reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Hry pro Windows UWP dostaly možnost běžet offline

1.11.2016, Jan Vítek, aktualita
Hry pro Windows UWP dostaly možnost běžet offline
Microsoft už na jaře sliboval, že svou Universal Windows Platform (UWP) vylepší tak, aby s ní byli spokojeni i hráči. Hra Gears of War 4 ukázala, že Microsoft s UWP skutečně pohnul a nyní se vytrácí nutnost být při hraní online.
Titul Gears of War 4 nám předvedl, že hry mohou pod UWP pracovat skutečně rychle a napříč grafickými platformami bez problémů. Ty tam jsou potíže s dosahováním vysokých snímkovacích frekvencí, přičemž ve Full HD se mohou majitelé karty úrovně GeForce GTX 970 těšit z nějaké stovky FPS. Nicméně UWP má ještě daleko k dokonalosti, jak ukázalo i to, že donedávna platila nutnost být online, abychom hru vůbec spustili.





Larry "Major Nelson" Hryb z divize Xbox nyní oznámil, že platforma UWP byla aktualizována tak, aby bylo možné hrát hry pod ní bez aktivního internetového připojení, ale to automaticky neznamená, že to půjde najednou a u všech. Na stránkách Xbox Support se píše konkrétně to, že "většina her s kampaní pro jednoho hráče bude hratelná offline". Ovšem hraní v režimech kooperace či prostě v multiplayeru bude vyžadovat internetové připojení, což se zdá logické. Může to znamenat ale i to, že pokud hra má singleplayer i multiplayer, tak bude vyžadovat aktivní připojení k Internetu i tehdy, když budete chtít hrát sami, to nebylo dostatečně vysvětleno. Nicméně Gears of War 4 mají internetový multiplayer, a přitom kampaň i hraní po LAN funguje bez připojení k Internetu, takže to snad Microsoft pojal rozumně.

Hry z Windows 10 Store běžící v režimu offline budou omezeny na jedno jediné offline zařízení, na němž si je budeme moci zahrát, přičemž toto zařízení budeme moci změnit pouze třikrát do roka, takže Microsoft to tak zcela neuvolnil. Stále tu tak nemáme takovou svobodu jako při hraní her offline ze Steamu nebo jiných distribučních platforem.

Je to tedy lepší než úplný zákaz offline hraní, ale k ideálnímu stavu z hlediska hráče to má daleko a nevypadá to, že by si tímto krokem Microsoft měl přitáhnout pozornost uživatelů, kteří byli dosud se Steamem a jinými službami spokojenější.

Zdroj: KitGuru
reklama