reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od hobitt
Pane Šurkala možná jste to myslel dobře, ale vyznívá to v článku jinak.
Podle mne inženýři těchto dnešních robotů vůbec ani zdaleka nemyslí na ­"ty­" tři zákony robotiky Asimova, ale pouze na to aby tento ­"automat­" nikoho nezabil, což se bohužel stalo. Pravděpodobně vinou nějaké chyby ať už hardwaru, nebo softwaru. Tihle roboti mají pouze spoustu čidel, a pak řídící software, který je vyhodnocuje. Nic ani vzdáleně připomínající Asimovy zákony ani mít nemůže. To by musel mít o dost větší výpočetní výkon a nějaký druh umělé inteligence.

Možná, že v budoucnu se nějací inženýři Asimovými zákony inspirují, ale podle mne to bude vypadat úplně jinak, než nám podává scifi román od Isaaka Asimova.

Odpovědět0  0
To se mýlíte. Zákony robotiky, vymyslel Isaak Asimov jak jistě víte a použil je ve svých scifi románech.
Důležité tady je to, že jsou to scifi romány, tedy žádná věda, nebo vědec, nebo technik, nebo inženýr.

Článek se vyloženě odkazuje na ­"TY­" tři zákony robotiky od Asimova.

Samozřejmě, roboti, mají svůj operační systém svůj nějaký řídící procesor, který jenaprogramovaný, aby nezpůsobil škodu na okolních věcech, nebo nezpůsobil zranšní obsluhy.

Ale v žádném případě dnešní roboti, nemají nic co by jen vzdáleně připomínalo asimovy zákony z jeho ­"SCIFI­" povídek.

Chápejte, že relný robot je úplně něco jiného než scifi povídka.

Ale samozřejmě inženýři se mohou scifi povídkama inspirovat. Ale bezpečnost dnešních robotů je rozhodně o něčem jiném.
Je to pouze o řídícím systému, který nějakým způsobem vyhodnotí překážky ve svém okolí a které by mu bránili vykonávat jeho program.
Většina dnešních robotů a zvláš ty o ketýrh je řeč v článku mají svůj prostor ve kterém se pohyubují a když se jim v cestě objeví překážka tak na ní zareagují, ale v žádném případě nemají mozek, aby vděli, že jde o člověka a na základě toho se mu snažili vyhnout.
Stále to jsou jen ­"tupé­" automaty a proto došlo k tomu zabití. člověka. Je to klasická chyba programování, nebo selhání hardwaru, nebo softwaru , který naprogramoval člověk. Stejně jako může selhat brzdy ve vašem autě a vám se stane nehoda a zabijete se tak toto je podobné jen o trochu jiné situaci kdy robot velmi vzdáleně připomíná člověka a jeho činnost.
Odpovědět0  1
Navíc zákony robotiky si vypůjčil ze sci­-fi románu! To ale s reálným životem opravdu nemá nic společného a reálně roboti žádné 3 záhony robotiky nemají ani mít nemohou.
Zvlášť tyhle ­"automaty­", kteří jen dělají jednu určitou činnost. Ty mají pár senzorů. Podle mne nejsi ani LIDAR, nebo radar, jestli vůbec mají kameru, takže těžko budou mít obraz prostoru a pohyb věci okolo sebe.
Odpovědět0  0
Ani přesně to jsem chtěl taky napsat.
Nejdůležitější je cena tak kolik tohle bude stát?
Jestli stejně nebo víc jako lifepo tak kde je ta výhoda?
Kdyby to stalo polovinu co lifepo nebo méně jak olovo tak to by teprve byla revoluce.
Odpovědět1  0
Super.
Takových článků je hodně a to je dobře. Je to důkaz toho že se vývojem nových baterii zabývá velmi mnoho firem.
Takže je velmi velká šance že alespoň jedna, nebo víc z nich uspěje.
Jen to bohužel trvá 5 a víc let než se nové věci objeví v praxi.
Ale dobrá zpráva jen houšť.
Odpovědět1  0
Jak nic nemá? Na ten čip o kterém pódiu v článku.
Ale to neznamená že by se z něho nemohl stát blbej parchant, egoiststa a namyšlený blb, co se z něho bohužel pomalu stává.
Prostě mu sláva stoupla do hlavy. Nic překvapivého, co se na světě stalo už mnohokrát. Bohužel.
Bohužel dobře schopnosti a sláva se nevylučuje s tím že je ten člověk blbec, egoiststa a idiot, viz mnoho dalších slavných: depardieu, seagal a z Českých luhů a hájů třeba nohavica, dušek apod.
Jen velké výjimky lidi si zachovávají důstojnost a nenechají se zblbnout slávou.
Odpovědět0  0
Souhlasím. Já osobně bych chtěl bezztrátové nabíjení všude. Ten komfort je k nezaplacení a zase by to posunulo používání automobilu na vyšší úroveň, protože jak píšete kdyby byl v budoucnu bezdrát na mnoha místech tak se můžeme dostat do stavu kdy vlastně např. denní dojíždění do práce by bylo naprosto bez nabíjení a měl by ­"stále plnou­" nádrž! To by se mi líbilo a tento scénář si myslí že není zase až tak nereálný. Podobně by mohlo být mnoho úseku na dálnicích s nabíjením a pak by vlastně člověk nemusel zastavovat vůbec! To by vytřelo zrak všem těm 0,01% spalovačům co jezdí 1000 km bez zastávky, ale jsou bohužel nejvíc slyšet.

Ale pak je podle mne otázka zcela zásadní a to peníze.
Vybudování takové infrastruktury je o dost dražší. Než drátových nabíječek.
Takže bude záviset na tom jestli se v budoucnu vymyslí a začne prodávat opravdu levná nabíječka pro domácí použití ­- např. nějaká slabá podložka kterou jen přilepíte na podlahu a auto si na ni automaticky najede aby jste nemusel řešit popojíždění že jste třeba 20 cm vedle.

Na silnicích a dálnicích tam to podle mne bude největší problém protože se musí kopat a to je jak náročný na peníze tak také na čas.
Jedná věc ještě. Těsně před křižovatkami jsou už v zemi natažené indukční smyčky jako čidla stojících a projíždějících vozidel, takže by se muselo kooperovat I s dopravním řízením.

Ono vůbec elektromobily jsou z velké části o komfortu jízdy, řízení, cestování... Zarytým odpůrcům elektromobilů a že jich v mém okolí je, nemohu vysvětlit ten pocit z řízení eauta. Je to něco úplně jiného než řízení spalováku a co vím pochopí to lidi až když s eautem jezdí alespoň 14 dní. Nestačí jen objet blok.
Je to samozřejmě o velkém snížení hluku, ale i o velkém omezení různých vibrací, což si člověk uvědomí právě až v momentě kdy měsíc jezdí v eautě a pak přesedne do spalováku. V ten moment zjistí o čem to je.

Bohužel právě tohle spalovači ani nechtějí zkusit elektromobil, části je to o tom: ­"ne mne to nezajímá, spalováku je lepší a basta, proč bych zkoušel elektro když to nedovede ani do Ostravy,­" a podobný řeči. Obecně mne překvapilo jak málo lidí se je i jen podívat na elektroauto, když s ním člověk přijede a je ochoten jim ho půjčit a ukázat. Jeden člověk byl dokonce schopný mne přesvědčovat že nedojedu do Ostravy s ioniqem. Když mu říkám že s tím jezdím už 3 měsíce a vím kam dojedu a že on mi nemůže radit když s elektromobilem nejel, tak to nedokázal pochopit a stále opakoval tu svou písničku.
Prostě mají ­"načteno­", že elektromobil je zlý a nikam nedovede, že je nic nepřesvědčí aby to i jen zkusili.

Podle mne se boji že by zjistili že nemají pravdu ale nechtějí si to přiznat.

Odpovědět0  0
Něco podobného mne také napadlo po přečtení tohoto článku.
Říkal jsem si jestli se to vůbec vyplatí nebo takového vymyslet a dělat když za nějakou dobu určitě budeme mít baterie alespoň s 2x větší kapacitou než dnes, ale o stejné, nebo dokonce o menší hmotnosti i objemu. Ano dnes je to sci­-fi, ale to byla baterie 100 kWh v podlaze auta před 15 lety také. A dnes je to realita.
Takže jestli by nebylo lepší dát více peněz do výzkumu baterii než do takových projektů jako v článku.

Na druhou stranu osm Šinkura na dobré argumenty.
Takže je otázka co bude za pár let. Klidně se může zjistit že zvýšení kapacity baterii nárazu na nějaký zásadní problém který vývoj zpozdí o 10­-ky let, pak by výstavba bezdrátových nabíjecích silnic byla velmi vhodná a překlenula období 10­-20­-30­- let kdy budou Battle s 2x větší kapacitou dostatečně levné a kdy je automobilky začnou dávat do automobilů.

Další věc je že určitě za pár let se bude víc a víc aut vyrábět s drátovým DC dobíjením které budou umět využít současný nabíječky tedy 350 kW minimálně 70% času nabíjecí křivky a ne jen na pár % na začátku jako dnes.
Pak se průměrná doba nabíjení zkrátí zhruba do 10 minut. A to už je doba kdy se nevyplatí dražší bezdrátové nabíjení, nebo jiné technologie.

Prostě ukáže čas co vyhrajte?

Za mne dnes nevíme co bude lepší a proto asi musíme zkoumat všechny cesty.
Odpovědět0  0
Co je to vlastně čas? Lidi si mysleli že je to konstanta a ejhle jak je člověk malinký v porovnání s vesmírem. Stačí návštěva nejbližšího souseda a už neplatí spousta věcí na co jsme zvyklí.
Zajímavý....
Odpovědět0  0
Myslím že ten učitel z článku to pochopil velmi dobře.
ChatGPT je věc která nezmizí!
Je hloupost ji zahazovat.
Je to proti pokroku.
ChatGPT je první použitelná, do několika let přijdou další nebo něco ještě úplně jiného, bude to zase dokonalejší.
Ale jestli se s tím nenaučili pracovat a žít tak nás to převálcuje.

Zákaz nových věcí nikam nevede, naopak je musíme brát vážně a naučit se s nimi pracovat.

Ten učitel to pochopil už teď, ostatní k tomu jako vždy musí dojít až časem.
Odpovědět3  0
Ano to máte pravdu, to co píšete. Ale.
Je tu tolik ale až to není hezký. :­-­)
Jak napsal asip , porovnávají se 2x větší auta a ještě navíc BEV.

Ale největší výhoda elektromobilu je právě v tom že má sílu! Tohle auto je ukázka toho jak to výrobce nepochopil a udělal elektromobil, který je línější než 2x větší spalovák v rozmezí 0­-50 km­/h. Tedy přesně v té oblasti kdy každý jiný eauto trhá rekordy a ukazuje záda spalovákům. A tedy hlavní výhoda takového auta do města!

Tohle auto je určené do města, ale výrobce si řekl: ­"NE­" uděláme auto naprosto nevhodné do města, líný, a aby se to dobře prodávalo tak ho uděláme holý a hlavně dráhy, protože elektromobily jsou přeci drahá auta tak abychom na tom co nejvíc vydělali.

A to ještě nezmínili tristní výkon nabíjení.

- malá baterie
- tristní výkon
- malý výkon nabíjení
- nemá tepelné čerpadlo
- obrovská cena

Viz výše to auto si koupí jen člověk co tomu vůbec nerozumí. A nechá se zlákat lživým marketingem výrobce a pak bohužel díky tomu jsou na internetu zklamání uživatele kteří píšou o elektromobilech nehezké příspěvky, protože nechápou, že si koupili pouze ­"parodii na elektromobil­".


Odpovědět1  0
Typický sobecký názor. Já to mám tak, takže automaticky všichni ostatní jsou blbci, protože oni mají jinou trasu a jiný čas.
Nevidíme si ani na špičku nosu.

A už vůbec nechápete co je to ­"průměr­". Možná byste si měli nejdříve zopakovat základní školu.
Průměr je průměr a říká přesně to co to je. Nic míň nic víc.
To kolik lidí v tom výpočtu jezdí za 45 km­/h a kolik naopak za 20km­/h se z tohoto údaje nedozvíte.

Takže nechápu tyhle dlouhé komentáře tady naprosto o ničem.

Odpovědět1  1
Já jsem komunistický režim zažil a rozhodně nic podobného zpátky nechci!
Jaké si pamatuji ty nekonečné fronty na mandarinky o Vánocích, když jsi pod pultem dostal banán pro celou svou rodinu tak jsi byl za borce. Jinak 3 kusy a že jsi měl 4 děti? Tvoje smůla.
Jeden typ televize a jen pro vyvolené, rozhodně žádná rovnost a bratrství. Byla tam elita co měla všechno ostatní byli socky.

Zlatý kapitalismus. Tady jsou socky jen ten kdo nechce nic dělat a ten kdo čeká že ho stát nakrmi a dá mu čabajku a ke svačině hnusný vlašský salát s jedním rohlíkem.
Když nejseš líný tak se máš dnes jako prase v žitě.

Ne nikdy víc....
Odpovědět1  1
Já teda rozhodně spalovák už nechci. A je úplně jedno co se tam pálí. Eauto není o jen ekologii je to o tom že je to úplně jiná dimenze jízdy a kvality přesunu člověka z místa na místo.
I ten ethanol potřebuje ke svému spalování kyslík. Spalovací motor­"sežere­" obrovské množství kyslíku takže rozhodně to není neutrální ani eko ani zdraví prospěšný tak jak si alibisticky myslíš.
Plus vibrace stále zůstávají. Plus hluk také stále zůstává. Plus převodovka, pomalu nekonečný rozjezdy, kdy čekáš až se to roztoči motor aby jsi se mohl rozjet. A spousta dalších věcí co má spalovák a co řeší elektromobil. Není to jen že nevypouští jedy z výfuku.

O tom že se později dají využívat baterie elektromobilu jako vyrovnávání zátěže el. sítě to je jen třešnička na dortu na o tom to rozhodně není. Je to jen využití toho co se nabízí a je nevyužité.
Odpovědět0  2
Ano jasně my nic za všechno může Německo. To je čistý alibismus a ty a ostatní si nevidí přes vlastní práh.

To že máme v ČR drahou elektřinu je jen naše chyba.

To že je elektřina Dráha v EU na velmi mnoho důvodů. Změna energetiky v Německu je jen jeden malý z nich. Ale rozhodně za všechno.
Je to kombinace:
- hodně chybí výpadek skoro poloviny JE ve Francii!
- covid ­- výpisky dodavatelských řetězců pro všechny odvětví pro energie to mělo obrovské zpoždění než se to tam projevilo
- válka na Ukrajině
- russakakovo vyhrožování, až nakonec zastavil posílání plynu
- a samozřejmě i že strany EU na základě vyhrožování russka zastavení odběru
- velké investice na budování nových zdrojů pro plyn a ropu dražší plyn
- zima méně elektřiny ze slunce a zároveň i nezvykle méně fouká
-celosvětová krize
- inflace

Těch věcí je milion a když se to všechno sejde dohromady máme cenu elektřiny jsou máme, protože na rozdíl od diktatur tu ještě funguje demokracie a částečně i tržní prostředí.
A rozhodně nechceš žít v diktaturách jako je čía, russko, ...

Tam totiž žádné takové problémy nemají, Tam lidi žijí v blahobytu, jsou šťastní, můžou na internetu vypadat co chtějí, kritizovat vlasů jak se jim zlíbí a nic hrozného se jim nestane. Elektřinu mají rozhodně levnou a vždy dostatek a mohou chodit do práce a hlavně držet krok a neremcat. A pozor na souseda když před ním něco řekne, např. Císař pán je vůl, pak se většinou tvůj být uvolní a nastěhuje se jiná rodina

Odpovědět0  2
Je to sice mimo téma článku, ale napadlo mne jak by asi vypadalo několik vět z článku, kdyby se tam přidali nuly a použili ­"kb­/s a kbps­". Ještě lepší by byla přípona ­"mili­"....

-­-­-­-­-­-­-­-cut­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
Jde o quad­-band router třídy BE24000, takže slibuje přenosovou rychlost až 24000000 kb­/s, tedy 3000000 kB­/s.
...
Na 2400000 kHz pásmu slibuje 1376000 kbps, dále jsou tu dvě 5000000 kHz pásma, každé nabídne 5760000 kbps a nakonec tu máme 6000000 kHz pásmo s 11520000 kbps. Podporuje tak nově i 320000 kHz kanály ­(Wi­-Fi 6E podporuje max. 160000 kHz­)
-­-­-­-­-­-­-­-cut­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-

Přijde Vám na tom něco divného? Aneb najděte 10rozdílů. :­-­)
Jestli ano, tak jste na tom možná podobně když čtete články mobilech, powerbankách a objevují se tam podobné množství nul.
Aneb jak se to říká? ­"Čím víc nul tím víc Adidas­". :­-­)


Je mi záhadou proč novináři nepoužívají i v tomto článku ty nuly? Zvlášť když název routeru je ­"BE24000­", což má slibovat 24 Gb­/s, ale jak je to možné? Vždyť tam je číslo ­"24000­" To přece není 24 Gb, ne? Tomu přece čtenáři nemohou rozumět? Tam by mělo být přesně to co to tam je tedy ­"24000 Mb­/s­".

Jak to, že v tomto případě autoři umí jednotky převádět a v článcích o powerbankách a mobilech klidně píšou hrůzy jako:

"... na této powebance o kapacitě 10000 mAh nabijete mobil s baterií 4000 mAh dokonce až 2x a něco...­"

Nemyslíte, že daleko krásnější by bylo používat ­"normální­" čísla a jednotky tedy věta výš by mohla být takto:

"... na této powebance o kapacitě 10 Ah nabijete mobil s baterií 4 Ah dokonce až 2x a něco...­"

Není to přehlednější a hned na první dobu jasnější? Proč novináři papouškují datasheety výrobců jen tehny když se jim líbí? Dokud to novináři nabudou používat podle selského rozumu, tak to ani výrobcům nikdy nedojde, že je to blbost.

Už pěknou řádku let tu jsou mobily s kapacitami baterií nad 1Ah, už od té doby se dalo v pohodě používat ­"Ah­" místo ­"mAh­". Protože jestli je to 1,1, nebo 1,2 Ah je skoro jedno a 1,5 Ah se rozhodně lépe čte a je srozumitelnější než 1500 mAh.
Dneska už máme 4­-6 Ah baterie v mobilech tam je to už extrémní hloupost používat mAh. A u powebank 10, 20, 30 Ah je to už úplný úlet.

Ale bohužel někteří novináři to obhajují tím, že jsou na to čtenáři ­"zvyklí­" a že by tomu nerozuměli, že by si nedokázali vypočítat kolikrát by si nabili mobil z powerbanky když by tam napsal Ah.
Už jen takovýhle argument je hloupý sám o sobě, protože dopředu označuje čtenáře za hlupáky, kteří, neumí do 5 počítat.
Navíc co je jednodušší? počítat 4000 mAh do kolika se vejde 10000 mAh, nebo 4 Ah do 10 Ah?
Rozhodně to bez nul.


Odpovědět0  0
Tak to si příprav pořádný kýbl, protože ho budeš potřebovat na ty tvoje kydy co jsi napsal.
Když někdo staví nabíječku tak musí dostat stavební povolení.
A stavební povolení nedostane když nebude mít zajištěnou elektřinu pro svoji stavbu.
Chápeš?
Jenom naprostý idiot by stavěl nabíječku a neměl pro ni zajištěnou elektřinu. Nebo na místě kde dopředu ví, že tam je slabé vedení.

Tedy nabíječky se staví hlavně tam kde jsou dostatečně přípojky do elektrické sítě.
Takže pak není problém postavit 40 stojanů s nabíjením výkonem 250 kW, protože na daném místě musí mít zajištěn přístup do sítě o výkonu 40x250=10000=10MW.
Což není vůbec žádný problém, to je takový menší obchodní dům, který se po ČR stačí 100­-ky. U nich to problém není proč by to měl být problém pro nabíječky?

Jen hlupáci jako ty stále dokola omílají tyhle nesmysly o tom že to nejde protože by tam musela stát elektrárna...
Odpovědět1  0
Myslím, že je to dost dobrý odhadový výpočet. A tedy jste si sám odpověděl a sám jste si vyargumentoval, že slovo ­"nikdy­" sem nepatří.

Nikdy neříkej nikdy.

To platí a bude platit vždy na rozdíl tomu, že nikdy nejde postavit to a to protože fyzika. Když tohle někde čtu, tak se mi ježí vlasy na hlavě.
To je přece naprostý nesmysl říkat, že něco ­"nikdy­" nebude možné. Už z principu je to nesmysl.
Stačí se podívat do historie. Copak je to tak těžké pochopit?
Před 100 lety kdybyste řekl člověku, že bude moci mít na ruce místo hodinek počítač s takovým výpočetním výkonem jaký máme dnes tak by vás považoval za čaroděje a ukřižovali by vás na hranici. V té době to taky bylo ­"nemožné­".

Tak proč vy na světěhardwaru, kde píšete články zabívající se technikou a víte co to znamená, se snažíte o něco podobného?

Sám jste si svým hrubým výpočtem zjistil, že když se zlepší ta současná technologie i jen 2­-3x už to může pohánět malá letadla. To před 10 lety nebylo ještě vůbec myslitelné.

Nikdo z nás si nedokáže ani představit, na co během příštích 10 let lidstvo přijde a jaké budou vynálezy.
Třeba někdo narazí na něco co popstrčí výkon baterií 5x , 10x dál než se nám dnes může vůbec zdá.
Třeba se to nestane a bude to trvat dalších 50 let, kdy během postupné evoluce dospějeme k podobným výsledkům.

Ale já nevěřím tomu, že se to nestane. Je jen otázka kdy to bude a jestli se toho dožijeme.

A třeba lidi vymyslí něco jiného než baterii jak ji známe dnes, která půjde využít jako zdroj energie pro letadla.
Kdo ví?

Vždyť to vůbec nemusí být baterie založená na Lithiu jakou máme dnes, ale může to být baterie úplně nového typu o kterých ví možná tak nějaký snílek ve své laboratoři, která se na světle objeví až za 10­-20 let.

Ale rozhodně to nebude ­"nikdy­".
Odpovědět0  0
Takže jestli odhaduji dobře, tak takováhle ­"baterčička­" by udržela vchodu elektřinu pro všechny domácnosti ve městě velikosti skoro krajského hlavního města.
A poloviční každého našeho okresního města.

A pak že to nejde.

Ještě před 5­-10 lety jsem na internetu slýchal, že ­"NIKDY­", že ­"Fyzika­", že to ­"NENÍ­" možné. Atd. A podobné bludy.
A najednou přijde Čína a udělá baterku které by utáhla v pohodě naše celá města přes noc!

Zatímco u nás se troškaří a máme baterky kolem 5­-10 MWh v Číně dokážou postavit 10­-20 větší.
Odpovědět2  2
Jen to ne, jen ne zase vyrábět další spalovací paliva.
Kdy už pochopíte, že spalování není cesta do budoucnosti.
Budoucnost je elektřina.
Elektřina je zatím nejlepší vynález co lidstvo má. Nemá konkurenci.
Dospívání škodí ne jen vypouštěním emisí, ale na spoustu dalších negativ, je lidi záměrně přehlížejí:
1. jedy vypouštěné při spalování
2. hluk
3. vibrace
4. spalování kyslíku
5. Emise tepla, ohřívání okolí 2­/3 energie se přemění na teplo do okolí

Tyhle věci se bohužel nedají přepočítat na peníze.
A spousta věcí si ani lidi neuvědomují. To teplo vyzařované neefektivními motory, hluk, vibrace a konečně ani úbytek kyslíku, lidi vůbec netuší že za to mohou spalovací motory a to hlavně v místech kde žijeme!
Odpovědět3  3
Podívejte se na eauto Sion. Vyvíjí ho v Německu. Mají i předváděcí akce kde jsem i prototyp řídil.
Tohle auto má dost slušně našlápnuté stát se trhákem.
FVE panely jsou na skoro celkem povrchu. Celkem tam mají cca 5m2. Jen na střeše 2m2 a na přední jsou asi 0,6m2. To znamená téměř vždy svítí na plochu min. 2,5 m2. A to už není panýlek jako v Leafu na zadním spojleru.
Tohle už je Suchoně za den nasát i 10­-30 km dojezdu a to už není málo.
Sice je to startup, ale prototypy mají vyrobené a stále je vylepšují. FVE panely už mají 3. generace. Jsou pružné a měli by vydržet drobné tukance na parkovištích. Vyměnitelné po modulech ­"samodoma­".

Takže to že je něco pro vás neuskutečnitelné neznamená že to nejde. Naopak to někdo jiný schopný udělá.

Odpovědět0  0
Tak proč to neuděláš?
Odpověď je jednoduchá nic o tom nevíš, jen plácáš do vzduchu.
Kdyby jsi si o tom něco přečetl tak bys vědět že to tak jednoduchý jako i FIAT měn není!
Odpovědět0  0
Skoro :­-­)
Až na to, že s GEO to nebude mít nic společného. NA GEO by to bylo příliš daleko.
GEO je cca 35000. km.
Star link bude na 440, 550 a 1200 km.
A ano SpaceX se snaží aby zpoždění bylo mensí, nebo stejný jako po optickém vlákně.

Osobně se nemohu dočkat, až to dorazí k nám. Máme tady pouze jednoho wifi poskytovatele, který dáva rychlosti jen kolem 15­-30 mbps, pak drahý pomalý mobilní operátoři a drát od O2 leží 200 m a k nám zkrz nově postavenou slinici to nikdo nedokope.
Budu rád za každou konkurenci. Ovšem jsem zvědavý na cenu, aby to pak SpaceX nezabila cenou.
Odpovědět0  0
Satelity budou ve 3 letových hladinách, 440 km, 550 a 1200 km. Viz např. wiki:
https:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Starlink

Co se týká noční oblohy, že se ­"běžnému­" pozorovateli bude motat hlava, tak to je prostě klasická lež.
Za prvé SpaceX spolupracuje s astronomy a vymýšlí jak satelity stmavit, už nějaké řešení má a zkouší ho.
Většina satelitů pak nebude pouhým okem viditelná.
Za druhé stačí použit trocha matematiky a vyjde vám, že na letový dráze 440 km jich má být kolem 7000 a to na plochu dané koule dává zhruba jeden satelit po 300 km.
Takže jinými slovy z jednoho místa v ČR byste mohl zahlédnout maximálně 4 satelity přímo nad vámi. A z toho se teda lidem fakt musí točit hlava.
A to nemluvím o tom, že je vlastně pouhým okem nezahlídnete.

Je zajímavá, že každý argumentuje ISS a vůbec je nenapdane, že když by to byl problém, že by to SpaceX nepovolili! NASA s těmi sateliti totiž problém nemá.
Problémy mají jen lidi co tomu nerozumí a někde slyšeli, že to zruší noční oblohu, místo aby použili rozum a zamysleli se nad tím a ověřili si ty dezinformace přímo u zdroje.

SpaceX to má samozřejmě povolené od FCC úřadu v USA.

Chtěl bych vidět všechny státy, nebo organizace, jestli mají povolení všech státu na Zemi, že?
Myslíte, že takové Rusko, nebo Čína žádá o povolení porvozovat satelity nad uzemím cicízh států?
Asi těžko.

A Čína chce v nejbližších letech vypustit také asi 1000 satelitů.

A časem jich bude víc a víc.
Odpovědět0  0
Hovado se nezapře.
Kdyby jsi použil to co ti vyrostlo na krku, tak se stačí podívat např. na wiki a věděl bys, že ty tvoje neovladatelný satelity mají kryptonové motory a umí se překážkám vyhýbat, stejně jako ty jsi se vyhýbal základní škole, když jsi schopný napsat takový hovadiny.
https:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Starlink

Navíc SpaceX se s Astronomy už dávno domlouvá a spolupracuje a na základě jejich podnětů vymýšlí a upravuje satelity tak aby vadili co nejméně. Protože narozdíl od tebe ví jak je to nepříjemné.

Stejně tak ISS, má problím hlavně s odpadem, který tam nechali předchozí projekty. A například hlavně nedávno Čína, která sestřelila svůj satelit ve výšce, kdy tam ty trosky budou lítat ještě mnoho destítek let.
Satelity SpaceX jsou pro iss ten nejmenší problém.
Odpovědět0  0
A pak taky existuje spousta renomovaných vědců co na rozdíl těch vašich hovad, se SpaceX splupracují a na základě jejich podnětů SpaceX staelity mění. Někdo umí jen nadávat a někdo se problémy snaží řešit.

A nejlepší sranda je, že tihle vaši renomovaný vědci mohli něco mluvit už dávno předtím, než vypustili prvni satelit.
Ono totiž nikoho ani ve SpaceX, ani žádný tyhle vědce nenapadlo se zaměřit na odrazivost satelitů.
Dávno před tím totiz SpaceX s astronomi spolupracovali.
Přišlo se na to prakticky až po prvním vypuštění.
Část másla padá i na jejich hlavu.

Na druhou přesně jak píšete, chystá se vypuštění spousta dalších družic od jiných společností a států.
Např. i Čína se chystá vypustit kolem 1000­-covky satelitů také na LEO.

Co se týká bordelu, kterému se musí vyhýbat ISS, tak nejvíc s o něj zasloužila v poslední době hlavně Čína, která sestřelila svůj satelit ve výšce shruba 800 km. Takže díky ní je tam navíc dalěí 10­-ti tisíce bordelu, který tam bude ještě x desetiletí!

Naopak satelity SpaceX se umí uhýbat jak potřebují. V tom je ten nejmenší problém.
Odpovědět0  0
Dalo se to napsat i normálně, ale když chceš, tak:
hovado jsi ty, protože jen troluješ a nevíš o ničemu z toh onerozumíš. Stačilo použít to co ti vyrostlo na krku a podívat se třeba na wiki:
https:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Starlink
Pak použít matematiku základní školy, jestli jsi ji teda vychodil, dle příspěvku asi ne. A vyšlo by ti, že na oběžné dráze 440 km bude cca 7500 satelitů to znamená, že to bude zhruba jeden satelit na 300 km. Tj. v ČR uvidíš možná 3, možná 5 satelitů z jednoho místa a to ještě jen při velmi příhodných podmínkách, protože většina jich bude upravená tak aby měli co nejmenší odrazivost a na obloze nebyli vidět pouhým okem.
Tedy zhruba podobně jako dnes satelitů na GPS.
Regulace je a SpaceX se samozřejmě domlouvá s úřadem v USA, kde sídlí.
Dávat pro srovnání ajko argument satelitní telefon z doby před 20 lety je jen důkaz o tom, že jsi hovado, které o tom nic neví.
Starlink má být na nízké oběžné dráze 440, 550 a 1200 km. Proto aby bylo dosaženo malého zpoždění signálu menšího než je průměrné zpoždění přes optický kabel. ANO! Světlo se kupodivu v optickém vláknu šíří pomaleji než ve vakuu, kde budou fungovat tyto družice a díky malé dráze 440 a 550 km bude zpoždění velmi malé vhodné i pro vysokorychlostní internet, tj. i pro hry, telefonii, videa apod.
Ano 42 tisíc staelitů je hodně, ale i to nebude pro astronomy zas tak velký problém, protož enarozdíl od jiných společnosti SpaceX s astronomy se domlouvá a jejich připomínky řeší.

Dobrá sranda je taky odkaz na Rusko. To je totalitní režim stejně jako Čína a oboje tyhle státy vysílají do vemíru spousty satelitů a budou jich vysílat v nejbližší budoucnosti víc a víc. Jen Čína plánuje dalších skoro 1000 satelitů.

A velkej rozdíl o proto SpaceX je ten, že SpaceX je ochotný se s astronomy domluvit, ale Rusko a Čína se s nikým bavit nebude! Takže odvolávat se na totalitní režim je stejně ubohé jako tvůj příspěvek.
Tady je například tabulka, kolik kdo bude v nejbližší době vysílat satelitů na oběžnou dráhu.
https:­/­/www.elonx.cz­/starlink­-i­-nadale­-dela­-starosti­-astronomum­-jak­-se­-osvedcil­-experimentalni­-tmavy­-satelit­/

A další příklad Čínské totality, kdy sestřelili svůj satelit ve výšce 850 km, takže trosky a odpad po výbuchu se budou točit kolem Země ještě desítky let o proti tomu samému když to udělala Indie ale ve výšce 300 km, kde ty trosky spadnou do atmosfery a shoří do několika týdnů.

Takže buďme rádi, že těch 12 tis. satelitů tam vysílá SpaceX a ne Čína nebo Rusko, protože ty by se neobtěžovali s nikým mluvit a všechno by jen zatajovali do poslední chvíle, což známe ze všech událostí, které se dějí dnes a denně, napsledy zatajování o tom čínském mrňavém šmejdu.
Odpovědět1  0
To je nějaká blbost ne?
Proč by někdo na velký a rychlý disk, navíc v dnešní době, dával USB micro konektor?
To fakt nechápu. To je pěkná ptákoviny.
Odpovědět0  1
To je zajímavý názor. S tím bych souhlasil.
Nic je jen slovo které vymysleli lidi, aby popsali, že tam něco je :­-­)

Podobně si myslím je na tom i ­"čas­", ten si taky člověk takto pojmenoval, ale jestli v době třesku neexistoval, tak co tam teda vlastně bylo? Zajímavé, zajímavé, bohužel bez odpovědí a to mne sžírá, chtěl bych to vědět. :­-)
Odpovědět0  0
+1
:­-­)­)­)­)­)­)­)­)­)

konečně jeden vtipný komentář v záplavě všech možných trollů.
Odpovědět1  0
Myslím, že Tesla nedělá FVE elektrárny na zelené louce proto, že to nezapadá do jejich plánů.
To co Tesla dělá je celý systém elektrifikace pro domy. tj. Elektromobil nabíjíte doma v garáži elektřinou z FVE panelů na střeše a přebytečnou elektřinu posíláte do powerwallu. Tu elektrárnu máte buď koupenou, nebo pronajatou. Stejně tak v budoucnu počítá s pronájmem auta. Proto vyrábí i střešní tašky s FVE. Vše je udělané pro tento celý ­"ekosystem­". Elektrárna na zelené louce do toho moc nezapadá.

Myslím, že kdyby chtěli postavit elektrárnu na louce, tak už to dávno udělají, prostředky a jak i vy říkáte tak i prostor na to v kalifornii určite je. Ale evidentně to nedělají, takže to není jejich primární cíl.
Odpovědět0  0
Přesně tak. Vpodstatě stále nevíme skoro nic. I když si myslíme, že víme hodně. Což dokazuje historie. Dřive si mysleli, že nic než plochá Země není, pak přišli na to, že nejsme středem, ale že je to slunce, pak že slunce je součástí galaxie, ta galaxie je součástí vesmíru a nyní to rozšířili na to, že vesmír je součástí multivesmíru.
Je jen otázka času, kdy někdo vymyslí nějakou teorii o tom, že multivesmír je součástí ještě něčeho většího a tak dál a dál až do nekonečna.

Stejně tak to je do mikrosvěta. Dřív si mysleli, že nejmenší díl je atom, pak přišli na elektrony, protony, neutrony, pak přišli na quarky a jsou i teorie, že i ty quarky jsou z něčeho menšího. A tak je jen otázka času, než někdo vymyslí teorii, že i ty částice v quarkách jsou z jiných částic a tak stále dál a dál do mikrosvěta až do nekonečna.

A přesně pak vyvstává otázka kde se to tu všechno tohle vlastně vzalo? A přesně bůh to nevysvětluje ani náhodou, protože kde se pak vzal ten bůh? Kde se vzala hmota, atom, ...

Je to neuvěřitelné a dost deprimující, když vlastně víme, že tam něco je, ale nedokážeme to analyzovat, pochopit a přijít na to z čeho to je a kde se to všechno vzalo.

Jediné co můžeme v tom celém nekonečnu je udělat vytvořit si vlastní hranice. Jako jsme to udělali se Zemí, jako planetou a jejím systémem, pak sluneční soustava, galaxie, vesmír, všechno to má své hranice, které jsme my sami nějakým způsobem popsali. Ale zjistit co je dál za těmi hranicemi?

Někde jsem četl, že ty hranice neexistují. Že hranice vesmíru není nějaká pevná zeď, protože kdyby jste tam hodili kladivo, tak se asi neodrazí zpátky, ale poletí dál. až kam? do jiného vesmíru? Za hranici našho vesmíru? A jaké jsou skutečné hranice vesmíru, které by jsme my sami neoznačili?

Je tolik otázek, na které neznáme odpovědi. A nikdo zatím nepřišel s žádnou teorií, která by to býť jen trochu vysvětlovala.

Já jsem hrozně zvědavý a tohle mne zajímá. Je to neskutečný, co jsme zatím dokázali jen ze střípků pochopit, ale stále je to jen jehla v kupce sena...
Odpovědět0  0
A bohužel to není jen o práci, ale i zakoupené výrobky všeho druhu.
Přesně jak píšete, u mne za posledních 5 let jsem musel reklamovat snad 2­/3 zakoupených věcí. Od levných, malých zařízení, kde to člověk tak nějak očekává ale bohužel až po drahá značková zařízení, kdy naopak očekáváte nějakou kvalitu odvedené práce.
Např. příborové nože od Toneru, který byl špatně svařený a do dutiny v držadle zatékala voda, která pak při používání tekla ven, reklamace výřízena bez problémů.
Další z tžěch dražších věcí byla rekuperace od firmy Paul. Značkové zařízení, které ale mělo výrobní vadu, kdy se zasekávala klapka bypasu. Reklamace uznána vyřízena.
Nebo třeba levný hrnec od polské firmy za ­"pár­" korun. Kdy kovové držadlo poklice bylo svařené jen na jednom malém bodě a druhý svár tam nebyl ale byla tam díra a hrozí, že se držadlo ulomí. Reklamace uznána výřízena netradičně tak, že rovnou poslali novou poklici!

I když všechny vady byly v reklamaci uznány, nepříjemné bylo samotné vyřízování těch reklamací a strávený čas. Dalé v některých případech i čas kdy výrobek nefungoval tak jak měl.

Takže ano Tesla vůbec nijak nevybočuje z trendu posledních let, i u značkových NĚMECKÝCH výrobců, kdy šla kvalita rapidně dolů a řeší se radši reklamace, než kvalita. MAteriály se vyrábí na přesný počet ­"dní­" takže po dvou letech záruky se většinou odporoučí nějaký čep, nebo malá drobnost, kvůli které nefunguje celý výrobek, nebo proto, že prostě nejsou náhradní díly, protože je výrobce nevyrábí. A řeší se koupě nového jen aby výrobce prodával pravidelně nové věci. Zářným příkladem je IKEA, kdy si koupíte hrnec s poklicí, ale protože poklice není s tvrzeného skla, stačí z malé výšky pád na dlaždici a jste bez pokličky. Odpověď od IKEA: jen ha, ha ha, pokličky samostatně neprodáváme, kupte si celý nový hrnec s poklicí znovu !!! ­(Protože hrnec má nestandardní rozměr 17cm průměr, nepomůže ani žádná jiná poklice, protože na něj nepasuje! Jen nějaké silikonové univerzální ­"náhražky­", které nejsou ale vůbec to co by člověk chtěl.

Bohužel technologie tomu dnes napomáhá, protože výrobce má možnost vytvořit materiál s přesně daným počtem dní životnosti.
Odpovědět0  0
Na druhou stranu proto se ty testy dělají, aby se to otestovalo a zjistilo, jestli to funguje. Lepší počkat, než řešit úmrtí.

Sojuz není o moc ­"bezpečnější­". Rusům to také trvalo hodně dlouho, než tu loď vyladili do dnešní podoby. A mezitím jim to také hodněkrát bouchlo i s lidma na palubě. Jen se o tom nikdo nedověděl, protože to utajovali.
Odpovědět0  0
To tak úplně není. Když to při voipu koktá tak to není způsobeno zpožděním, ale výpadky paketů, nebo velkým jitterem. Velká latence doručí hovor vpořádku, jen se znatelný zpožděním což opravdu až tak nevadí. O dost víc vaší jitter a ztrátovost paketů.
Odpovědět1  0
Přesně tak.
Tesař do kamene tohle.

Už pozoruji v komentářích jak se mění argumenty proti elektromobilům.
Drive to bylo hlavně dojezd a rychlost nabíjení.
Dnes se preorientovali na další hloupej argument, že to neunese naše síť.
A největší strana je zde nevěří ani lidem v v tom pracuji. Zde to potvrzuje clovek z ČEZu:
https:­/­/autobible.euro.cz­/rozhovor­-kvuli­-elektromobilum­-se­-nova­-elektrarna­-stavet­-nemusi­/

Ale vysvětlit se jim to nedá. Prostě hloupost se nedá porazit. Oni to pochopí až za několik let když už všichni okolo budou mít elektromobil a oni budou poslední co jim budou kouřit pod nos.
Odpovědět0  0
No tak s vaším prostorem by jste nepostradatelný ani chatu.Když hledáte problémy tam kde nejsou:
Malá ukázka jak to frčí na SC o 20stojanech:
https:­/­/youtu.be­/0OE4BnTh69c

20 x 135 kW = 2,7 GW!

A to je je ­"jen­" 20 stojanů. Jsou i nabíječky o 40 stojanech. Tj maximální výkon skoro 5,5 MW!
I kdyby ta výše uvedená už dávno fungující, stanice majitelka v průměru jen 1­/4 stojanů tak to máte 0,6 MW výkon.
A že by to byl problém vyrobit?Asi těžko.

Kdyby to nešlo nikdy by jste nepostavit továrny, obchodní centra, kancelářské budovy,tramvaje, trolejbusy a kdo ví co všechno.

Vás komentář je klasická ukázka vymýšlení jakehokoli argumentů, I kdyz je sebehloupejsi, proti elektromobilům.

Elektromobilu se nerozšíří přes noc. Ale je to pomalý process.
V současné době u nás těch našich ­"pár­" elektromobilu mají prakticky nulový vliv na spotřebu elektřiny v ČR.
A v dalších 10 letech to nebude jinak. I když bych si přál aby to tak nebylo.
Odpovědět0  0
A proč?za prvé rozšíření Elektro aut je pomalý process rozhodně se to nestane přes noc.
Za druhé dnes v ČR máme už 3 velké nabíječky s příkonem přes 1MW. A rozhodně to problém není
Kdyby to byl problém nikdy by jste vedle sebe nedostavil 3 obchodní centra jako například Billa, Lídl, Globus apod.

Ty mají příkon taky v MW a stavy se o 106...

Ale jak jde o elektromobil tak to najednou nejde? To je nějaká móda ne pořád vymyslet co nejhloupejsi argumenty proti elektromobilům.

A další přísad. Když město postaví novou linku například tramvaje,nebo trolejbusů tak k tomu taky potřebuje mraky elektřiny. A kde ji podle vás vezme když to neusnu naše síť?
Odpovědět0  0
Ehm a který že prototyp před 50 lety ujel 350km reálně po dálnici?
Pochybuji že by jste takový našel. Před 50 lety si o takovém dojezdu mohli auta nechat zdát.
Odpovědět0  0
A to je právě velký omyl. Člověk je ve své podstatě velmi sobecký a myslí si že se vše točí jen kolem něho. Viz, že je Země placatá, nebo že slunce se točí okolo Země, atd. Nebo že čas se nemění, atd.
Věci pak přijdou na to, že to tak není ale ostatním lidem trvá hodně dlouhou, než to pochopí. Například že přistát a vás se zakřivuje, ze sebe ­"padá­" okolo Slunce po přímce, že se dá cestovat v čase do budoucnosti, že existuje i vyšší rychlost než rychlost světla, atd. Atd.

Člověk není nic jiného než stroj. Rozdíl o proti stojí jaký myslíme je jen v tom že místo jeniček a nul že používá jiné programování. A že místo drátu z mědi máme v sobě ­"dráty­" z buněk, které rostou.

Nicméně oba stroje jsou složeny z atomů, elektronů, protonů, quarků, gluonů, atd. A drží na pohromadě elektromagnetická síla.

Neuronové sítě jsou velmi podobné systému našeho mozku.
Ještě před pár lety to sci­-fi bylo, bohužel vývoj a výzkum pokračuje a to co jsme si před pár lety nedokázali představit, už dnes dokážeme vyrobit.

Neuronové sítě jsou už úplně někde jinde a protože svým systémem jsou velmi podobné lidskému mozku není problém si představit co bude za­"pár­"let.

Jasně to dokazují dnešní pokusy ASI, která se sama umí rozhodovat co udělá, aniž by měla v paměti nějaký vzor nebo šablonu! Ale udělá to úplně stejně jako to udělá člověk. Prostě vymyslí řešení na základě dostupných informací.

Sice tu taková AI ještě dlouho nebude ale souhlasím, že připravit se na tuto možnost musíme už nyní.
Lepší být připraven než být vyhlazen.
Odpovědět0  0
V demokracii by tohle zakázat jít nemělo. A jestli to projde tak je to známka toho že v demokracii nežijeme.

Přirovnal bych to k zákazu nože na chleba. Taky s ním můžete zabít člověka, ale běžně to neděláte.
Odpovědět0  0
Ten kdo si sedí na vedení nejsem rozhodně já.

Vy mne bavíte. Dáte sem odkaz na film ve kterém hned na začátku pán říká přesně to samé co tu celou dobu tvrdím!!!

Cituji: ­"Španělé vydolovali tolik stříbra až tento kov neuvěřitelně ztratil na hodnotě, Španělsko se díky mincím nestalo bohatším, akorát tím zvedli ceny, protože stejné množství zboží bylo k mání za stejné množství peněz. Španělé nechápali, že peníze mají cenu toho co za ně lidé vymění.­"
A dále: ­"Je jedno, jestli peníze mají podobu stříbrných, zlatých mincí, mořských škeblí, zlatých prutů, nebo bankovek, to platilo od starověku až do dnes. Dokonce i hliněné hroudy mohou fungovat lépe než stříbrné mince, POKUD JIM LIDÉ DOSTATEČNĚ VĚŘÍ!!!­"

Zatímco vy tu jen tlacháte o tom, že nemám pravdu, dáte sem důkaz, že ji mám. Zajímavé. :­-­)­)­)

Celou dobu tvrdím, že peníze jsou jen o tom jak jim lidi věří. A že kryptoměny se v tomto bodě neliší od papírových peněz. A jak je vidět podle vašeho důkazu mám pravdu. :­-­)­)­)

Je to přesně tak jak říká pán ve filmu. Vůbec nezáleží na tom jak ty peníze vypadají, ale jak jim lidi věří a jak je lidi používají.

Viz wiki:
Celkové množství Bitcoinů, které budou vytěženy, je asi 21 000 000 ­(resp. 20 999 999,9769­).­[19­] Růst se však postupně zpomaluje, a veškeré bitcoiny budou vytěženy v roce 2140 ­(drtivá většina však cca v roce 2030­).

Po roce cca 2030 bude vytěžena většina bitcoinu, pak už se počet nebude zvyšovat a nikdo nebude moci jen tak ­"natisknout­" nové bitcony. Čím více lidí bude chtít bitcoin tím větší bude mít hodnotu a nebo naopak.
Prostě normální nabídka a poptávka.

Pořád čekám kdy napíšete něco relevantního abyste mi dokázal, že nemám pravdu? V čem ji nemám? A prosím už ne podobné filmy, nebo smíchy padnu pod stůl....

Odpovědět1  2
A v čem se mýlím? A o jaké neznalosti mluvíte? Zatím jste toho moc nenapsal.
Vždyť i vy jste napsal: ­"Jen říkám, že nejsou kryté ničím jiným než důvěrou uživatelů nebo dokonce investorů. ­" A toto přesně platí i pro ­"normální­" měny. Ale ty jsou řízený centrálně a mají tu nevýhodu o které jsem psal. O nich pro jistotu mlčíte. To jsou krize a nebo zásah té centrální moci, která vám ty peníze znehodnotí kdy bude chtít.
A bohužel není to nic co by se jen mohlo stát, bohužel se to stává a relativně často. Takže říkat, že ­"normální­" měny jsou nějak stabilní je hodně odvážné. V nich spousta lidí přišla o tolik peněz a nebo kvůli nim hodně lidí zkrachovalo, protože věřili státu. O tom se nezmiňujete.

A jak jsem psal kryptoměna je stále novinka a až po roce cca 2030 se můžeme bavit o tom jak bude která měna stabilní. Kritizovat kryptoměnu za to že je dnes nestabilní ­(ano je to jsem také nikde neříkal, že není­) je jako kdybyste kritizoval novou firmu, že si dovolila vůbec vstoupit na trh a začít něco prodávat, nebo vyrábět.
Odpovědět2  2
Jak jste na to přišel? Naopak budo zrušené hlavně ty ­"normální­", protože ty peníze vám udržují banky na svých serverech, které jsou stále zapnuté a když do nich vletí ta vaše erupce, tak to schoří.

Kryptoměny na rozdíl od nich tohle přežijí daleko lépe, protože je máte uložené například na flash­-ce, v počítači, který máte vypnutý, nebo na disku, který máte v šuplíku. Samozřejmě i na serveru u někoho tam se to stane stejhně jako više. Ale důležité je to, že to co máte u sebe na flash erupce nijak neovlivní. Kryptoměny nemusíte mít vůbec připojene do internetu, jen na dobu nezbytně nutnou pro transfer. A pak se zase odpojit. Nemusíte používat žádné servery.
Odpovědět0  3
Proč zmatek?Já nemluvil o placení v obchodech a napojení na stávající systém.
Kryptoměna vám umožnujě zaplatit za zboží přímo k tomu nepotřebujete cízí dozor. To že dnešní obchody jsou napojeny na státní správu, nic na faktu nemění.
Mohu přeci doma něco vyrobit sám si to navrhnu, sam to vyrobím a pak to nainternetu sám prodám. Nevím proč bych měl za tuhle moji práci někomu platit daně? Za co? to je pak zlodějina.
Platím daně státu za to, že používám zdravotnictví, že používám ­"ochranu­" policií, že používám silnice atd. Platím daně jako takové pro udržení a chod státu. Ale proč bych měl platit státu za moji vlastní práci? To už bych nazval přímo zlodějinou.

A ano přesně tak to je je to jen o důvěře a víře v danou měnu a je to na každém. Je ale vidět, že kryptoměny jsou budoucnoust a nastává postupná pomalá změna finančnictví tak jak ho známe. A zaleží jen na nás jestli to pochopíme a přizpůsobíme se nebo ne.
Odpovědět0  0
No vidíte v tom se shodneme. Já také netvrdím, že jsou něčím kryté. Říkal jsem přesně to samé, že je to jen o víře v ní.
Jen také říkám, že dnes už i ty ­"normální­" měny jsou také jen o víře v ně. V podstatě ničím kryté nejsou. Státy krachují a budou krachovat i v budoucnu, stejně tak budou finanční krize, kvůli kterým ty měny popadají jak hromádky karet. Jak můžete tvrdit, že krypto měny jsou na tom hůře? Jsou na tom z tohodle pohledu úplně stejně.
To že jejich kurz dnes lítá nahoru a dolů samozřejmě vím. Ale to je dané hlavně tím, že je to relativně ještě nová věc a hlavně ještě stále není dokončena těžba:
-­-­-
https:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Bitcoin
Celkové množství Bitcoinů, které budou vytěženy, je asi 21 000 000 ­(resp. 20 999 999,9769­).­[19­] Růst se však postupně zpomaluje, a veškeré bitcoiny budou vytěženy v roce 2140 ­(drtivá většina však cca v roce 2030­).
-­-­-
Tj. až po roce 2030 se můžeme bavit o tom jak moc bude stabilní, nebo ne. Dnes je to stejně riziková věc jako investice do akcií nové společnosti, u které nevíte jak se na trhu uplatní.

To nic nemění na tom, o čem jsem psal. kryptomeny nejsou letadlo, ani bublina, jak se to někdo snaží nazývat, nejsou to ani falešné peníze, nejsou to ani nelegalní peníze. Prostě je to novinka, která jak je vidět se postupně porosazuje a a mění finanční svět lidí. Nic míň nic víc. Buď tomu budete věřit, nebo ne, nemusíte, nikdo vás k tomu nenutí.
Ale už dnes lze platit v různých obchodech, což mi dává za pravdu, že do budoucna je to jasný vývoj a směr od papírových k elektronickým penězům. A buď se banky přizpůsobí trhu, nebo zaniknou. Na tom není nic špatného. Prostě jen normální vývoj.
Odpovědět1  2
Jaké černé peníze? To je přeci nesmysl. Černé peníze jsou přeci takové, které si vytisknete a používáte je místo těch pravých.
Ale tohle nejsou žádné falešné, nebo černé peníze. To jsou normání peníze, které někdo založil a ostatní jim začali postupně důvěřovat. To byste musel označit za černé peníze všechny na světě, protože ty taky vždycky n ěkdo založil a začal tisknout. Buď je to stát, nebo nějaký diktátor pro svoji vlastní zemi. A pak už záleží jen na tom jak je majitěl těch peněz dobrý a ostatní je začnou používat. Prostě jak mu věří.

A stejně tak jsou na tom kryptoměny. Je to jen o víře v danou měnu. Ale na rozdíl od těch ­"normálních­" ­(ale co je normální?­) nejsou kryptoměny závyslé na jednom člověku, nebo vládě státu. A tudíš nehrozí že vám jen tak peníze znehodnotí.

Kryptoměna funguje na principu nabídky a poptaávky, tedy tak jak by měli vungovat všechny měny, ale díky tomu, že je vždy někdo vlastní, tak do toho zasahuje a prostě vám z nich udělá bezcené kousky papírku kdy se mu zamane.
To u kryptoměny nejde. Ta je řízená všemi, co ji používají. A zapojit se může kdokoli a kdekoli.

Otázka pro vás. Kdo podle vás legalizoval bitcoin? To by mne fakt zajímalo. Co to ta vaše legalizace je? To je přeci nesmysl. Bictoin žádnou legalizaci ani nikdy neměl, ani nepotřebuje. Je to jen o tom jestli ji lidé věří a jestli bitcoin začnou používat na výměnu věcí mezi sebou. Konečně existuje měna, která je nezávyslá na státě a na území. Je to prostředek na výměnu a platbu mezi lidmi na celém světě, bez hranic a bez poplatů, bez daní nějakým nenažraným statním kasám. Je to svobodný prostředek na obchodování.

Platíte jen za to, že ji chcete používat. Už vám nikdo nemůže ukrást část z peněz a označit to za daň, nebo poplatek za mezinárodní transakci, který je nehorázně a nesmyslně vyšší než poplatek v rámci státu! Atd.

A pokud jde o výpočetní výkon tak někdo, nějakým způsobem se ty peníze museli vygenerovat. A tohle je jeden z těch lepších způsobů. Jednou v daný den se ty peníze ­"dopočítají­" a pak už těžení nepůjde a bude mít kryptoměna konečný počet peněz. Pak s nimu můžete obchodovat a jen platit poplatek za transfer, nekomu, kdo za to platí elektřinu, hardware apod.
Odpovědět0  0
To o ­"dost­" jsem vysvětloval, vy jste to nečetl?
Je na tom o dost lépe, protože využívá naplno obrovského potenciálu, který Internet nabízí. Viz jak jsem psal, nemůže vám nějaký diktátor, nebo vláda zkrouhnout vaše úspory na polovinu, nebo z vašich papírků udělat bezcený nic.

Kryptoměna je řízená všemi co ji používají. Nemá žádný centrální řídící orgán. Je řízena nabídkou a poptávkou, tady tak jak by meli být řízeny o státní měny, ale nejsou a podle toho to taky dopadá. Viz krize USA, viz krize u nás za komunistů, a před pár lety.

Kryptoměny všechny tyhle neduhy řeší. A proto je ­"o dost­" lepší.

Kryptoměny jsou stejně jako ­"normální­" měny jen a jenom o důvěře v ní. Je to jen víra v danou měnu. Tohle platí pro všechny. Ale to je přeci dobře.

Nemá to nic společného s ­"letadlem­", nebo s ­"bublinou­" jako to kritici nazývají. Protože letadlo je normální podvod, kde se napakuje první a další jen platí těm prvním stále víc a víc.
U tohodle nic takového není.

Kryptoměna je pouze o tom že ji někdo začal používat a že v ní postupně začalo věřit víc a víc lidí, protože zjistili, jeji výhody. A čím víc lidí ji používá tím větší má cenu. Prostě normální tržní mechanismus. Když ji lidé přestanou pužívat, cena se sníží. Když by ji přestali používat úplně, což se může stát, tak spadne klidně i na nulu. Ale o tom přeci tržní mechanismus je! to není bublina, nebo letadlo.
Můžete si klidně založit svoji vlastní kryptoměnu ­(stejně jak to udělali některé banky­) a začít ji nabízet. Pak už to jen závisí na tom jak jste s marketingem úspěšný a můžete klidně bitcoin převálcovat. To se v budoucnu podle mého může klidně stát. Nikdo neví co v budoucnu bude možné. Stejně jako před příchodem Bitcoinu, taky nikdo nevěděl, vůbec netušil, že něco takového bude možné udělat a že se to prosadí. Tehdy to bylo scify. Takže dnes, nebo kdykoli v budoucnu můžu s klidem předpovědět, že někdo někdy přijde s něčím novým, s nějakou novou technikou, technologií, která bitcoin odsune na vedlejší kolej. No ale zatím to nehrozí a spíš to vypadá na postupný přerod, změnu, evoluci bankovnictví tak jak ho známe na elektronické peníze.

Nechápu proč se tomu bráníte, když jde o normální vývoj. Nic nemůže trvat věčně a každý aspekt života se mění v závyslosti na znalostech lidí. Na technologii, kterou používáme.

Je to podle mne jen strach z použití nových věcí.

Jako se dřív lidi báli používat auta místo koní, dnes je to pro vás normální věc. Stejně tak se mění bankovnictví. Stejně se tak mění spalováky na elektromobily, stejně se mění energetika od spalování uhlí a jádra na vítr, slunce voda na smart sítě, stejně se tak mění použití počítačů, kdy se v budoucnu nebudou ovladat klávesnicí a myší, tak jak jste zvyklý dnes, ale hlasem a nebo jinak, jak si to nedokážeme dnes představit. A mnoho dalšího.

Kryptoměny jsou jen jedna část ze všech změn, které se dějí. A není to nic neobvyklého.

Je naopak špatné tohle všemožně brzdit a kritizovat, když vás nikdo nenutí to používat. Vy si můžete klidně stále dělat vše po staru. Jen prostě jednou zjistíte, že to co používáte už nikdo neudržuje, protože to už nikdo jiný nepoužívá.
Odpovědět1  1
No a co je na tom špatně?
To je snad dobrá správa, ne? Alespň do toho nemůže ­"kecat­" státní zřízení a nemůže si někdo, nějaký diktátor, nebo vláda říct: ­"tak už mají naši lidi nahrabáno dost, tak jim to trochu zkrouhnem­" a udělají vám z vašich peněz bezcenné papírky vhodnéí tak na zátop v krbu. Tak to je opravdu hodně velká víra v boha. Tohle není žádná ficke, ale běžná realita, která se stává i u stabilních měn. Tak proč se bojíte kryptoměn, když jsou na tom stejně, ale možná z tohodle pohledu o dost lépe? Protože jak už bylo napsáno, kryptoměna má konečný počet a z toho důvodu bude čím dál víc do budoucna žádanější a žádanější tj. dražší a dražší. Samozřejmě pokud v ní budou lidé věřit. Pokdu ne, ­"vláda­" ji posšle do věčných lovišť. Ale stále to není žádná bublina, nebo letadlo jako se to všichni zkouší nazývat.

A ty ­"normální­" peníze jsou sice částečně kryté HDP státu, ale co z toho máte? Stále je to jen obrovská víra v to, že ten stát s tím bude hospodařit dobře. A jak víme náš stát tedy rozhodně dobře nehospodaří. viz náš obrovský deficit a dluh každého z nás. Tj. např. naše Koruny nejsou zrovna moc dobře kryté HDP, protože ČR je zadlužená až to hezký není. A politici ji jen dál rozkrádají. Takže je to pouze víra v boha, který může kdykoli padnout. Viz Řecko. Viz finanční krize v USA. Padne i nejvyspělejší ekonomika světa, takže ani víra ve velký stát vám nepomůže.

Takže já opravdu nevidím žádný rozdíl mezi kryptoměnou a ­"normální­". Naopak spíš vidím obrovský potenciál v kryptoměnách, proávě díky tomu, že využívají principu Internetu a nejsou závyslé na jedné osobě, nebo jedno státním zřízení, který si dělá co chce. Kryptoměna je řízená všemi, co se na ní podílejí. A to je přeci dobře!
Odpovědět1  2
To jste pěkně shrnul tržní hospodářství. Ano je poptávka cena roste, není poptávka cena padá. A co je na tom špatně?
Proč to nazýváte bublinou, když se jedná o normální tržní systém, který běžně používáte?
O bublinu, ani nic ajko letadlo vůbec nejde. Jde o novou věc, která funguje tak jak fungovat má. Podle poptávky a nabídky. A naštěstí do ní nemá možnost zasahovat statní zřízení, které tržní hospodářství vždy pokřivuje. A pak to dopadá jako v té naší Evropě, kde místo aby se firmy snažili vyrábět podle nabídky a poptávky, tak čekají na vypsání dotací aby pak mohli pobírat peníze od státu a ještě z našich kapes. Krásný příklad s elektromobily. Automobilky čekají na dotace od státu. Místo aby sami začali vyrábět a snižovat cenu velkoseriema tak čekají až jim spadnou do ruky peníze ze státní kasy.
Naštěstí Internet ­"zatím­" nejde jen tak lehce zaškrtit státní správou, protože je nadnárodní a vpodstatě neomezený a bez hranic. Tedy to co dnes nejvíc brzdí rozvoj. Jako například nesmyslné uvádění filmů jen v některých zemích. Místo toho aby společnost využila obrovského potenciálu Internetu a uvedla film ve stejný čas na celé zeměkouli, tak rozdělili Zemi na regiony a tím sami snižují dostupnost filmu jen na určité lokace. Což je prostě proti logice nabídky a poptávky. A vůbec nechápou obrovské výhody Internetu.

Elektronické peníze z principu nejdou zrušit, protože využívá naplno potenciálu Internetu. Může o tom pan JPMorgan mluvit jak chce, ale to je tak asi všechno. Nic s tím naštěstí neudělá.
Odpovědět2  0
A jaký je rozdíl o proti ­"normálním­" penězům? Přijde krize která je úplně normální věc, vždy někdy přijde, růst nemůže nikdy jít do nekonečna a pak vám taky nic nezbyde. A můžete si s těmi bezcennými papírky leda tak vytřít zadek.
Nebo se stát rozhodne že vám polovinu ukradne a nic s tím nenaděláte. Promiňte ale jak já to vidím tak ta virtuální měna je na tom o dost lépe.
To že může dosáhnout na nulu přeci nic neznamená stejně tak to může dosáhnout s jakoukoli měnou.
Nevidím v tom žádný rozdíl.

Tak jestli kritici říkají že virtuální měny jsou bublina tak stejně tak to jsou jakékoli­"ty normální­" měny také a ještě horší.

Bitcoin na o proti těm papírkům jednu obrovskou výhodu. Bitcoin na konečný počet, který nejde navýšit jen tak lehce jako to dělají státy, že si příště peníze vytisknou. Už dávno ty peníze nejsou kryté zlatem ani z části. Už dávno to jsou v podstatě virtuální měny vytisknuté na papíru.
A hodnota každé měny jak virtuální tak tě­"obyčejné­" je odvysílá od toho jak ji lidé věří. Je to jen o víře.
U bitcoinu navíc máte jistotu že v čase vždy bude stoupat, protože když je něčeho konečný počet a lidí přibývá tak tím víc go lidé budou chtít a tím víc bude cennější.
U papíru tohle neplatí.
Odpovědět3  2
Nic ve zlém JUWARE, ale mluvte za sebe. Já si takovéhle články na tomto webu velmi rád čtu. A je to i jeden z důvodu proč sem chodím. Kde si vedle článku o počítači přečtu i o vesmíru, o raketách apod.

Svět hardware přeci není jen o IT. Hardware je v podstatě skoro všechno. S trochou nadsázky by se dalo říct že i ty vesmírný tělesa do toho patří, protože je tam i to železo :­-­)

Proto majitele webu můžou psát v podstatě o všem.
Odpovědět0  0
Já bych tipoval, že to bylo myšleno s nadsázkou.
Protože jinak je to jak píšete o jeden řád vedle.
Odpovědět0  0
Taky jsem až do konce článku čekal na to rozuzlení a vysvětlení jak to chtějí vlastně v tom NASA udělat?
Odpovědět0  0
Jak to že to není úspěch? Když by jste si vy sám udělal koloběžku tak s ní taky hned napoprvé nepojedete z kopce 50 km­/h i když by to měla zvládnout!
Je jasné že nejdřív vyzkoušíte jestli se vůbec kola točí, pak jestli ujeté 5 m jestli se vůbec ta koloběžka drží na kolech pak ujeté 50m pomalu abyste vyzkoušel zatáčet, brzy apod.

Proč chtěj lidí všechno hned?

Naopak mě překvapilo že je to docela brzo. Vždyť je to teprve 1, nebo 2 roky? To je velmi krátká doba na vymýšlení úplně nové věci. Také ve škodě vymýšlejí vymýšlené a trvá jim to 2 roky! Kolik
Odpovědět0  0
A tento článek je další podobný experiment jako v obsahu toho článku!
Polovina lidí čte jen nadpis a pak, když napíšou svůj komentář se diví že dostávají mínusy :­-)
Odpovědět0  0
Jak může někdo napsat, že je to hovadina?
Naopak náhrada za obyč měnu je na spadnutí.

Co si myslíš, je ta tvoje ­"normální­" měna je? Se zlatem už nemají téměř nic společného. Každý stát si peníze tiskne dle potřeby. Už je to v podstatě virtuální jen na základě že tomu lidí věří. Tedy úplně stejně jako u cryptoměn.
A naopak časem bitcoin bude jedna z nejpevnějších měn. Protože se nedá do nekonečna rozšiřovat, jako když si stát vytiskne peníze když potřebuje.
Cryptoměna je proti tomu imunní až nezávislá proto se toho ty státy tolik bojí.
Odpovědět0  0
Taky se nad tím vždy zastavím. Jak je to neuvěřitelné nekonečný.
Odpovědět0  0
Přesně tak.
Přijde mi to jako hodně podobná situace jako v automobilovém průmyslu.
Musela přijít malá soukromá společnost aby těm zastaralým zkostnatělým automobilkám ukázala že jde vyrobit elektromobil s dojezdem 400 km a prodat ho.
Odpovědět0  0
Jo,jo, chtělo by to něco jako impulzní motory že Star Treku :­-­)
Nebo alespoň warp 1, nebo 2...
Odpovědět0  0
Evidentně jste to vůbec nečetl.
Protože v článku je jasně napsáno, že ten čip je právě jako náhrada tech karet.
Protože velká výhoda je, že nemusíte tu kartu s sebou mít. Karta se dá lehce ztratit, lehce ji zničíte, lehce ji ukradnou a taky nemusíte s sebou tahat milión těch karet, protože každá je na něco jiného.

Je tady někdo blbej nebo zkorumpovanej, ale Masterson to rozhodně není.
Odpovědět0  0
Můžete prosím napsat která je to soukromá společnost nebo soukromé společnosti? Ktere létají 100­-ky startů do vesmíru a doplňují zásoby na ISS.?
Odpovědět1  0
Omyl v Rusku už to mají dávno, resp. nemají svodobu na internetu. Šifrování je tam postavené mimo zákon, takže když přijde policie, musite vydat šifrovací klíč, aby si to mohli dešifrovat. Nebo používát pouze slabé šifrování jako 3des, které rozšifruje kde kdo.

Proti nesvobodě v Rusku a v Číně je tohle stále růžová kašička. V Číně ani v Rusku na internetu nedostanete informace na zatajovaná temata. Například v Číně vám vyhledávač nic neřekne o nepokojích v Tybetu, podobně jako v Rusku nedostanete informace o tom, že ruských vojácích na Ukrajine, nebo na Krymu. Ale informace typu, západní imperialisti a USA staví obranné rakety a chtějí na nás zaůtočit jadernými zbraněmi atd.

Pořád tento zákon, pomocí kterého můžou někoho šmírovat až po tom co to odsouhlasí 7 soudců je kafíčko.

Samozřjemě to ale nic nemění na tom, že je to taky špatně.
Odpovědět0  0
No tak co děláte tady na tomto webu?

Svět hardware naštěstí není jen o hardwaru počítačů.
Slovo hardware se předkládá jako železářství, výzbroj, technické vybavení počítačů, vojenská technika.

Počítače jsou jen jednou skupinou, ale jinak tento web může podle svého názvu psát prakticky o čemkoli, protože hardware je v podstatě jakákoli technika.

Nehledě na to, že majitelé webu si můžou psát na svém webu o čem chtějí i kdyby se jmenoval třeba ­"svět myší­".

A jestli chcete tak ovlivnění toho co byste chtěl číst můžete vyplnit formulář při registraci kde se majitelé webu ptají jaké články chcete číst. Ale to je tak všechno co můžete. Nebo si založte svoje stránky, kde si můžete psát o cem chcete.
Odpovědět0  1