Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Metal Gear Solid V spolkl už 80 mil. USD a přinesl rozkol v Konami

4.8.2015, Jan Vítek, aktualita
Metal Gear Solid V spolkl už 80 mil. USD a přinesl rozkol v Konami
V posledních dnech na povrch vyplynuly nelichotivé informace týkající se společností Konami a Kojima Productions, která vyvíjí hru Metal Gear Solid V. Týkají se jednak velmi vysokého rozpočtu, ale také mírně řečeno složitých pracovních podmínek zaměstnanců.
Mezi firmou Konami a Hideo Kojimou to není zrovna růžové, o čemž se ví již nějakou dobu a už od začátku jejich spolupráce to nebylo ideální partnerství. Situace se ale v poslední době značně vyostřila, přičemž se točí především kolem hry Metal Gear Solid V a jejího rozpočtu. Ten dosáhl až na částku kolem 80 milionů dolarů, což předtím rozhodně nebylo v plánu. Kojima tak postupně žádala o více a více peněz na vývoj dalšího dílu této populární série. A když firma Konami zaznamenala velký úspěch se hrou Dragon Collection, která byla vyvinuta za méně než milion dolarů pro mobilní zařízení, rozhodla se s Hideo Kojimou ukončit spolupráci, jakkoliv je relace mezi MSG V a Dragon Collection nelogická a následná reakce nesmyslná. Nicméně právě úspěch Dragon Collection má být prý tím hlavním důvodem, proč Kojima u Konami končí, i když v tom spíše můžeme vidět poslední kapku.





Vývoj Metal Gear Solid V už spolkl tolik finančních prostředků, že Konami muselo vývoj jiných titulů dočasně pozastavit. Jde o Suikoden a Tokimeki Memorial, což tedy nejsou v našich končinách zrovna známé a očekávané hry. Firma se také rozhodla upravit svou strategii a zaměřit se více na remaky a mobilní hry, jejichž vývoj je podstatně levnější než u konzolových a PC titulů.

Jiným tématem jsou pracovní podmínky v Konami a Kojima Productions, které bychom mohli označit i za šikanu zaměstnanců. Ti v práci nemohou používat internet, což je to nejmenší. Vedle toho nemají ani přiděleny stálé e-mailové adresy, aby byl jejich kontakt s okolním světem složitější. Přidělovány jsou dočasné adresy vytvořené z náhodně generovaných znaků. Firmy také pečlivě sledují a regulují přestávky svých zaměstnanců, kteří jsou za každé své zdržení potrestáni, třeba veřejným pokáráním. Zaměstnanci jsou také sledováni kamerami a pokud má nadřízený pocit nebo údaje o tom, že někdo ve své práci zaostává, třeba i grafik nebo programátor, je potrestán prací na lince nebo úklidem v prostorách firmy.

I tyto praktiky se musely podepsat na celkovém výkonu firmy a na tom, že Kojima Productions byla rozpuštěna a Konami drasticky mění svou strategii.

Zdroj: WCCFtech