reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Grafický čip je v kódování videa pětkrát rychlejší než procesor

3.12.2005, Milan Šurkala, aktualita
Grafický čip je v kódování videa pětkrát rychlejší než procesor
Už je to několik měsíců, když internetem probleskla zpráva o tom, že 500MHz grafický čip se vyrovná výkonem asi 10GHz procesoru, čemuž mnoho lidí nevěřilo. Jenže ono se ukázalo, že to až takový nesmysl není. ATi Avivo XCode je software,...
Už je to několik měsíců, když internetem probleskla zpráva o tom, že 500MHz grafický čip se vyrovná výkonem asi 10GHz procesoru, čemuž mnoho lidí nevěřilo. Jenže ono se ukázalo, že to až takový nesmysl není.




ATi Avivo XCode je software, který dokáže využít programovatelné pixel shadery grafických čipů Radeon X1300, X1600 a X1800 ke kódování videa. A podle prvních testů to vypadá, že procesory časem nebudou mít co dělat :) Program podporuje 11 kodeků: MPEG 1/2, VCD, S-VCD, DVD, MPEG 4 (DivX Compatible), WMV9, Portable Media Center, H.264 (AVI), MPEG-4 (Sony PSP Compatible Video) a H.264 (MP4 Apple iPod Compatible Video). Bohužel je zatím pouze v betaverzi, takže možnosti nastavovat kvalitu převodu jsou značně omezené, u některých kodeků zcela nemožné.



Testovalo se na sestavě s 2,8GHz AMD Athlon 64 FX-57 vybaveným 1GB DDR550 paměti na desce s chipsetem nVidia nForce 4 SLI. Grafickou kartou byl Radeon X1300 Pro s 256MB DDR2 paměti. Byl testován převod 610MB a 1048MB VOB souboru do formátu WMV9. Poprvé klasicky procesorem, podruhé pomocí grafické karty (ve třech kvalitách). Výsledky jsou nanejvýš zajímavé. Přestože je k výpočtu využíváno GPU, vytížení procesoru bylo neustále 100%, zatímco při převodu procesorem kolísalo mezi 75-100%.



A nyní si jen uvědomte, že toto mají být podle Chip.de výsledky s Radeonem X1300 Pro. Co teprve až bude osazen Radeon X1800 XT! Kdoví, jak bude výkon růst se vzrůstajícími frekvencemi a zvyšujícími se počty pixel shaderů.

Zdroj: www.chip.de
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama