reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Intel se podělil o koncepty grafických karet pro rok 2035

30.5.2019, Jan Vítek, aktualita
Intel se podělil o koncepty grafických karet pro rok 2035
Intel v rámci své Odyssey odstartované v grafické divizi pod vedením Koduriho představil nové koncepty grafických karet pro budoucnost. Zvolen byl konkrétně rok 2035, čili 15 let poté, co se Intel dle plánu vrátí na trh se samostatnými grafikami. 
To vše pochopitelně můžeme brát spíše jako umělecké představy toho, jak by mohly vypadat grafické karty v budoucnu. Jde o design a ne o praktičnost, uvěřitelnost nebo i jen to, zda v roce 2035 vůbec budou nějaké grafické karty v klasické podobě existovat.  
 
 
Nicméně i zde musí pro nápady tvořivců existovat nějaký základ a tím jsou očividně vedle podoby dnešních karet témata jako iontové chlazení, RGB, OLED displeje či obrácené sloty, jichž se návrhy drží. 
 
 
Některé koncepty tak vypadají vcelku normálně, respektive tak, že bychom se ani nedivili, kdyby se podobné karty už objevily na trhu. Ostatně pokud je základem normální karta, čili PCB s elektronikou a záslepkami, s chladičem už se dají dělat psí kusy.
 
 
Jiné koncepty jsou ale trošku záhadné i v tom ohledu, jaké chlazení by se v jejich případě mělo vůbec využít. Může to být celkem prostý, i když designový vodní blok, anebo rovnou iontové chlazení, čili zařízení pracující s iontovým větrem pro odvádění tepla pryč od jeho zdroje. 
 
Evidentní ale je, že Intel hledá v řadách veřejnosti inspiraci, kterou by mohl skutečně využít pro své nové grafické karty, jež bychom měli vidět na trhu už v příštím roce. V jejich případě skutečně není vyloučeno, že půjde o 10nm čipy. Intel chce právě na rok 2020 připravit už druhou generaci tohoto procesu (10nm+), přičemž v případě té první se letos nejčastěji diskutuje o údajné neschopnosti Intelu dosáhnout alespoň tak vysokých taktů jako v případě 14nm procesů. To by však pro grafické karty neměl být příliš limitující faktor, v jejich případě bude důležitá spíše schopnost tvořit velké čipy se slušnou výtěžností a v případě GPU nemusí být díky jejich vysoce paralelizované architektuře překážkou ani pár výrobních chyb. 
 
Samotné koncepty si můžete prohlédnout na LegitReviews.


reklama