reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Mali200: Budoucnost integrované grafiky?

3.8.2005, Zdeněk Eisenhammer, aktualita
Mali200: Budoucnost integrované grafiky?
Falanx Microsystems je norská společnost, která vznikla před 4 lety. V té době bylo zřejmé, že na grafickém trhu ubývá místa, proto se tehdy společnost soustředila na trochu jiné trhy. Společnost vyvíjí a dodává grafické akcelerátory pro...
Falanx Microsystems je norská společnost, která vznikla před 4 lety. V té době bylo zřejmé, že na grafickém trhu ubývá místa, proto se tehdy společnost soustředila na trochu jiné trhy. Společnost vyvíjí a dodává grafické akcelerátory pro trh mobilních telefonů, PDA, set-top-boxů, handheldových herních konzolí a podobných systémů.

2. srpna společnost ohlásila grafickou technologii Mali200. Ačkoli do jejího uvedení na trh zbývá ještě hodně času (pokud vůbec bude uvedena), v případě úspěchu by se mohlo jednat o skutečný průlom v oblasti GPU.

Grafický průmysl stále následuje cestu přídavných karet, nicméně prezident společnosti Falanx Borgar Ljosland předpokládá přechod k integrovaným řešením, jako se tomu stalo v případě síťových nebo zvukových karet. Integrovaná grafická jádra jsou samozřejmě již dávno realitou, znamenají ale značný výkonnostní propad. Výkon Mali 200 by však v druhé polovině roku 2006 měl dalece převyšovat běžné integrované grafické čipy a vyrovnat se současným přídavným grafickým akcelerátorům.



3D funkce čipu Mali200 přesahují požadavky standardu Shader Model 3.0 a zahrnují také pokročilý procesor DSP a akceleraci multimédií prostřednictvím OpenGL® ES, OpenVG, DirectX9 a jiných aplikačních rozhraní. Této kvality a všestrannosti je dosaženo nízkým počtem hradel, což v kombinaci s funkcemi úspory energie a nejnižším využitím propustnosti paměti vytváří elegantní a energeticky úspornou architekturu. Mali200 využívá k zajištění efektivního využití paměťové šířky pásma tile-based rendering a režim bezprostředního renderingu.

Technologie Mali200 má umožňovat 4x antialiasing bez dopadu na výkon a navíc při něm využívá až o 80 % méně paměťového pásma, než je obvyklé. Díky energetické úspornosti je navíc možné nasazení 3D technologie v oblastech, kde to dosud nebylo možné.

Technologie Mali200 má pouze jednu pixel pipeline. Umožňuje však „skládání“ a při použití několika jednotek Mali200 nabídne tolik výkonu, kolik požadujete. Díky jedinečným inteligentním schopnostem a modulární podstatě je Mali200 ideální pro všechna multimediální zařízení vyžadující vysoký výkon a nízkou spotřebu, jako jsou mobilní telefony, osobní přehrávače médií a laptopy. Rozšiřitelnost je dále zvýrazněna podporou standardu OpenGL ES 2.0, který je navržen tak, aby umožnil prosazení knihovny OpenGL na různých platformách, jako jsou set-top-boxy, automobilové navigační systémy nebo dokonce high-endové herní konzole, jako je „PLAYSTATION® 3“. Architekura Mali200™ umožňuje paralelizovat více jader do větších celků pro použití v segmentu desktopu a integrovaných grafických řešení.

Zdroj: www.hardocp.com
reklama