reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.6.2022, Milan Šurkala, aktualita
Grafický čip Intel Arc A730M by měl cílit někam na úroveň GeForce RTX 3060 Mobile. V benchmarcích podává dokonce ještě lepší výkony, nicméně první testy ve hrách ukazují spíše zklamání. Tam je naopak výkon o dost nižší.
nikto (31) | 8.6.20228:15
Hehe, kedy to mal veľactený intel dodať herné grafiky na trh? A čo dodal? A kedy? Ale jedno treba uznať, propaganda v inteli šľape ako švajc.hodinky... prezentácie a grafy ­"maľovať­" vedia, kedy a čo všetko vydajú :­-D
No a jasné, výkon jeho grafík je očividne optimalizovaný na benčmarky :­-D
Odpovědět1  0
Pavel Matějka (1578) | 7.6.202212:57
Konečně kvalitní mobilní grafické čipy na zpracování benchmarků! Sláva!
Odpovědět8  1
batmaster (699) | 7.6.202213:02
Kdo ví, jestli tam nemají nějaký ­"vylepšující­" prvek pro benchmarky. Nebylo by to poprvé co takhle v ovladačích někdo podváděl. ;­).
Odpovědět10  1
Pavel Matějka (1578) | 8.6.202216:42
To samozřejmě mají. Proto tvůrci 3DMark prohlašují tyto výsledky za neplatné.

Tohle není poprvé.
Odpovědět0  0
Bison (809) | 7.6.202212:03
Intel Arc napriek mizerným ovládačom má šancu získať na trhu 10% podiel čo Nvidiu a AMD zabolí a rozbije tento duo monopol raz a navždy. Po dostavbe nových továrni bude mať Intel možnosť vyrobiť viac GK ako má AMD a Nvidia spolu. Druhá generácia by pre hráčov mohla mať väčší prínos , pomer ceny a výkonu by mohol byť lepší ako u konkurencie. Ak Intel nezaspí na trhu definitívne pribudne tretí výrobca čo zníži cenu a hlavne zlepší dostupnosť.
Odpovědět2  13
batmaster (699) | 7.6.202212:20
Tak ti nevím. Skleněnou kouli nemám.
Ale pokud si za stejný výkon jako má nVidia nebo AMD neřekne Intel o dost míň, každý mu ohne loket.
Jak to tak časově vypadá, tak za chvíli budou o generaci pozadu. Než dají na trh funkční řešení dosahující konzistentní výsledky, aby mohli oslovit větší množství hráčů, bude tu AMD a nVidia se svými novinkami. Na Intel zbude Low End a tam nejsou marže bůh ví jaké.
Podle mě budou spíše sbírat body v mobilním sektoru, kde prodají nejvíce čipů v procesorech a mobilních dedikovaných grafikách. Tam se výkon zas tak neřeší a mnohdy je to kupujícím i jedno, co jim zobrazuje ­"data­" na monitoru.
Odpovědět6  0
wrah666 (6205) | 8.6.20227:16
Mírně záleží i na tom, jak moc bude Intel na výrobce tlačit, aby jeho grafiky používali. Stačí si vzpomenout, na kolik firem tlačil, aby vůbec nedodávaly sestavy­/ntb s AMD. A kdo pěkně poslouchá, tan pak má výhodnější podmínky.
Odpovědět3  0
Choakinek (1548) | 7.6.202213:45
Máte pravdu, to je samozřejmě velká výhoda ­(pro zákazníka­).
Odpovědět0  0
tombominos (1237) | 7.6.202223:39
"..hlavne zlepší dostupnosť. ­".
to by si ty chipy napred musel vyrabet sam :­)­) Takhle akorat bude parazitovat na kapacitach, ktere jsou u TSMC k dispozici a protlaci to OEMkum, i presto, ze o to nebude vlastne zajem.
Takze bude spis pravy opak..
Odpovědět3  0
tombominos (1237) | 7.6.202211:20
k tomu asi neni moc co dodat. Intel bohuzel neprekvapil. Tak snad priste..
Odpovědět6  1
hor411 (153) | 7.6.202210:11
Ty léta optimalizací u AMD a nV jsou najednou víc vidět :­-)
Odpovědět8  0
Choakinek (1548) | 7.6.20229:51
Á, to jsou ty grafický čipy od Intelu, jak na nich úplně plynule pojede plnohodnotný ray tracing, jak Intel sliboval před asi 10 lety ­(už je to strašně dlouho­)?
Odpovědět5  5
drak3go (35) | 7.6.202210:53
Děláš, jak kdyby jsi celý ty roky na Intel grafiku čekal, aby jsi si ji koupil ;)
Odpovědět3  0
Choakinek (1548) | 7.6.202213:50
Jasně, tak dlouho jsem nečekal, ale tehdy jsem si opravdu myslel, že ray tracing bude další generace v herní grafice, která přijde za pár let.

Dnes už je samozřejmě dávno jasné, že to je pro ty společnosti poněkud tvrdý oříšek. Anebo to tak alespoň vypadá, protože tomu zas tak moc úsilí nevěnují.
Odpovědět0  0
honza1616 (3625) | 7.6.202211:01
10 lety ??
Odpovědět2  0
Tech-boy.lukas (1254) | 7.6.202212:02
No v něčem má pravdu, pokud by se to vztahovalo na prvné gragický pokus intelu, tak ještě více https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Larrabee_­(microarchitecture­) , jak jsem si myslel Kodouri nijak intelu zázračně nepomohl.
Odpovědět4  0
Choakinek (1548) | 7.6.202213:41
Jo, to je ono :­-­).
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.