způsobem se nejedná obecně o nic nového. Již dlouho se všeobecně ví, že tato hodnocení jsou pro zákazníky prakticky primárním rozhodovacím faktorem. Z průzkumu Dimensional Research vyplynulo, že 90 % účastníků průzkumu si tato hodnocení četlo a pozitivní hodnocení ovlivnila jejich výslednou volbu produktu. 86 % z nich pak přiznalo, že se nechalo ovlivnit negativním hodnocením.

Zdroj: Mashable
reklama