reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Metro Exodus dostal výrazně lepší ray tracing i DLSS 2.0, s AMD FSR ale nepočítá

30.4.2021, Jan Vítek, aktualita
Metro Exodus dostal výrazně lepší ray tracing i DLSS 2.0, s AMD FSR ale nepočítá
Titul Metro Exodus je nově k dispozici ve verzi PC Enhanced Edition, což znamená konkrétně to, že dostal vylepšený ray tracing a vedle toho už také podporu DLSS 2.0. Pokud jde ale o podporu AMD Super Resolution, ta plánována není. Proč?
Metro Exodus PC Enhanced Edition tak přichází s výrazně lepší podporou technologií RTX, což zahrnuje lepší ray tracing a podporu aktuální DLSS 2.0. Dříve šlo v rámci ray tracingu jen o globální osvícení scény, ovšem nově je tato technika aplikována na veškeré zdroje světla, čili i reflektory, oheň, atd. Krom toho se tu počítá i s ray tracingem pro prostorové stíny a pokročilé odrazy (i mnohačetné). V tomto ohledu ale bude lepší, když se podíváte na shrnující video od Digital Foundry, kde jsou novinky ukázány a rozdíly jasně znázorněny. 
 

 

Hra také nově podporuje API DirectX 12 Ultimate včetně DXR 1.1 a VRS (Variable Rate Shading) a přidává do svého nastavení i volbu úhlu pohledu (FOV). Vyšší kvalita ray tracingu ale také znamená, že tu máme i vyšší nároky na hardware, kde už nejsou karty nepodporující RT:
 
 
Oproti původním požadavkům na hardware, které třeba v rámci doporučené sestavy pro 1080p/60FPS vyžadovaly karty jako GeForce GTX 1070 / GeForce RTX 2060 / AMD RX VEGA 56, tu máme nově GeForce RTX 2070 / GeForce RTX 3060 /  AMD RX 6700 XT, čili zde se už evidentně počítá právě s ray tracingem. Pro extrémní kvalitu ve 4K při 60 FPS pak už nám dle autorů nebude stačit GeForce RTX 2080 Ti jako dříve, ale bude to chtít RTX 3090, čili nic jiného než naprostý hi-end. 
 
 
Autoři dostali také otázku, zda v budoucnu plánují přidat podporu pro AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) a odpověď je velice zajímavá. Uvádí totiž, že podpora FSR nebude, neboť tato technologie není kompatibilní s použitými renderovacími technikami. Navíc mají vlastní srovnatelnou technologii, která poskytuje stejné, nebo i lepší výsledky bez ohledu na hardware.
 
Z toho tak logicky vyplývá, že ve studiu 4A Games by už měli vědět, jak FSR funguje, přičemž Scott Herkelmann z AMD ještě nedávno tvrdil, že ještě ani nebylo rozhodnuto, v jaké podobě tato technologie přijde a na čem bude založena. 
 
- klikněte pro zvětšení - 
 
Zde můžeme také vidět, jak vizuální stránku hry vylepší technologie DLSS 2.0, respektive popisek mluví konkrétněji o DLSS 2.1. Obraz je viditelně ostřejší, jak se dalo očekávat. 
 
- klikněte pro zvětšení - 
 
Další srovnání už ukáže právě výchozí techniku Temporal Anti-Aliasing pro upsampling, která je i při využití výrazně vyššího výchozího rozlišení, z nějž se dopočítává obraz pro 4K, horší než DLSS v nejnižším nastavení Performance. Je to jasně vidět na detailech, které se při použití TAA ztrácí, zatímco DLSS je zachovává. Čili pokud má TAA v Metro Exodus skutečně odpovídat schopnostem FSR, není to pro AMD dobrá vizitka, ale na soudy je ještě brzy. 


reklama